Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
pienenfrederique
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 april 2010

Investeren

21 april 2010

Hallo,

Heeft iemand meer informatie over hoe je geld krijgt, om je webwinkel
te financieren aan het begin? wij willen graag gelijk professioneel beginnen, en dat is meestal aardig prijzig, moet dit gewoon per bank?

groeten,
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

investeren in je webwinkel

21 april 2010

Hier heb ik enkele keren online over geschreven. O.a. om te bepalen wat de  kosten zijn van een webwinkel, waar is startkapitaal, en over geld en investeerders voor de e-commerce.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

21 april 2010

Stelregel als je bij een bank langs gaat..

als je zelf niet minimaal 50% kan financieren hoef je er niet eens heen te gaan... en voor een webwinkel minimaal het complete te investeren bedrag aan onderpand hebben.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

21 april 2010

Leg mij nou toch eens uit waarom het altijd om zulke grote startkapitalen voor webshops gaat?
Begrijp werkelijk niet waarom sommige mensen het over 25.000 euro start kosten hebben voor een webwinkel. Wat is dat, 10k sitebuilding 10k voorraad?

Je moet altijd klein beginnen, sterken nog je zal wel moeten. Of een bestaand bedrijf moet een tak opsplitsen in aparte BV (n.v.t.).

Levensonderhoud mag je hier overigens niet bij betrekken want daar moet je zelf voor zorgen. Elke ondernemer moet een bepaalde tijd zonder inkomen kunnen (enkele uitzonderingen afhankeleijk van business model).

Offtopic: is deze comment offtopic? :roll:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

21 april 2010

Leg mij nou toch eens uit waarom het altijd om zulke grote startkapitalen voor webshops gaat?
Begrijp werkelijk niet waarom sommige mensen het over 25.000 euro start kosten hebben voor een webwinkel. Wat is dat, 10k sitebuilding 10k voorraad?

Je moet altijd klein beginnen, sterken nog je zal wel moeten. Of een bestaand bedrijf moet een tak opsplitsen in aparte BV (n.v.t.).

Levensonderhoud mag je hier overigens niet bij betrekken want daar moet je zelf voor zorgen. Elke ondernemer moet een bepaalde tijd zonder inkomen kunnen (enkele uitzonderingen afhankeleijk van business model).

Offtopic: is deze comment offtopic? :roll:
Hij is zeker niet offtopic. Helemaal terecht. Alleen leg ik volgens mij in het artikel waarin ik zeg dat een webwinkel 25.000 kost, al direct uit waar ik dit bedrag vandaan haal. Natuurlijk is het mogelijk een webwinkel te starten met minder dan 100 euro, maar behaal je dan wel je ambitie? Houd je rekening met marketing, levensonderhoud, inkoop, teksten, uren fotos, folders etc.?

Teveel mensen vergissen zich toch nog vooraf. Een webwinkel, als je het serieus wilt aanpakken, kost toch echt gemiddeld 25.000. Lees het artikel er nog maar es op na en vertel me waar ik mis zit! Uiteindelijk komt mijn wijsheid ook maar van andere webwinkeliers en nieuwe ervaringen en gedachten zijn altijd welkom!
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

21 april 2010

25.000 euro kan inderdaad een redelijk bedrag zijn. En erg schrikbarend voor de topic starter in deze denk ik.

De vraag was tenslotte waar haal ik het geld vandaan. Als wij allemaal beginnen over bedragen van 10.000 en meer (lees 25.000) dan zullen er weinige "ondernemers" zijn die nog een webwinkel willen starten.

De ambitie is inderdaad belangrijk, maar ik ben van mening dat dit niet met geld uit te drukken is. Meer met inzet... en inzet hoeft niet altijd veel geld te kosten als je creatief en ondernemend bent.

Om weer terug te komen op dit topic. Investering naar beneden brengen zodat je het of controleerbaar kunt financieren of zoals in dit forum al genoemd wordt kunt opbouwen van kleins af aan naar iets groters (een zgn. natuurlijke groei).

In plaats van zelf producten inkopen kun je ook kiezen voor dropshipping. Dit scheelt al gauw 5000 euro aan inkoop.

Een website "kopen" levert op lange termijn geld op...een professionele website heb je al voor maximaal 800 euro. Ga je huren dan komt iedere maand als snel 25-50 euro terug. En in de meeste gevallen een opstartfee.

Wil je een keurmerk aanvragen ga dan niet voor Thuiswinkel.org maar kies bijvoorbeeld een goed alternatief voor 195 euro per jaar zit je al bij keurmerk.info, een prima alternatief! In plaats van 445 euro (290+150) bij thuiswinkel.org

Bovenstaande opgeteld zit ik nog niet eens aan 1000 euro investering. Dan heb je nog 500 euro nodig voor de marketing dat is om te beginnen een leuk budget.

Denk dan aan de praktische, creatieve en goedkope marketing de eerste maanden. Flyers, vrienden, familie, kennissen, startpagina's, linkindex, fora, partnerprogramma's, linkruil etc.

Denk ik dat je met een budget van 1500 euro toch al een heel eind kunt komen. Hiervoor is een bank in 99% van de gevallen een overbodige luxe.

Uiteraard tel ik hier geen ondernemer fee in mee. Want als je gelooft in je plan maar je als ondernemer voor een x bedrag vanaf dag 1 op de loonlijst gaat zetten dan geloof ik niet in ambitie en ondenemerschap.

Kortom ondernemen is doorzettingsvermogen hebben, ambitie tonen en risico nemen. Op lange termijn zul je hiervan altijd de vruchten plukken!

Maar goed zoals je inmiddels leest heeft iedereen een mening en iedereen een andere gedachte. Neem van alles wat mee en laat het goed op je inspelen voor je een keuze maakt.

Succes!
~ Yvo
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

21 april 2010

Leuke discussie.

Ik heb redelijk wat ervaring in het helpen met ondernemingsplannen en de meeste banken staan erg negatief tegen webwinkels mocht er al een financiering komen dan zal dat tot 5.000 zijn.
Het probleem is dat iedereen denkt snel rijk te kunnen worden met een webwinkel en zich totaal niet voorbereiden op het ondernemersschap laat staan de handelswaar.
 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

23 april 2010

@ Admin:

Had niet begrepen dat het jouw teksten zijn, dacht dat je ons even doorlinkte. Goed dat je deze gemaakt hebt!

Anyway, ik zag inderdaad dat je er ook levensonderhoud bij betrekt. Maar dit moet je toch zelf los trekken van de investering in het bedrijf?
Met een beetje hypotheek / huur zit je toch al snel aan een fix deel van die 25k (jaarbasis).

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb zelf geen webwinkel dus jij / jullie zijn hier de ervaringsdeskundigen :wink:
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

23 april 2010

In de tijd die je nodig hebt in de opstartfase van de webshop heb je wel een inkomen nodig dus dit moet gefinancierd worden want van lucht kan niemand leven...

Zou wel een hit zijn als webwinkel als je dat zou kunnen leveren....
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

24 april 2010

Leuke discussie. de meeste banken staan erg negatief tegen webwinkels
Ik kan het niet laten om daar toch even op te reageren. De meeste banken staan negatief tegenover ALLE vormen van kapitaalverstrekking zonder een onderpand.

Een webwinkel heeft inderdaad geen onderpand en dus is het aanvragen van geld voor een webwinkel bij een bank, dmv een ondernemingsplan, in 99% van de gevallen kansloos. Maar ook hier zijn oplossingen voor! Ook bij een bank kan je geld krijgen voor je webwinkel! Enkel je moet andere paden bewandelen.
 
kookfreak
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 mei 2010

02 mei 2010

Ik ga ook een webwinkel beginnen een professionele.
Ik denk dat ik aan eerste voorraad al meer dan 10.000 euro nodig heb en dan heb ik het nog niet gehad over de webwinkel software en advertentie kosten en aanmeldingen bij thuiswinkel,.org en vergelijkings websites.

Ja kost wel wat maar als je het professoneel wil aanpakken is dat de only way lijkt mij. Ik denk dat 25.000 euro toch wel een minimum is voor mij.

Hoe staat de bank er tegen over als je een overwaarde op je huis hebt? Financieren ze dan wel?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

03 mei 2010

Hoe staat de bank er tegen over als je een overwaarde op je huis hebt? Financieren ze dan wel?
Dan heb je een onderpand. Alles met een onderpand is in ieder geval bespreekbaar, en dat is in deze tijd al heel wat.

Persoonlijk zou ik het wel rustig houden. Die 25.000 kost het achteraf. Vooraf moet je natuurlijk altijd kijken of je niet creativiteit verliest als je dingen zomaar gaat kopen. Gratis alternatieven zijn bijna altijd effectiever als je maar een goede creatieve manier weet te vinden. Zowel in marketing, software, als in inkoop en eigen persoonlijke kosten.

Los daarvan is het goed om zaken serieus te nemen. Een bedrijf starten kost geld.