[slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

1
Goedenmiddag,

Graag zou ik willen vragen om feedback op mijn webshop http://www.slowjuicerwinkel.nl
De feedback is welkom in alle vormen, het liefst eerlijk, hard en constructief.
Op deze manier kan ik verbeterpunten doorvoeren, ik ben redelijk ver voor mijn eigen gevoel maar zie het zelf even niet meer. (categorien zijn op 1 na (slowjuicers) nog leeg, worden in de komende weken gevuld)

Alvast vriendelijke dank voor de genomen moeite!
Webwinkelloos for the moment...

Re: Feedback gevraagd

2
Even de site doorgenomen, de volgende punten zou je aan kunnen werken;

- Webwinkel is nog in aanbouw Dit niet vermelden, mensen zien vanzelf wel wanneer je producten toevoegt. Heb je in bepaalde categorieen geen producten, geef ze dan niet weer.
- Plaats je USP's op de homepage (gratis verzending, snelle levering, telefooncontact etc.)
-Werk aan je pagetitles en meta description. Weinig tot niet ingevuld atm
- Productomschrijvingen: erg lang, kun je dit niet bondiger benoemen? Bijv. de eigenschappen en voordelen van het product én de voordelen bij het gebruik ervan.
- Onderaan de shop staan RSS feeds, zijn slecht leesbaar en wordt over het algemeen weinig gebruikt van gemaakt. Beter om te verwijderen.

Overige opmerkingen:
- Erg felle kleuren (groen)
- Onduidelijkheid: is het een shop, website, voor informatief gebruik of echt om producten te kopen? (of een combi hiervan)
- Wat is slowjuicen: ook weer erg lang verhaal. Beter om het te laten zien middels een filmpje, foto's of stappenplan. Je hebt het over voordelen van slowjuicen. Geef de voordelen bondig weer d.m.v. bullets (opsomming)

Je kan er voor kiezen om de achtergrond iets schimmige te maken. Zo valt de felheid ook een beetje weg en wordt het minder druk.

Ik denk dat het erg belangrijk is om veel foto's en filmpjes te laten zien. Het voordeel is dat je veel tekst zo kan vervangen. Mensen willen over het algemeen geen lange lappen tekst lezen op het internet.

Re: Feedback gevraagd

3
Dank je vriendelijk voor de erg nuttige en heldere feedback EwoutG!
Ik denk dat je erg zinnige dingen aangeeft, het punt van teveel tekst zit natuurlijk ook wel behoorlijk wat in. Ik zal eens kijken of ik dit misschien meer in de vorm van Infographics oid kan weergeven. De rest van de punten ook op de tiklijst gezet, maar weer eens even aan het veranderen slaan.
Dank voor je moeite
Webwinkelloos for the moment...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback gevraagd

5
Instinct schreef:Ik kan, behalve een e-mailadres, geen contactgegevens vinden.
Dank voor je reactie, staat inderdaad op de "to add" lijst, wil een contactblok incl kvk en btw nummer laten zien, die gegevens heb ik deze week ergens en dan komt dat erbij.
Webwinkelloos for the moment...

Re: Feedback gevraagd

6
Ik zou een header plaatsen met daarin duidelijk je logo. Dit staat nu in het klein in je sidebar en valt niet echt op.

Verder deel ik de mening dat het niet echt duidelijk is dat je op een webwinkel zit, ik moest even zoeken naar waar ik de producten kon vinden.

Verder kun je bij het artikel 'Wat is slowjuicen?' meer afbeeldingen gebruiken. Dit nodigt meer uit tot lezen dan zo'n lap tekst.

Geef je footer een contrasterende kleur, deze valt nu niet op.
Quattrociocchi, producent van oa Olivastro, De Beste Biologische Olijfolie ter Wereld, volgens Flos Olei! http://www.quattrociocchi-olie.nl

Re: Feedback gevraagd

7
Productomschrijvingen: erg lang, kun je dit niet bondiger benoemen? Bijv. de eigenschappen en voordelen van het product én de voordelen bij het gebruik ervan.
Voor zoekmachines is dit juist wel belangrijk. Dat wordt hier ook altijd geroepen als iemand niets schrijft. (En nu roept er weer iemand dat het teveel is... is ook nooit goed ;-))
Dus ga het zeker niet allemaal weghalen maar hooguit anders indelen. Belangrijk eerst en dan uitgebreider wat lager voor wie nog meer wil lezen.

Re: Feedback gevraagd

8
Wat mij opvalt is achtergrond en logo dat ik erg slecht vind.

Maar om in te haken om maar filmpjes te doen? NEE!
Zoiets is een persoonlijke voorkeur en goede filmpjes maken moet in je zitten. Sommige leggen dingen uit in 10 minuten, andere doen er 30 minuten over en dan heb je het wel weer gehad. Ik ken iemand die dol is op filmpjes en graag naar uitleggen van een product kijkt. Ik ben na 2 minuten al klaar, ik moet gewoon een stuk tekst hebben.

De tekst is gewoon goed. Je zou het wel in 2 stukken kunnen opdelen, echt uitleggen wat slowjuicen en dan op een andere pagina iets uitleggen over de sappen en waarom kinderen het nu wel zullen lusten.

Je zou dus daarnaast voor mensen die filmpjes willen wel iets maken, maar kijk uit dat het niet langdradig wordt.

Re: Feedback gevraagd

9
Veel tekst lijkt me hier geen enkel punt: bij luxe keukenapparatuur in deze prijsklasse verwacht je een redelijk uitgebreide en vooral complete productomschrijving.

Wat ik juist mis, zijn meer, betere én grotere foto's. Ik zou niet snel driehonderd euro uitgeven aan een product dat ik alleen op postzegelformaat kan zien.

Het "design" van het chroom rondom je producten past niet bij het design van de producten zelf. Je producten moeten de blikvangers zijn — niet de achtergrondafbeeldingen van webpagina en ook niet vrolijk gekleurde kopjes.
StoreCore.io

Re: Feedback gevraagd

10
Tjeerd schreef:
Instinct schreef:Ik kan, behalve een e-mailadres, geen contactgegevens vinden.
Dank voor je reactie, staat inderdaad op de "to add" lijst, wil een contactblok incl kvk en btw nummer laten zien, die gegevens heb ik deze week ergens en dan komt dat erbij.
het is ook verplicht om een telefoon nummer erbij te plaatsen
website die ik momenteel probeer op te zetten
http://www.widemarket.nl

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

12
Als eerste: ik wil iedereen echt vriendelijk bedanken voor de feedback, ik heb naar aanleiding hiervan al enkele wijzigingen aangebracht. De text is qua SEO inderdaad wel verstandiger (vooral omdat het hoofdzakelijk unieke eigen tekst is en Google hier gek op is!)

Indeling zit ik inderdaad nog wel wat naar te kijken, enkele goede tips hieromtrent, ik heb bij
de Wat is slowjuicing iig een infographic gemaakt en hierbij gezet, de liefhebbers kunnen dan doorlezen.

De achtergrond is aangepast naar een "glassy blurred" background, de meningen lopen redelijk uiteen ;-) ik denk dat ik deze voorlopig zo laat staan.
Het logo is te lelijk voor woorden, dat is correct, hier wordt nog iets voor gemaakt door iemand die hier wel de skills voor heeft, voor nu dit er maar op geplakt
Meer en links en rechts betere productfotos zitten nog in de pipeline maar is zeker iets wat nog aandacht verdient inderdaad.

Vandaag mijn KVK inschrijving gedaan dus dat is ook voor elkaar!!

En die van dat verplichte telefoonnummer kende ik nog niet, kan je aangeven wie dat verplicht stelt? Ik heb hier nog nooit van gehoord en ik kom nou ook weer niet uit een ei ;-)

Nogmaals dank voor alle nuttige en opbouwende feedback allemaal
Webwinkelloos for the moment...

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

14
Tjeerd schreef:En die van dat verplichte telefoonnummer kende ik nog niet, kan je aangeven wie dat verplicht stelt? Ik heb hier nog nooit van gehoord en ik kom nou ook weer niet uit een ei ;-)
Die verplichting staat (verkapt) in de Richtlijn elektronisch handel. Daarin staat dat “degene die een dienst van de informatiemaatschappij verleent” een aantal gegevens “gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegankelijk” moet maken voor zijn afnemers.

Eén daarvan is een mogelijkheid om snel contact op te nemen. E-mail of een contactformulier is daarvoor niets snel genoeg (je weet nooit zeker óf en wanneer je antwoord krijgt). Hoewel het niet per se een telefoonnummer hoeft te zijn, houd je dan vooral praktisch gezien eigenlijk geen ander snel medium over.

Ik zou het zelf overigens gewoon ook uit klantvriendelijkheid doen. Sommige mensen bellen nu eenmaal liever. En voor je vertrouwen is het ook beter: oplichters verbergen zich vaak achter een contactformulier en een site waar je geen telefoonnummer, geen adres, geen KvK-nummer, geen btw-nummer vindt. Compleet anoniem verkoopt slecht.
StoreCore.io

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

15
Ward schreef:
Tjeerd schreef:En die van dat verplichte telefoonnummer kende ik nog niet, kan je aangeven wie dat verplicht stelt? Ik heb hier nog nooit van gehoord en ik kom nou ook weer niet uit een ei ;-)
Die verplichting staat (verkapt) in de Richtlijn elektronisch handel. Daarin staat dat “degene die een dienst van de informatiemaatschappij verleent” een aantal gegevens “gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegankelijk” moet maken voor zijn afnemers.

Eén daarvan is een mogelijkheid om snel contact op te nemen. E-mail of een contactformulier is daarvoor niets snel genoeg (je weet nooit zeker óf en wanneer je antwoord krijgt). Hoewel het niet per se een telefoonnummer hoeft te zijn, houd je dan vooral praktisch gezien eigenlijk geen ander snel medium over.

Ik zou het zelf overigens gewoon ook uit klantvriendelijkheid doen. Sommige mensen bellen nu eenmaal liever. En voor je vertrouwen is het ook beter: oplichters verbergen zich vaak achter een contactformulier en een site waar je geen telefoonnummer, geen adres, geen KvK-nummer, geen btw-nummer vindt. Compleet anoniem verkoopt slecht.

Aaah ok, nou dank voor de heads up dan, ook Widemarket! Ik ben nog bezig met gegevens plaatsen en zal dus het telefoonnummer zeker ook meenemen.
Nu al veel voordeel bij lid zijn van dit forum, want deze wist ik dus echt niet ;-)
Webwinkelloos for the moment...

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

16
De regel die widemarket aangeeft (die hele pagina) is een regel die ingesteld is door thuiswinkel.org dat is niet perse de wettelijke regel maar alleen als je bij thuiswinkel.org aangesloten wilt zijn moet je aan al die regels voldoen.

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

19
ACM (voorheen opta)

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... webwinkel/
3. De contactgegevens van uw onderneming

U moet in ieder geval een e-mail adres vermelden en daarnaast een andere mogelijkheid bieden waarmee klanten direct contact met u kunnen hebben. Bijvoorbeeld een telefoonnummer.

Tip: bent u beperkt bereikbaar? Vermeld dit dan duidelijk op uw website.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

21
Barry ten Veen schreef:Je hebt tegenwoordig ook erg makkelijke Chat opties zoals bijvoorbeeld van PureChat. Ik weet niet of dat zou gelden als een directe contactmogelijkheid?!
Als je je handen vrij hebt om te chatten, dan kun je ook de telefoon aannemen.

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

22
Als je je handen vrij hebt om te chatten, dan kun je ook de telefoon aannemen.
Het gaat er hier in de discussie om dat sommige liever geen telefoonnummer op de website plaatsten. Dan is dit dus een andere directe manier.

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

23
PaulG schreef:Het gaat er hier in de discussie om dat sommige liever geen telefoonnummer op de website plaatsten. Dan is dit dus een andere directe manier.
Chat is geen alternatief voor een telefoonnummer, om twee redenen:

• Praktisch: als je online bent en kunt chatten, kun je ook de telefoon aannemen. Het is dus een non-oplossing.

• Formeel: bij kleine webwinkels is de chat vaak offline en wordt dus feitelijk niet voldaan aan de verplichting om een effectieve mogelijkheid tot direct contact aan te bieden.

“Niet willen” is nooit een acceptabel argument als dat “niet aan wettelijke verplichtingen willen voldoen” betekent. Sommigen willen, uit angst voor spam, bijvoorbeeld ook geen e-mailadres vermelden, maar toch is dat verplicht.

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

25
Kaart schreef:Tenzij je slechthorend of doof bent.
Akkoord, dat is een goede uitzondering.

Alleen: niet kunnen is iets ander dan niet willen. Er zijn bijvoorbeeld hulpmiddelen voor slechthorenden.

We hebben de verwarring tussen “niet kunnen” en “niet willen” al vaker in verschillende gedaanten voorbij zien komen op het forum. Zo kunnen sommigen geen fatsoenlijke mail en geen behoorlijke webtekst schrijven vanwege dyslexie. Gebruik dan hulpmiddelen — zoals een spelling- en grammaticacontrole — of schakel hulp in. Maar ga dan niet je e-mailadres verbergen omdat je niet in normale volzinnen kunt antwoorden.

We mogen gerust stellen dat slechthorendheid een zeldzame reden is om geen telefoonnummer te vermelden. Veel vaker gebeurt het uit onwetendheid (“ik wist niet dat het moest”), uit onvermogen (“ik heb ook een baan en kan overdag niet de telefoon aannemen”) of uit onwil (“ik heb geen zin om de hele dag telefonisch klanten te woord te moeten staan”).

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

26
Ward schreef:Er zijn bijvoorbeeld hulpmiddelen voor slechthorenden.
In mijn geval niet. Ik kan iemand aan de telefoon niet verstaan zodra er omgevingsgeluid is bij mij of bij die ander, en dat is er al snel (ruis bij een mobieltje, spelende kinderen etc.). Naar mijn weten is daar geen andere oplossing voor dan geduld en begrip bij degene die tegen mij praat en steeds naar mijn sorry ik kan je niet verstaan moet luisteren.

Ik vind niet dat ik dat kan vragen van klanten die mij bellen. Dan ben ik liever niet telefonisch bereikbaar.

Ik snap het probleem dat er mensen zijn die uit gemakzucht geen telefoon willen aannemen. Maar het is niet verplicht. Wijs mensen er op dat ze mogelijk klanten verliezen, maar de keus is dan nog steeds aan hen. Zolang ze er er maar voor zorgen dat er wel makkelijk en snel contact met ze opgenomen kan worden.

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

27
Formeel: bij kleine webwinkels is de chat vaak offline en wordt dus feitelijk niet voldaan aan de verplichting om een effectieve mogelijkheid tot direct contact aan te bieden.
Bij kleine webwinkels werkt de eigenaar vaak overdag ergens anders en kan ook de telefoon niet aannemen. Zelfde probleem dus.

Chat is een directe contactmogelijkheid en dus een vervanging van telefoon. Wettelijk voldoe je dan aan de eis.
Wel of niet mogelijk telefoon/chat gebruiken door omstandigheden is een ander probleem.

Re: [slowjuicerwinkel.nl] Feedback gevraagd

28
Kaart schreef:
Ward schreef:Er zijn bijvoorbeeld hulpmiddelen voor slechthorenden.
In mijn geval niet. Ik kan iemand aan de telefoon niet verstaan zodra er omgevingsgeluid is bij mij of bij die ander, en dat is er al snel (ruis bij een mobieltje, spelende kinderen etc.). Naar mijn weten is daar geen andere oplossing voor dan geduld en begrip bij degene die tegen mij praat en steeds naar mijn sorry ik kan je niet verstaan moet luisteren.

Ik vind niet dat ik dat kan vragen van klanten die mij bellen. Dan ben ik liever niet telefonisch bereikbaar.

Ik snap het probleem dat er mensen zijn die uit gemakzucht geen telefoon willen aannemen. Maar het is niet verplicht. Wijs mensen er op dat ze mogelijk klanten verliezen, maar de keus is dan nog steeds aan hen. Zolang ze er er maar voor zorgen dat er wel makkelijk en snel contact met ze opgenomen kan worden.

Eens... zoals de vereisten omschreven worden voldoe je hieraan met een chat waarop je dus wel direct beschikbaar bent op gezette tijden.

De redenatie van Ward kan ik natuurlijk ook volgen. In 99% van alle gevallen is een telefoonnummer net zo goed mogelijk als je al een chat aanbied. Ik bied ze zelf beide aan, met de kanttekening dat mijn chat inderdaad niet altijd online is op werkdagen (vaak s'avonds weer wel :))

Beetje off topic maar in mijn (relatief geringe) ervaring is telefoon ook een veel betere methode om een klant over te doen gaan tot een aankoop. Ook ben je vaak veel minder tijd kwijt aan een telefoongesprek dan aan een chatsessie.
Inkt Supplies Meer kwaliteitsinkt voor uw geld!