Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

21 mei 2013

Wij hebben afgelopen week een brief gehad, (via hun incasso bureau) waarin ze zelf met een 50% regeling komen voor betaling met kwijtschelding .. Wij hebben meerdere malen bezwaar ingediend.
(voor incasso ingeschakeld was) maar nooit reactie gehad tot er ineens incasso brief was.

Ze bieden dus 50% korting op de incasso kosten aan, lol.
we hebben nu een brief gestuurd dat ze eerst maar eens inhoudelijk op bezwaar moeten reageren.
Ik heb gisteren een brief gekregen van een bezwaar van 6 maanden terug, dat ze van de 85 euro nu 17 euro hebben gemaakt oid.

Waar is je bezwaar op gericht? Ben ik benieuwd naar. Als je in een verkeerde groep bent ingedeeld of helemaal geen webshop hebt kan ik het begrijpen, anders moet je eigenlijk toch altijd wel betalen?
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

22 mei 2013

eigenlijk heel simpel
dat ze mogen aantonen wat ze voor dienstverlening ten gunste van mij doen voordat ik een betaling doe. Zonder aantoonbaar bewijs dat ze in belang van mij werken -> geen betaling :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
henze
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 februari 2010
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

16 juni 2013

ik had van de week net weer bericht .. ik hoef maar 35 euro te betalen dit keer.. das toch al beter dan 180 euro.
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl
 
Note
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 augustus 2012
Contacteer:

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

15 juli 2013

Onze onderneming heeft ook een op een spookfactuur gelijkende factuur ontvangen van het HBD.

Wij gaan bezwaar aantekenen, de tijdsduur monitoren en vervolgens bij uitblijven van tijdige reactie een dwangsom opleggen.

http://www.hbdwegermee.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

16 november 2013

En ja hoor toch weer een herinnering gekregen dat na ruim een half jaar! Met €6,- administratiekosten erboven op (lijkt de politie wel).

Nu vraag ik mij af of je met een 2e herinnering dat wel mag doen? En als ik even ga zoeken naar hoe je te werkt gaat met herinnering en aanmaningen. Dan gebruiken zij een aanmaningstekst bij een herinnering.

Er staat in koeienletters herinnering boven, dus het gejank over Dat als ik niet aan mijn betalingsverplichting voldoe dan gaan zij invorderen per dwangbevel, deurwaarder etc etc...

En ik kan mij niet voorstellen dat voor dit soort instanties hele andere regels geldt dan voor mij.

Kom op internet tegen:
Tweede herinnering
In de tweede herinneringsbrief vermeldt u de factuurdatum en de datum van de eerste herinnering. In deze brief kunt iets meer druk op de debiteur zetten. (“Wij verzoeken u vriendelijk doch dringend…”) Een blijk van begrip voor de verlate betaling kan in deze brief achterwege blijven. Blijf wel altijd beleefd!

Nou... HBD dreigt behoorlijk, de vriendelijkheid is nergens te vinden! En ik word hier gewoon niet goed van, ik zit te twijfelen wat ik moet doen. Heb gewoon geen zin in gezeik, overheid doet er ook helemaal niets mee! En er wordt je gewoon een oor aangenaaid! Jup ik ben boos, omdat ik moet betalen aan helemaal niets, ik zie er niets van terug, ik krijg er niets van terug. Dit is gewoon een zootje belasting voor niets. Waarom noem ik het belasting? Omdat het naar een bodemloze put gaat.
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

16 november 2013

Erg vervelend inderdaad, ik heb inmiddels maar gewoon betaald. Veel kun je er toch niet tegen doen, bezwaar schrijven heeft geen zin, ze verklaren hem toch ongegrond. Ik moest ook nog een dubbel zoveel betalen omdat ik handel in dierenbenodigdheden :?
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

16 november 2013

Maak je niet dik.
Ik kreeg afgelopen week van mijn accountant de afrekening over 2012
Ik mag aan de belastingdienst een bedrag doneren met 5 nullen.
En jij zeurt over 125 euro? :lol: :wink:
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

16 november 2013

Maak je niet dik.
Ik kreeg afgelopen week van mijn accountant de afrekening over 2012
Ik mag aan de belastingdienst een bedrag doneren met 5 nullen.
En jij zeurt over 125 euro? :lol: :wink:
In dat geval mag ik dan ook 125 euro?

Nee krijg ik geen gratis geld? Wat zeur jij zeg...

Ik mag toch hopen dat je het verschil weet tussen belasting betalen of de BMW van Dr. Speknek financieren?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

16 november 2013

Ik mag toch hopen dat je het verschil weet tussen belasting betalen of de BMW van Dr. Speknek financieren?
nee, vertel :lol:
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

16 november 2013

Daar ga ik dus niet eens op in...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
nescioo
Berichten: 144
Lid geworden op: 20 mei 2012
Locatie: Amsterdam

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

17 november 2013

Ik bedoel dit niet lullig, het varaantje, maar jij weet echt als geen ander de stem van ''het volk'' te pakken.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

17 november 2013

Maak je niet dik.
Ik kreeg afgelopen week van mijn accountant de afrekening over 2012
Ik mag aan de belastingdienst een bedrag doneren met 5 nullen.
En jij zeurt over 125 euro? :lol: :wink:
Goh de belastingdienst of HBD? Er is toch echt wel degelijk een groot verschil. HBD doet helemaal niets voor je en belasting betalen moet je sowieso wel of niet (ligt er maar net aan hoe het zit, maar ja je betaald sowieso wel belasting op belasting).

Dit geld gaat gewoon naar een stel graaiers die er werken en zakken zitten te vullen, omdat ze boehoe volgend jaar geen baantje meer hebben.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

18 november 2013

Ik ben dat gezeik toch ZO verschrikkelijk zat.

Ik krijg nu opeens een herinnering (Niet eens een factuur) nee een herinnering over 2009.....

Administratie nagekeken. Mijn allereeste aanvaring met onze afpersers van het HDB is in 2010 toen ik met success bezwaar heb gemaakt. Ook in 2011 met success bezwaar. In 2012/2013 is mijn bezwaar op misterieuze wijze verdwenen en opeens weer verschenen (maar helaas net buiten de bezwaartermijn)

En nu nu ik eindelijk dacht het gezeik achter me te laten komt er opeens een factuur uit 2009 waar ik dus NOOIT een originele factuur OF herinnering van gehad heb. De 'schuld' (haha) van 2012 en 2013 konden ze wel optellen. Ook nog met de factuur van 2010 erbij (helaas pindakaas heb de brief nog waarin staat dat het bezwaar van 2010 is toegekend)

God wat heb ik toch een diepe, diepe haat ik dacht van alles af te zijn gaat het hele circus weer opniew beginnen zeker! Ik laat dit aankomen op een rechtzaak! 4 jaar na dato na maanden van gezeik over 2012/2013 gaan we nu opeens zeiken over iets uit 2009! En ik ben pas september 2009 begonnen met mijn webwinkel en toen (uiteraard) veel meer kosten gedraaid en geen winst. En dan nu nog eventjes een brief waarop ik dus nieteens meer bezwaar op kan maken! Ik kan het niet eens meer als kosten opvoeren...

Nog 6 weken dat is het hopelijk, hopelijk echt helemaal einde verhaal voor alle HBD ratten!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

18 november 2013

Het probleem is dat de administratie in 2014 nog doorgaat, ik vertrouw het echt letterlijk niet meer.
 
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

06 december 2013

Wie snijdt de taart aan?
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

06 december 2013

da's heel goed nieuws.

Ze hebben nu een heel jaar lang de tijd om nog hun administratie na te pluizen of er nog ergers een cent te halen valt. Maar godzijdank zijn we vanaf nu verlost van nieuwe facturen huzee!

Ze proberen bij mij nu nog voor 2009 mij af te persen voor een paar tientjes. Ik heb me in augustus ingeschreven en ben pas ergens in november live gegaan met slechts een handjevol verkopen in 2009. Pas in 2010 voor het eerst met het HBD in aanraking gekomen (en 2 jaar lang met success bezwaar gemaakt)

Maar nu opeens eind 2013 beweren ze dat ze nog mij een factuur in 2009 gestuurd te hebben wat gewoon niet waar is. Ook in dat maandelange gezeik met incassobrieven over 2012 en 2013 (waarbij ze ook nog even probeerde 2010 nog los te peuteren.) is 2009 niet eens genoemd.

En nadat ik dacht er eindelijk vanaf te zijn hebben ze blijkbaar heel 2014 nog om iedereen lastig te vallen met (verzonnen) achterstanden. Jammer had gehoopt dat ze per 1-1-2014 allemaal de Ww inkonden maar helaas. Ik wens die dievenbende het slechtste toe.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]