Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ermakeam
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 maart 2009
Locatie: Assendelft
Contacteer:

aangifte omzetbelasting

13 maart 2009

Beste webwinkeliers, ik vraag me af of jullie de aangifte omzetbelasting voor jullie webwinkel zelf doen of door een belastingadviseur.

Wanneer jullie dit door een belastingadviseur doen, wat is het tarief wat hij/zij hiervoor rekent ?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

15 maart 2009

De omzet belasting doe ik zelf. kan ik ook vrij gemakkelijk zelf want is gewoon de verzameling inkomsten en uitgaven opgeven. Dat red ik!

Wel heb ik eens per kwartaal even contact met een boekhouder en laat ik dan even een printje zien van mijn aangifte. Ook doet hij mijn inkomstenbelasting en kan ik hem bellen voor advies.

In totaal ben ik hiervoor 800 euro per jaar kwijt.
 
buster
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 maart 2009
Locatie: Winschoten
Contacteer:

27 maart 2009

Ik doe het zelf, deze aangifte invullen is niet heel erg moeilijk. Ik heb dan ook maar een kleine boekhouding!
 
Easyp
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 april 2009

09 april 2009

Hier heb ik ook wel een vraag over:

- Hoe moet je je producten aangeven?
- Hoeveel belasting moet je daarover betalen? Uitgaande dat ik electronica verkoop?
- Hoe zit het met artikelen die ik inkoop vanaf E-bay?

Ben benieuwd of ik hier wat antwoord op kan krijgen. Ik wil een kleine webshop beginnen met 3-4 producten, maar zit niet op veel papieren rompslomp te wachten?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
lcoolen
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2010

25 mei 2010

Ik doe mijn aangifte via www.elektronische-aangifte.nl. Heel handig en gebruiksvriendelijk. Je weet precies wat je waar in moet vullen.
 
BeelduitHolland
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 februari 2010
Locatie: Groningen
Contacteer:

25 mei 2010

Ik heb (gelukkig) een boekhouder/consultant voor al mijn belastingaangiftes. Hij heeft al veel geld voor mij verdiend door dit te doen. (en ja, allemaal legaal :lol: ) Hij is niet te duur, en is te vertrouwen (ook erg belangrijk!)
Beeld uit Holland- Leuke fotogeschenken voor aan de muur!
 
Videofrank
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mei 2010

25 mei 2010

Hier heb ik ook wel een vraag over:

- Hoe moet je je producten aangeven?
- Hoeveel belasting moet je daarover betalen? Uitgaande dat ik electronica verkoop?
- Hoe zit het met artikelen die ik inkoop vanaf E-bay?
Productvoorraad moet je boeken tegen inkoopwaarde, exclusief (eventuele) btw. Het verschil tussen de waarde totale voorraad aan het begin van het jaar en het einde van het jaar (kan positief of negatief zijn) wordt gezien als (deel van) bruto inkomen. Je moet dus op 31 december weten wat je voorraad waard is. Incourante voorraad mag je lager boeken, tot zelfs nul aan toe, maar het moet wel redelijk/aannemelijk zijn.

Belasting - 19% btw. Die moet je afdragen over elke verkoop.
Inkoopfacturen waar een nederlands 19% btw bedrag op zit, daarvan kun je de btw verrekenen met die over de verkopen. Kan positief als negatief uitpakken. Verkopen buiten de EU, hoef je geen BTW over te berekenen, maar het mag wel. Verkopen binnen EU, aan bedrijven, kan, mits je over hun BTW nummer beschikt, zonder BTW geschieden - de zgn. intracommunautaire leveringen.

Je kunt overal en bij iedereen inkopen. Ebay, de Kijkshop, je overbuurman. Krijg je daar een factuur bij met Nederlandse BTW, dan is die BTW verrekenbaar.

Bij invoeren kan het gebeuren dat TNT, DHL, UPS, een factuur erbij doet voor nederlandse BTW en invoerrechten. Invoerrechten zijn keiharde kosten, die ben je echt kwijt. De BTW is weer verrekenbaar, dus eigenlijk geen probleem.

Hartelijke groeten,
Frank