TopWish nieuwe online webwinkel

1
Zal me even voorstellen :D

Na jaren werkzaam op de markten te zijn geweest hebben we een online webwinkel geopend.
Moet zeggen het valt niet mee, maar dat hadden we al verwacht, en hebben zeker geduld!!
Graag zou ik wat advies willen hebben, kritiek is ook welkom, we weten allemaal dat kritiek soms nog een betere leermeester kan zijn.
Op de markt is het promoten van een artikel in het algemeen makkelijk, mensen willen voelen en bekijken.
En dat maakt een online winkel niet mogelijk, en dat is net dat stukje wat het geheel moeilijk maakt, misschien kunnen mensen met ervaring wat leuke tips met ons meegeven, na het zien van onze website...
Uiteraard willen we uitgroeien tot een groot assortiment van sieraden, Horloges, Armbanden, Kettingen etc...

http://www.topwish.nl

Re: TopWish nieuwe online webwinkel

2
De site ziet er mooi uit, maar mijn eerste gedachte is "wat kan ik voor die prijs verwachten?".
De producten zien er mooi uit op het plaatje, maar blijven ze ook mooi.

Persoonlijk zou ik mij richten op een duurder product. Er zijn al voldoende webwinkels met goedkope sieraden.

Onderscheid je van de rest. Verkoop ook zilveren sieraden.

Misschien kom ik over als een snob (of volgens mijn man een materialist :-( ), maar dat is niet de bedoeling.

Groeten,
Josée

Re: TopWish nieuwe online webwinkel

4
Zie een 0900 nummer en daar wordt ik als consument niet vrolijk van. Waarom geen 085 nummer lokaal tarief ?
Daarnaast je vermeld de kosten niet voor het 0900 nummer.
Hoe er ook rekening mee dat voor klanten die een bestelling gedaan hebben je op een gratis nummer bereikbaar moet zijn en het 0900 nummer dacht ik max 1 euro mag kosten.
Ik zelf haak meestal af bij bedrijven die met 0900 nummers werken, voel me dan al genaaid omdat ik moet betalen om te mogen bellen met een vraag.
Alternatief zet er een online chat functie op.
In geval van een herroeping ontvangt u alle betalingen, exclusief leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen nadat u heeft aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug.

U draagt zelf de kosten voor de retourzending.
Hier zit je fout de klant die iets retour stuur heeft ook recht op teruggave van de kosten voor het heenzenden. Daarnaast moet je de klant informeren wat de te verwachten kosten zijn als hij iets wil terugsturen. Doe je dat niet ben ook jij verantwoordelijk voor die kosten.

Er was al een opmerking maak de slider dezelfde breedte. Ik zou hem ook minder hoog maken. Hoe minder klanten moeten scrollen hoe sneller en overzichtelijker het werkt.

De site zelf voel voor mij vrij traag aan, laden gaat niet echt snel.

https://www.topwish.nl/home/134-horloge-wings.html
kan hier uit 3 kleuren kiezen maar die wijken nogal af van de foto.
Als ik op blauw druk wil ik een detailfoto van die kleur zien.
Druk ik op rood dan van rode horloge.
Blauw op het blauwe horloge.

je gebruikt nog .html dat kun je net zo goed weglaten, het heeft totaal geen waarde dat te gebruiken.

Site zelf voelt beetje kil, wit aan. Verander de kleur links en recht van je pagina eens in een hele lichte kleur of gebruik een lichte afbeelding. Maakt de site meteen iets warmer.

Bij checkout staat mobile telefoon, zou hier gewoon telefoon schrijven, klant kan dan zelf kiezen.
selecteren van box klant gegevens privvacy is totaal overbodig dit kan gewoon bij het accepteren van je voorwaarden staan.
Algemene voorwaarden staan bij punt 4 verzending.
Lijkt me logischer dat ze bij punt 5 betalen staan.
Als ik bankcontact mr cash kies bij optie 5 krijg ik meteen het veld betalen van je payment provider te zien zonder dat ik op bestelen gedrukt heb.
Je moet tegenwoordig verplicht een button hebben bestelen met betaalverplichting (EU eis) of dit staat bij het accepteren van je voorwaarden.
Ging na op mr cahs gedrukt te hebben en te moeten betalen terug en hup winkelwagen was leeg.
Ook hier dat loopt niet lekker en checkout werkt ook langzaam zoals de hele site.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: TopWish nieuwe online webwinkel

5
Layout is netjes, maar ook erg steriel, evenals de handelsnaam en logo.
Een logo/layout/handelsnaam die linkt naar het assortiment geeft de klant meer de beleving van het product/assortiment.

Je hebt flink je best gedaan op de product foto's, elk met een eigen compositie. Kwa presentatie geef ik toch de voorkeur voor vrijstaand productfoto's, uiteindelijk draait het om het product en lijdt de achtergrond erg af...
Helaas zit er wel een hoge moeilijkheidsgraad aan het vrijstaand fotograferen van sieraden.

Assortiment is erg low budget, ik vraag me af wat de winstmarge is en of het rendabel is om in deze prijsklasse te verkopen?

Veel suc6 met de shop!

Re: TopWish nieuwe online webwinkel

6
Mick schreef:Layout is netjes, maar ook erg steriel, evenals de handelsnaam en logo.
Een logo/layout/handelsnaam die linkt naar het assortiment geeft de klant meer de beleving van het product/assortiment.

Je hebt flink je best gedaan op de product foto's, elk met een eigen compositie. Kwa presentatie geef ik toch de voorkeur voor vrijstaand productfoto's, uiteindelijk draait het om het product en lijdt de achtergrond erg af...
Helaas zit er wel een hoge moeilijkheidsgraad aan het vrijstaand fotograferen van sieraden.

Assortiment is erg low budget, ik vraag me af wat de winstmarge is en of het rendabel is om in deze prijsklasse te verkopen?

Veel suc6 met de shop!
Bedankt voor wat leuke tips, heb wat veranderingen aangebracht, foto's vrijstaand, inderdaad meer duidelijkheid van het product.
Inderdaad low budget, maakt in principe niet uit, als het maar gaat lopen!!!

https://www.topwish.nl/

Re: TopWish nieuwe online webwinkel

12
Je voldoet niet aan de wet. Ik let misschien wat meer op als webwinkeleigenaar maar ook als ik zelf iets online koop zou ik nu niet bij jou kopen.
In geval van een herroeping ontvangt u alle betalingen, exclusief leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen nadat u heeft aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug.
Ik vind het ook niet leuk maar je bent verplicht om ook de betaalde verzendkosten retour te betalen.