Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

Wat vind jij van mijn webshop?
Mijn webshop is te vinden op http://Vriendschapsring.net

Hebben jullie ervaringen met Woocommerce en Wordpress?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

Welkom op het forum!

Het eerste wat mij opviel is dat er maar 1 ring zichtbaar is als ik je pagina bezoek, de rest is tekst... pas als ik naar beneden scroll kom ik nog 3 ringen tegen.
Hoewel je assortiment beperkt is, is de hoeveelheid producten (10%) en tekst(90%) erg buiten verhouding.
Je homepage is je etalage, waar de bezoeker direct de sfeer moet proeven! Persoonlijk was ik al afgehaakt zonder de daadwerkelijke producten te bekijken!

Bij de vingerafdruk-ring staan bij de eerste paar invoer velden 'kies een optie' en bij het tweede deel 'select an option'

Gepersonaliseerde producten mogen uitgesloten worden van het retourrecht, maar hoe help jij de klant met het meten van de juiste ringmaat? (zeker gezien de prijsklasse voor een zilveren ring)
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

Welkom op het forum!

Het eerste wat mij opviel is dat er maar 1 ring zichtbaar is als ik je pagina bezoek, de rest is tekst... pas als ik naar beneden scroll kom ik nog 3 ringen tegen.
Hoewel je assortiment beperkt is, is de hoeveelheid producten (10%) en tekst(90%) erg buiten verhouding.
Je homepage is je etalage, waar de bezoeker direct de sfeer moet proeven! Persoonlijk was ik al afgehaakt zonder de daadwerkelijke producten te bekijken!

Bij de vingerafdruk-ring staan bij de eerste paar invoer velden 'kies een optie' en bij het tweede deel 'select an option'

Gepersonaliseerde producten mogen uitgesloten worden van het retourrecht, maar hoe help jij de klant met het meten van de juiste ringmaat? (zeker gezien de prijsklasse voor een zilveren ring)
Hey Michiel,

Bedankt!

Ik weet nog dat toen ik mijn vorige shop had, ik wel wat meer producten op de homepage had dan nu.
Ik dacht om een soort van mini-salespage te maken voor de vingerafdruk, maar ik ga meer producten op de homepage zetten.

Helaas heb ik op dit moment niet meer producten maar ik wil graag eraan werken als dit alsnog te weinig is.

Nogmaals, bedankt voor je feedback.
Edit: Ik heb nu meer producten op mijn homepage gezet
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

Welkom op het forum!

Het eerste wat mij opviel is dat er maar 1 ring zichtbaar is als ik je pagina bezoek, de rest is tekst... pas als ik naar beneden scroll kom ik nog 3 ringen tegen.
Hoewel je assortiment beperkt is, is de hoeveelheid producten (10%) en tekst(90%) erg buiten verhouding.
Je homepage is je etalage, waar de bezoeker direct de sfeer moet proeven! Persoonlijk was ik al afgehaakt zonder de daadwerkelijke producten te bekijken!

Bij de vingerafdruk-ring staan bij de eerste paar invoer velden 'kies een optie' en bij het tweede deel 'select an option'

Gepersonaliseerde producten mogen uitgesloten worden van het retourrecht, maar hoe help jij de klant met het meten van de juiste ringmaat? (zeker gezien de prijsklasse voor een zilveren ring)
Ik heb nu nog wat meer wijzingen toegepast, zoals bijvoorbeeld een kleinere banner waardoor de call to action van de producten (Meer Info) zichtbaar zijn above the fold.
Minder witruimte + zichtbare factoren = meer conversies
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

De snelheid is dramatisch laag. Net even ook getest met de pingdom tools en daar klokte de homepage 11,5 seconde. Dat gaat je heel veel bezoekers kosten.
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

Hi en Welkom.

Over je site:

Leuk idee!


De logo en de tekst aan de bovenzijde zijn niet helder en niet te lezen.

Je afbeelding van q-shops is niet klikbaar.

Je veelgestelde vragen pagina bevat hele rare zinnen: Zoals:
Wat betaal ik aan verzendkosten?

Voor bestellingen in Nederland en België zijn er geen verzendkosten. In Duitsland en de rest van Europa zijn de verzendkosten €19,95.
Misschien bedoel je: 'Hoeveel bedragen de verzendkosten'? Nog beter: 'wij rekenen geen verzendkosten' of 'Wij versturen je bestelling altijd gratis'.
De opmerking over Duitsland en de rest van Europa snap ik ook niet. Duitsland is toch ook de rest van Europa?
Daarnaast zijn niet alle vragen dikgedrukt.

Wat ik persoonlijk heel storend vind is dat de banner meerolt naar beneden. Het maakt het beeld klein en onoverzichtelijk.

De banner rechts op de homepage (met je voordelen) is in vergelijking met de rest van de homepage erg druk en rommelig. Probeer de tekst in 1 lijn te houden en houdt de voordelen kort en krachtig.

Ik denk dat je nog even moeten werken aan het maken van 1 geheel.
Veel punten zijn onoverzichtelijk, rommelig of net niet af.
Creëer rust en eenheid, dat gaat zeker helpen.

Succes!
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

De snelheid is dramatisch laag. Net even ook getest met de pingdom tools en daar klokte de homepage 11,5 seconde. Dat gaat je heel veel bezoekers kosten.
Bedankt voor jouw feedback.

Als ik Bol.com test dan krijg ik ongeveer 3.5 seconden.
Als ik zelf naar bol.com toe ga dan gaat ie wel lekker snel.

Als ik zelf op mijn site ga krijg ik 7.9 seconden.

Wat is een uitmuntende laadsnelheid?
Bol.com laad snel, dan zou 3.5 seconden wel snor moeten zitten toch?
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

Hi en Welkom.

Over je site:

Leuk idee!


De logo en de tekst aan de bovenzijde zijn niet helder en niet te lezen.

Je afbeelding van q-shops is niet klikbaar.

Je veelgestelde vragen pagina bevat hele rare zinnen: Zoals:
Wat betaal ik aan verzendkosten?

Voor bestellingen in Nederland en België zijn er geen verzendkosten. In Duitsland en de rest van Europa zijn de verzendkosten €19,95.
Misschien bedoel je: 'Hoeveel bedragen de verzendkosten'? Nog beter: 'wij rekenen geen verzendkosten' of 'Wij versturen je bestelling altijd gratis'.
De opmerking over Duitsland en de rest van Europa snap ik ook niet. Duitsland is toch ook de rest van Europa?
Daarnaast zijn niet alle vragen dikgedrukt.

Wat ik persoonlijk heel storend vind is dat de banner meerolt naar beneden. Het maakt het beeld klein en onoverzichtelijk.

De banner rechts op de homepage (met je voordelen) is in vergelijking met de rest van de homepage erg druk en rommelig. Probeer de tekst in 1 lijn te houden en houdt de voordelen kort en krachtig.

Ik denk dat je nog even moeten werken aan het maken van 1 geheel.
Veel punten zijn onoverzichtelijk, rommelig of net niet af.
Creëer rust en eenheid, dat gaat zeker helpen.

Succes!
Bedankt voor jouw feedback, deze ga ik zo snel mogelijk proberen te implementeren.
Heb je nog meer punten die eenheid en rust kunnen creëren?
Helaas ben ik geen designer dus heb ik niet zoveel ervaring met het "een maken van een design".
Was de laadtijd van de website ook heel lang bij jou?
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

Hi en Welkom.

Over je site:

Leuk idee!


De logo en de tekst aan de bovenzijde zijn niet helder en niet te lezen.

Je afbeelding van q-shops is niet klikbaar.

Je veelgestelde vragen pagina bevat hele rare zinnen: Zoals:
Wat betaal ik aan verzendkosten?

Voor bestellingen in Nederland en België zijn er geen verzendkosten. In Duitsland en de rest van Europa zijn de verzendkosten €19,95.
Misschien bedoel je: 'Hoeveel bedragen de verzendkosten'? Nog beter: 'wij rekenen geen verzendkosten' of 'Wij versturen je bestelling altijd gratis'.
De opmerking over Duitsland en de rest van Europa snap ik ook niet. Duitsland is toch ook de rest van Europa?
Daarnaast zijn niet alle vragen dikgedrukt.

Wat ik persoonlijk heel storend vind is dat de banner meerolt naar beneden. Het maakt het beeld klein en onoverzichtelijk.

De banner rechts op de homepage (met je voordelen) is in vergelijking met de rest van de homepage erg druk en rommelig. Probeer de tekst in 1 lijn te houden en houdt de voordelen kort en krachtig.

Ik denk dat je nog even moeten werken aan het maken van 1 geheel.
Veel punten zijn onoverzichtelijk, rommelig of net niet af.
Creëer rust en eenheid, dat gaat zeker helpen.

Succes!
Ik heb de logo en de text vergroot en de text een andere locatie gegeven.
Ziet dat er nu wel mooier uit?
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

Is beter als eerst, maar de tekst met de afbeeldingen is nog steeds niet scherp.

Wat betreft de laadtijd; Hier ook erg traag......

Wat me ook nu opvalt: Je geeft onderaan de pagina aan dat je ook kunt chatten. Er staat: Klik rechts onder het schermpje van de klantenservice.
Maar daar staat niets!?

Nog iets wat me nu opvalt:
Wil jij jouw bestelling verzenden binnen Nederland en België? Dan is de verzending gratis!
De klant verzendt de bestelling niet, dat doe jij.
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

04 oktober 2014

Is beter als eerst, maar de tekst met de afbeeldingen is nog steeds niet scherp.

Wat betreft de laadtijd; Hier ook erg traag......

Wat me ook nu opvalt: Je geeft onderaan de pagina aan dat je ook kunt chatten. Er staat: Klik rechts onder het schermpje van de klantenservice.
Maar daar staat niets!?

Nog iets wat me nu opvalt:
Wil jij jouw bestelling verzenden binnen Nederland en België? Dan is de verzending gratis!
De klant verzendt de bestelling niet, dat doe jij.
Ik heb nu weer wat aanpassingen gemaakt.
Ik heb ook de code veranderd die de plaatjes moeten weergeven, Ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

05 oktober 2014


Ik heb nu weer wat aanpassingen gemaakt.
Ik heb ook de code veranderd die de plaatjes moeten weergeven, Ik ben benieuwd naar wat jullie vinden.
Ook heb ik een aantal plugins geïnstalleerd die de snelheid van de website moeten verbeteren
 
Ilonajoy
Berichten: 680
Lid geworden op: 06 februari 2011

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

05 oktober 2014

Het laden gaat hier een stuk sneller! Da's mooi.

Je hebt de afbeeldingen aangepast, ze zijn nu allemaal scherp, maar alleen op de homepage. Op de productpagina's en je blog is het nog steeds onduidelijk.
Het probleem is nu alleen op de homepage dat het beeldformaat te groot is. Het winkelmandje staat niet in beeld, maar rechts buiten beeld.

Voordelen zijn nu ook netjes en duidelijk in beeld gebracht. Dat is voor elke klant duidelijk. Kan toch weer klanten makkelijker over de streep trekken. :wink:

Goed bezig!
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

05 oktober 2014

Het laden gaat hier een stuk sneller! Da's mooi.

Je hebt de afbeeldingen aangepast, ze zijn nu allemaal scherp, maar alleen op de homepage. Op de productpagina's en je blog is het nog steeds onduidelijk.
Het probleem is nu alleen op de homepage dat het beeldformaat te groot is. Het winkelmandje staat niet in beeld, maar rechts buiten beeld.

Voordelen zijn nu ook netjes en duidelijk in beeld gebracht. Dat is voor elke klant duidelijk. Kan toch weer klanten makkelijker over de streep trekken. :wink:

Goed bezig!
Kun je een screenshot sturen?

Bij mij in Safari laad het normaal, maar in firefox doet het vervelend.
Dit na het installeren van de snelheidsplugins.
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

05 oktober 2014

Het laden gaat hier een stuk sneller! Da's mooi.

Je hebt de afbeeldingen aangepast, ze zijn nu allemaal scherp, maar alleen op de homepage. Op de productpagina's en je blog is het nog steeds onduidelijk.
Het probleem is nu alleen op de homepage dat het beeldformaat te groot is. Het winkelmandje staat niet in beeld, maar rechts buiten beeld.

Voordelen zijn nu ook netjes en duidelijk in beeld gebracht. Dat is voor elke klant duidelijk. Kan toch weer klanten makkelijker over de streep trekken. :wink:

Goed bezig!
Kun je een screenshot sturen?

Bij mij in Safari laad het normaal, maar in firefox doet het vervelend.
Dit na het installeren van de snelheidsplugins.
Ik heb inmiddels al het probleem verholpen.
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

06 oktober 2014

Ik ben bezig geweest met het optimaliseren van mijn website door het installeren van cache plugins.
Als ik nu de page speed test doe op pingdom dan krijg ik een snelheid van 3.0 seconden.

Kan iemand kijken of mijn website snel inlaad bij degene?
http://tools.pingdom.com/fpt/#!/c6FiDC/ ... sring.net/

Als ik browsercaching en compression aan doe dan zak ik naar 5 seconden.

Stel ik iets niet goed in?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

06 oktober 2014

De site voelt wel veel sneller aan, daar heb je alvast netjes winst geboekt!

Met browsercaching en compressie kun je eigenlijk niet van 3 naar 5 seconden terugvallen, maar misschien moet je de vergelijking eens herhalen. Een test met Pingdom kun je het beste 10 keer herhalen en daarna de metingen vergelijken.
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

06 oktober 2014

De site voelt wel veel sneller aan, daar heb je alvast netjes winst geboekt!

Met browsercaching en compressie kun je eigenlijk niet van 3 naar 5 seconden terugvallen, maar misschien moet je de vergelijking eens herhalen. Een test met Pingdom kun je het beste 10 keer herhalen en daarna de metingen vergelijken.
Bedankt!
Het is jammer genoeg nog niet bol.com of http://webwinkelforum.nl snel maar zoals ik dat nu lees is dit een grote verbetering op mijn site tot nu.
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

06 oktober 2014

Hier is de site ook nog zeer traag.
Ik had alle antwoorden van dit topic gelezen eer de site pas volledig geladen was.. Dus dat lijkt al een groot werkpunt.

Voorts vind ik de layout wat wild door mekaar staan.
Maak het wat minder druk en trek de aandacht naar call to action banners/afbeeldingen.
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

06 oktober 2014

Hier is de site ook nog zeer traag.
Ik had alle antwoorden van dit topic gelezen eer de site pas volledig geladen was.. Dus dat lijkt al een groot werkpunt.

Voorts vind ik de layout wat wild door mekaar staan.
Maak het wat minder druk en trek de aandacht naar call to action banners/afbeeldingen.
Bedankt voor jouw reply.
De site moet nu ietsje sneller zijn.
Ik merk bij sommige apparaten dat het wat sneller werkt.

Maar ik ga alsnog eraan werken.
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

07 oktober 2014

Hier is de site ook nog zeer traag.
Ik had alle antwoorden van dit topic gelezen eer de site pas volledig geladen was.. Dus dat lijkt al een groot werkpunt.

Voorts vind ik de layout wat wild door mekaar staan.
Maak het wat minder druk en trek de aandacht naar call to action banners/afbeeldingen.
Bedankt voor jouw reply.
De site moet nu ietsje sneller zijn.
Ik merk bij sommige apparaten dat het wat sneller werkt.

Maar ik ga alsnog eraan werken.
Ik heb als een malle gewerkt aan alles wat mijn website traag maakte.
Ik heb het gevoel dat deze heel erg in snelheid is gestegen.
Kunnen jullie dit beamen?
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

11 oktober 2014

Iemand? Is mijn site al sneller geworden?

Ik heb metingen gedaan in de pingdom tool van 2.34 seconden.
Wishfull thinking of waarheid?
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

11 oktober 2014

De site laadt hier snel. De site ziet er goed uit. Er staat echter wel "gratis verzonden" en ik denk dat je bedoelt "gratis verzenden".
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

11 oktober 2014

De site laadt hier snel. De site ziet er goed uit. Er staat echter wel "gratis verzonden" en ik denk dat je bedoelt "gratis verzenden".
Bedankt.
Dat ga ik ff aanpassen.
 
Peet
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 juli 2012

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

11 oktober 2014

pingdom geeft hier voor je website 5,96 sec aan.
Wat me zo snel wel opvalt is dat je site erg groot is, 1,7MB (of zelf 2,21 MB bij een andere test)

Ter vergelijking
jouw site 5,96ms laadtijd, 1,7MB groot
bol.com 3,67ms laadtijd, 1MB groot
webwinkelforum 1,89ms laadtijd, 259KB groot
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

11 oktober 2014

pingdom geeft hier voor je website 5,96 sec aan.
Wat me zo snel wel opvalt is dat je site erg groot is, 1,7MB (of zelf 2,21 MB bij een andere test)

Ter vergelijking
jouw site 5,96ms laadtijd, 1,7MB groot
bol.com 3,67ms laadtijd, 1MB groot
webwinkelforum 1,89ms laadtijd, 259KB groot
Best vaag want sommige metingen geven zelfs 2.78 aan, en dat meerdere keren achter elkaar.
Soms inderdaad 5 seconden nog wat.
Ik denk eraan dat als de mogelijkheden er zijn dat ik er een webdeveloper op af ga sturen zodat die het verder kan versnellen.
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

11 oktober 2014

pingdom geeft hier voor je website 5,96 sec aan.
Wat me zo snel wel opvalt is dat je site erg groot is, 1,7MB (of zelf 2,21 MB bij een andere test)

Ter vergelijking
jouw site 5,96ms laadtijd, 1,7MB groot
bol.com 3,67ms laadtijd, 1MB groot
webwinkelforum 1,89ms laadtijd, 259KB groot
Best vaag want sommige metingen geven zelfs 2.78 aan, en dat meerdere keren achter elkaar.
Soms inderdaad 5 seconden nog wat.
Ik denk eraan dat als de mogelijkheden er zijn dat ik er een webdeveloper op af ga sturen zodat die het verder kan versnellen.
Meting 1: 3.44s
Meting 2: 2.79s
meting 3: 6.73s :(
meting 4: 4.05s
meting 5: 7.83s :(:(
Komt goed, een webdeveloper zal denk ik wel helpen
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

11 oktober 2014

Shared hosting, hoogstwaarschijnlijk. Je deelt een server met circa 173 andere sites.

Als er enkele honderden sites op één server draaien, kunnen bezoekersaantallen sterk fluctueren. Dat vertaalt zich vervolgens in grotere schommelingen in de laadtijd.

In een volle bus waar zelfs de staanplaatsen zijn gevuld, zul je nooit de snelheid van een sportwagen halen. Beetje meer investeren dus.
 
Vriendschapsring.net
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 oktober 2014

Re: Wat vind jij van mijn webshop? Vriendschapsring.net

12 oktober 2014

Shared hosting, hoogstwaarschijnlijk. Je deelt een server met circa 173 andere sites.

Als er enkele honderden sites op één server draaien, kunnen bezoekersaantallen sterk fluctueren. Dat vertaalt zich vervolgens in grotere schommelingen in de laadtijd.

In een volle bus waar zelfs de staanplaatsen zijn gevuld, zul je nooit de snelheid van een sportwagen halen. Beetje meer investeren dus.
yep, dat klopt.
Ik zit eraan te denken om over te gaan naar snellere hosting. ik moet nog wel even uitzoeken wat het beste is. dedicatedhosting vs vps, of wat anders.
Hier kan ik wel pas in investeren als ik meer conversies heb.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht