Nieuw logo. Kies mee!

1
Ik vind mijn oude logo al een tijdje ''powerpoint'' stijl. En daarom heb ik besloten om een nieuw logo te laten ontwerpen. Ik heb meerdere voorbeelden toegestuurd gekregen. Graag wil ik jullie mening.
Je kunt via mijn weblog stemmen. Maar mag natuurlijk ook in een comment:)
http://vlieger-gigant.nl/blog/hebben-jo ... euwe-logo/

Afbeelding

De peiling optie op dit forum heeft maar 5 opties. Anders had ik er wel 1 aangemaakt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuw logo. Kies mee!

16
Ward schreef:4 want in de andere versies lijkt de vlieger op een kikkervisje of spermatozoïde.
A dirty mind is a joy forever he Ward :lol:

Maar hij heeft wel een punt dat de vlieger niet echt heel duidelijk is.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Nieuw logo. Kies mee!

20
Droomjuweeltjes schreef:Misschien kan de vlieger een beetje aangepast worden, al ging ik er pas op letten na de comment van Ward :wink:
Dat heb je als je kinderen hebt en in de buurt van een sloot woont... kikkervisjes! :D

Re: Nieuw logo. Kies mee!

21
Ward schreef:4 want in de andere versies lijkt de vlieger op een kikkervisje of spermatozoïde.

Hahahhaa apart dat is wat mijn Moeder ook direct zei. Maar dat laat ik aanpassen:D

Re: Nieuw logo. Kies mee!

22
Maurice schreef:Mijn voorkeur ligt bij 2,

8 is ook mooi maar lastiger in een website te verwerken wegens de hoogte

De hoogte is juist prettig, ik heb het nodig op mijn website;)

Re: Nieuw logo. Kies mee!

23
DorkV89- schreef:
Maurice schreef:Mijn voorkeur ligt bij 2,

8 is ook mooi maar lastiger in een website te verwerken wegens de hoogte

De hoogte is juist prettig, ik heb het nodig op mijn website;)
Inderdaad, begrijp niet wat de hoogte een probleem moet zijn. Vooral bij deze valt het mee, het is anders als je 200px hoog hebt bijv.

Re: Nieuw logo. Kies mee!

24
De grootte van het logo zoals je hem hier plaatst is vrij klein, ik denk dat je in de webwinkel toch wat groter wilt. Daaronder komt nog eens een menu etc. Zodoende zit je met wat marges er tussen snel op 200+ px, wat gemeten een conversie verlaging zal veroorzaken.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Nieuw logo. Kies mee!

25
Maurice schreef:De grootte van het logo zoals je hem hier plaatst is vrij klein, ik denk dat je in de webwinkel toch wat groter wilt. Daaronder komt nog eens een menu etc. Zodoende zit je met wat marges er tussen snel op 200+ px, wat gemeten een conversie verlaging zal veroorzaken.
Oké ik ga deze discussie niet voeren, het hoeft helemaal niet, maar wat jij wil.

Re: Nieuw logo. Kies mee!

28
DorkV89- schreef:
Maurice schreef:Mijn voorkeur ligt bij 2,

8 is ook mooi maar lastiger in een website te verwerken wegens de hoogte

De hoogte is juist prettig, ik heb het nodig op mijn website;)
Bedenk ook dat je het logo misschien ook wel wil gebruiken op visitekaartjes, flyers, banner e.d. Dat het overal mooi past waar je denkt het nodig te hebben. Daarom zou het ook wel mooi zijn als je bv het voor een verticale banner (smal dus) ook kan gebruiken door bv alleen het plaatje van de vlieger te gebruiken met text eronder ipv ernaarst.

Over witruimtes gesproken. Je wilt zoveel mogelijk 'boven de vouw' tonen. Een balk witruimte bovenin is 'wasted space'. Dat heb je minder schermruimte over om onderaan de pagina (van het scherm. Dus zonder te hoeven scrollen) meteen je producten te laten zien.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Nieuw logo. Kies mee!

29
Maurice schreef:Niets moet, men vraagt advies welke ik naar mijn mening geef.
Ik ben erg veel bezig met conversie metingen, zodoende weet ik het ook van de 200 px.
Nergens staat dat het 200px MOET of ZAL worden.

Re: Nieuw logo. Kies mee!

30
Het Varaantje schreef: Bedenk ook dat je het logo misschien ook wel wil gebruiken op visitekaartjes, flyers, banner e.d. Dat het overal mooi past waar je denkt het nodig te hebben. Daarom zou het ook wel mooi zijn als je bv het voor een verticale banner (smal dus) ook kan gebruiken door bv alleen het plaatje van de vlieger te gebruiken met text eronder ipv ernaarst.

Over witruimtes gesproken. Je wilt zoveel mogelijk 'boven de vouw' tonen. Een balk witruimte bovenin is 'wasted space'. Dat heb je minder schermruimte over om onderaan de pagina (van het scherm. Dus zonder te hoeven scrollen) meteen je producten te laten zien.
Vergeet even niet dat die "vouw" bij sommige echt anders is, resolutie dus. Enige wat je dan nog kunt doen is van 8 de vlieger ernaast te zetten, maar tekst hetzelfde behouden. En gebruik eventueel 2 logo's. Doe ik ook, heb voor FB en Twitter een vierkante logo en op mijn shop een horizontale logo.