Veel verkeer maar geen bestellingen

1
Beste Forum-lezers,

Op 30 juli j.l. ben ik een webshop gestart, gespecialiseerd in powerbanks. Momenteel heb ik 40 producten, en dit zal, binnen 2 weken, uitbreiden tot +/- 70 producten.
Het is echt een niche markt met relatief weinig concurrentie. De producten die ik verkoop zijn in Nederland niet goedkoper te krijgen en het assortiment zal steeds groter worden.
Wij willen onze webshop onderscheiden door goed advies, snelle en duidelijke klantenservice en de goedkoopste prijs.

De webshop is gecontroleerd door stichting Webwinkel Keur en ik mag dan ook het logo op mijn website plaatsten. De betalingsmogelijkheden zijn:
-Ideal
-Paypal
-Creditcard/mastercard (via Paypal)
-Bancontant of Mistercash (voor België)
-Ebanking (edirect)
-Vooruitbetaling

Ik heb geadverteerd op marktplaats (admarkt), google en Facebook. Het bezoekers aantal loopt aardig op alleen heb ik nog steeds geen bestelling.
Ik heb 764 unieke gebruikers met gemiddeld 2,5 pagina per sessie, een sessieduur van 1,5 minuut en een bouncepercentage van 70%.

Hoe kan het zo zijn dat ik nog steeds geen bestelling heb ontvangen? Ligt dit aan de lay-out, informatie of zie ik iets over het hoofd?

Wie kan mij helpen! De website is: http://www.extra-accu.nl

Met vriendelijke groet,

Erwin

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

2
Welkom op het forum als eerste.

Voordat ik naar je site ga kijken, vind ik het opmerkelijk dat je aangeeft dat er weinig concurrentie is. Als er een markt is waar er genoeg van zijn, dan zijn het o.a. de chinese powerbanks wel.

Daarnaast, hoe kan je door een keurmerk 'webwinkel keur' geaccepteerd worden als je niet aan 'achteraf betalen' voldoet?
http://blog.webwinkelkeur.nl/achteraf-b ... ebwinkels/

En nog een opmerking, je geeft aan geen bestellingen te hebben. Maar hebt wel al een beoordeling over je webwinkel van ene Bas van S. ?
https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Extr ... _2931.html

Neppe reviews plaatsen is niet de bedoeling lijkt mij.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

3
Dag,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Achteraf betalen ben ik mee bezig. Waarom webwinkel keur mij wel als lid heeft geaccepteerd, weet ik niet. Bij mij was niet bekend dat je aan achteraf betalen moest voldoen.

Wat betreft de review, deze opmerking begrijp ik volkomen. Dit is ook niet een review die door mij is geplaatst. Ook niet van een kennis/vriend of wat dan ook. Hoe webwinkel keur naar deze beoordelingen kijkt weet ik niet. Dat is hun taak.
Extra-accu.nl dé specialist in powerbanks, mobiele opladers en battery cases! Snelle levering en geen verzendkosten.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

4
Verder denk ik dat velen afhaken door de levertijd van +/- 10 werkdagen. 2 weken levertijd is apart, maar hieruit maak ik op dat je het 'dropshipt' vanuit het buitenland? Waarom, vooral omdat er m.i. toch redelijk wat concurrentie bij deze dingen is, niet eigen voorraad? Alleen dan kun je je goed onderscheiden, met 10 werkdagen levertijd lukt dat niet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

5
Dag RicardoV,

De standaard levertijd is 10 werkdagen, dan is er ook geen sprake van verzendkosten. Er is wel aangegeven dat de levertijd sneller kan. Hiervoor kan gekozen worden tijdens het bestelproces.

Het klopt inderdaad dat ik dropship, waarom? Heel simpel, weinig risico, geen opslag, en mijn prijzen kunnen daardoor lager zijn.
Extra-accu.nl dé specialist in powerbanks, mobiele opladers en battery cases! Snelle levering en geen verzendkosten.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

6
Er zijn ruim voldoende webshops die veel sneller leveren en ook geen verzendkosten rekenen. Ik vind een bouncerate van 70% aardig hoog trouwens. Waar komen je bezoekers vandaan, het zijn er nogal wat in de eerste week dat je online bent.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

7
wowa 9,95 verzendkosten! ---> afgehaakt.
Die moeten omlaag. Verwerk eventueel wat marge in je product, maar met dergelijke kosten ben je veel mensen kwijt. Maar er lijkt nog meer aan de hand te zijn met een bouncerate van 70%. Inderdaad wat hoog, controle waar je mensen vandaan komen lijkt me goed.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

8
GoedeShampoo schreef:wowa 9,95 verzendkosten! ---> afgehaakt.
Is volgens mij ook echt afhankelijk van de branche. Mijn grootste concurrent vraagt haast € 12,- en ontvangt enkele honderden bestellingen per dag.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

9
frafra schreef:
GoedeShampoo schreef:wowa 9,95 verzendkosten! ---> afgehaakt.
Is volgens mij ook echt afhankelijk van de branche. Mijn grootste concurrent vraagt haast € 12,- en ontvangt enkele honderden bestellingen per dag.
Welke branche is dit?

Snap dat dit variabel is. Maar denk dat je het met eens bent dat 9,95 voor een batterij te hoog is. 12 euro voor een vrachtwagen vind ik prima, niet voor een pak suiker.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

11
Zelf hebben we er als keurmerk voor gekozen om momenteel niet expliciet te controleren op het aanbieden van achterafbetaalmethodes. Wel geven we richting onze leden aan dit aan middels een aanbeveling en is het ook verplicht om een overboeking van 50% van het bedrag te accepteren indien de klant hiervoor kiest. We keuren dus wel af wanneer we zien dat een webwinkel een volledige betaling eist, maar keuren niet af op het niet hebben van een achterafbetaalmethode.

De reden hiervoor is dat het achterafbetalen voor ongelijkheid zorgt. Zo hoeft een Belgische of Duitse webwinkel dit niet aan te bieden, maar een Nederlandse wel. Dit terwijl de politiek en de EU de regels juist probeert gelijk te trekken. Nogmaals, als Nederlandse webwinkel moet je wel een 50% overboeking accepteren wanneer de klant dit wil en mag je dat niet expliciet weigeren.

Wat de klantbeoordeling betreft. We hebben diverse systemen en een combinatie van handmatige en technische controles om de echtheid van ervaringen te controleren. We kunnen helaas niet voorkomen dat een enkele ervaring gefabriceerd wordt. Maar wanneer dit vaker gebeurt detecteerd ons systeem dit wel. Natuurlijk is dit niet 100% waterdicht, maar op een lange termijn zullen meerdere ervaringen zeker zorgen voor een realistisch beeld van de webwinkel. Het is voor ons een goed systeem om misstanden vroegtijdig te decteren. Deze nieuwe webwinkel heeft dan ook een aspirant leden status. Na 4 maanden gaat dit over in een volwaardig lidmaatschap. Zo kunnen we in die tijd controleren of er geen klachten binnen komen.

In dit geval zullen we contact opnemen met de webwinkel om deze om een toelichting te vragen. Op basis daarvan zullen we dan wel/niet tot verwijdering van de klantbeoordeling over gaan.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

12
Ik denk inderdaad dat de verzendkosten voor jou product te hoog zijn. Zeker voor het formaat van het pakket dat je stuurt.

Er zijn wel wat webshops waarbij een hogere verzendkosten verdedigbaar zijn. Wij hebben bijvoorbeeld veel dozen die ongeveer 160cm lang zijn dan kom je automatisch ook in hogere verzendkosten terecht.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

13
Goedenavond,

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb wat wijzigingen doorgevoerd op mijn website. Zo zijn er nu helemaal geen verzendkosten meer, is het logo geprofessionaliseerd.
Kunnen jullie aangeven of jullie nog verbeterpunten zien?
Extra-accu.nl dé specialist in powerbanks, mobiele opladers en battery cases! Snelle levering en geen verzendkosten.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

14
Electronixs.nl schreef:De verzendkosten zijn inderdaad erg hoog. Op marktplaats adverteer ik ook en trek ik veel kopers. Echter zijn dit wel de koopjes jagers en die gaan geen 10 euro geven aan verzendkosten.
Ik had een keer een marktplaatskoper dat moeilijk deed over €4,95 verzendkosten. Dat terwijl het product al 50% korting had! Was nog allemaal te veel (die 50% korting was echt zo'n €18,50 korting).

Terwijl ik met mijn andere webshop wel veel klanten trek die gewoon weer mijn duurste product kopen excl. €3,95 verzendkosten. Dus het ligt dan ook wel aan het product, maar bovenstaande wat ik vertelde is ook wel exclusief maar anders.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

15
extra-accu schreef:Goedenavond,

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb wat wijzigingen doorgevoerd op mijn website. Zo zijn er nu helemaal geen verzendkosten meer, is het logo geprofessionaliseerd.
Kunnen jullie aangeven of jullie nog verbeterpunten zien?
Zijn de prijzen in dat sterretje aanbiedingsprijzen of gewone prijzen? Vind de "ster" niet echt passen. Verder ziet het er goed uit behalve wat ik net aangaf.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

16
Zijn de prijzen in dat sterretje aanbiedingsprijzen of gewone prijzen? Vind de "ster" niet echt passen. Verder ziet het er goed uit behalve wat ik net aangaf.

Ik ben het met Zyra eens... die ster is ook niet aan mij besteed. Ik dacht eerst dat het misschien de funtie van een watermerk had maar dat is ook niet zo.

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

17
Je insteek is te technisch. Ik zou niet weten hoeveel mAh ik nodig heb voor bijvoorbeeld mijn tablet. Daar verlies je veel bezoekers op, want zonder die informatie kom je in het assortiment niet veel verder. Na 3 pagina's haken bezoekers daarop af.
StoreCore.io

Re: Veel verkeer maar geen bestellingen

18
Onder je logo staat een opsomming (groot assortiment, geen verzendkosten etc) welke ik niet direct zo lees. Als je daar een opsommingtekens bij plaats wordt het nog duidelijker en rustiger. Geen verzendkosten vind ik persoonlijk ook erg belangrijk als aandachtstrekker dus die zou ik meer laten opvallen (1e regel, vet, onderstreping of iets dergelijks).
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.