Tips voor mijn webshop

1
Goedenavond,

We zijn nog hard bezig aan de webshop LINK, maar het grootste gedeelte is af. Moet me alleen nog verdiepen in de algemene voorwaarden en gegevens die je verplicht moet vermelden.

De webshop is nog niet 'officieel' online en staat pas drie dagen 'open'. Vandaar dat we ook nog niet te vinden zijn in google.

Ben benieuwd naar jullie mening, alvast bedankt voor de moeite.
Robbie

2
Hoi :)

[doorstreepmodus]Wij mij als eerste opviel was je mandje die voor het bovenmenu staat voor een deel. Bij mij iig. [/doorstreepmodus] Dit was dus alleen zo op de iPhone. Nu ik kijk op de pc is het idd goed ;)

Voor de rest zal ik vanmiddag ff op de pc kijken. Ziet er goed uit wat ik zo kan zien.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

3
Het mandje staat bij mij goed. Wat me opviel is dat de tab die je in het menu aanklikt, naar boven verhuist. Dat vond ik echt niet handig.

Verder wel ok. Er is iets wat niet helemaal klopt, iets te clean geloof ik. Maar op zich niet slecht. Succes ermee.
http://aagjedoeken.wordpress.com/

4
De webwinkel ziet er best netjes uit! Mooi uiterlijk. Ook technisch netjes. Vooral de bestelmogelijkheid zonder account spreekt me erg aan!

Paar suggesties:
1. De code lijkt wat rommelig door verschillende talen, IE7 'hacks' etc. Vooral die talen op de voorpagina maken het voor zoekmachines lastig hem goed te indexeren.
2. Op de over ons pagina vertel je wel heel weinig over jezelf. Ik zou er een adres, stukje geschiedenis of iets meer over jezelf op vertellen.
3. 14 dagen verzendtijd en 7 dagen retourneren? Lijkt me niet echt fair.
4. Er is wel heel weinig info bij de shirts. Ik koop niets aan de hand van 1 kleine foto. Er moet meer info bij. Dat kan geschreven, zoals wanneer het gedragen was, door wie o.a., prestaties en hoogtepunten gemaakt met het shirt etc. Ook in beeld, een voor, achterkant, inzoemfunctie etc. Of in specificaties: Wasmogelijkheden, merk (Nike? Adidas?) stof, hoe het bedrukt is, of het meegaat bij warm wassen of intensief gebruik etc.
5. De tussenstap met verzendkosten berekenen gaat je klanten kosten. Mensen begrijpen dat niet. Zien een vaag scherm over BTW en moeten een land kiezen? Dat snappen ze niet. Internetshoppers moet je zien als extreem domme mensen :P
6. Zelfde is van toepassing voor de kortingscode. Je moet mensen die mailen of via een speciale URL laten afrekenen, maar als je het tijdens afrekenen tegenkomt denk je toch altijd: Shit... Ik had dus een kortingscode kunnen hebben? Hoe kom ik aan dat ding? Hmm... Iemand die ik ken, kent de slager van de zus van een goede vriend van de eigenaar van de shop.. Ik wacht nog ff met bestellen want ik ga kijken of ik via via een kortingscode kan scoren....
Of je moet het mooi wegwerken... In de kassa ergens in kleine letters zetten Kortingscode? net zoals je doet met verzenden naar verschillende adressen.
7. Zo min mogelijk vragen. Vraag niet om een provincie bij Nederlandse bestellingen (als je dat wilt weten kun je dat automatiseren in de software) en niet naar een faxnummer als 90% van je bestellers dat niet heeft.
8. Je vraagt twee keer om verzendmethode. Op de eerste pagina waar ik mijn land en postcode kies, en later nog eens.
9. Ik zie te laat wat mijn betalingsmogelijkheden zijn. Er zijn nog steeds mensen zonder iDEAL (klanten van ING hebben het vaak nog niet, of apartere banken als Van Lanschot, Staalbankiers, etc. Dat soort bankenklanten). en die willen vooraf weten of ze wel met acceptgiro kunnen afrekenen.
10. ik mis de algemene voorwaarden. Die 7 dagen retoursturen of geen korting bij bulkbestellingen achteraf (nou ja dan stuur ik het wel terug en bestel ik nog een keer met korting... alleen maar meer kosten voor jou want wettelijk ben je die retourverzending mogelijkheid verschuldigd) maakten dat ik ernaar op zoek ging. Bij zakelijk verwacht ik andere opties. Zoals bestellen op basis van factuur achteraf, prijzen tonen zonder BTW en automatische korting in de winkel bij bestellen in tientallen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Waarom is Vooral de bestelmogelijkheid zonder account zo handig?
Ze moeten toch nog altijd hun naam en adres achterlaten.
Dan kan men toch even snel een acccount aanmaken.

6
veke schreef:Waarom is Vooral de bestelmogelijkheid zonder account zo handig?
Ze moeten toch nog altijd hun naam en adres achterlaten.
Dan kan men toch even snel een acccount aanmaken.
Er zijn zat mensen die dit als drempel zien en denken dat ze bij een account aanmaken meteen aan allerlei dingen vastzitten.

Met name ouderen kunnen hierdoor afhaken.

Bovendien (en dat is in dit geval niet) zijn er ook zaken waar je alleen maar prijzen kunt kijken als je een account hebt. Die laat ik zelf ook aan mij voorbij gaan.
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)

7
veke schreef:Waarom is Vooral de bestelmogelijkheid zonder account zo handig?
Ze moeten toch nog altijd hun naam en adres achterlaten.
Dan kan men toch even snel een acccount aanmaken.
Het is ook niet heel erg, het is meer dat ik er gewoon niet naar op zoek ben. Ik vind het een service als het niet moet. Je weet wel, van die ongewenste nieuwsbrieven, of ongewenst raken mijn gegevens in een database, of ik krijg opeens een half jaar later aanbiedingen toegestuurd. Of ik kom een half jaar later terug en ik probeer wat te bestellen wat niet lukt, omdat mijn e-mail/password combinatie niet klopt (ik gebruik zelden standaard wachtwoorden bij webwinkels).

Allemaal onhandig. Ik wil gewoon wat bestellen, verder niets! Geen gezeur achteraf! Als ik niet van plan ben regelmatig vaste klant te worden heeft een account voor mij meer nadelen dan voordelen. Met name bij Wehkamp vind ik het verschrikkelijk!

8
veke schreef:Waarom is Vooral de bestelmogelijkheid zonder account zo handig?
Ze moeten toch nog altijd hun naam en adres achterlaten.
Dan kan men toch even snel een acccount aanmaken.
Bestellen zonder account is een puur psychologisch iets. Wat je als webwinkelier in feite doet is het ontnemen van de mogelijkheid voor de klant om in te loggen om zijn bestelhistorie of status van de bestelling te kunnen zien. Klanten krijgen dan het idee dat het bestellen eenvoudiger of sneller gaat. De klant gaat er in feite verder alleen op achteruit omdat hij niet kan inloggen om de status op de vragen. Hij zou hier voor moeten mailen, bellen of op een andere manier contact op moeten nemen met de shop.

Achter de schermen maakt dit verder niks uit. Je bent verplicht om voor 7 jaar je administratie te bewaren en dus ook wat je wanneer naar wie verzonden hebt (en dus dien je de gegevens van alle klanten voor die periode te bewaren.)

10
webwinkelsucces schreef:Test je site even in FireFox bij mij op de Mac ziet het er heel raar uit.
Wat zie je dan vreemd? Bij mij werkt het prima in FF onder elke resulutie.

Ik zie ook niks vreemds in de CSS, slechts paar kleine foutjes als je m validate maar geen echte contradicties imo.

11
hhh schreef:
webwinkelsucces schreef:Test je site even in FireFox bij mij op de Mac ziet het er heel raar uit.
Wat zie je dan vreemd? Bij mij werkt het prima in FF onder elke resulutie.

Ik zie ook niks vreemds in de CSS, slechts paar kleine foutjes als je m validate maar geen echte contradicties imo.
Ik gebruik FF op een Mac en het klopt niet helemaal. Zie http://yfrog.com/n0schermafbeelding2010091aup
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html