Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Verbeterhaar.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 februari 2015

Eindelijk online - Feedback is welkom!

08 februari 2015

Beste ondernemers,

Eindelijk is mijn webshop online. Graag zou ik willen weten wat jullie eerste indruk
van de website https://www.verbeterhaar.nl is. Aangezien ik de webshop zelf gebouwd heb, kan ik hier makkelijk op in spelen.

Daarnaast zal ik, als dat gewenst is, zelf ook feedback geven op degene die mij feedback geeft!

Bedankt voor jullie tijd!
http://www.verbeterhaar.nl - Verkoop van klinisch bewezen producten tegen haaruitval bij mannen en vrouwen
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

09 februari 2015

Op welk nummer en wat voor tijden zijn jullie telefonisch te bereiken (is geloof ik zelfs verplicht, maar de noodzaak voor betrouwbaarheid en service zou reden genoeg moeten zijn dit te vermelden?)
Verzamelen jullie ook beoordelingen?
Hebben jullie ook iets van een keurmerk o.i.d.?
Wat voor achteraf betaalmogelijkheden hebben jullie en waarom vermelden jullie dat niet? (is wettelijk verplicht)

Verder ben ik niet de persoon om op uiterlijk kritiek te leveren, dat is niet echt mijn ding om te doen. Ik heb het persoonlijk al moeilijk genoeg met proberen zelf een beetje fatsoenlijk ogende webshop te maken. Laat staan, dat ik daar bij een ander kritiek op ga leveren.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Verbeterhaar.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 februari 2015

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

09 februari 2015

Op welk nummer en wat voor tijden zijn jullie telefonisch te bereiken (is geloof ik zelfs verplicht, maar de noodzaak voor betrouwbaarheid en service zou reden genoeg moeten zijn dit te vermelden?)
Verzamelen jullie ook beoordelingen?
Hebben jullie ook iets van een keurmerk o.i.d.?
Wat voor achteraf betaalmogelijkheden hebben jullie en waarom vermelden jullie dat niet? (is wettelijk verplicht)

Verder ben ik niet de persoon om op uiterlijk kritiek te leveren, dat is niet echt mijn ding om te doen. Ik heb het persoonlijk al moeilijk genoeg met proberen zelf een beetje fatsoenlijk ogende webshop te maken. Laat staan, dat ik daar bij een ander kritiek op ga leveren.
Hoi NOP Webdesign,

Bedank voor de feedback!

-Ik heb geen telefoon nummer op de website omdat ik communicatie op dit moment liever regel via email en WhatsApp. Er staat wel een nummer maar ik ben niet in staat om altijd op te nemen dus vandaar dat ik er voor kies om het weg te laten. Ben wel een 020 nummer aan het regelen (06 staat minder professioneel). Ben over 4 weken namelijk wél actief bereikbaar.

- Verzamelen van beoordelingen doen wij (nog) niet. Krijg vaak het idee dat deze min of meer gemanipuleerd worden aangezien er weinig tot geen slechte reacties voorkomen in dit soort berichten.

- Keurmerk is een goede! Ben heel dichtbij een keuze

- Achteraf betaalmiddelen verplicht? Om eerlijk te zijn had ik hier geen idee van. Ga hier morgen zeker even wat extra aandacht aan geven.
http://www.verbeterhaar.nl - Verkoop van klinisch bewezen producten tegen haaruitval bij mannen en vrouwen
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

09 februari 2015

Je wijst kopers, heel slim, direct in de winkelwagen op de drempel van € 60 voor gratis verzenden. Alleen ... de kop en toelichting helpen dat nogal om zeep/shampoo.
U loopt kans de aanbiedingen te missen!
Besteed € 14,01 meer van Verzenden om in aanmerking te komen voor de Gratis verzenden Aanbieding.
Dat kan simpeler en doeltreffender, bijvoorbeeld:
Bespaar € 4,95
Als u € 14,01 meer besteedt, bezorgen wij uw bestelling gratis!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

09 februari 2015

Ik zou de slider op de homepage weglaten, die voegt weinig toe en zorgt er voor dat mensen veel naar beneden moeten scrollen

Retouren, retourkosten zijn voor de koper. Je moet sinds midden vorig jaar ook aangeven welke kosten de koper kan verwachten voor het retour sturen, doe je dat niet zijn de kosten voor jou.

Als ik naar de kassa wil moet ik me verplicht registreren of inloggen. Waarom ?
door verplichte registratie kunnen er al een boel mensen afhaken. Je kan ook de mogelijkheid bieden als gast te betalen.
Als test heb ik me geregistreerd en helaas kom ik dan nog steeds niet bij de kassa om te betalen maar bij mijn profiel, dit is irritant.

Terug naar betalen, moet mijn gegevens invullen, dan naar "plaatst bestelling".
Pas na "plaatst bestelling" kan ik kiezen hoe ik wil betalen.
Nieuwe eu regels vermelden ook dat je na plaatst bestelling een extra controle moet hebben om te kunnen corrigeren. Pas dan is het een geldige bestelling.

Ik zie nergens in het checkout proces dat ik voorwaarden moet accepteren. Dit betekend dat ze niet van toepassing zijn. Dit betekend automatisch dat jij ook de retourkosten draagt.
Er moet tegenwoordig ook een melding staan dat de klant een bestelling plaatst met betaalverplichting.

In de kassa zie ik geen specificatie van de btw.

Betreft de opmerking hierboven verplicht achteraf betaling moeten aanbieden ligt het toch iets anders. Zoek hier op het forum naar genoeg discussies.

Wettelijk mag je in je voorwaarden niet uitsluiten om alleen vooraf betalen aan te bieden.
Als jij en de koper overeenkomen dat de koper vooraf betalen wil, ideal, paypal, credit card enz dan mag dat.
Als jij geen achteraf betalen aanbiedt als betaal mogelijkheid is dat jou keuze. Theoretisch kan een klant die achteraf wil betalen dan gaan eisen om achteraf te betalen. Werk je niet mee zal hij naar de rechter moeten gaan. De kans dat dat gebeurt moet je zelf maar inschatten maar ik denk dat heel klein is.
Daarnaast als mensen achteraf willen betalen en jij niet die mogelijkheid hebt zoeken de meeste een andere winkel.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

09 februari 2015

De minpunten zijn al aangehaald. Ik vind de site leuk ogen! Fris en helder!

Ik vind het echter gevaarlijk om te beweren dat de producten werken. Heb je voor en na foto's?
Je kunt die op de site plaatsen.

Ik vrees altijd dat dit soort producten misbruik maken van de gemoedstoestand van mensen.
Het wordt allemaal zo mooi gebracht. Er zouden dan ook geen klinieken meer nodig zijn.

Ik vraag mij als vrouw zijnde alleen af wat er mis is met een kalende man.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

09 februari 2015

Ik zou de slider op de homepage weglaten, die voegt weinig toe en zorgt er voor dat mensen veel naar beneden moeten scrollen

Retouren, retourkosten zijn voor de koper. Je moet sinds midden vorig jaar ook aangeven welke kosten de koper kan verwachten voor het retour sturen, doe je dat niet zijn de kosten voor jou.

Als ik naar de kassa wil moet ik me verplicht registreren of inloggen. Waarom ?
door verplichte registratie kunnen er al een boel mensen afhaken. Je kan ook de mogelijkheid bieden als gast te betalen.
Als test heb ik me geregistreerd en helaas kom ik dan nog steeds niet bij de kassa om te betalen maar bij mijn profiel, dit is irritant.

Terug naar betalen, moet mijn gegevens invullen, dan naar "plaatst bestelling".
Pas na "plaatst bestelling" kan ik kiezen hoe ik wil betalen.
Nieuwe eu regels vermelden ook dat je na plaatst bestelling een extra controle moet hebben om te kunnen corrigeren. Pas dan is het een geldige bestelling.

Ik zie nergens in het checkout proces dat ik voorwaarden moet accepteren. Dit betekend dat ze niet van toepassing zijn. Dit betekend automatisch dat jij ook de retourkosten draagt.
Er moet tegenwoordig ook een melding staan dat de klant een bestelling plaatst met betaalverplichting.

In de kassa zie ik geen specificatie van de btw.

Betreft de opmerking hierboven verplicht achteraf betaling moeten aanbieden ligt het toch iets anders. Zoek hier op het forum naar genoeg discussies.

Wettelijk mag je in je voorwaarden niet uitsluiten om alleen vooraf betalen aan te bieden.
Als jij en de koper overeenkomen dat de koper vooraf betalen wil, ideal, paypal, credit card enz dan mag dat.
Als jij geen achteraf betalen aanbiedt als betaal mogelijkheid is dat jou keuze. Theoretisch kan een klant die achteraf wil betalen dan gaan eisen om achteraf te betalen. Werk je niet mee zal hij naar de rechter moeten gaan. De kans dat dat gebeurt moet je zelf maar inschatten maar ik denk dat heel klein is.
Daarnaast als mensen achteraf willen betalen en jij niet die mogelijkheid hebt zoeken de meeste een andere winkel.

Helaas denk ik, dat je het allemaal iets te 'letterlijk' neemt. Als je bijvoorbeeld kijkt bij Bol.com is het ook allemaal even anders, dan je aangeeft. De betaal verplichting hoef je natuurlijk enkel te melden, als iemand achteraf betalen kiest. Anders is die tekst natuurlijk erg vreemd en onnodig. Zo heeft bol.com klik om uw bestelling definitief te maken bij de keuze van de betaalopties en dus niet de melding 'u gaat een betaal verplichting aan'. Dat is immers volstrekt onnodig als je toch ideal kiest.

Zo ook de voorwaarden, je hoeft enkel maar te melden een zin van 'door te bestellen bij ons gaat u akkoord met onze voorwaarden'. Dan voldoe je daar al aan. Het aanvinken dat je akkoord bent, wat op veel websites te zien is, voegt volstrekt niets toe. Is enkel irritant.

Klanten de mogelijkheid bieden om achteraf te betalen, betekend ook ze over die mogelijkheid informeren. Ze enkel mogelijkheden om vooraf te betalen verstrekken en dan op aanvraag eventueel achteraf betalen een optie voor bieden, valt daar natuurlijk niet onder.

Dat zit namelijk zo. Je bent als verkoper verplicht om op je website al je betaalmogelijkheden te vermelden. Als je dan enkel vooruit betaal mogelijkheden vermeldt. Heb je dus indirect in je voorwaarden staan, dat je enkel volledig vooruit kan betalen. Dat mag dus niet. Je komt er dus zeker niet onderuit als webshop om wat voor wijze van achteraf betalen dan ook aan te bieden. Je bent dan namelijk of verwijtbaar, dat je aangeeft bewust enkel vooruit betalen te accepteren of verwijtbaar, dat je bewust betaalmogelijkheden verzwijgt. Beiden mag niet. Overigens is zending onder rembours natuurlijk betalen bij oplevering, dus dat kan je bieden als het enkel gaat om invulling geven aan deze verplichting. Je mag daar ook extra voor rekenen, zelfs bewust lekker veel, zodat niemand er gebruik van maakt.

Lees je maar in op de stukken op consuwijzer.nl over koop op afstand en aanbetalen. Bij koop op afstand wordt duidelijk uitgelegd, welke informatie je de klant moet verstrekken. Zie bijvoorbeeld:
Welke informatie moet er op de website staan?

Als u iets via internet koopt gelden de regels voor koop op afstand. Bij koop op afstand moet de verkoper u duidelijke en begrijpelijke informatie geven. Dit staat in de wet. De verkoper moet u alle relevante informatie geven voordat u iets koopt. Dat kan door de informatie op de website te plaatsen. U moet de informatie ook kunnen bewaren. De verkoper moet de informatie daarom ook bijvoorbeeld per e-mail of op papier aan u geven. Dit moet uiterlijk op het moment dat het product bij u wordt bezorgd.

Meer informatie over de informatieplichten bij koop op afstand

Uiterlijk aan het begin van het bestelproces moet de verkoper u ook nog informeren over:

of er beperkingen vast zitten aan de levering. Levert de verkoper bijvoorbeeld alleen in Nederland en niet in het buitenland?
hoe u kunt betalen.

Nadat u de overeenkomst hebt gesloten moet de verkoper u een bevestiging sturen. Zo weet u dat de bestelling is aangekomen. U krijgt deze bevestiging meestal per e-mail.
bron:
https://www.consuwijzer.nl/thema/winkelen-op-het-web
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Verbeterhaar.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 februari 2015

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

09 februari 2015

De minpunten zijn al aangehaald. Ik vind de site leuk ogen! Fris en helder!

Ik vind het echter gevaarlijk om te beweren dat de producten werken. Heb je voor en na foto's?
Je kunt die op de site plaatsen.

Ik vrees altijd dat dit soort producten misbruik maken van de gemoedstoestand van mensen.
Het wordt allemaal zo mooi gebracht. Er zouden dan ook geen klinieken meer nodig zijn.

Ik vraag mij als vrouw zijnde alleen af wat er mis is met een kalende man.

Hoi Elektrobert,

Bedankt voor je feedback en leuk om te horen dat je het er fris en helder vindt ogen!

Ik heb een aantal voor- en na foto's tot mijn beschikking die ik inderdaad op de website kan plaatsen. Dit zijn natuurlijk wel de best voorkomende situaties en kan best misleidend zijn.

Of de producten werken? Aangezien ik zelf weet hoe vervelend het is/was om met haaruitval te maken te hebben wil ik absoluut GEEN producten verkopen die niet werken. Vandaar dat al onze producten FDA approved zijn(http://en.wikipedia.org/wiki/Food_and_D ... nistration.

Natuurlijk is het persoonsgebonden hoe goed deze producten werken. Maar dat neemt niet weg dat er ook heel veel mensen zijn(inclusief ikzelf) die met deze producten hun haar hebben kunnen 'redden'.
http://www.verbeterhaar.nl - Verkoop van klinisch bewezen producten tegen haaruitval bij mannen en vrouwen
 
Verbeterhaar.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 februari 2015

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

09 februari 2015

Dat zit namelijk zo. Je bent als verkoper verplicht om op je website al je betaalmogelijkheden te vermelden. Als je dan enkel vooruit betaal mogelijkheden vermeldt. Heb je dus indirect in je voorwaarden staan, dat je enkel volledig vooruit kan betalen. Dat mag dus niet. Je komt er dus zeker niet onderuit als webshop om wat voor wijze van achteraf betalen dan ook aan te bieden. Je bent dan namelijk of verwijtbaar, dat je aangeeft bewust enkel vooruit betalen te accepteren of verwijtbaar, dat je bewust betaalmogelijkheden verzwijgt. Beiden mag niet. Overigens is zending onder rembours natuurlijk betalen bij oplevering, dus dat kan je bieden als het enkel gaat om invulling geven aan deze verplichting. Je mag daar ook extra voor rekenen, zelfs bewust lekker veel, zodat niemand er gebruik van maakt.
Super handig dit. Bedankt!!
http://www.verbeterhaar.nl - Verkoop van klinisch bewezen producten tegen haaruitval bij mannen en vrouwen
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

09 februari 2015

Helaas denk ik, dat je het allemaal iets te 'letterlijk' neemt. Als je bijvoorbeeld kijkt bij Bol.com is het ook allemaal even anders, dan je aangeeft. De betaal verplichting hoef je natuurlijk enkel te melden, als iemand achteraf betalen kiest. Anders is die tekst natuurlijk erg vreemd en onnodig. Zo heeft bol.com klik om uw bestelling definitief te maken bij de keuze van de betaalopties en dus niet de melding 'u gaat een betaal verplichting aan'. Dat is immers volstrekt onnodig als je toch ideal kiest.
Leuk verhaal en lijkt logisch te klinken echter welke betaal mogelijkheid je kiest doet niet ter zake. Je plaatst een bestelling en hoe je betaald doet niets af aan het feit dat je op het moment van drukken een betaalverplichting aangaat.
Je kan je ideal betaling afbreken, c.q er staat niet genoeg geld op je rekening, idem creditcard transactie die niet lukt. In dat geval blijf je een betaalverplichting houden.
Zo ook de voorwaarden, je hoeft enkel maar te melden een zin van 'door te bestellen bij ons gaat u akkoord met onze voorwaarden'. Dan voldoe je daar al aan. Het aanvinken dat je akkoord bent, wat op veel websites te zien is, voegt volstrekt niets toe. Is enkel irritant.
Ook daar zit je er weet naast en zul je toch wat huiswerk moeten doen. Ik heb het maar voor je gedaan.. Er gelden al heel wat jaren regels voor de geldigheid van voorwaarden. Willen voorwaarden geldig zijn moet je deze duidelijk ter hand gesteld hebben voor de koop. Je moet dus voor de koop de koper duidelijk de mogelijkheid gegeven hier inzage in te hebben en dat ook kunnen bewijzen.

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... orwaarden/
De verkoper is verplicht je de algemene voorwaarden ter hand te stellen zonder dat je erom vraagt. Alleen als dat echt niet mogelijk is, mag de verkoper de voorwaarden later toesturen.
Als je de overeenkomst via internet afsluit, mogen de algemene voorwaarden ook via internet worden verstrekt. Heb je de algemene voorwaarden niet gekregen, dan ben je er niet aan gebonden.
Je zult ze dus echt moeten verstekken. De door jou irritant genoemde box is er voor een reden. Hiernaast staat normaal een hyperlink naar de voorwaarden en door specifiek deze box te selecteren geef je aan de voorwaarden gelezen te hebben. In dat geval is het ook duidelijk dat er naast die box een link stond met die voorwaarden. Hierdoor voldoe je dus aan het ter hand stellen.

Nog een leuke over dit onderwerp:

http://www.twinklemagazine.nl/achtergro ... /index.xml
Tijdig ter hand stellen
U kunt op verschillende momenten de algemene voorwaarden ter hand stellen. Het is prima om ze op uw website te hebben staan, dan zijn ze altijd beschikbaar. Dan zijn ze ook altijd tijdig ter hand gesteld, toch? Zo eenvoudig werkt het helaas niet.

Waar het om gaat is dat de algemene voorwaarden onderdeel moeten worden van de overeenkomst. Net zoals u met uw klant afspraken maakt over het product, de prijs die zij er voor betalen en wanneer u het product zult leveren, zo spreekt u ook af dat u algemene voorwaarden hanteert die de consument zal moeten accepteren. Het is daarom belangrijk om de voorwaarden tijdens het bestelproces aan de consument aan te bieden. Zolang u de voorwaarden maar aanbiedt voor de consument op de koop of betaalknop heeft geklikt, zit u wel goed. Bijvoorbeeld in het winkelmandje, vlak voor gegevens ingevoerd moeten worden of in de overzichtspagina vlak voor de bestelling definitief is.
Conclusie is heel simpel, het irritante boxje is nodig, c.q tijdens het bestelproces een link of de klant de mogelijkheid geven de voorwaarden duidelijk leesbaar te kunnen lezen.

Jou verhaal door te bestellen ga ik akkoord met de voorwaarden alleen is dus waardeloos als deze niet ter hand gesteld zijn. Sterker nog op deze manier zijn de voorwaarden helemaal niet geldig.

Als je dan enkel vooruit betaal mogelijkheden vermeldt. Heb je dus indirect in je voorwaarden staan, dat je enkel volledig vooruit kan betalen.


Indirect is niet direct en dat is een verschil met direct.

Zoals ik al aangaf kan een consument eisen dat je achteraf betalen moet aanbieden. Doe je dat niet zal deze naar een rechter moeten stappen om dat af te dwingen.
Zoals ik ook al aangaf zal dat risico heel klein zijn. Mocht het toch zo ver komen en iemand er mee dreigen biedt je rembours of een andere mogelijkheid aan.

Ik heb zelf helemaal geen zin in achteraf betalen, als mensen dat niet willen kopen ze maar ergens anders. Zo denken trouwens heel veel webshop er over. genoeg verhalen van problemen met achteraf betalen. Acceptgiro zie je geld achteraf maar te krijgen, het trekt ook een bepaald soort kopers aan die je liever niet wil hebben. Dus ja je moet het aanbieden en doe je het niet schat dan zelf het risico op problemen maar in.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

09 februari 2015

Inhoudelijk er op ingaan doe ik nu niet meer. Jou bronnen vertrouw jij maar op, ik vertrouw op consuwijzer (wordt door rijksoverheid.nl ook naar verwezen). Daarbij ga ik ook af op bedrijven als bol.com. Ik ga er van uit, dat zij hun zaakjes goed op orde hebben, dus volg ik graag hun voorbeeld. Zo lijkt dit toch een onderwerp waar verschillende meningen over lijken te bestaan. Doe jij het op jou manier, doe ik het op mijn manier.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

10 februari 2015

Inhoudelijk er op ingaan doe ik nu niet meer. Jou bronnen vertrouw jij maar op, ik vertrouw op consuwijzer (wordt door rijksoverheid.nl ook naar verwezen). Daarbij ga ik ook af op bedrijven als bol.com. Ik ga er van uit, dat zij hun zaakjes goed op orde hebben, dus volg ik graag hun voorbeeld. Zo lijkt dit toch een onderwerp waar verschillende meningen over lijken te bestaan. Doe jij het op jou manier, doe ik het op mijn manier.
Waar het hier om ging is dat in het voorbeeld van die hier besproken webshop er een knop is bestellen en automatisch akkoord gaan met voorwaarden.

Dat maakt de voorwaarden nietig. Je bent verplicht ze ter hand te stelen. Je hoeft idd geen box aan te klikken maar een link in het bestelproces is een noodzaak voor geldigheid.

Laat ik dan voor de duidelijkheid 1 bron aanhalen dat is het wetboek zelf.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/B ... 30-11-2014

http://www.juridischevoorwaarden.nl/art ... oorwaarden

Legt dit ook netjes uit aan de hand van de wetteksten die je zelf kan nalezen.
Heeft u bijvoorbeeld een webshop/webwinkel en hanteert u algemene voorwaarden? Plaats deze voorwaarden dan op een afzonderlijke pagina en voeg bovenaan deze pagina een link naar bijvoorbeeld een .pdf bestand van de voorwaarden toe, welk bestand door de klant kan worden opgeslagen. Vervolgens dient u er voor te zorgen dat aan de klant vóór of bij het afrekenen de mededeling wordt gedaan dat op alle door u gesloten overeenkomsten uw algemene voorwaarden van toepassing zijn, alsmede aan de klant een link naar deze voorwaarden te tonen.
Maar goed jij jou bronnen ik vertrouw gewoon de wet maar en die lijkt me duidelijk.

Consuwijzer is een leuke algemene website die informatie geeft maar verder niet dieper ingaat op de juridische kanten hoe het moet.

Bestellen met betaalplicht
Link naar de richtlijn: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 088:NL:PDF

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... juni-2014/
vooruit consumentenbond geen overheid dus voor jou geen betrouwbare link ?
De verkoper moet op de pagina van het online bestelproces melden dat je een betalingsverplichting aangaat als je akkoord gaat met de bestelling. Dit kan bijvoorbeeld door op de website bij de bestelknop de tekst “bestelling met betalingsverplichting” op te nemen. Als dat niet uitdrukkelijk wordt gemeld ben je niet aan de overeenkomst gebonden.
Het kan op de bestelknop maar is niet verplicht.

Wat wel duidelijk is, is dat je in het bestelproces een link moet plaatsen naar de algemene voorwaarden. Bij deze tekst kun je dan ook de tekst kwijt dat het een bestelling met betaalplicht betreft. Hier hoeft wettelijk geen vakje voor maar doe je dit wel sta je toch sterker.

Zonder verwijzing met link naar de voorwaarden zijn deze niet geldig. Niet geldig betekend automatisch retourkosten voor rekening webshop en nog andere nadelen zoals langere termijn dat de klant de goederen terug kan sturen, recht van retour is dan langer.

Dan heb je ook nog herroepingsformulier ook onderdeel van de nieuwe eu wet, net als een maximum van dacht 1 euro per gesprek naar een webshop en een normaal niet extra duur nummer voor service na koop.

Maar laten we het er op houden dat jij roept je moet achteraf betalen aanbieden en dat is de wet dus moet het.
Bovenstaande wat ik uitleg is ook de wet betreft de voorwaarden. Jou keuze je er niet aan te houden en de meeste consumenten zullen het niet weten.

Verschil is echter dat verwijzen naar voorwaarden, bestellen met betaalplicht vrij eenvoudig aan te brengen zijn en ook onderdeel zijn van veel controles van keurmerken.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

10 februari 2015

Om de parate kennis nog wat verder op te schroeven: een link naar de algemene voorwaarden alleen is niet voldoende. De klant moet de algemene voorwaarden ook kunnen opslaan.
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

10 februari 2015

Mannen... please. Ik ben geen mod hier, maar ga asjeblieft niet weer opnieuw een topic van een ander vervuilen met dezelfde discussie.

Het is een interessant onderwerp, maar het vervuild dit topic heel erg waardoor de interesse om het topic zelf te volgen, lezen en eventueel helpen snel verdwijnt.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Eindelijk online - Feedback is welkom!

10 februari 2015

Mannen... please. Ik ben geen mod hier, maar ga asjeblieft niet weer opnieuw een topic van een ander vervuilen met dezelfde discussie.

Het is een interessant onderwerp, maar het vervuild dit topic heel erg waardoor de interesse om het topic zelf te volgen, lezen en eventueel helpen snel verdwijnt.
Dat is ook waarom ik niet meer inhoudelijk wilde reageren. Ook nu ben ik het met grote delen wel eens, maar het vervuilt de vraag van de TS om het daar nog verder over te hebben denk ik...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht