Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Anydree
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 februari 2010

Boekhouding dropshipping

14 juni 2010

Ik heb binnenkort mijn webwinkel online en ik hou geen voorraad maar ga werken met dropshippers.
Nu is mijn vraag. Kan ik met een boekhoudprogramma zoals bv Speedbalance een kasboek maken of moet ik naar dubbel boekhouden gaan? En kan ik met een kasboek gewoon een jaarrekening maken en is dat dan geldig voor de belasting?
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

15 juni 2010

Bedoel je niet toevallig Grootboek?

Een Kasboek is volgens mij alleen voor contant geld (wat je met een webwinkel niet nodig hebt).

Verder zou ik als je serieus aan de slag wilt maar geen administratieve kennis hebt een boekhouder zoeken. Dat bespaard je enorm veel tijd (en dus geld) + weet hij meestal enkele voordelen te behalen waar je zelf niet 123 aandenkt (bijv startersaftrek).
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
 
Anydree
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 februari 2010

16 juni 2010

Ik weet niet wat een grootboek is. Mijn programma heeft de volgende onderdelen: kasboek, uitgebreid kasboek en dubbel boekhouden.
Ik zou best een boekhouder willen nemen maar ik begin de webshop als hobby en weet niet of ik van die inkomsten een boekhouder van kan betalen.
 
Stefje80
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 juni 2010

18 juni 2010

Hey, ik heb een goede accountant misschien heb je er wat aan. Ik woon zelf in de buurt van Groningen maar ze zitten ook bij Emmen. Je vindt ze onder accountant Groningen. Verder zou ik zelf alleen de hoognodige boekhouding zelf doen en de rest de boel laten. Richt je vooral in het begin op de eigen kracht en waar je goed in bent.

Succes
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Anydree
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 februari 2010

18 juni 2010

wat zou ik dan moeten doen aan de nodige boekhouding en wat zou ik dan kunnen uitbesteden?

Alvast bedankt,
Anydree.
 
BlueAngel
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2010
Locatie: Zoetermeer

25 juni 2010

Er zijn toch ook online programma's voor om de boekhouding/administratie bij te kunnen werken/houden?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

25 juni 2010

ja genoeg... de meeste hebben zelfs een gratis testaccount.

Bedenk wel dat als je met een boekhouder/accountant werkt dat het systeem compatible moet zijn met zijn/haar software.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl