Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce
 
CleanTechCompanyBE
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2019

Webshop autopoetsproducten

20 mei 2019

Hallo iedereen

Sinds eind vorig jaar zijn wij hoofdverdeler van de autoreinigings- en beschermingsproducten van CleanTech Company. Na op de Poolse markt goed te zijn ontvangen, zijn wij op de kar gesprongen om België en Nederland mee op de kaart te zetten. Helaas verloopt dit niet volledig zoals gehoopt, hoewel de producten een pak goedkoper zijn dan deze van de concurrentie en een gelijkwaardige of zelfs betere kwaliteit hebben, blijft de verkoop er van uit. 18 bestellingen uit 2300 bezoeken sinds januari 2019 lijkt ons aan de lage kant.

Momenteel doe ik alles zelf, de webshop is gemaakt via shoppagina en ads via Facebook, Instagram en Google worden ook door mezelf opgemaakt. Vooraleer ik de hulp van een bureau inschakel, had ik graag eerst hier feedback gevraagd om te weten te komen als ik het gewoon nog wat tijd moet geven om te groeien en dus verder doen zoals nu, of als het aan mezelf ligt en beter deze zaken aan professionals over laat. Het idee was er ook om een cursus in avondonderwijs over Sociale Media Marketing te volgen, maar twijfel steeds als je alles onder de knie kan hebben in 5 sessies van 3u les. Of heeft iemand hier een goed alternatief voor zelfstudie? Ik ben zeer geïnteresseerd, maar zie door de bomen het bos niet momenteel.

Ik vroeg me ook af welk maandelijks budget ik minimum in gedachte moet hebben voor de online advertenties?

Onze website is www.cleantechcompany.be

Alvast bedankt voor het bekijken en hopelijk voor de feedback. 

Groeten,
Thomas
 
Franky
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 juli 2018
Contacteer:

Re: Webshop autopoetsproducten

21 mei 2019

Ha Thomas,
Al ben ik zelf een beginnend webwinkelier, misschien heb je wat aan mijn tips en tops.
Wat betreft je webwinkel op het eerste gezicht, deze ziet er redelijk netjes uit, de foto's zijn mooi, zeker ook die van de slider. Wat mij persoonlijk wel stoort zijn de gele letters net boven de Footer, deze doen pijn aan mijn ogen. Als je de kleur zwart niet mooi vind, gebruik bijvoorbeeld donker blauw of ilustreer het in een foto.
Over ons: prima stukje tekst, echter daar ook weer de pijnlijke gele tekst onderaan. Ik weet niet of jullie zelf een eigen magazijn / bedrijfspand hebben, een foto plaatsen van jullie locatie en mooier zelfs waarbij jezelf er op staat wekt extra vertrouwen. (Dit moeten wij ook nog doen,) 
Wat ik mis: Disclaimer, Privicy Policy, Betaalmethoden, Verzenden en Retourneren, Klantenservice. Mogelijk heb je veel al verwerkt in de algemene voorwaarden of staat het ergens anders vermeld? Ik zou het apart vermelden in de footer om zo een hoop vragen te voorkomen en daarnaast weer extra vertrouwen te wekken. Bepaalde van deze punten zijn juridisch ook verplicht te vermelden.
Wat betreft het adverteren op Social media, Adwords, Admarkt etc. Wij zelf zijn er ook net mee begonnen en ja het is een lastig verhaal, zeker in het begin. Wij doen ook alles zelf en dat willen we juist om op deze manier de kennis met vallen en opstaan ons eigen te maken. Als je er de tijd voor hebt, struin Google af en je vind een hoop aan informatie als het gaat om online marketing. Wil je toch wat uit handen geven wat betreft marketing, mogelijk heb je wat aan advertentieplanet, is redelijk betaalbaar en lees er positieve recensies over. (wij gebruiken het zelf nog niet.)
Hopelijk heb je wat aan mijn feedback, verder veel succes gewenst met je shop!





 
www.Kabel4U.nl Uw specialist in bekabeling voor audio - data - video
 
James Hardenberg
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 maart 2017

Re: Webshop autopoetsproducten

21 mei 2019

Hallo iedereen

Sinds eind vorig jaar zijn wij hoofdverdeler van de autoreinigings- en beschermingsproducten van CleanTech Company. Na op de Poolse markt goed te zijn ontvangen, zijn wij op de kar gesprongen om België en Nederland mee op de kaart te zetten. Helaas verloopt dit niet volledig zoals gehoopt, hoewel de producten een pak goedkoper zijn dan deze van de concurrentie en een gelijkwaardige of zelfs betere kwaliteit hebben, blijft de verkoop er van uit. 18 bestellingen uit 2300 bezoeken sinds januari 2019 lijkt ons aan de lage kant.

Momenteel doe ik alles zelf, de webshop is gemaakt via shoppagina en ads via Facebook, Instagram en Google worden ook door mezelf opgemaakt. Vooraleer ik de hulp van een bureau inschakel, had ik graag eerst hier feedback gevraagd om te weten te komen als ik het gewoon nog wat tijd moet geven om te groeien en dus verder doen zoals nu, of als het aan mezelf ligt en beter deze zaken aan professionals over laat. Het idee was er ook om een cursus in avondonderwijs over Sociale Media Marketing te volgen, maar twijfel steeds als je alles onder de knie kan hebben in 5 sessies van 3u les. Of heeft iemand hier een goed alternatief voor zelfstudie? Ik ben zeer geïnteresseerd, maar zie door de bomen het bos niet momenteel.

Ik vroeg me ook af welk maandelijks budget ik minimum in gedachte moet hebben voor de online advertenties?

Onze website is www.cleantechcompany.be

Alvast bedankt voor het bekijken en hopelijk voor de feedback. 

Groeten,
Thomas
Ik denk dat eerst de mindset moet veranderen; van (snel) succes behalen naar dag en nacht leren, data verzamelen en optimaliseren. Je kan het overlaten aan professionals, maar daarmee koop je niet de garantie dat je daarna veel meer verkopen zal draaien. Je kan beter data (feiten) verzamelen en op basis daarvan aanpassingen doen en beslissingen nemen. Het LIFT model is één van de eerste stappen daartoe (zoek de afbeelding op Google). 

Nu kan ik wel vertellen hoe dit werkt, maar ook dit vereist een leercurve. In grote lijnen kan je met het LIFT model heel gericht sturen op conversie. Er zijn 6 factoren die je kan optimaliseren. Die factoren zorgen ervoor dat je conversie zal genereren. Dat is anders dan je huidige aanpak om zomaar traffic te genereren naar een aanbod, waarvan je niet weet of het aanbod al conversies oplevert zonder al deze traffic. Je zal eerst een winnend aanbod moeten maken d.m.v. onderzoek & optimalisatie en daarna kan je pas losgaan met je traffic.  Mogelijk kan je ook data verzamelen uit de campagnes van de andere landen waarin jullie actief zijn geweest. 

Het is natuurlijk geen copy, paste wat Nederland / Belgie zal een andere markt zijn. Andere klanten, andere eigenschappen, meer of minder vraag, meer of minder concurrentie etc. Heb je vooraf enig onderzoek gedaan waaruit blijkt dat de doelgroep soort van "massaal" op je aanbod zit te wachten? Zo nee, zou ik eerst daarmee beginnen; een aanbod maken waar mensen op zitten te wachten. Vervolgens het LIFT model inzetten om het gecreerde aanbod steeds hogere conversies te genereren, zelfs als je van 0 verkopen naar 1 verkoop moet.

En heb je (als onderdeel van het onderzoek wat ik je aanraad om te doen) eerder al onderzocht wat die 18 bestellingen tot stand heeft gebracht, waarom zijn deze 18 bestellingen in jouw shop geplaatst? Dit is je eerste stuk data. 

James Hardenberg
James Hardenberg, SEO specialist
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht