Re: Boekhouding
Geplaatst: 26 september 2013
Als je net begint zou ik zelf in excel beginnen.
3 bladzijden. 1 met de kosten op een rij met een kolom voor de datum, stuknummer, omschrijving, bedrag ex btw en btw bedrag( evt hoog en laag appart) . Het zelfde voor de omzet en inkoop.
Btw aangiften is dan optellen van de BTW kollommen.
Fiscale aangifte hoef je dan alleen maar de algemene kosten iets te splitsen en te kijken of er investeringen tussen zitten.
Ik denk dat je dan tussen de 500 en 1.000 euro kwijt bent voor een eenvoudige aangifte.
3 bladzijden. 1 met de kosten op een rij met een kolom voor de datum, stuknummer, omschrijving, bedrag ex btw en btw bedrag( evt hoog en laag appart) . Het zelfde voor de omzet en inkoop.
Btw aangiften is dan optellen van de BTW kollommen.
Fiscale aangifte hoef je dan alleen maar de algemene kosten iets te splitsen en te kijken of er investeringen tussen zitten.
Ik denk dat je dan tussen de 500 en 1.000 euro kwijt bent voor een eenvoudige aangifte.