Aangifte belasting webwinkel

1
Goede avond
ik heb een vraag ik ben een webwinkel begonen met tusen de 1 en de 5 produkten moet ik dit aan geven bij de belasting of is dat niet nodig
wie kan mij helpen
en wat kost dat mij
is dat rendabel.
mvg
ivo

Re: Aangifte belasting webwinkel

2
ivocus schreef:Goede avond
ik heb een vraag ik ben een webwinkel begonen met tusen de 1 en de 5 produkten moet ik dit aan geven bij de belasting of is dat niet nodig
wie kan mij helpen
en wat kost dat mij
is dat rendabel.
mvg
ivo
Het aantal produkten doet er niet toe. Als jij een omzet haalt met die 5 produkten van tienduizenden euros zal je ook flink wat duizenden euros belasting moeten betalen.

Je betaalt altijd minder belasting dan je verdient. Dus rendabel is het altijd. Aangeven bij de belastingdienst moet ook officieel altijd.

Mocht je resultaat (dus alle inkomsten van het hele gebeuren min alle uitgaven voor het gebeuren) lager zijn dan 2000 euro denk ik dat het geen probleem is als je het niet opgeeft en het zijn je enige inkomsten naar gewoon salaris. Officieel is dat strafbaar... maar hoeveel mensen vergeten niet een verkocht bankstel van marktplaats, of de inkomsten van een postzegel verzameling op te geven? Zolang het echt laag blijft, zeg onder de 2000 euro... geen probleem.

3
GOEDE MIDDAG IK DENK DAT IK NOG NIET AAN DE 2000 EURO KOMT PER JAAR
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Als je zoiets zoekt als Excel, waarin je het zelf kan doen, dan is Open Office gratis en heeft het programma Numbers (uit mijn hoofd). Een programma waarmee je de boekhouding zou kunnen doen.

Maar boekhoud programmas hoeven nooit veel te kosten hoor. Online zijn veel prijsvechters met prima pakketten!