[styletrix.nl] Feedback webshop

1
Ik ben sinds een paar maanden een webshop begonnen en ben er erg druk mee, maar ben benieuwd of ik op de "goede weg" ben. Ik doe het naast mijn werk en in mijn eentje dus probeer zo effectief mogelijk mijn tijd in te delen.
Zijn er misschien mensen die een blik op de site willen werpen en mij vertellen wat ze ervan vinden?? Ik kan jullie feedback goed gebruiken om de site aan te passen en als er andere tips zijn hoor ik dat uiteraard ook graag!

Alvast bedankt!

Groeten,
Suzanne


http://www.styletrix.nl

Re: Feedback webshop

2
Persoonlijk vind ik de site veel te druk overkomen:
* Achtergrond is té aanwezig waardoor je daar teveel naar kijkt. Probeer die wat meer te verzachten door wat waziger te maken
* Summer sale plaatje: te schreeuwerig en geen mooi plaatje (spikkels, text wat wazig ms teveel uit vergroot?)
* In het paarse blokje. Veel grote plaatjes van twitter en facebook die ik kleiner zou maken
* Helemaal onderaan staat een Twitter-knopje welke nog niet gekoppeld is

Verder ziet het er mooi uit
Suc6
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.

Re: Feedback webshop

4
kijk even naar de checkout.

Waarom geboortedatum van de klant ?
bij bedrijfsklanten kvk nummer heb je niet nodig
btw nummer alleen als je naar België zakelijk levert of andere Europese landen.
Je levert ook naar Afghanistan en bermuda eilanden ? Hou de lijst kort tot de landen waar je echt kan en wil leveren.
Overweeg een onestep checkout en niet eentje met 5 pagina's
Wat zijn de kosten van retourneren?
Als je een artikel retourneert, krijg je het aankoopbedrag terug. De initiële verzendkosten worden niet vergoed. Daarnaast betaal je voor het terugsturen van het artikel via het Postkantoor. Heeft u een bestelling gedaan boven de €75,- ( gratis verzending) en wilt u een gedeelte retour zenden, dan zijn wij genoodzaakt als het bedrag onder de € 75,- uitkomt de initiële verzendkosten alsnog te berekenen en van het terug te storten bedrag af te halen.


Nieuwe eu wetgeving bepaald dat je een indicatie moet geven van de te verwachten retourkosten. Dit is moeilijk dus werk met minimum en maximum.
Geef je dit niet aan heeft de klant 12 maanden retourrecht.

De initiële verzendkosten moet je bij een retour altijd terugbetalen, jou eis 75 euro enz is niet wettelijk.

Je hebt een 06 nummer als contactnummer. Kan een persoonlijke keuze zijn. Een vast nummer komt mij persoonlijk beter over.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback webshop

5
bbob schreef:kijk even naar de checkout.
Waarom geboortedatum van de klant ?
Geboortedatum veld is niet verplicht. Dan is het toch niet erg? Ik gebruik dat veld ook. Veel mensen vullen het in en dat geeft mij weer nuttige informatie over de leeftijdverdeling van mijn doelgroep.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Feedback webshop

6
sjoerdk schreef:
bbob schreef:kijk even naar de checkout.
Waarom geboortedatum van de klant ?
Geboortedatum veld is niet verplicht. Dan is het toch niet erg? Ik gebruik dat veld ook. Veel mensen vullen het in en dat geeft mij weer nuttige informatie over de leeftijdverdeling van mijn doelgroep.
klopt niet verplicht maar in het kader van privacy vindt ik het overbodig. Sterker nog als een webshop er om vraagt daalt bij mij meteen het vertrouwen qua privacy. Maar goed het is misschien een persoonlijk gevoel.

Re: Feedback webshop

7
De geboortedatum, een discussie die lang kan gaan, zolang het niet verplicht is zou het niet uit moeten maken.

De site is inderdaad erg druk, zou er veel meer rust in brengen. Het is nu niet lekker winkelen zeg maar.

Verder veel succes met de verkoop!

Re: [styletrix.nl] Feedback webshop

8
Bedankt voor jullie tips en opmerkingen, ik ga ermee aan het werk! De achtergrond rustiger maken ga ik zeker doen. Hier had ik al mijn twijfels over dus die zijn nu weggehaald, bedankt.
De geboortedatum is idd optioneel voor de klant dus zou geen probleem moeten zijn in mijn ogen. Ik krijg zo weer wat meer informatie over mijn doelgroep. Ik heb weer wat om mee aan de gang te gaan!
Meer opmerkingen, tips of ideeën zijn welkom!

Groetjes Suzanne

Re: [styletrix.nl] Feedback webshop

9
Achtergrond is zoals eerder gezegd inderdaad nogal opvallend.

Wanneer je een product plaatst in de winkelwagen en je gaat vervolgens naar mijn winkelwagen dan heb je nog de opties gerelateerde producten, verzendkosten en kortingscode. Ik zou die drie wat kleiner maken, het valt nu nogal op waardoor de kans dat de klant nog weer wat anders gaat doen groter wordt en de kans dus weer kleiner wordt dat hij/zij gaat afrekenen. Zelfde geldt voor de twitter en facebook pagina onderaan.

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om ze allemaal wat te verkleinen.
http://www.101bhv.nl samenwerken aan veiligheid