Nieuw webshop elektronica

1
Pas gestart met een webshop voor elektronica
webwinkel genaamd cyber multishop yazid hierin
wil ik me in verdiepen op de volgende producten

webcams, cardreaders, bluetooth, headset
microsd kaartjes, usb sticks, koptelefoons
en alles wat met elektronica te maken heeft

Wie wil hierover informatie over geven doordat
ik een startende ondernemer bent heb ik hierover
heel wat vragen over zoals

Hoe groot moet je budget zijn
moet je veel omzetbelasting betalen
is dit qua markt (goedkoopste van nederland) winstgevend

Heeft men hierover ervaring hoe dit tot een sucess kan lopen

Re: Nieuw webshop elektronica

2
cyberhunk1981 schreef:
1. Hoe groot moet je budget zijn
2. moet je veel omzetbelasting betalen
3. is dit qua markt (goedkoopste van nederland) winstgevend

Heeft men hierover ervaring hoe dit tot een sucess kan lopen
1. Minimaal groot genoeg om je inkopen te doen en je vaste kosten voor de eerste maanden te dekken.
2. Omzet belasting is 19% dus over al je verkopen dien je deze 19% - inkoop weer af te dragen. Neem anders eens met een administratie kantoor contact die kunnen je alles uitleggen.
3. Dit hangt volledig af van de marge die je heb tussen inkoop en verkoop en kosten plaatje.

Ook de KvK kan je een eind op weg helpen.

3
"19% - inkoop"? Wat bedoel je hiermee?

Persoonlijk zou ik uit deze hele branche blijven trouwens. Marges zijn waardeloos en je moet het opnemen tegen hele grote, bekende jongens in die markt. Je hebt ook nog es te maken met garanties. Dingen gaan stuk in de garantie termijn en dat moet je ook afhandelen.

4
Ik neem aan dat Roberto bedoeld dat je van je inkoop de BWT als voorbelasting af kunt trekken.
Verder ben ik het ook wel met verkoper eens!
Jongens al Mediamarkt kopen veeeeel groter in.
Merkkleding tot 70% goedkoper dan in de normale winkel --> www.kledingmerkenoutlet.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik zou zelf nooit een elektronica winkel starten. Ik weet vrij precies hoe de marges liggen op die producten en je wordt er niet vrolijk van. Daarnaast is er altijd wel weer een cowboy die onder de goedkoopste prijs duikt waardoor er een neerwaartse prijsspiraal is (goed voor de consument, maar minder voor jou).

Echter als je het concept echt goed kan neerzetten (ruim bugdet) dan kan het wel eens een interessante markt worden. :)
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

6
Beste cyberhunk1981

Wij zijn onlangs gestart met een webwinkel in elektronica voor de consument, met onder andere multimedia, gps, fotografie en camcorders. Het is moeilijk om de 'grote' concurrenten bij te blijven zeker omdat de prijzen erg fluctueren.
Laat je eigen goed informeren bij o.a. de kamer van koophandel. Zorg voor betrouwbare leveranciers. Probeer niet het laagste uit de bus te komen maar zorg voor goede service en probeer zoveel mogelijk vertrouwen te winnen bij je potentiële klanten (je website bezoekers dus).
Voor vragen kun je altijd mailen.

Met vriendelijke groet,
Fralioshop
Elektronica webwinkel, uitstekende kwaliteit en service! http://www.fralioshop.nl