Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Algemene voorwaarden?

21 augustus 2010

Dag,
ik ben aan het denken over de algemene voorwaarden, zodat klanten veilig kunnen winkelen. :lol:
Maar in hoeverre kun je dat zelf in elkaar zetten. Zijn er standaards voor? Etcetc. ;)
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

21 augustus 2010

http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/cont ... oorwaarden

Je zou hier eens mee kunnen beginnen. Wel even zelf aanpassen naar jouw toepassingsgebeid.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

21 augustus 2010

*zucht* Ik had dus nog niet eens daar gekeken (of zelfs gegoogled). :? Sorry.
Maar wel superhandig. Ik ga daar eens mee beginnen.

(Volgens mij zit ik qua wat ik wil best op één lijn met jou, trouwens. Alleen zal mijn voorraad en het aantal items veel minder groot zijn)
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

21 augustus 2010

*zucht* Ik had dus nog niet eens daar gekeken (of zelfs gegoogled). :? Sorry.
Maar wel superhandig. Ik ga daar eens mee beginnen.

(Volgens mij zit ik qua wat ik wil best op één lijn met jou, trouwens. Alleen zal mijn voorraad en het aantal items veel minder groot zijn)
Weet je wat jij eens zou moeten doen.... (van die reclame;) )

Aantal maakt in eerste begin toch ook niet uit lijkt me, al is het maar 1 product, de presentatie vind ik erg belangrijk.

Op de KvK is erg veel te vinden over vanalles en nog wat, en als het er niet op staat helpt een belletje vaak al je op weg te helpen als je er met google niet uit komt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

21 augustus 2010

algemene voorwaarden zijn best belangrijk voor webwinkels. Online handel met consumenten is juridisch behoorlijk in het voordeel van de consument. Er zijn aardig wat zaken waar je op moet letten. Bijvoorbeeld aansprakelijkheid, achteraf (geen) betaling, en de verzending (en de retourzendingen).

Prima als je begint met die van de KVK. Zelf in elkaar zetten is juridisch niet zo handig. Een jurist kan het voor je doen maar dat kost al snel 600-700 euro. Die van de KVK maar een tientje ofzo, maar zorg wel dat je zelf op de hoogte bent van je risicos.

Die van de KVK zomaar aanpassen naar je eigen situatie is meestal af te raden. Die van de KVK zijn door juristen en jurisprudentie opgesteld. Vrij veilig dus, als je ze gaat bewerken, zijn ze juridisch mogelijk minder sterk, en dus ook niet meer nuttig want bij een eventueel conflict hanteert de rechter ze niet meer. Beter is het ze niet aan te passen maar eventuele zaken die je heel belangrijk vind, zelf al in je webwinkel te zetten. En ze dus te gebruiken als AANVULLENDE voorwaarden voor zaken die nog niet besproken zijn. (daar zijn ze tenslotte ook voor bedoeld.)