Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

'Door'verkopen?

15 december 2011

Dag allen,
ik wil handgemaakte spullen verkopen. Op mijn blog laat ik al een deel van mijn creaties zien.
Nu heb ik nog steeds geen webshop (ik doe dit van mijn extra geld en dat is maar mager :roll: ).
Gisteren heb ik echter wel een bestelling gekregen die groot is (100+ van die creaties). De persoon wil deze doorverkopen op zijn webwinkel.
Is het verstandig om dit te doen (in acht nemend dat ik nog altijd zélf die webwinkel wil opstarten) of niet?
Wat zouden goede voorwaarden zijn? Naamvermelding of juist niet? Voorwaarden rond die koop of niet?

Alvast bedankt voor alle input hierover.
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: 'Door'verkopen?

15 december 2011

Er zijn veel webwinkels die artikelen van andere verkopen sieraad 4 you is bijvoorbeeld zo'n winkel
dus het kan wel hoor, bekijk die site eens, daar wordt gewoon netjes de naam van de maker genoemd(merknaam)..
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: 'Door'verkopen?

15 december 2011

Een vriendin zei me dat het voor mijn debuut als webwinkel moeilijker gaat zijn, zeker omdat ik wel in een nichemarkt bezig ben.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: 'Door'verkopen?

15 december 2011

Mijn gedacht ook, je zit in een zeer kleine nichemarkt.
Als je nu een deel verkoopt aan een andere website, gaat jouw webwinkel er ook onder lijden.

Wanneer denk je zelf te beginnen met een website?
Al het nog niet voor 2012 is, kan je het misschien wel doen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 'Door'verkopen?

15 december 2011

Gisteren heb ik echter wel een bestelling gekregen die groot is (100+ van die creaties). De persoon wil deze doorverkopen op zijn webwinkel.
Is het verstandig om dit te doen (in acht nemend dat ik nog altijd zélf die webwinkel wil opstarten) of niet?
Eén bestelling zadelt je niet op met een leveringsverplichting voor de toekomst en je hoeft daarvoor nu ook niet bij voorbaat al allerlei voorwaarden op te stellen. Ik zou het dus praktisch aanvaren: verkoop nu gewoon direct die 100+ artikelen en kijk hoe je er over een paar maanden voor staat. Misschien gaat je nieuwe afnemer nog eens 1.000+ artikelen bestellen, misschien hoor je er nooit meer iets van, dus niet op de zaken vooruitlopen.
 
Tink
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 augustus 2011
Contacteer:

Re: 'Door'verkopen?

15 december 2011

Als iemand anders jouw producten verkoopt heb je ook kans op een groter bereik. Een andere site kan weer andere mensen trekken. Ik zou zeker als voorwaarde houden dat je naam vermeld moet worden.
Waarom zou je debuut als webwinkel moeilijker zijn? Wat je verkoopt aan een andere webwinkel is toch ook verkocht? Misschien is het zelfs nog wel praktischer dan die 100 artikelen aan 100 verschillende klanten verkopen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: 'Door'verkopen?

15 december 2011

Gewoon verkopen.
Als je maar niet teveel korting gaat geven op die 100 artikelen.
Je kan later altijd nog een eigen webwinkel beginnen en dan dus eigenlijk goedkoper zijn dan de doorverkoper want hij wil ook nog winst maken.
En als eigen webwinkel heb je ook een USP namelijk aanpassingen maken die iemand vraagt is geen probleem.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: 'Door'verkopen?

16 december 2011

Bedankt voor de tips en adviezen.
Ik heb besloten de bestelling aan te nemen en zal niet teveel korting geven. ;)

Bedankt allemaal.
 
Webwinkelhouder
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 juni 2011

Re: 'Door'verkopen?

17 december 2011

Mochten de kosten voor een website het struikelblok zijn maar zou je het wel willen proberen dan kun je eventueel de gratis versie van deze webwinkelaanbieder (max 50 artikelen) proberen?

http://www.mijnwebwinkel.nl/

(ik weet niet of ik dit zo hier mag zetten?)
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: 'Door'verkopen?

30 december 2011

Ik zie je reactie nu pas. Ik ben heel langzaam bezig nu met het bouwen van de webwinkel. Nou ja, ik niet. Ik heb het gevraagd aan iemand anders hier van het forum.
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: 'Door'verkopen?

31 december 2011

Ik zou het doen Mieke. Je kan achteraf zelf beslissen of je de afnemer nieuwe leveringen geeft of niet. En ondertussen kan jij al wat verkopen, kijken hoe de markt reageert, wat in de smaak valt bij de klant,... Ik zou er idd wel je (merk)naam steeds bij laten vermelden. Zo krijg je ook al wat naambekendheid :wink:
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht