Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
guerain
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 november 2009
Contacteer:

Hoe lang voordat een webshop klanten genereert?

16 november 2009

Hallo allemaal,

hebben jullie ervaring met de tijd die het kost voor een webshop klanten genereert? Wij zijn nu een paar weken online en hebben ongeveer een week serieuze bezoekersaantallen, maar de verkoop loopt nog niet echt.
Is dit normaal?
Wie weet raad?

Groeten!

www.wheretheheartis.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

16 november 2009

Wat zijn serieuze bezoekersaantallen?
Welke paginas kijken bezoekers?
Welke conversie had je gehoopt / doen concurrenten?
Wie zijn de bezoekers? Bezoekers van dit forum komen bijv. om een andere reden op je webwinkel. Die kunnen ook iets kopen, maar zullen dit relatief weinig doen.
 
guerain
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 november 2009
Contacteer:

16 november 2009

Bedankt voor je reactie,

het gaat om z'n 40 tot 80 bezoekers per dag. Die voornamelijk via Google ads komen, op basis van relevante zoekwoorden.
Wat de conversie betreft, dat weet ik eigenlijk niet, ik hoopte op ervaringsdeskundigen op dit forum.

Groeten!
 
Axitaxi
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 oktober 2009

21 november 2009

Bedankt voor je reactie,

het gaat om z'n 40 tot 80 bezoekers per dag. Die voornamelijk via Google ads komen, op basis van relevante zoekwoorden.
Wat de conversie betreft, dat weet ik eigenlijk niet, ik hoopte op ervaringsdeskundigen op dit forum.

Groeten!
Wat verkopen jullie? Het begin is meestal het moeilijkst, gezien klanten klanten genereren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
ariebruinsma
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 november 2009
Locatie: Sint Nicolaasga
Contacteer:

22 november 2009

Als je met google adwords werkt en een goede campagne hebt opgezet die je regelmatig monitort dan zou je met een aantal weken resultaat kunnen verwachten. Zelfs met google adwords duurt het even voordat je advertenties in de top 3 geplaatst worden. Tenzij je echt specifieke producten en dus heel specifieke zoekwoorden kunt gebruiken. Ook weer afhankelijk van budget en de kwaliteit van je advertenties en zoekwoorden natuurlijk.

Conversie is het het percentage van je bezoekers dat tot een lead leidt, dus die ook daadwerkelijk iets koopt. Je kunt dit met adwords perfect meten en het is zeer belangrijke informatie want als je dit combineert met google optimizer kun je het resultaat van je verschillende verkooppagina's optimaliseren.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
 
arjan
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 mei 2009
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

22 december 2009

Op zich zijn voor een startende webshop 80 klanten per dag niet verkeerd; echter hangt het van de conversion rate af hoeveel % iets koopt. Een hele algemene regel binnen het internetgebeuren stelt een gemiddelde conversion rate voor websites van 1%; per 100 bezoekers gaat er eentje over tot actie. Uitgaande van deze regel zou jij zo'n 5-6 bestellingen per week minimaal moeten hebben; klopt dit ongeveer?
www.izitoko.nl

Voor ondernemende geesten die iets te bieden hebben!
 
Indigo
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 juni 2009
Contacteer:

24 december 2009

Ik ben ook nog niet zo lang bezig met mijn webwinkeltje en ik heb ook niet zoveel bezoekers per dag (ik denk ook niet, dat dit in de toekomst wel zo zal zijn, aangezien ik nogal specifieke producten verkoop).
Maar dit is wel heel erg grappig om te lezen. Het klopt bij mij namelijk inderdaad, dat ongeveer 1 op de 100 bezoekers iets koopt :lol:
 
arjan
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 mei 2009
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

29 december 2009

Leuk te horen dat het klopt, al hoop je natuurlijk op hogere percentages!
www.izitoko.nl

Voor ondernemende geesten die iets te bieden hebben!
 
Vagshop|Vw&Audi
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 januari 2010
Locatie: Volendam
Contacteer:

11 januari 2010

Het klopt inderdaad dat 1& van het aantal bezoeker koopt...
 
DoMagic
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 januari 2010
Locatie: Warmond
Contacteer:

14 januari 2010

Toen we begonnen met onze eerste webwinkel te adverteren via Google Adwords hadden we binnen 3 dagen (30 bezoekers per dag) de eerste bestelling binnen.
Nadat we de website en de adwords campagnes verder hebben geoptimaliseerd schommelt de conversie nu tussen de 1,5 en 2,5%.

Meten = weten om vervolgens weer verder te kunnen denken 8)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht