Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
piertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 maart 2010

webwinkel, fair, braderie, HBD etc etc

12 maart 2010

Sinds een 3/4 jaar heb ik een webwinkel in tassen en woonaccessoires. Vooral de afgelopen drie maanden heb ik het er erg druk mee.

Vanaf het begin af aan alles netjes geregeld bij het KvK en tijdens de inschrijving riep de man van KvK dat ik ook wel een nota van het HBD zou krijgen. Echter tot op de dag van vandaag nog geen nota ontvangen.

Nu was het me eerlijk gezegd al weer ontschoten, totdat ik vorige week besloot om me in te schrijven voor een braderie om zo mijn naamsbekendheid hier in de regio te vergroten. En toen schoot het HBD weer door mijn hoofd.

Is het niet zo dat je op markten en braderieën/fairs een marktpas van het HBD nodig bent???? Ik meen eens iets hierover gelezen te hebben. Alleen nu kan ik het natuurlijk nergens meer terug vinden....

Wie van jullie heeft ervaring met webwinkel/braderie en weet iemand wat je kwijt bent aan het HBD op jaarbasis wanneer je een webwinkel als de mijne hebt?

Alvast dank.

Groet Bianca
Pier & Pol
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

13 maart 2010

Beste Bianca,

voor de markt heb je een zogenaamde marktpas nodig van het HBD ookwel Bewijs van Registratie genoemd. Deze kun je aanvragen op de website van het HBD. De totale kosten hiervan zijn 128 euro per jaar.

(http://hbd.nl/pages/1391/Onderwerpen/Re ... ffing.html)
~ Yvo
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

13 maart 2010

En tevens zal je dan ook wel de rekening van het HBD krijgen voor de jaarbijdrage...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

13 maart 2010

en dat kost ook nog eens zo'n 79 euro per jaar.
~ Yvo
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
piertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 maart 2010

13 maart 2010

Bedankt voor de info.
Ik krijg alleen geen duidelijk antwoord op de HBD-site.
Wanneer ik incidenteel op een braderie sta, heb ik dan ook die marktpas nodig? Of alleen op weekmarkten?

Vind het een beetje onnozel om zo'n dure pas te hebben van ruim 120 euro, terwijl ik misschien maar 1x dit jaar op een braderie sta. Dat ga ik daar wellicht niet eens verdienen...

Bianca
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

13 maart 2010

Voor incidenteel op een braderie is geen marktpas nodig, als je bedrijfsactiviteiten echter hoofdzakelijk markthandel is dan is een marktpas verplicht. Denk inderdaad aan weekmarkten etc. Hier zijn dan ook weer aparte verzekeringen voor. Deze hoef je voor een braderie uiteraard ook niet verplicht te hebben.

Het heeft er ook mee te maken hoe je bij de KvK ingeschreven staat. Sta je hier als (web)winkelier of markthandelaar.

Uit je omschrijving kan ik opmaken dat je niet als markthandelaar / ambulante handel ingeschreven staat. Dus dien je WEL de jaarbijdrage van het HBD te betalen, maar NIET de kosten van een marktpas.

Het HBD zal je vanzelf een rekening sturen...hier hoef je niet achteraan te gaan :wink:
~ Yvo
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht