Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Thomas
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 juni 2009

Inkopen gadgets buiten de EU

17 juni 2009

Ik speur nu al jaren wereldwijd naar aanbiedingen op verschillende sites en forums, meestal buiten de eu. Dan kan Amerika maar ook japan of australie zijn.

Als ik iets voor een leuke prijs tegen kom dan koop ik het, dit kunnen zeldzame dvds zijn maar ook T shirts of een andere gadgets zijn.

Ik verkoop deze dan met winst op speurders, marktplaats, etc.

Als ik een website willen beginnen om mijn Gadgets te verkopen, wil ik graag legaal bezig zijn, kvk, BTW etc.

Nu komt mijn vraag, bij alles wat ik koop zit zelfde een factuur.

Hoe gaat de belastingdienst hiermee om bij mijn eindjaarafrekening? Ik kan immers geen inkoopfacturen overhandigen. Invoerrechten hoef ik ook zelden te betalen om dat de waarde per pakket meestal onder de 25 euro ligt.

Het begon met 1 pakketje per week, nu komt er om de paar dagen wel wat binnen.

Ik heb een neus voor handel, dat weet ik inmiddels nu wel. maar ehhh
Hoe moet ik dit aanpakken, hopenlijk hebben jullie een antwoord.

Het lijkt me geweldig om mensen door te kunnen verwijzen naar een officiele website.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

18 juni 2009

Hoi Thomas,

Waarom heb je geen inkoopfactuur? Je hebt een rekening voldaan. Die rekening heb je toch nog? Een inkoopfactuur is niets anders dan een rekening. Dat kan een e-mail zijn met een betaalkenmerk, datum, bedrag en begunstigde maar ook bijv. in je Paypal account het overzicht van een betaling. Als je die uitprint heb je een factuur.

BTW zit er bij betalingen naar Australie en Amerika meestal niet op of is niet te verekenen.

Zie ook: http://www.ondernemeneninternet.nl/onde ... orden.html
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht