Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
marktkoopman
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 september 2006

Marge?

02 september 2006

Misschien een brutale vraag maar wat is jullie gemiddelde winstmarge op producten? Ik heb in een artikel in een tijdschrift (volgens mij de Elsevier) gelezen dat dit bij webwinkels soms heel hoog is en vraag mij af of ik wel de juiste strategie gebruik. Ik heb nl. juist het idee dat op internet alles veel goedkoper is en de concurrentie hoog is en vooral prijsgericht. Dus dagelijks kijk ik wat de prijzen van concurrenten zijn en vaak pas ik deze dan dezelfde dag nog aan waardoor mijn winkel op zich prima loopt maar ik er geen cent aan over houd. :cry: Hoe is dit bij anderen geregeld?
 
Diverti
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 maart 2008
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Prijs

25 maart 2008

De eerste wet van een winkel is:
Je moet er wel aan overhouden
Lage prijzen berekenen kan iedere ,,, probeer je te onderscheiden door kwaliteit, snelle levering, duidelijkheid. Maar ga niet prijsstunten. Bereken wat je wilt verdienen en ga daarvan uit. Beter een paar verkopen met een goede marge dan enorme omzetten zonder winst. In administratie voor ondernemers staat daarover een heel hoofdstuk.

vriendelijke groeten, Diverti.[/u]
 
kattig
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 december 2008

08 december 2008

Als je ervan moet leven, kijk dan niet teveel naar de buren. Er wordt teveel gestunt, waarschijnlijk door mensen die het er als hobby bij doen. Het gevolg is niet alleen dat iemand die de AVP nog een beetje respecteert geen klanten weet te werven, het product wordt zo ook kapot gemaakt en de leveranciers zien dat. Gevolg: als webwinkelier wordt het hand over hand moeilijker om nog leveranciers te vinden. Probeer dus bij jezelf te blijven en kijk wat jij moet verdienen om je rekeningen te kunnen betalen. Want dat doen de stunters echt niet voor je!
 
dutchy
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 februari 2009

20 februari 2009

Er kan er maar 1 de goedkoopste zijn, dus staar je daar niet blind op. Wees transparant, biedt service en lok je klanten met scherpe aanbiedingen waarop je niet wilt verdienen. Een beetje het idee van MediaMarkt.
Dutchy
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.