Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

Klantcontact uitbesteden? 1850contactcenter.nl
 
Grayham
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 juni 2017

Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

13 juni 2017

Hoi collega's

Inmiddels zijn wij een paar weken online en zijn onze eerste tassen de de deur uit. Wij van Grayham verkopen leren tassen die onder eerlijke omstandigheden worden gemaakt in India. We zijn oorspronkelijk begonnen omdat we met zn tweeën twee tassen uit India hebben besteld. Een aantal mensen uit onze omgeving wilden erg graag ook zo'n tas. Dit was ook het moment warrop we achter de misstanden in de industrie kwamen. Toen begon de zoektocht naar een atelier wat wel eerlijk werkte en met ons wilde samenwerken, en dat is gelukt!

De afgelopen tijd hebben we het een en ander voor onze SEO gedaan. We hebben een aantal gastartikelen geschreven en onze eigen blog online gezet die weg snel gaan uitbreiden met meer content. Ook zijn  we achter de schermen druk bezig met uitbreiden van assortiment. 

Wij vroegen ons af of jullie nog feedback hebben voor ons. Mag op het gebied van alles zijn, wees vooral lekker streng! je kan de website checken op https://grayham.nl/

Jelmer en Koen van Grayham

PS we zagen net dat er een voorstelsectie in het forum is, ik zal ons daar zo ook even voorstellen, wel zo beleefd!
 
Peterk
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 september 2014
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

13 juni 2017

Welkom.
Leuke site, jullie cookies melding is super. :)
Volgens mij ben je bij retour ook verplicht de verzendkosten te retourneren.
Succes met de verkoop.
Peter
 
James Hardenberg
Berichten: 101
Lid geworden op: 23 maart 2017
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

13 juni 2017

Mijn eerste set feedback is: doe een zoekwoordonderzoek! Aan de hand van een zoekwoordonderzoek, is het mogelijk om de optimale structuur op te stellen voor jouw shop. Je hebt dit nodig om optimaal vindbaar te worden, straks. Uit je opmerking, vermoed ik dat je SEO stappen gaat zetten? Dan is zoekwoordonderzoek altijd stap 1. Zonder dat, valse start! Je zal dan in een later stadium alle teksten moeten herschrijven, indien je die nu gaat plaatsen (of alle blogartikelen moeten herschrijven). 

Gevonden worden is de basis: exact weten welke woorden er nu worden ingetoetst, door mensen die op dit moment, op zoek zijn naar de producten in jouw shop. Het SEO alternatief is betaald adverteren en social media, maar SEO levert wel gratis bezoekers op. En vaak meer conversie, omdat mensen met woorden aangeven wat ze zoeken en jij dus precies weet wat je "moet" aanbieden.

Op de homepage staan geen teksten / zoekwoorden. Google begrijpt niet waar de homepage over gaat, waardoor ze deze niet op de juiste woorden kunnen vertonen. Dat kan klanten kosten, mensen zoeken wel naar jou. De producten op zich, zien er goed uit! Heb vanochtend even gekeken, ze zijn aanlokkelijk. Goeie foto's!

PS: Als je zuinig wilt zijn met teksten in je shop (dat idee heb ik, als ik zo rondkijk), zal je het inderdaad moeten hebben van blogartikelen, volgens een vooropgezette SEO strategie.
 
Grayham
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 juni 2017

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

13 juni 2017

Bedankt voor je feedback James!

We houden inderdaad nogal van een clean design en dus weinig woorden. Aan de homepage gaan we ook inderdaad een korte omschrijving toevoegen. Zoekwoorden zullen we inderdaad ook mee aan de gang gaan. Dit hebben we nu een beetje half gedaan. Thx voor je compliment over de fotos, daar proberen we ook veel tijd in te stoppen!
Advertentie

Word een e-commerce entrepeneur met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop). Dé aanbieder van professionele webshops voor het MKB. Bij deze SaaS-software hoef je nooit te betalen voor updates. Ook het inhuren van dure programmeurs is niet nodig. Toch voelt elke webshop als maatwerk. Kies uit aanpasbare responsive templates en meer dan 150 koppelingen. Sluit je aan bij meer dan 10.000 ondernemers. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

13 juni 2017

Nieuwsgierig geworden ging ik kijken en idd de cookie melding doet mij glimlachen ;-)
(en hierdoor krijg ik meer zin om verder te surfen op de site: goed idee van jullie!)

Na wat surfen, kwam ik op facebook terecht ... en mijn oog viel op de afbeelding van een bekende acteur "home alone"
Hebben jullie toestemming om zijn foto te gebruiken ? zo ja: mooi, zo niet , oei ik weet niet hoe de USA en portret recht werkt ....advies: heb je geen toestemming: niet gebruiken, dat voorkomt een hoop mogelijke narigheid.

En idd zet op de homepage tekst, doet misschien af aan het design wat er voor ogen is, maar gevonden worden door Google wil je natuurlijk ook.
Als ik zelf een tas zoek, ga ik met google aan de slag "leren schoudertas dames" en dan valt mijn oog op afbeeldingen van Google shopping.
Heb ik hier geen zin meer in, dan zoek ik puur op de afbeeldingen. En zo kom ik bij een shop terecht die een tas verkoopt die qua uiterlijk voldoet aan mijn wensen.
(ik praat nu echt even over mijn "tassen" shop-gedrag op internet, misschien heb je er wat aan?) 
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Grayham
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 juni 2017

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

13 juni 2017

Goeie feedback Schaap

auteursrecht en portretrecht zijn inderdaad altijd lastig. Nu weten we gelukkig het een en ander er vanaf en in dit geval kon het. Onze afbeeldingen zijn in ieder geval voorzien van goede tags dus jouw shopgedrag wordt al ondersteund, google shopping doen we nog niks mee, eerst Adwords maar werkend krijgen. 

Je had het over verder surfen naar de facebook? de facebookbutton staat nu onderaan de homepage. we plaatsen veel content op Facebook, zou het beter zijn om deze omhoog te halen of een prominentere plek geven om klanten meer te betrekken?
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

14 juni 2017

Je had het over verder surfen naar de facebook? de facebookbutton staat nu onderaan de homepage. we plaatsen veel content op Facebook, zou het beter zijn om deze omhoog te halen of een prominentere plek geven om klanten meer te betrekken?
Nee hoor, ik verwacht zoiets ook onderin, en daar vond ik het ook. Zo kwam ik op de 'home alone' foto. Ben nl. ook webdesigner en zie vaak mensen met gekopieerde foto's de mist ingaan ... op een boete zit je niet te wachten. Daarom reageerde ik erop, niet iedereen weet dat. Ik geef dan heel vaak de uitleg: "je kan inderdaad door het rode stoplicht heenrijden, maar het mag niet".
Gr Monique
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Grayham
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 juni 2017

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

14 juni 2017

Top, dat dacht ik al. dan laat ik hem daar lekker staan inderdaad. Wij verzenden ook gratis, hoe geven jullie dat duidelijk aan op je website?
Advertentie

Word een e-commerce entrepeneur met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop). Dé aanbieder van professionele webshops voor het MKB. Bij deze SaaS-software hoef je nooit te betalen voor updates. Ook het inhuren van dure programmeurs is niet nodig. Toch voelt elke webshop als maatwerk. Kies uit aanpasbare responsive templates en meer dan 150 koppelingen. Sluit je aan bij meer dan 10.000 ondernemers. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
James Hardenberg
Berichten: 101
Lid geworden op: 23 maart 2017
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

14 juni 2017

Verbeter speed
Heb je een hosted webshop? Bij shopify? Dan zou je shopify kunnen vragen om deze problemen op te lossen: https://developers.google.com/speed/pag ... yham.nl%2F

Optimaliseer titels, optimaliseer beschrijvingen
Ik zie dat er gezocht wordt op 'leren reistas heren'. Echter, titel en beschrijving zijn hier nog niet op geoptimaliseerd: https://grayham.nl/collections/collectie/reistas. De koptekst H1 evenmin. Ook als je het blog gaat gebruiken om SEO verkeer te trekken, is dit "een makkelijke winst".

Verhoog vertrouwen
Als bezoeker zou ik eerder tot bestellen of overweging overgaan, indien het 06-nummer zo dicht mogelijk in de buurt van het product vermeld staat. En idd, dan zou ik bellen. Puur om een indruk te krijgen van hoe betrouwbaar de webshop is.

De vormgeving is top te noemen, maar je recensies vallen er nog niet in op. Je ziet ze makkelijk over het hoofd, omdat het kleurgebruik + blokgrootte niet verschilt van het overige. Het springt nog niet uit het design, het vraagt nog niet om aandacht. Hier zou ik over brainstormen. 

En een recensie van 'ck' zou ik als bezoeker zijnde, niet betrouwbaar genoeg vinden. Een volledige naam is het minimale wat ik zou vragen van de klant (jouw klant). Sterker nog, ik zou klanten vragen om een mailtje met hun ervaring en dit op de website publiceren. Hoe realistischer het overkomt, hoe beter voor het vertrouwen.

Social media i.p.v. SEO?
Ik vraag me af of een social media strategie niet beter bij jouw shop past; minder content op je eigen shop. Alle content op social media. Dan behoud je een clean design.

Ranken met productpagina's is nu haast onmogelijk, dus je zal ontzettend veel moeten bloggen. Om op voldoende zoekwoorden verkeer te kunnen pakken. En je wilt je design clean houden, dus erg veel elementen zullen daar verder niet bij meer komen. Terwijl e.e.a. wel belangrijk is voor het genereren van vertrouwen. Op een social media pagina kan je juist duidelijk recensies laten zien en tonen dat je veel fans hebt. Een must. Dit straalt betrouwbaarheid uit. In de shop lijkt me dit, gelet op het bovenstaande (een clean design) lastiger te realiseren. Social kan daar een oplossing voor zijn, dan houd je het clean.

Dit zijn slechts wat gedachten.
 
James Hardenberg
Berichten: 101
Lid geworden op: 23 maart 2017
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

14 juni 2017

eerst Adwords maar werkend krijgen
Nog even een tip: Geen idee hoe jouw kennis is op dit gebied, maar Adwords stelt eisen aan de landingspagina (pagina waar je de bezoeker naartoe leidt na, een klik op je advertentie). Die LP voldoet nu niet aan de richtlijnen; er wordt onvoldoende informatie geboden. Google scant voornamelijk op tekst. Juist deze tekstuele informatie heb je nodig om een redelijke kwaliteitsscore te behalen. De shop is nu nog niet erg conversiegericht. Daarom is Adwords echt het laatste wat ik nu zou doen, meen ik oprecht. Zelfs met een "tekstuele shop" is het behalen van een redelijke conversie een kwestie van herhaaldelijk testen en meten.

Je kan veel geld verspillen door hier op dit moment / stadium mee aan de slag te gaan. Je zou wel een externe (als in buiten de huidige sitestructuur om) landingspagina kunnen opbouwen. Eentje die aan de Google richtlijnen voldoet. Dit is misschien een nuttige bron: https://support.google.com/adwords/answer/2404197

Tip: Adwords verleent gratis support onder bepaalde (laagdrempelige) instapvoorwaarden. Ze kunnen jou begeleiden indien je in de opstartfase zit.
 
Gebruikersavatar
Schaap
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 mei 2017

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

15 juni 2017

Wij verzenden ook gratis, hoe geven jullie dat duidelijk aan op je website?
Ik verzend niet gratis ;-) Als bezoeker zou het mij opvallen als het rechts bovenaan de homepage staat. Een bestelbusjes of doosje met "gratis verzenden". Dan weet ik meteen waar ik aan toe ben.
www.BoekenSchaap.nl Hét adres voor 2ehands boeken met méér inhoud
 
Grayham
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 juni 2017

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

16 juni 2017

Goeie, gaan we ook toevoegen!
 
Evert-Jan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 juni 2017
Contacteer:

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

23 juni 2017

Strakke site!

Maar zo'n pop-up is echt verschrikkelijk. Ik heb nog amper kunnen rondkijken en dat krijgt een bezoeker te zien of hij/zij e-mail updates wilt krijgen.
Of haal het weg of laat het minuten later tevoorschijn komen.
http://www.vakles.nl/ BHV cursussen
 
Grayham
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 juni 2017

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

27 juni 2017

Thx, popup is inderdaad weg. Wordt vervangen door een veel subtielere variant.
 
Grayham
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 juni 2017

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

29 juni 2017

We hebben nu een iets subtielere pup-up. Nog meer mensen met feedback?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1340
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

03 juli 2017

Voor mij valt de popup met 5 euro korting nog steeds erg op: dit leidt af van de inhoud en komt (voor mij) enigszins goedkoop over.

Verder:

Een artikel mag binnen 14 dagen na ontvangst worden teruggezonden naar Grayham, buiten deze termijn kunnen wij geen retouren meer aanvaarden.
Nee, de klant heeft 14 dagen na ontvangst om te melden dat hij/ zij het product wil retourneren en daarna nog eens 14 dagen omdat daadwerkelijk te doen.


Helaas heeft Grayham geen bezoekadres in Nederland, maar je mag
Dit komt niet heel professioneel over, zeker niet als je het zo verwoord. Natuurlijk begrijp ik dat het grappig bedoeld is, maar zelf haak ik er op af. Weet je zeker dat je doelgroep dit niet doet?

Verder kan je beter meer laten zien van je bedrijf: foto's van medewerkers / eigenaren, etc. Zo geef je je bedrijf een persoonlijke tint en kan je het vertrouwen vergroten.


Benadruk de klantvoordelen: waarom zou iemand bij jou willen kopen?
Doe dit niet alleen in een tekst, maar zorg ervoor dat de belangrijkste voordelen duidelijk opvallen.
Feedback en tips voor je webwinkel?
Geef je op voor gratis Tips
 
Grayham
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 juni 2017

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

04 juli 2017

Persoonlijke tint zijn we inderdaad druk mee bezig. Foutje uit de voorwaarden zal ik aanpassen, daar heb je helemaal gelijk in! Popup blijft een lastig iets, deze werkt wel om een mooi bestand aan e-mail adressen op te kunnen bouwen. We gaan kijken of we het nog subtieler kunnen verwerken! 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1340
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Feedback op Grayham, webshop in eerlijke leren tassen

05 augustus 2017

Ben je in de gelegenheid om een A/B test uit te voeren, waarbij je de helft van de bezoekers de popup laat zien en de ander helft niet?

Dan ben ik namelijk (o.a.) benieuwd of mensen die deze niet zien ook langer op je website blijven hangen.
Feedback en tips voor je webwinkel?
Geef je op voor gratis Tips
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht