Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Danielle
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2010

Jaarlijkse kosten buiten de kvk inschrijving

06 mei 2010

Hallo,

Als ik me heb ingeschreven bij de kvk wat zijn nog meer kosten die ik kan verwachtten van de kvk en de belastingdienst buiten de inschrijving om?
Krijg ik ook te maken de afval kosten?
Moet ik een zakelijke rekening openen?

Is het echt alleen maar de kosten v/d inschrijving?

Ik heb me gek gegoogled, ik hoop nu echt een antwoord te krijgen

Badankt alvast.

Mvg Danielle
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

06 mei 2010

de volgende kosten kom je tegen op je pad naar een eigen webwinkel

- hosting
- onderhoud webshop
- ontwerp webshop
- nieuwsbrieven verzenden
- marketing (denk aan google adsense en affiliate marketing)
- betalingen via Ideal en creditcard
- abonnementsgeld payment provider
- bankkosten
- verplichte contributie Detailhandelschap
- verzendkosten
- bedrijfs aansprakelijkheidsverzekering

Een aantal dingen kun je zelf in de hand houden en kun je zo gek maken als je zelf wilt, een aantal dingen zoals de contributie voor de KvK en het HBD zijn verplicht en vastgesteld (afhankelijk van je branche tussen de 100 en 250 euro (ruw geschat)
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

06 mei 2010

Bij de belastingdienst heb je alleen het BTW nummer (dat je als het goed is al hebt) dit kost niets.

Bij een zakelijke rekening ben je inderdaad per kwartaal een bedrag kwijt om gebruik te maken van de diensten. Denk aan een internet bankieren toegang en een bankpas bijvoorbeeld.

Afvalkosten, ik ga ervan uit dat je hiermee de verpakking belasting bedoeld? Deze hoef je als kleine onderneming niet te betalen. Tenzij je producten importeert en op de Nederlandse markt brengt.

Andere kosten zijn bijvoorbeeld:
- Bedrijfsverzekeringen
- Administratie kosten
- Kosten voor een Payment Service Provider
~ Yvo
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

06 mei 2010

en vergeet niet het hoofd bedrijfschap detailhandel die bij je gaat aankloppen...

eventueel keurmerk kosten

en met een beetje geluk gaat buma stemra ook bij je aankloppen...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

07 mei 2010

en vergeet niet het hoofd bedrijfschap detailhandel die bij je gaat aankloppen...

eventueel keurmerk kosten

en met een beetje geluk gaat buma stemra ook bij je aankloppen...
en laten we ook die reprorecht boeven niet vergeten.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

07 mei 2010

De meeste van dat soort 'branche' verenigingen zoals Buma Stemra of Detailhandel moet je pas betalen als er echt aantoonbaar gebruik van wordt gemaakt. Je krijgt de nota's automatisch na het inschrijven, maar als je ze belt en duidelijk aangeeft dat er bij jou geen muziek of handel nog aanwezig is, dan kun je vaak de nota verscheuren.

Pas bij omzet krijg je echt kosten. Inschrijven bij KVK is meestal minder eng dan het lijkt.

Maar op deze comment zijn zeker geen rechten verbonden want ook ik ken de uitzonderingen en verhalen!
 
HansBusiness
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 mei 2010
Contacteer:

Marketing kosten

17 mei 2010

- marketing (google adsense, affiliate marketing)
Dit zijn kosten die erg kunnen schommelen. Bij Google Adsense kun je bijvoorbeeld heel goedkoop je advertenties weergeven, licht eraan hoe je Adwords gebruikt. Om je advertenties online weer te geven via het Google Adsense netwerk moet je namelijk gebruik maken van Google Adwords. Veel mensen hebben niet voldoende kennis van deze materie waardoor zij onnodig veel kosten maken. Zonde! Ik adviseer je Google Adwords uit te besteden of jezelf er eerst heel, heel goed in te verdiepen. Tevens kun je aan de slag gaan met zoekmachine optimalisatie waardoor je gratis hoog in de zoekmachines kan komen i.p.v. geld te besteden aan Adwords. Ook dit is een optie om geld te besparen op de marketingkosten. Bij affiliate marketing ben je een vast bedrag kwijt per verkoop. De affiliate ontvangt namelijk per verkoop een commissie.
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.