Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Papiri
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 januari 2010
Locatie: Regio Eindhoven
Contacteer:

Boekhouding

12 februari 2010

Hoe houden jullie je boekhouding bij? Als beginner voel ik er niet veel voor om al een (prijzige) externe partij in te huren maar evenmin om voor verrassingen te komen staan omdat ik de boel niet op orde heb. Daarom heb ik wat rondgekeken naar tussenoplossingen, ik kwam veel tips tegen om zelf een papieren boekhouding bij te houden maar ook voor online boekhouden. Acumulus.nl spreekt me het meeste aan, ontwikkelt voor relatief kleine bedrijfseigenaren en voor ca. 10 euro per maand te gebruiken.

Heeft iemand ervaring met Acumulus, of andere tips?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

12 februari 2010

Ik weet niet hoe professioneel jij bezig wil zijn maar er bestaan ook gratis pakketten zoals bijvoorbeeld osFinancials.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Papiri
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 januari 2010
Locatie: Regio Eindhoven
Contacteer:

12 februari 2010

Ik wil dat de boekhouding gewoon in orde is, dat ik per kwartaal de belasting makkelijk kan doen met de resultaten zonder dat ik mij daar dan nog 3 dagen over moet buigen en dat het voor iemand als ik -die niet al teveel heeft met cijfers en rekentrucjes- begrijpelijk is.
 
Indigo
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 juni 2009
Contacteer:

15 februari 2010

Ik ben eigenlijk ook heel erg benieuwd hoe iedereen alles doet.
Ik ben zelf echt een ramp op administratie/boekhoudgebied.
Ik heb ondertussen natuurlijk heel veel gelezen en gezocht naar informatie en toch blijf ik zo'n onzeker gevoel houden en ben ik bang om fouten te maken.
Ik heb nu alles gewoon in excel gedaan en op zich werkt dat best goed.
Maar ik ben zo bang, dat ik het allemaal te simpel doe :?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Papiri
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 januari 2010
Locatie: Regio Eindhoven
Contacteer:

15 februari 2010

Dat heb ik dus ook. Doe ik het niet te simpel? Of maak ik het me eerder te moeilijk? Ik wil gewoon dat het in orde is, dat het klopt. Maar iemand inhuren om het voor mij te doen kan voorlopig gewoon niet uit en lijkt me ook weer wat overdreven voor een beginnende shop die nog echt moet werken aan naamsbekendheid en dergelijke.

Ik denk toch dat ik Acumulus.nl ga proberen, ze geven ook belastingtips voor starters ed en het proefaccount ziet er begrijpelijk en volledig uit.
 
kassie
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 januari 2010
Locatie: amstelveen

18 februari 2010

Dat heb ik dus ook. Doe ik het niet te simpel? Of maak ik het me eerder te moeilijk? Ik wil gewoon dat het in orde is, dat het klopt. Maar iemand inhuren om het voor mij te doen kan voorlopig gewoon niet uit en lijkt me ook weer wat overdreven voor een beginnende shop die nog echt moet werken aan naamsbekendheid en dergelijke.

Ik denk toch dat ik Acumulus.nl ga proberen, ze geven ook belastingtips voor starters ed en het proefaccount ziet er begrijpelijk en volledig uit.
Dit lijkt mij ook wel wat,dat Acumulus,een voorbeeldje zeg: ik voor de inkomsten en uitgaven in en acumulus doet de rest.. :D lekker makkelijk.
ps,als je een boekhouder zou nemen voor een beginnende shop,wat zou je daaraan kwijt zijn,wat is redelijk.
 
cristallo
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 september 2009

20 februari 2010

Alles in excel verwerken kan in het begin, maar al snel verdien ik mijn boekhouder dik terug. De administratie doe ik zelf in een smal en zeer betaalbaar pakket, de boekhouder verdient vervolgens een hoop terug m.b.t. belastingzaken.

Stuur me gerust een privéberichtje, dan geef ik je zijn gegevens.
 
yezzz gadgets
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 maart 2010
Locatie: emmen
Contacteer:

20 maart 2010

ik werk met speedbalance een ideaal programma die ook nog is gratis is...
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

13 april 2010

Acumulus is een programma wat meer is gericht op ZZPers dan op de detailhandel.
Je kan beter kijken naar e-boekhouden.nl

Ik zou wel aan het einde van het boekjaar een boekhouder inschakelen om de puntjes op de i te zetten zoals bv de kleine ondernemersregeling etc.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

boekhouding software

13 april 2010

@eentje heb jij goede ervaringen met osFinancials? Ik ben veel bezig met open source, het kan kostenbesparend werken, maar vind open source software wel vaak wat omslachtig. Het is vaak tijdrovender dan "de commerciëlen". Voor administratie raad ik webwinkeliers dan ook vaak toch gevestigde partijen als Exact of Reeleezee aan.

Een overzichtje die ik er ooit over gemaakt heb is te lezen op: https://www.ondernemeneninternet.nl/boekhoudsoftware/

@Kassie: een boekhouder voor een startende webwinkel is mogelijk ergens tussen de 500-1000 euro per jaar, afhankelijk van je volumes, manier van aanleveren, en hoeveelheid ondersteuning. Als je een goede zoekt zou die zich dan ook met gemak terug moeten kunnen verdienen.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

13 april 2010

Nee ik heb niet veel ervaring met osFinancials... ik heb een paar keer een koppeling gedaan tussen Zen Cart en osFinancials vandaar dat ik het programma een beetje ken.

Qua moeilijkheid is het te vergelijken met bijvoorbeeld exact waarbij je ook een basiskennis boekhouden nodig hebt en de handleiding van het programma.

Maar mijn klanten die er mee werkten waren er tevreden over.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
lona
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 februari 2010

16 april 2010

wat is het voordeel dan van een pluging boekhoudprogramma tegenover een apart boekhoudprogramma?
ik moet nog een boekhoudprogramma aanschaffen, maar weet gewoon niet welke. ik heb osfinancials gedownload, gratis, maar dan moet ik wel een plugin voor oscommerce kopen zie ik.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

16 april 2010

Nee dat hoeft niet... de basis koppeling zit er in... de betaalde plug in bied alleen meer functionaliteiten.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
lcoolen
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2010

25 mei 2010

Ik gebruik het online boekhoudpakket van e-Boekhouden.nl. Je hoeft niet kennis van boekhouden te hebben, om hiermee te kunnen werken. Het abonnement kost haast niets.

Ik gebruik sinds kort ook een plug-in van e-Boekhouden.nl in mijn Magento webwinkel. Werkt echt super en is gratis als je een abonnement hebt bij e-Boekhouden.nl! Installeren doe je met de Magento-connector. Je kunt meteen orders vanuit je shop direct exporteren naar je online boekhouding van e-Boekhouden.nl. Erg handig! :)
 
BeelduitHolland
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 februari 2010
Locatie: Groningen
Contacteer:

25 mei 2010

Ik gebruik Davilex Business om de facturen te boeken. Ook een makkelijk programma om te gebruiken. Helaas heeft het geen koppeling met de webshop.
Beeld uit Holland- Leuke fotogeschenken voor aan de muur!
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

06 augustus 2010

Ik gebruik het online boekhoudpakket van e-Boekhouden.nl. Je hoeft niet kennis van boekhouden te hebben, om hiermee te kunnen werken. Het abonnement kost haast niets.

Ik gebruik sinds kort ook een plug-in van e-Boekhouden.nl in mijn Magento webwinkel. Werkt echt super en is gratis als je een abonnement hebt bij e-Boekhouden.nl! Installeren doe je met de Magento-connector. Je kunt meteen orders vanuit je shop direct exporteren naar je online boekhouding van e-Boekhouden.nl. Erg handig! :)
Mwah ik vind 14,50 per maand aardig prijzig.

De reden dat ik dit topic omhoog schop is dat ik zocht naar goede boekhoudsoftware maqar niet te duur dus :)

Ben nu aan het rondzoeken maar wat is dat allemaal duur joh :S

Is osFinancials wat? Iemand toevallig ervaring mee?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

07 augustus 2010

osFinancials is heel compleet... nadeel is wel dat het vrij complex is als je geen basiskennis boekhouden hebt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

07 augustus 2010

Daar kwam ik idd al achter.

Heb jij of hebben jullie nog andere tips. Mag wel betaald zijn maar niet te duur natuurlijk :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
markys
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 augustus 2010
Contacteer:

online boekhouden twinfield

11 augustus 2010

hey Papiri,

Ik werk nu al even met twinfield online boekhouden en werkt echt boven verwachting moet ik zeggen! volledig gekoppeld met mijn magento en oscommerce webshop wat mij iig een hoop tijd scheelt. Het is meteen een goede stap naar professionaliteit van mn bedrijf geweest. Wat ik heb geleerd in mijn tijd van ondernemen; goedkoop is echt duurkoop, vooral op termijn. Nu heb ik het meteen goed aangepakt en werpt zeker zn vruchten af! :lol:
Dit is de info die ik nog heb van twinfield maar je kan ook even een proefabo aanvragen.
http://www.twinfield.nl/twindocs/Twinfi ... rmatie.pdf
Online boekhouden werkt iig wel voor mij!

succes en als je vragen hebt hoor ik t wel.

gr Mark
online boekhouden
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: online boekhouden twinfield

11 augustus 2010

Ik werk nu al even met twinfield online boekhouden en werkt echt boven verwachting moet ik zeggen!
Wat een goed nieuws zeg? Wat is je webwinkel?
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

11 augustus 2010

Ik heb mij ingeschreven voor opleiding basiskennis boekhouding. Om in ieder de eerste kennis op te doen!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

15 augustus 2010

Ik ben nu sinds gisteren bezig met de basiskennis boekhouding-opleiding van de NTI. In het begin is het wel ff wennen weer, het studeren.

Maar ik denk dat het wel goed voor mij is en als ik het ken, zal ik osfinancials ook wel kunnen gebruiken. En als het daarmee positief uitkomt kunnen we alsnog wel een betaalde boekhoudprgramma aanschaffen haha :D
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

20 augustus 2010

Wij gebruiken Twinfield. Dit werkt prima, al is het verrekte lastig om het eerst te begrijpen.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
 
Alexono1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 september 2010

Re: online boekhouden twinfield

25 september 2010

hey Papiri,

Ik werk nu al even met twinfield online boekhouden en werkt echt boven verwachting moet ik zeggen! volledig gekoppeld met mijn magento en oscommerce webshop wat mij iig een hoop tijd scheelt. Het is meteen een goede stap naar professionaliteit van mn bedrijf geweest. Wat ik heb geleerd in mijn tijd van ondernemen; goedkoop is echt duurkoop, vooral op termijn. Nu heb ik het meteen goed aangepakt en werpt zeker zn vruchten af! :lol:
Dit is de info die ik nog heb van twinfield maar je kan ook even een proefabo aanvragen.
http://www.twinfield.nl/twindocs/Twinfi ... rmatie.pdf
Online boekhouden werkt iig wel voor mij!

succes en als je vragen hebt hoor ik t wel.

gr Mark
Momenteel proberen we een geschikte online boekhoud systeem te vinden welke ook te koppelen is met OSCommerce.
Hebben jullie de koppeling als maatwerk laten ontwikkelen of is er een bestaande koppeling hiervoor?

Hopelijk kun je ons een hint geven?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

26 september 2010

osFinancials heeft een kant en klare koppeling met osCommerce en deze werkt heel goed.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
lcoolen
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2010

Re: Boekhouding

10 januari 2011

Hoi!

Ik werk sinds enige tijd met e-Boekhouden.nl. Zij hebben een koppeling die goed werkt met Magento-webshops. Die kun je zelf installeren en is gratis.

Een order in mijn webshop wordt direct doorgezet naar mijn boekhouding en ik hoef niets meer over te typen. Werkt prima!

Een echte aanrader!
 
Memento
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 juli 2010

Re: Boekhouding

11 januari 2011

Bij het afsluiten van het starterspakket bij de ING krijg je nu 1 jaar gratis boekhouden met exact online. In eerste instantie was ik van plan, naar aanleiding van de berichten hier op het forum, te kiezen voor e-boehouden.nl. Aangezien ik ook een zakelijke bankrekening nodig heb, ga ik nu dus voor exact online.

Met behulp van exact online wil ik zelf de hele administratie bijhouden, wel laat ik er aan het eind van het jaar een boekhouder naar kijken om de jaaropgave op te stellen en de puntjes op de "i" te zetten.
 
Memento
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 juli 2010

Re: Boekhouding

14 januari 2011

Ik ben van de week bij een boekhouder langs gegaan. Hij rade mij het gebruik van de boekhoudprogramma's af. Volgens hem was het beter om eerst alles in excel te gaan bijhouden, zodat je zelf weet waar je mee bezig bent. Het overstappen naar een boekhoudprogramma kan dan altijd nog.
Ik ga nu dus alle inkomsten en uitgaven bijhouden in excel en mijn boekhouder die vult dan 4x per jaar alle belastingformulieren in. Dit gaat mij, afhankelijk van hoe goed ik het bijhoud, +- 500,- euro per jaar kosten. Met deze oplossing ben ik zelf ook wel erg blij, aangezien ik de maandelijkse abonnementskosten van een boekhoudprogramma bespaar en ik in eerste instantie dacht dat ik zelf de kwartaal formulieren moest invullen. Nu kan ik er in ieder geval van uit gaan dat er met de belasting vrij weinig fout kan gaan.
 
WebshopSlim
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 februari 2013
Contacteer:

Re: Boekhouding

09 september 2013

Wij maken gebruik van Offective. Ze integreren wel met wat webshop systemen volgens mij. Wij zijn bij Offective gekomen omdat ze goedkoop zijn en letterlijk alles bieden wat wij tot nu toe nodig hebben gehad. Verder weinig ervaring met andere pakketten. 
Website: €15,- per maand
Webshop: €25,- per maand

http://www.webshop-slim.nl
 
firmfocus
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 september 2013

Re: Boekhouding

23 september 2013

Om niemand te misleiden... Wij bieden (voor wie nog zoekend is) ook een Excel template aan. Voordelig of zelfs gratis (zie voorwaarden). De template is zeer uitgebreid en toch makkelijk in gebruik. U mag dit uiteraard gratis en vrijblijvend proberen en downloaden op

Voor bezoekers van webwinkelforum hebben we een speciale kortingscode die recht geeft op 30% korting (geldig tot eind 2013). :D

Onze video: