Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

Kritische blik gevraagd

27 november 2010

Hallo allemaal :)

Zoals jullie weten leveren wij webwinkel software.
Webwinkels van klanten als publiek voorbeeld geven zie ik nooit zo zitten maar zoals ik de afgelopen tijd al een paar keer op het forum heb laten vallen ben ik bezig met een webwinkel voor m'n vriendin.

Neem eens een kijkje op Boeddhashop.nl. Ik ben erg benieuwd naar de reacties, ook ongezouten onderbouwde kritiek is welkom want het kan natuurlijk altijd beter.

Enne.. voordat er mensen gaan roepen dat je een Boeddha niet voor jezelf mag kopen: dat is dus een fabel, google er maar eens naar ;-)

Alvast bedankt voor jullie tijd!
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Kritische blik op de Boeddhashop

27 november 2010

*houd zich stil*

OK niet zo aandringen... 1 'kritiek' puntje... Stop in winkelwagen? zou ik plaats in winkelwagen van maken...

Maar verder... geen opmerkingen... wel een vraagje.... wat als de Boeda ophoud met geluk brengen na 14 dagen? krijg ik dan ook mijn geld terug? :P
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Kritische blik op de Boeddhashop

27 november 2010

Ziet er goed uit, misschien nog een kleine aanpassing op de homepage
wierookhouders misschien de tekst vanboven zetten ipv vanonder.
(of zo plaatsen dat je de onderste tekst wel ziet.)
En de lege blaadjes ook weglaten.

Hoeveel kost het om zo'n site te maken?
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Kritische blik op de Boeddhashop

27 november 2010

Dit vind ik heel sterk
(Het maakt ons niet uit hoe je Boeddha schrijft, we weten wat je bedoelt)
Ziet er verder gelikt uit.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
blijfvitaal
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 oktober 2009
Contacteer:

Re: Kritische blik op de Boeddhashop

28 november 2010

Ziet er heel leuk uit, zeker de gebruikte slijl.
www.blijfvitaal.nl, voedingssupplementen, sportvoeding en spierverzorgingsproducten.
Alleen het beste is goed genoeg.
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

Re: Kritische blik op de Boeddhashop

28 november 2010

*houd zich stil*

OK niet zo aandringen... 1 'kritiek' puntje... Stop in winkelwagen? zou ik plaats in winkelwagen van maken...

Maar verder... geen opmerkingen... wel een vraagje.... wat als de Boeda ophoud met geluk brengen na 14 dagen? krijg ik dan ook mijn geld terug? :P
De tekst op de buttons is veranderd, dank je.
Het lijkt me sterk dat een Boeddha na 14 dagen ineens ophoudt met geluk te brengen. Daarnaast is geluk natuurlijk niet te koop ;-)
Ziet er goed uit, misschien nog een kleine aanpassing op de homepage
wierookhouders misschien de tekst vanboven zetten ipv vanonder.
(of zo plaatsen dat je de onderste tekst wel ziet.)
En de lege blaadjes ook weglaten.

Hoeveel kost het om zo'n site te maken?
Die foto's zijn eigenlijk met opzet zo "neergegooid". Als ik de volgorde ga veranderen vallen er belangrijkere stukken weg achter de wierookhouders-foto.

Hoeveel het kost om zo'n site te maken is moeilijk te zeggen, ik heb in dit geval heel het ontwerp zelf gedaan. Als je een goed idee hebt van wat je wil komen we een heel eind maar als je dit niet hebt kijken we doorgaans samen met de klant naar een goede webdesigner. Wij kunnen technisch namelijk alles maar om een gelikt design te maken moet je een beetje een kunstenaar zijn ;-)
Tot slot zijn er nog klanten die zelf erg goed zijn in webdesignen en ons een complete PSD aanleveren welke wij voor ze omzetten in een compleet werkende layout.

Naast het uiterlijk (waar de meeste mensen een webwinkel op beoordelen) is de gebruikte software erg belangrijk. Een verkeerde keuze in de software kan je uiteindelijk duur komen te staan, deze kan je namelijk behoorlijk belemmeren in de mogelijkheden, snelheid (wat je klanten kost) of gebruiksvriendelijkheid (wat je tijd (dus geld) kost).
Wij bieden onze webwinkelsoftware aan als compleet webwinkelpakket in abonnementsvorm. Afhankelijk van je omzet kost dit vanaf EUR 750,- per jaar. Hier zit eigenlijk alles wat je nodig hebt bij inbegrepen; het gebruik van onze software + de updates, hosting op onze servers en uitgebreide ondersteuning. Bij vragen of eventuele problemen kun je contact opnemen met 1 partij; je wordt dus nooit van het kastje naar de muur gestuurd.
Dit vind ik heel sterk
(Het maakt ons niet uit hoe je Boeddha schrijft, we weten wat je bedoelt)
Ziet er verder gelikt uit.
Dat stuk slaat op de tagcloud erboven maar dat had je vast al door :)
Ziet er heel leuk uit, zeker de gebruikte slijl.
Wij vonden een strakke stijl ook niet zo passen bij deze producten dus vandaar deze niet-standaard stijl. Leuk te horen dat hij aanslaat :)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Kritische blik op de Boeddhashop

30 november 2010

Ja hoor, dat had ik wel in de gaten. Dat maakt het juist zo sterk, vind ik.
 
pstuifzand
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 februari 2009
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kritische blik gevraagd

22 december 2010

Ziet er wel goed uit.

Ik zou de groter en kleiner dan tekens uit de knoppen weglaten. Dat ziet er een beetje goedkoop uit. Misschien is het beter om er een klein rechts (of links) wijzend zwart driehoekje van te maken? Net als bij "Meer info". Of gewoon weglaten. Het is waarschijnlijk ook mooier om die zwarte driehoekjes achter de tekst te laten zien als het om een rechtswijzend pijltje gaat.

Het tweede wat me opviel is het ontbreken van het euro-teken op de productpagina. Als je dat erbij zet, weet je klant direct dat het om een prijs gaat, zonder erbij na te hoeven denken.

Het derde probleem is dat het heel moeilijk is om weer terug te komen op de productpagina's als je de bestelling aan het plaatsen bent. Dat voelt altijd een beetje claustrofobisch. Misschien is dit beter voor je conversie, maar het voelt verkeerd.

Verder zou je Belgium en Germany i.p.v. in Engels in de eigen taal kunnen schrijven.

Hopelijk heb je er wat aan, aangezien het niet allemaal even belangrijk is.
Peter Stuifzand
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kritische blik gevraagd

22 december 2010

"Het is een misverstand dat je een Boeddha niet voor jezelf mag kopen." Dat is een wat negatieve opening, maar je kunt er een leuke, positieve draai aan geven: doe iemand anders een Boeddha cadeau! Daarmee sla je misschien twee vliegen in één klap: het schrikt bijgelovigen niet bij voorbaat al af en de cadeauservice is een extra service die de omzet kan verhogen.

Verder een paar kleinigheden:

"Uitgebreid zoeken" zou ik direct onder het zoekvak zetten.

"De hele maand december geven we een leuk extraatje bij elke bestelling!" Ja, maar wát krijg je dan? De tekst nodigt ook uit dankzij een blauwe linkkleur, maar is niet aanklikbaar. Beetje een gemiste kans om gewekte belangstelling te verzilveren.

De contactgegevens zijn iets te diep verborgen. Vooral een telefoonnummer zou ik prominent op de homepage noemen, tenzij je natuurlijk per se niet gebeld wilt worden.
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

Re: Kritische blik gevraagd

12 januari 2011

@Peter en Ward, dank jullie voor je reactie!

Ik heb een aantal wijzigingen doorgevoerd. Over een paar andere dingen zoals het menu ben ik nog niet helemaal uit dus dat blijft nog even ongewijzigd.

De funnel in de checkout-procedure is inderdaad met opzet zo gemaakt en zie je best vaak terug. Ik zal eens wat A/B testen gaan doen om te kijken wat het verschil concreet is.

De openingszin is iets veranderd en binnenkort willen we die cadeauservice gaan invoeren. Dat idee hadden we van te voren al maar hiervoor moet er het een en ander worden aangepast in de checkout-procedure dus dat komt nog.

Aan het aantal mensen wat al heeft gebeld te zien zijn de contactgegevens best makkelijk te vinden. Omdat ik wel van testen houd heb ik ons telefoonnummer nu ook in de header opgenomen, ik ben benieuwd of we verschil merken in het aantal bellers.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!