[Storites.com] Wat vinden jullie van Storites ?

1
Inleiding
Storites.com gaat op 7 mei online en je kan nu al op de homepagina (http://www.storites.com) gaan kijken en daar wat extra informatie terugvinden.

Er is ondermeer ook een introductiefilmpje (via link op homepagina) die al een tip van de sluier oplicht (maar nog lang niet alles) zodat je al een beetje een beeld krijgt hoe Storites eruit zal zien.

Wat bieden wij aan met Storites ?
Storites biedt een platform aan waarop webshops eenvoudig producten uit hun webshop kunnen aanbieden en waarop gebruikers, de zogenaamde online shoppers, hun favoriete producten kunnen aanvinken en organiseren in handige categorieën.
Shoppers gaan dit niet enkel kunnen doen met producten op Storites, maar ook met andere producten en shops die ze online ontdekken en willen bijhouden.

Hoe vaak gebeurt het niet dat je een leuke webshop ziet, maar op dat moment niet echt iets nodig hebt. Enkele weken later bedenk je dat je een geschenk voor je vriend moet kopen en dan ben je die webshop al lang weer vergeten.
Ook gebeurt het dat je twijfelt over de aankoop van een product. Je moet nog wat sparen, of je wilt nog verder zoeken en vergelijken. Dan is het handig dat je het product kan bijhouden in één van je categorieën en er later kan op terugkomen.

We worden wel eens een ‘niche Pinterest’ genoemd, wat in zekere zin klopt en we hebben er ons ook door laten inspireren, maar toch zijn er ook heel wat verschillen. Zo willen we de favoriete producten en shops privé houden, zolang de shopper dat wenst. In een later stadium zullen we ook delen toelaten, maar dit blijft de keuze van de shopper en zal ook zeer transparant zijn.
Ook is van bij de start zeer duidelijk waar het om draait: het is een online shopping website, geen sociaal netwerk waar gaandeweg reclame en producten verdoken op verschijnen. Op Storites ga je surfen als je geïnteresseerd bent in shopping, in mooie merken en leuke webshops met een verhaal.


Hoe werkt het voor webshops?
Er zijn verschillende mogelijkheden voor webshops om actief te zijn op Storites.
Je kan zeer laagdrempelig starten met een gratis optie, waarbij een webshop tot 5 producten gratis kan plaatsen op de site. Dit is heel eenvoudig opgezet, je schrijft je in, creëert je profiel en laadt je producten snel op.
Voor grotere webshops is er natuurlijk de mogelijkheid om een automatische upload en link te maken naar hun producten.
Verder zijn er mogelijkheden om meer producten te plaatsen en een deel van je producten uit te lichten.


Waarin verschilt Storites van andere e-commerce websites?
Zoals gezegd zijn we geen vergelijkingswebsite, waar een aantal andere sites zich op richten.
Het grootste verschil is echter dat ons idee vertrekt vanuit een behoefte van de shopper om de producten en shops die hij/zij leuk vindt op een mooie visuele manier bij te houden.
Ook spenderen we veel aandacht aan het verhaal achter de webshop en het product. Elke shop en elk merk heeft een verhaal te vertellen, daar willen we dan ook de nodige ruimte en aandacht aan geven op ons platform.

De naam Storites is ook vauit deze gedachte ontstaan:
“Every store has a story to tell, every website wants to be a favorite one, every surfer wants to store sites, shops, products and stuff… we want to help you with that. –Storites.”

Re: [Storites.com] Wat vinden jullie van Storites ?

4
Ik vind het een leuk verfrissend concept! Volgens mij bestaat zo'n website ook nog niet..
De website vind ik er ook goed uit zien. Ik herken inderdaad zelf ook het probleem dat je een paar weken later op het internet surft en juist die ene webshop bent vergeten..

Daarom sla ik vaak webshops/artikelen op als favoriet, maar dan ziet je mapje favorieten er na een tijdje ook niet meer uit.

Ik als consument zou wel geïnteresseerd zijn in zo'n website om mijn favoriete producten/winkeltjes in op te slaan. Ik denk ook dat veel vrouwen hierin geïnteresseerd zouden zijn.

Leuk idee, en succes met de launch!
http://www.Ciggie.nl - Voor al uw elektronische sigaretten & accessoires
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [Storites.com] Wat vinden jullie van Storites ?

5
Dennis Ciggie schreef:Ik vind het een leuk verfrissend concept! Volgens mij bestaat zo'n website ook nog niet..
De website vind ik er ook goed uit zien. Ik herken inderdaad zelf ook het probleem dat je een paar weken later op het internet surft en juist die ene webshop bent vergeten..

Daarom sla ik vaak webshops/artikelen op als favoriet, maar dan ziet je mapje favorieten er na een tijdje ook niet meer uit.

Ik als consument zou wel geïnteresseerd zijn in zo'n website om mijn favoriete producten/winkeltjes in op te slaan. Ik denk ook dat veel vrouwen hierin geïnteresseerd zouden zijn.

Leuk idee, en succes met de launch!
Dank u wel :)

Re: [Storites.com] Wat vinden jullie van Storites ?

8
Kan 'm nu eindelijk zien. Mooi en overzichtelijk opgezet. Hou je het bij deze categorieën, of groeit dat mee met de site? Als ik het goed begrijp is dit concept anders dan flavourites, hippe shops e.d. doordat je een persoonlijke verzameling van producten kunt aanleggen? (moet zeggen dat ik de twee genoemde verder ook niet heel goed ken, qua mogelijkheden). I.i.g. leuk idee.

De opzet van de site leent zich prima voor het gebruik van microdata, is dat bewust niet toegepast?

Re: [Storites.com] Wat vinden jullie van Storites ?

9
Shark schreef:Kan 'm nu eindelijk zien. Mooi en overzichtelijk opgezet. Hou je het bij deze categorieën, of groeit dat mee met de site? Als ik het goed begrijp is dit concept anders dan flavourites, hippe shops e.d. doordat je een persoonlijke verzameling van producten kunt aanleggen? (moet zeggen dat ik de twee genoemde verder ook niet heel goed ken, qua mogelijkheden). I.i.g. leuk idee.

De opzet van de site leent zich prima voor het gebruik van microdata, is dat bewust niet toegepast?
Storites is sedert vandaag, 7 mei om 16h00 online ! Klopt, ons concept is in vele opzichten anders en één van de eerste facetten en tools is dat je inderdaad een persoonlijke verzameling van producten kan aanleggen, zelfs van producten die zich niet op Storites bevonden.

De categorieën zijn opgezet volgens het standaard protocol UNSPSC. Daarvan hebben we momenteel de eerste 2 levels geïmplementeerd en zijn we aan het kijken om nog dieper te gaan.

Wat bedoel je met "gebruik van microdata" ?

Re: [Storites.com] Wat vinden jullie van Storites ?

12
Shark schreef:
Storites schreef:Wat bedoel je met "gebruik van microdata" ?
Microdata is semantische (html5) opmaak dat informatie verstrekt over de content, waardoor machines (lees: browsers, crawlers, searchenigines) er beter mee om kunnen gaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Microdata_(HTML)

bv:
http://schema.org/
http://www.heppnetz.de/projects/goodrelations/
http://www.searchenginejournal.com/sche ... lts/58210/
Microdata zal stap voor stap ook geïntegreerd worden binnen de Storites website