Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
henze
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 februari 2010
Locatie: winschoten
Contacteer:

van 6% naar 21 % btw en weer terug

23 januari 2013

Ik heb een vraagje

Ik kocht altijd een product in met 6 % btw nu heeft de bedrijf waar ik het kocht de btw naar 21 % gegooit. ik heb contact met ze gezocht en gevraagd hoe zit dit, nou blijkt dat de belastings dienst een fout gemaakt heeft en dat ze dat aan vechten. mooi dat is goed te weten.

maar nu. ze zeggen tegen mij dat ik gewoon 6 % kan aan houden aan mijn klanten. Word namelijk aan kippen en konijnen gevoerd. maar ik bedaal wel 21% btw op mijn inkoop.

klopt dat? of ga ik nu het schip in?

kan ik dus producten kopen die voor bv voor cavias koop verkopen aan mensen met konijnen voor 6%
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: van 6% naar 21 % btw en weer terug

23 januari 2013

Betaalde 21% BTW krijg je terug, dus dat is per saldo 0. Jij berekent 6% aan de klant als je denkt dat de belastingdienst daar mee kan leven. Je gaat pas het schip in als je 6% hebt berekend aan de klant en je moet 21% afdragen. Dat moet je dus zelf even inschatten.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: van 6% naar 21 % btw en weer terug

23 januari 2013

Tja, maar mensen die het voer toch voor de cavia gebruiken moeten 21% betalen.
 
bartjuh
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 januari 2011

Re: van 6% naar 21 % btw en weer terug

03 december 2013

Veevoer dat genoemd staat in de Kaderwet diervoeders en voldoet aan de voorwaarden van die wet, valt onder het 6%-tarief.
Toevoegingsmiddelen, voormengsels en vervangende voederproteïnen

Toevoegingsmiddelen, voormengsels en vervangende voederproteïnen die in de Kaderwet diervoeders staan, vallen onder het 21%-tarief, omdat deze producten in de Kaderwet niet als voedermiddel of mengvoeder zijn aangemerkt.

Voorbeelden van veevoer dat onder het 6%-tarief valt, en uitzonderingen hierop zijn:

voedermiddelen en mengvoeders voor vee, zoals koeien, paarden en konijnen, pelsdieren en pluimvee
duivenvoer dat is samengesteld uit granen en peulvruchten, waar maximaal 5% oliehoudend zaad aan is toegevoegd
voer voor (sier)vogels, zoals parkieten en kanaries, die niet als pluimvee worden gehouden als dit voer voor minimaal 95% uit granen en voor maximaal 5% uit oliehoudende zaden bestaat
Onder het 21%-tarief valt al het andere vogelvoer.
maagkiezel, grit en mengsels van beide voor pluimvee en duiven
likblokken
afvalvis, visafval en op de veiling doorgedraaide vis
melasse en vinasse die volgens de verpakking bestemd zijn als veevoer

Onder het 21%-tarief vallen bijvoorbeeld:

toevoegingsmiddelen, voormengsels en vervangende voederproteïnen
voedermiddelen en mengvoeders voor gezelschapsdieren, zoals honden, katten, hamsters, cavia’s, parkieten en kanaries
voer voor vogels in de vrije natuur en voor fazanten die later uitgezet worden in de natuur
visvoer
kuilvoerbewaarmiddelen en inkuilmiddelen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: van 6% naar 21 % btw en weer terug

03 december 2013

Maar nu. ze zeggen tegen mij dat ik gewoon 6 % kan aan houden aan mijn klanten. Word namelijk aan kippen en konijnen gevoerd. maar ik betaal wel 21% btw op mijn inkoop.
Voor de verandering van btw-tarief moet er onderweg daadwerkelijk iets gebeuren dat die tariefswijziging rechtvaardigt. In de regel is dat een bewerking die de toegevoegde waarde (de tw van btw) beïnvloedt. Als je echter, zonder verdere bewerking, iets inkoopt tegen 21% btw, zul je het inclusief 21% moeten verkopen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht