Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

1
We zijn al een tijdje bezig met FeedbackFish.com. Door tijdgebrek heeft het echter even geduurd voordat er een public beta voor iedereen beschikbaar is.

FeedbackFish is een eenvoudige tool om anoniem feedback van jouw bezoekers binnen te krijgen. Het komt vaak voor, bezoekers zien een spelfout, een bug of hebben een suggestie. Veel bezoekers delen dit niet, omdat het invullen van een contactformulier daarvoor teveel werk is. Resultaat, belangrijke feedback wordt gemist en een ontevreden klant verlaat je website.

Met FeedbackFish is dat verleden tijd, middels de one-click interface kan een klant eenvoudig een bug, suggestie of compliment delen. Dit kan geheel anoniem (maar contactgegevens invullen is ook mogelijk).

Voordeel van onze tool ten opzichte van andere tools is de laagdrempeligheid en eenvoudige werking. Geen lange formulieren invullen, maar eenvoudig en op een leuke manier feedback geven.

Installatie is eenvoudig, aanmelden en 1 stukje javascript plaatsen en je kunt aan de slag. We zijn in public beta, dus gebruik is nog op eigen risico.

Graag vernemen we of jij onze tool op jouw website(s) wilt testen. Kijk op http://www.feedbackfish.com om je aan te melden. Feedback is vervolgens welkom via de tool, maar kan natuurlijk ook hier geplaatst worden wink-emoticon .

De tool is nog niet perfect, maar we willen uitblinken in eenvoud en proberen suggesties snel mee te nemen en te verwerken. Alvast bedankt!
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

2
Mooi project, het heeft de ingrediënten om succesvol te zijn:

- gebruiksvriendelijk
- gratis versie
- laagdrempelig

Is er ook een Nederlandstalige versie? Het zou mooi zijn als dit meertalig is, Feedback invullen op een Engelstalige website kan voor sommige bezoekers een drempel zijn.

Misschien wel iets voor onze klanten :-) Als het een eenvoudig stukje javascript code is kan zoiets bij ons snel geïntegreerd worden in de applicatie.

Een webwinkelier moet dan enkel maar op een knop "Installeer FeedbackFish" klikken. Geen codes meer kopiëren. Stuur eventueel een PM.
EasyWebshop

Re: Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

3
Het is ook Nederlandstalig, de applicatie detecteert automatisch de juiste taal op basis van de browser. Talen die nu beschikbaar zijn: Engels, Nederlands, Spaans, Duits, Frans en Pools. Voor de meesten hier dus voldoende, maar we breiden het graag uit wanneer iemand voor de vertaling wil zorgen.

Ik stuur even een PM...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

5
@Jan
Het grote verschil is dat deze tool zorgt voor privé feedback, het is dus niet bedoeld om ook weer te geven op je website. Het gaat echt om zaken melden als:
- Spelfouten op de website
- Een formulier dat niet werkt
- Een product dat hij niet kan vinden
- Iets waar hij juist heel blij mee is op de website

Het doel is dus heel anders, namelijk middels feedback je website verbeteren, maar het is natuurlijk wel zo dat dit voor de klant ook duidelijk moet zijn.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

6
libertes schreef:- Een formulier dat niet werkt
- Een product dat hij niet kan vinden
Biedt de tool interactiemogelijkheden? Deze twee voorbeelden (die overigens herkenbaar zijn, dus goed gevonden) zijn namelijk typische klantvragen waarbij hulp van een (virtuele) verkoper goed van pas kan komen.
StoreCore.io

Re: Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

7
Ik zie zoiets juist helemaal niet zitten.
Altijd zichtbaar op de site terwijl het niets verkoopt. Spelfouten? Daar laat je iemand naar kijken. Een formulier dat niet werkt? Zou niet zo best zijn.
En buiten dat, bij het contact formulier kunnen ze ook zulke dingen invullen als ze willen (zet eronder dat bij het aangeven van fouten op de website ze korting krijgen) en dan hoef je dan geen lelijk figuurtje op de site te hebben waar iedereen zijn muis even boven houd terwijl ze beter naar je artikelen kunnen kijken. En hij staat nog door de tekst ook. (Afhankelijk van schermresolutie)

Re: Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

8
@Ward
De doelstelling van de tool is helaas niet om middels bijvoorbeeld Livechat oid te kunnen helpen. Wellicht kunnen we in de toekomst wel koppelingen maken met dergelijke systemen. Doel is echter vooral om gebruikers de mogelijkheid te geven tips te geven. FeedbackFish is dan ook niet enkel gericht op webwinkels, maar op allerlei websites.

We willen dit zo simpel mogelijk houden. Zo zijn er al tools zoals https://usabilla.com welke qua mogelijkheden uitgebreider zijn. Nadeel is echter dat je daar met enkele feedback verzoeken per week weinig aan hebt en dat de drempel om feedback te geven voor bezoekers ook hoger ligt.

In de toekomst zullen we wel zaken uitbreiden zodat het bijvoorbeeld mogelijk is om voor een bezoeker bijvoorbeeld de spelfout aan te klikken, of automatisch een screenshot mee te sturen. Het is echter niet onze ambitie om een wetenschappelijk onderbouwde statistische tool te ontwikkelen. Zie het meer als een digitale ideeënbus.

Vervolgens kun je dan als webmaster bijvoorbeeld maandelijks inloggen en de fouten die gevonden zijn verbeteren. We geven de feedback dan ook weer binnen een interface op je eigen website (vergelijkbaar met de Google Analytics onsite analyse).

Wellicht dat we in de toekomst echter na kunnen denken over mogelijkheden om ook eenvoudig bericht terug te geven aan de bezoeker...

@PaulG
Zelf hebben we bijvoorbeeld bij WebwinkelKeur een website die per dag door duizenden bezoekers bezocht wordt. Een week geleden kregen we nog een suggestie van een bezoeker over een spelfout die al 3 jaar op de website stond. Erg slordig, maar we hebben al vaker controles door externe personen laten uitvoeren, wanneer je site echter groot is en vaak bijgewerkt wordt, dan ontkom je daar niet aan.

Feit is echter dat bezoekers je website anders ervaren dan je zelf doet, je bent namelijk zelf verblind door je voorkennis. Ik denk dat je daarmee erg veel inzichten mist, zeker omdat mensen teksten niet zullen lezen en als ze uit Google komen niet de moeite zullen nemen om naar je contactformulier gaan, ze kijken gewoon verder. Of ze wel de moeite nemen om FeedbackFish aan te klikken, de toekomst zal het leren...

@Allen
Overigens bedankt voor jullie feedback, geeft weer aan dat jullie het concept anders ervaren dan mij, ga zeker bekijken of ik wat met die input kan doen. Denk dan aan meerdere vormen van plaatsing (layouts), wat vinden jullie bijvoorbeeld van een feedback knop die je nog wel eens links op rechts in beeld ziet?
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

11
Ik vind het een leuke tool. Hij staat inmiddels op de website van mijn zoon. Op mijn website lukte het niet, dus ik doe nu een volledige publicatie (duurt een paar uurtjes),

Een tool, die niet storend is en inderdaad iemand over de brug kan halen om een opmerking achter te laten.

Re: Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

12
serviesonline schreef:Stel, het werkt, ik ben er helemaal blij mee en wil er niet meer zonder.
Wat kost het mij volgend jaar per maand om het te houden?
De prijzen staan op de website http://www.feedbackfish.com, de gratis versie zal gratis blijven. Ga je over het aantal views heen, dan zal de tool die maand niet langer verschijnen. Je hoeft pas te betalen wanneer je zelf kiest te upgraden. We hebben geen reden om de prijzen op korte termijn aan te passen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

13
Voor een gemiddelde webwinkelier lijkt me dit zinvoller dan een chatbox welke vaak niet bemand zijn :roll:

Interactie met je klant is belangrijk. Wanneer je de optelling gaat maken kom je echter een een gruwelijk aantal communicatiemiddelen uit.

Recentelijk nog een voorstel gehad om service via Whatsapp te gaan verlenen.
Waar stopt dit dan. Keuzes maken is denk ik erg belangrijk.
(telefoon; email; whatsapp; winkelreview; productreview; chat; Twitter; Facebook; YouTube; Google+ en deze tool)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Gratis tool voor webwinkels (wie wil testen?)

14
@Elektrobert Hartelijk bedankt voor het testen. We houden via PM even contact.

@Jan
Ben het helemaal met je eens. Als webwinkel/ondernemer moet je keuzes maken, je kunt niet overal de beste in zijn, zeker niet als kleine webwinkel.

Wel denk ik dat je onderscheid moet maken tussen klantcontact tools, feedback tools, etc. Hoe ik dat onderscheid zou maken?

Klantcontact kanalen:
- E-mail
- Telefoon
- Livechat
- Whatsapp
- Social media
- Persoonlijk

Nu is er diverse software beschikbaar om dit deels te bundelen. Zo zijn er systemen die bijvoorbeeld ook social media, livechat en e-mail in 1 systeem onder brengen. Dan wordt het al beter te managen. Wel heeft elk kanaal zijn eigen aanpak nodig en moet je daarom goed nadenken welke kanalen je wilt ondersteunen.

Op feedback gebied zie ik ook meerdere opties:
- Webwinkel reviews
- Product reviews
- Niet publieke feedback
- Mond-tot-mond reclame

Bij deze vormen is minder direct antwoord nodig, wel moet je dit natuurlijk monitoren en waar nodig reageren. Dat je op een positieve webwinkel review pas na 3 dagen reageert zal een klant echter niet snel uit maken, op een e-mail wel...

We dwalen echter af ;), ben het helemaal met je eens dat je keuzes moet maken. Een bepaalde keuze schept ook verwachtingen. Doe je weinig met klantenfeedback? Dan is het niet handig om een Feedback tool te gebruiken. Ben je bijna nooit online op livechat? Dan is het beter om dit niet te gebruiken. Ben je telefonisch slecht bereikbaar? Geef dan ook duidelijk op je website aan dat contact per e-mail de voorkeur heeft.

Wellicht kunnen we over dit interessante onderwerp binnenkort een apart topic starten. Heb hier namelijk nu een tijdje getest met Livechat, Telefonisch contact en andere direct contactmogelijkheden en lijkt me leuk om daarin de ervaringen te delen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m