Re: Van 1 maand is mijn webwinkel online maar niks verkocht

2
Ik had ook pas mijn eerste officiële verkoop via de shop na ongeveer 4 weken.

Wat doe je kwa adverteren? Realiseer je wel dat je in een markt zit met ongelooflijk veel concurrentie. Dus wil je mensen overhalen om iets bij je te bestellen zul je echt met iets nieuws moeten komen of gewoon alles goed in elkaar hebben zitten. Productfoto's vind ik niet erg professioneel overkomen, webshop oogt leeg (niet kwa producten maar kwa vulling, veel wit, veel lege ruimtes), summiere productomschrijving, dezelfde productnamen voor veel verschillende producten. De teksten die je hebt zijn slordig geschreven, spelfouten. Bij je retour info kan ik niet vinden binnen welke termijn mijn geld wordt terug betaald. Ik denk dat er nog flink wat werk verzet moet worden aan je webshop, kijk wat concurrenten doen en pas dit op je eigen manier toe op je eigen shop.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Van 1 maand is mijn webwinkel online maar niks verkocht

3
Marktplaats en een webwinkel zijn 2 verschillende dingen. Bij verkopen via een Webwinkel komt veel meer kijken. Overigens is 1 maand nog niet zo lang maar helemaal niks verkopen is wel erg mager.

Kwa shop tja ik vind de skin gewoon niet mooi

Wat ook belangrijk is is de manier van verwoorden. Bijv. bij tips lees ik:
Sarah ChickStyle verkoopt geen echt zilver en echt goud. De kans bestaat dus dat het na verloop van tijd minder mooi wordt.
Dit wordt gelezen als:
Aangezien onze producten van slechte kwaliteit zijn worden ze snel lelijk. Zo kan je de schade nog een beetje beperken:
Herschrijf dit hele stuk eens of haal het weg. Ik zou er op zijn minst iets van maken in de trand van:

Hieronder enkele tips voor onderhoud zodat uw juwelen er op zijn mooist uit blijven zien!

De foto's helpen ook niet. BV http://www.sarahchickstyle.nl/ringen-ma ... g_351.html

Een klant moet direct een mooie kwaliteit foto te zien krijgen. Ik zie op deze foto een dingetje liggen op een doek. Klanten klikken hier al weg. Zelfs als ik klik op een vergroting zie ik amper iets. De ring is nog steeds klein en behoorlijk onscherp. Zeg nu eerlijk zou jij zo een ring kopen? Investeer in goede, scherpe product foto's vanuit diverse ooghoeken. Ik zou een egale achtergrond nemen. Wit of zwart hoe je product mooi uitkomt. Maar indien je toch een doek als achtergrond wil strijk deze dan op zijn mist.

Doe ook eens iets met eerdere kritieken die gegeven zijn. Je hebt bv nog steeds geen logo. Nog steeds een 06 nummer, geen vermelding van je naam (wekt weinig vertrouwen een anonieme winkel)

Je header loopt over 2 regels. Ook gewoon niet nodig zet Over ons, contact, en klantenservice onder 1 kopje dat geeft je extra ruimte.

Layout is vaak ook warrig. Bv http://www.sarahchickstyle.nl/over-ons_74/ lijn het eens netjes uit zo slordig. Overal extra of missendespaties. Overal ernstige spelfouten. "U betaal voraaf via Ideal ." 3 spelfouten in 1 zin. "Wij zorgen er voor dat alle producten die verzonden worden zorgvulling en voldoende verpakt zijn,op een wijze dat het risico beschadiging van de producten tijdens de verzending tot een minimum wordt beperkt".

Als je moeite heb met spellen genoeg gratis online spel checkers.

Je voldoet niet aan de wet:
9.Welke garantievoorwaarden gelden voor bestelde sieraden van accesoires?

SarahChickStyle hanteert een eenvoudig standpunt wat betreft geleverde sieraden:niet goed,geld terug(excl.verzendkosten)
Behalve dat het onleesbaar is is het ook fout. Je geeft hier antwoord op de vraag wat voor garantie er op sierraden en accessoires zitten. Niet wat voor retourrecht de klant heeft.

Code: Selecteer alles

12.Nieuwsbrief.
Zodra u een bestelling bij SarahChickStyle plaats wordt uw naam en e-mailadres op onze nieuwsbrief lijst  gezet.U kunt zicht altijd weer uitschrijven voor nieuwsbrief.

11.Onderhouden van sieraden.

Sieraden kunnen vaak niet tegen douchen,afwassen en zweten..Ze kunnen dan gaan verkleuren.
Ook hier negeer je de wet. Je moet eerst toestemming vragen voordat je iemand op de nieuwsbrief abonneerd. Niet iemand erop zetten en pas ervaf halen als er geklaagd word. Zo werkt het gewoon niet.

En ook bij punt 11 weer een duidelijke reden waarom jij blijkbaar slechte artikelen verkoopt. Alleen hele slechte sierraden kunnen niet tegen zweet. Ieder mens zweet zonder dat overhitten we en gaan dood. Je raad nu mensen af jou artikelen te dragen.


Nog een hele, hele hoop werk aan de winkel. Ik zou de hele website van a-z onder de loep nemen desnoods helemaal overnieuw beginnen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Van 1 maand is mijn webwinkel online maar niks verkocht

4
Hilda schreef:Ik had ook pas mijn eerste officiële verkoop via de shop na ongeveer 4 weken.

Wat doe je kwa adverteren?
Adverteren heeft pas zin als de webwinkel op orde is. Je kan wel betalen om mensen naar je shop te leiden maar als je shop niet op orde is zal dit niet leiden tot verkopen. En daar gaat het om toch?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Van 1 maand is mijn webwinkel online maar niks verkocht

5
Het is inderdaad aan te raden om je webshop eerst wat professioneler aan te kleden. Hierboven zijn al diverse verbeterpunten aangegeven. Daarna kun je starten met het extra bezoekers krijgen via adverteren.

Gezien de verkoopprijzen zou ik wel voorzichtig zijn met Adwords. Je kunt uiteraard wel remarketing inzetten via Adwords wat eigenlijk voor iedere webshop een aanrader is.
WebshopTraffic- Meer omzet met je webshop door goede online marketing

Re: Van 1 maand is mijn webwinkel online maar niks verkocht

6
Het Varaantje schreef:

Code: Selecteer alles

12.Nieuwsbrief.
Zodra u een bestelling bij SarahChickStyle plaats wordt uw naam en e-mailadres op onze nieuwsbrief lijst  gezet.U kunt zicht altijd weer uitschrijven voor nieuwsbrief.
Ook hier negeer je de wet. Je moet eerst toestemming vragen voordat je iemand op de nieuwsbrief abonneerd. Niet iemand erop zetten en pas ervaf halen als er geklaagd word. Zo werkt het gewoon niet.
Hier houdt TS zich gewoon aan de wet! :wink:

Je mag bestaande klanten namelijk gewoon mailen met aanbiedingen, mits je de klant de mogelijkheid geeft om zich via de nieuwsbrief uit te schrijven!

Voor iemand die geen klant van je is, moet je toestemming van de geadresseerde hebben, bijvoorbeeld door aanmelding via een dubbele opt-in!

Re: Van 1 maand is mijn webwinkel online maar niks verkocht

7
Het Varaantje schreef:

Code: Selecteer alles

11.Onderhouden van sieraden.

Sieraden kunnen vaak niet tegen douchen,afwassen en zweten..Ze kunnen dan gaan verkleuren.
En ook bij punt 11 weer een duidelijke reden waarom jij blijkbaar slechte artikelen verkoopt. Alleen hele slechte sierraden kunnen niet tegen zweet. Ieder mens zweet zonder dat overhitten we en gaan dood. Je raad nu mensen af jou sieraden te dragen
@varaantje
Sorry, ook hier moet ik je weer tegenspreken! :wink:

Zweet, zeep, parfum, cosmetica en zelf het gebruik van medicijnen(! ) kunnen je sieraden aantasten!
Met name bij zilver is dit goed zichtbaar! (Oxideert vele malen sneller)
Wij raden ook aan om sieraden altijd af te doen tijdens het sporten, slapen, douchen etc.

Goedkope sieraden zijn vaak verguld, zodra het buitenste laagje versleten is, is het materiaal van de kern gelijk zichtbaar, wat het sieraad lelijk maakt. Dure sieraden slijten vaak net zo snel, maar omdat deze van massief zilver of goud zijn, valt dit veel minder snel op.
Zelfs onze leveranciers geven maar 3 maanden garantie op vergulde sieraden en is bovendien afhankelijk van de staat van het sieraad!

Re: Van 1 maand is mijn webwinkel online maar niks verkocht

8
Mick schreef:
Het Varaantje schreef:

Code: Selecteer alles

12.Nieuwsbrief.
Zodra u een bestelling bij SarahChickStyle plaats wordt uw naam en e-mailadres op onze nieuwsbrief lijst  gezet.U kunt zicht altijd weer uitschrijven voor nieuwsbrief.
Ook hier negeer je de wet. Je moet eerst toestemming vragen voordat je iemand op de nieuwsbrief abonneerd. Niet iemand erop zetten en pas ervaf halen als er geklaagd word. Zo werkt het gewoon niet.
Hier houdt TS zich gewoon aan de wet! :wink:

Je mag bestaande klanten namelijk gewoon mailen met aanbiedingen, mits je de klant de mogelijkheid geeft om zich via de nieuwsbrief uit te schrijven!

Voor iemand die geen klant van je is, moet je toestemming van de geadresseerde hebben, bijvoorbeeld door aanmelding via een dubbele opt-in!
Dat is niet zo. Je mag zelfs het vakje 'wilt u zich inschrijven op onze nieuwsbrief?' niet alvast aanvinken.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Van 1 maand is mijn webwinkel online maar niks verkocht

9
Mick schreef:
Het Varaantje schreef:

Code: Selecteer alles

11.Onderhouden van sieraden.

Sieraden kunnen vaak niet tegen douchen,afwassen en zweten..Ze kunnen dan gaan verkleuren.
En ook bij punt 11 weer een duidelijke reden waarom jij blijkbaar slechte artikelen verkoopt. Alleen hele slechte sierraden kunnen niet tegen zweet. Ieder mens zweet zonder dat overhitten we en gaan dood. Je raad nu mensen af jou sieraden te dragen
@varaantje
Sorry, ook hier moet ik je weer tegenspreken! :wink:

Zweet, zeep, parfum, cosmetica en zelf het gebruik van medicijnen(! ) kunnen je sieraden aantasten!
Met name bij zilver is dit goed zichtbaar! (Oxideert vele malen sneller)
Wij raden ook aan om sieraden altijd af te doen tijdens het sporten, slapen, douchen etc.

Goedkope sieraden zijn vaak verguld, zodra het buitenste laagje versleten is, is het materiaal van de kern gelijk zichtbaar, wat het sieraad lelijk maakt. Dure sieraden slijten vaak net zo snel, maar omdat deze van massief zilver of goud zijn, valt dit veel minder snel op.
Zelfs onze leveranciers geven maar 3 maanden garantie op vergulde sieraden en is bovendien afhankelijk van de staat van het sieraad!
Hoi Mick. Je zegt het zelf al. Goedkope sierraden zijn vaak verguld. Zo impliceerd TS dus naar de klant toe dat de sierraden van slechte kwaliteit zijn. Je mag best zeggen dat de sierraden verguld zijn. Het is niet handig om ook te zeggen dat je ze dus na een tijdje dragen in de vuilnisbak kan gooien.

Er is natuurlijk een verschil tussen onderhoud om je sierraden mooi te houden en tussen goedkope meuk wat gewoon stuk oxideerd of zelfs je huid groen maakt. (Goud blijft volgens mij altijd mooi. Daarom is goud, behalve uiteraard zeldzaamheid en voor toepassingen, zoveel waard) TS moet, zonder te liegen uiteraard, haar waar POSITIEF aanprijzen. Op de manier waarop het nu verwoord is is gewoon je klanten afschrikken. Een goedkoop horloge op de markt gaat ook geen jaren mee dat weet iedereen. Maar geen marktkoopman zal zijn waar zo aanprijzen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Van 1 maand is mijn webwinkel online maar niks verkocht

10
Dat is niet zo. Je mag zelfs het vakje 'wilt u zich inschrijven op onze nieuwsbrief?' niet alvast aanvinken.
Dat klopt! Maar dat is ook weer heel tegenstrijdig...
Je mag NIET iemand 'automatisch' aanmelden voor de nieuwsbrief, de klant moet dit met een dubbele opt-in bevestigen (dus zelf aanvinken + mail bevestigen)

MAAR:

Je mag als ondernemer WEL je klanten een mailing sturen!

Een klant mag dus niet bij een bestelling automatisch op je mailinglijst geplaatst worden, maar je mag je klanten bestand wel aan je mailinglijst toevoegen. .. :?

Re: Van 1 maand is mijn webwinkel online maar niks verkocht

15
Ah, bedoel je het zo. Uiteraard mag je niet-klanten niet zomaar op een mailinglijst zetten.
Mick schreef:Een klant mag dus niet bij een bestelling automatisch op je mailinglijst geplaatst worden, maar je mag je klanten bestand wel aan je mailinglijst toevoegen. .. :?
Hier volstaat een enkelvoudige opt-in (uitgeschakeld hokje aanvinken) of een soft opt-in (een opmerking dat je op klanten toegespitste nieuwsbrieven mailt). Dat klanten die soft opt-in niet altijd waarderen, mag duidelijk zijn, maar daarvoor heb je aanvullend dan nog de opt-out.
StoreCore.io