Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

21 mei 2015

Looks Like Vintage
https://lookslikevintage.nl
Gestart: september 2013
FB pagina: https://www.facebook.com/lookslikevintage

Een groot gedeelte van jullie kennen me wel, ben een tijdje niet actief geweest, operatie ondergaan eind vorig jaar. Minder gaan werken bij m'n huidige baan en de webshop houdt me dagelijks genoeg uurtjes van de dag bezig (lees bijna 24/7 ;) ). Heb al m'n ups en downs gehad en al super veel geleerd! Dus dacht tijd om weer eens wat feedback te krijgen, de shop is maandje of wat geleden kwa homepage nog iets vernieuwd!

Assortiment groeit gestaag met elke maand/om de paar weken nieuwe producten en heb nu ook beter beeld van wat mijn klanten leuk vinden. Op dit moment heb ik 3 merken voor dames waar mijn focus op ligt (Hell Bunny, Lady Vintage en Banned aan het opbouwen als merk) en Collectif als bijmerk. Voor de mannen heb ik het Amerikaanse merk Rock Steady en Engelse merk Run&Fly. Mannenkleding kwa verkopen via de shop blijft nog flink achter, waardoor ik dit ook niet goed kan uitbreiden.

Naast de webshop heb ik een magazijnlocatie waar mensen op afspraak kunnen langskomen, ik 1x per maand een open weekend houdt (steeds beter/drukker bezocht) en het festival seizoen weer van start is gegaan met stands op veel rock'n'roll festivals, maar dit jaar ook stand op Pinkpop en Graspop.

Op dit moment loopt de webshop wat traag, mede denk ik door het weer dat maar niet zomers wil worden. Facebook ben ik actief op, wordt één keer per week/2 weken een nieuwsbrief uitgestuurd, maar het wil niet zo vlotten op dit moment, terwijl het 1ste kwartaal super liep.

Advertentiebudgetten heb ik nauwlijks, heb 1 bedrijf die me helpt via FB, maar als mijn contract daarmee over is einde zomer ga ik dat budget losmaken voor nieuwe middelen (suggesties?). Adwords doe ik nog niks mee omdat ik daar zelf geen verstand van heb. Maar ik wordt op heel veel zoekwoorden heel goed gevonden in google en sta onbetaald vaak hoger dan mijn grootste 'concurrenten' op de 1ste pagina. Heb dus veel organische bezoekers vanuit google en FB.

Daarnaast zit ik nog wat te 'stoeien' met de persoonlijkheid van mijn webshop. Via Social Media (ook met mijn prive profiel) en via Festivals ben ik goed bezig en heb veel nieuwe vriendschappen/connecties opgedaan waardoor er ook veel goodwill ontstaat onder een gedeelte van mijn klanten. Maar deze persoonlijke insteek is niet zo te voelen via de webshop, en ik weet niet zo goed of het een goed of slecht idee is om dit persoonlijke via de webshop wat meer naar voren toe te laten komen. Maar mijn webshop doelgroep is veel groter dan alleen de rock'n'roll/rockabilly scene. Retro als kledingstijl wint nog steeds veel aan populariteit.

Ook krijg ik gestaag meer bestellingen uit het buitenland en ben aan het dobben of het dit jaar een goed idee is om minimaal de webshop ook naar het Engels te vertalen? Maar hier gaat veel werk inzitten (waar ik wel wat hulp van vrienden bij kan krijgen).

Ok heel verhaal, dat zijn de main dingen die me op dit moment bezig houden. Maar alle feedback is welkom ;).
 
Gebruikersavatar
Klaas Koopman
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 augustus 2006
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

22 mei 2015

Hoe groot is de markt, wie zijn je concurrenten, wat doen zij om een groter marktaandeel te krijgen? Heb je naar deze punten al eens onderzoek gedaan?

Daarnaast, hoe sta je er voor in de zoekmachines? Word je op de juiste zoektermen gevonden, of kan dat nog vele malen beter?
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

22 mei 2015

Had gehoopt op wat meer feedback op de webshop zelf ;). Ik weet wie mijn concurrenten zijn en wat hun doen kwa marketing en heb dit bij de start al onderzocht. Deze concurrenten zijn grote webwinkels met medewerkers, dat kan ik natuurlijk op dit moment nog niet evenaren. Mijn grootste concurrent doet al aan tv en radiospots. Het maakt mij niet zoveel uit wat mijn concurrenten doen op dit moment, het gaat erom wat 'ik' kan doen met de middelen/budget die ik heb (nihil). Maar ook deze webwinkels zijn zoals mij gestart, vanuit huis/zolderkamer. En na anderhalf jaar na start ben ik al meer gegroeid dan verwacht, de bekendheid van mijn shop is ongelooflijk vergroot in een jaar tijd. Vorig jaar kende niemand mij nog, nu als ik op festivals sta, en vraag of ze van de shop hebben gehoord is het meer dan de helft die de shop al kent.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

22 mei 2015

De website is nog altijd vrij traag. De HTTP compressie zit er nog steeds op. Je hebt nog steeds een wait time van 3 volle seconden per page request. Dat is veel. De bandbreedte besparing met HTTP compressie is op je home page 25kb. Ik weet zeker, dat je website 2-3 seconden sneller gaat laden als je de HTTP compressie er af gooit. Dat kan allicht schelen. Dit had ik in een eerder topic uitgebreid toegelicht. Zelfde geldt ook nog steeds voor de formaten van de afbeeldingen. Die kunnen ook veel compacter.

Persoonlijk haak ik bij trage websites zelf altijd af. Ik heb als ik ergens op een webshop iets zoek, niet het geduld om per page request tussen de 5 en 10 seconden te wachten. Dat maakt bladeren door een website hinderlijk.

Hoe hoog is je conversie percentage?

Website ziet er namelijk wel leuk uit! Erg sfeervol, ik geloof niet, dat het daar aan kan liggen.

Ook mis ik een keurmerk en / of beoordelingen en achteraf betalen. Ik denk dat je daar ook veel winst op kan behalen door dit wel te bieden.

Ik zie daarbij een lege categorie badmode?

Wat zijn je USP's? Als ik nu bestel, wanneer verzend je? Kun je dit soort informatie allicht niet op een duidelijkere plek neerzetten? Dat lijkt mij ook conversie verhogend.

Adverteren en energie steken in SEO wordt pas effectief, als je conversie percentage op orde is. Anders is het rendement ver te zoeken. Vandaar dat ik je nu vooral suggesties geef waarmee je allicht dit kan verbeteren.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

22 mei 2015

Nog even ter toevoeging van mijn bovenstaande. Als je geen HTTP compressie gebruikt, wordt de content van de pagina gestreamd naar de client. Dat maakt, dat de browser content asynchroon kan laden. De header is immers alvast geladen, als de body nog bezig is. De browser krijgt vanuit de header dan al meer bestanden door om in te laden. Zo benut je het gegeven 'pipelining' waar elke moderne browser over beschikt veel beter. Daardoor zal de website dan veel sneller laden bij je bezoekers. Nu kan de browser pas beginnen met bestanden laden, als de hoofd pagina volledig klaar is. Dus nogmaals met klem, doe die HTTP compressie weg :)
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

22 mei 2015

Dus nogmaals met klem, doe die HTTP compressie weg :)
Wat is "HTTP compressie"?
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

22 mei 2015

Dus nogmaals met klem, doe die HTTP compressie weg :)
Wat is "HTTP compressie"?
GZIP COMPRESSIE :p

http://www.whatsmyip.org/http-compression-test/
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

24 mei 2015

Dus nogmaals met klem, doe die HTTP compressie weg :)
Ik begrijp het niet. Compressie is toch juist bedoeld om de laadsnelheid te verhogen?
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

24 mei 2015

Het is inderdaad ook niet waar of, beter gezegd, niet helemaal waar. Je kunt het zelf met verschillende tools testen: gzip-compressie maakt een site meestal meetbaar sneller.

Wat wel waar is, is dat je gzip-compressie te hoog kunt instellen. Dan kost de extra compressie vooral veel processortijd, maar krijg je daarvoor in ruil nauwelijks kleinere bestanden. Dat is een soort wet van de afnemende meeropbrengst.

De waarheid ligt dus in het midden: meestal werkt gzip goed, maar overdaad schaadt.
 
; )
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 december 2014

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

24 mei 2015

Het kan ook liggen aan response tijd van de (gedeelde) hosting provider...
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

24 mei 2015

Het is inderdaad ook niet waar of, beter gezegd, niet helemaal waar. Je kunt het zelf met verschillende tools testen: gzip-compressie maakt een site meestal meetbaar sneller.

Wat wel waar is, is dat je gzip-compressie te hoog kunt instellen. Dan kost de extra compressie vooral veel processortijd, maar krijg je daarvoor in ruil nauwelijks kleinere bestanden. Dat is een soort wet van de afnemende meeropbrengst.

De waarheid ligt dus in het midden: meestal werkt gzip goed, maar overdaad schaadt.
Je zit hier echt fout. met GZIP compressie kan een server pas beginnen met de overdracht, als het hele HTML bestand is opgebouwd. Zonder compressie gaat de overdacht van de HTML streaming. Dus zodra er content gereed is, wordt het naar de cliënt gestreamt. Vandaar de lange response tijd op de server. Dat maakt browser functionaliteiten als pipelining opeens veel minder effectief. Daardoor is de totale laadtijd gewoon langer. Die 25kb extra HTML maakt echt niet genoeg verschil om dat te compenseren. Het comprimeren van een 40kb bestandje is overigens geen issue voor de server. Daar zit het probleem niet.

Mijn eigen webshop ging de snelheid ook 1-2 seconden per page request vooruit, door compressie er af te gooien.

Snelheid verschil met gzip is pas, als je veel statische content serveert. Dan moet het ook echt veel zijn. Dus zeg maar 200kb gecachede HTML bestanden. Als je dynamische content van slechts 40kb comprimeert, ben je echt fout bezig.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

24 mei 2015

Leuke website heb je gemaakt, ik ken een groot deel van je concurrenten (waarvan eentje persoonlijk) maar ik ben kei eerlijk jou website ziet er een stuk beter uit dan die van je concurrent die een eenvoudig magento theme heeft gekocht. (in verhouding tot je grote en je budget), meer sfeer en meer beleving met het product wat je verkoopt, enige puntje van kritiek, de achtergrond vind ik erg druk, en donker. Dat zou ik denk ik wat lichter gemaakt hebben.

Keurmerken zoals hierboven werd genoemd? de consument is blind voor die dingen geworden, ik geloof er niet meer in.

Snelheid, hier is de site aanvaardbaar snel, maar ik ben verwend met een 500mbit glasvezellijntje dus dat is misschien niet de juiste vergelijking.

Kijk nog even naar je CSS, daar zitten wat font foutjes in, zo worden urls in een ander formaat en lettertype getoond dan de rest van je site, dit zie je goed bij: Bestellen, betalen en bij open dagen & events.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

25 mei 2015

Keurmerken zoals hierboven werd genoemd? de consument is blind voor die dingen geworden, ik geloof er niet meer in.

De consument is daar zeker niet blind voor. Internet oplichting is juist een hot topic en als kleine onbekende speler, moet je daarom juist alles er aan doen om de schijn van een oplichter van je af te schudden. Als je geen beoordelingen hebt, geen achteraf betalen biedt en ook geen keurmerk, is er weinig om die indruk weg te nemen.

Persoonlijk ben ik meer van het alles doen, dus achteraf betalen, een keurmerk nemen en beoordelingen. Echter is 1 of 2 van deze mijns inziens een vereiste als je een goede conversie wilt halen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

25 mei 2015

Keurmerken zoals hierboven werd genoemd? de consument is blind voor die dingen geworden, ik geloof er niet meer in.
De consument is daar zeker niet blind voor. Internet oplichting is juist een hot topic en als kleine onbekende speler, moet je daarom juist alles er aan doen om de schijn van een oplichter van je af te schudden. Als je geen beoordelingen hebt, geen achteraf betalen biedt en ook geen keurmerk, is er weinig om die indruk weg te nemen.

Persoonlijk ben ik meer van het alles doen, dus achteraf betalen, een keurmerk nemen en beoordelingen. Echter is 1 of 2 van deze mijns inziens een vereiste als je een goede conversie wilt halen.
Ik heb vorig jaar mijn samenwerking met een keurmerk opgezegd, ik bied geen betaling achteraf aan en ik zie absoluut geen daling in de conversies. De klant is ondertussen handig genoeg om de googelen op reviews, welke ik trouwens over een maandje of wat zelf ga doen op een eigen review website want ik kan ondertussen wel bakken met geld wegbrengen naar alle reviewsites, waar je vervolgens geen controle over hebt.

Wat ik wel een pre vind is een normaal adres (dus geen woonhuis) en een normaal telefoonnummer, dus geen mobiel en ook geen 087 of 088 nummer. Verder bieden we een live chat, en worden mails in principe tijdens openingstijden binnen een half uur tot een uurtje beantwoord.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

25 mei 2015

Ik heb vorig jaar mijn samenwerking met een keurmerk opgezegd, ik bied geen betaling achteraf aan en ik zie absoluut geen daling in de conversies. De klant is ondertussen handig genoeg om de googelen op reviews, welke ik trouwens over een maandje of wat zelf ga doen op een eigen review website want ik kan ondertussen wel bakken met geld wegbrengen naar alle reviewsites, waar je vervolgens geen controle over hebt.

Wat ik wel een pre vind is een normaal adres (dus geen woonhuis) en een normaal telefoonnummer, dus geen mobiel en ook geen 087 of 088 nummer. Verder bieden we een live chat, en worden mails in principe tijdens openingstijden binnen een half uur tot een uurtje beantwoord.
En wat voor conversie percentage spreek je dan over?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
ArjenK
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

27 mei 2015

Om nog even op de post van de TS te reageren met betrekking tot de vertaling naar het Engels.

Het vertalen van je webshop is vaak meer werk dan gedacht wordt. Je moet er bijvoorbeeld rekening mee houden dat je, wanneer je in het buitenland gaat verkopen, ook moet voldoen aan buitenlandse wetgeving. Daarnaast zijn de kosten, zelfs als je de vertaling zelf verzorgt niet te onderschatten.

Ik zou je dan ook aanraden om je in eerste instantie te richten op groei in Nederland, en pas naar (gerichte) uitbreiding te kijken wanneer het budget boven nihil ligt.
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

27 mei 2015

Hoe bedoel je dat precies Arjen,

Als je de vertaling zelf doet, welke niet te onderschatten kosten heb je het dan over? Als er iemand een bestelling doet in jouw Engelstalige website die gevestigd is in Nederland en je stuurt het product naar Malta, dan hoef je toch niet te voldoen aan de wet in Malta in zoverre dat die verschilt in een EU land?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

27 mei 2015

Als er iemand een bestelling doet in jouw Engelstalige website die gevestigd is in Nederland en je stuurt het product naar Malta, dan hoef je toch niet te voldoen aan de wet in Malta in zoverre dat die verschilt in een EU land?
Jawel, als je met een Duitstalige site iets verkoopt aan een consument in Duitsland, wordt de consument beschermd door Duits recht — in zoverre dat inderdaad verschilt van Europees recht. Bij Malta is dat niet anders.

Praktisch probleem is meer dat e-mailen, chatten en telefoneren in het Maltees niet iedereen even goed afgaat...
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

27 mei 2015

Maar er moet wel duidelijkheid zijn dat je je ook richt op dat land.
Met alleen een vertaling in bijv duits geef je nog niet echt aan dat je je ook op Duitsland richt. Kunnen tenslotte ook voor in Nederland werkende buitenlanders zijn. ;-)
Maar als je ook op google.de adverteert is het al wat duidelijker. En als je een website met ".de" extensie neemt helemaal.
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

27 mei 2015

Ik heb vorig jaar mijn samenwerking met een keurmerk opgezegd, ik bied geen betaling achteraf aan en ik zie absoluut geen daling in de conversies. De klant is ondertussen handig genoeg om de googelen op reviews, welke ik trouwens over een maandje of wat zelf ga doen op een eigen review website want ik kan ondertussen wel bakken met geld wegbrengen naar alle reviewsites, waar je vervolgens geen controle over hebt.

Wat ik wel een pre vind is een normaal adres (dus geen woonhuis) en een normaal telefoonnummer, dus geen mobiel en ook geen 087 of 088 nummer. Verder bieden we een live chat, en worden mails in principe tijdens openingstijden binnen een half uur tot een uurtje beantwoord.
En wat voor conversie percentage spreek je dan over?
Wat doet het conversie percentage er toe? deze is totaal afhankelijk van het product wat verkocht wordt en daarmee ook de prijs van het product, maar ook hoe veel concurrentie er op een product is. Laat ik nu het geluk hebben weinig tot geen concurrentie te hebben. Ik ben niet de goedkoopste, en ik stunt niet, toch weten de klanten mij te vinden en te vertrouwen.

Zoals ik al zei, een keurmerk voegt niks toe, behalve een stukje schijnheiligheid uiteindelijk is dat advocaten kantoortje achter een keurmerk of de "raad van bestuur"van het andere keurmerk met de leuke jaarlijkse gala's van beste webshop, (waar je trouwens ook als niet lid aan mee mag doen) de lachende derde. Zolang Dramtoinette Heksenberg, blijft gillen dat alleen keurmerk betrouwbaarheid biedt. Wiens brood men eet diens woord men spreekt, En neem van mij aan, dat er in dat wereldje een heleboel ons kent ons is, en men elkaar graag iets toespeelt. (noem mij paranoia, maar ik ken het wereldje iets langer dan vandaag)

Mijn serieuze omzet en conversie groei kwam toen ik van een vaag bedrijfsverzamelgebouw ben vertrokken naar een fysieke winkel (en dan niet eens op een A-locatie in de hoofdstraat) Fotootje van je winkel op de website, maar ook je smoel, wekt meer vertrouwen dan een stempeltje van een keurmerk.
Hoe bedoel je dat precies Arjen,

Als je de vertaling zelf doet, welke niet te onderschatten kosten heb je het dan over? Als er iemand een bestelling doet in jouw Engelstalige website die gevestigd is in Nederland en je stuurt het product naar Malta, dan hoef je toch niet te voldoen aan de wet in Malta in zoverre dat die verschilt in een EU land?
Wat dacht je van de verzendkosten? deze vliegen omhoog als je naar het buitenland gaat verzenden, en je klant deze volledig laten betalen? zonde van je vertaal werk want een klant googled dan rustig verder. Verder kun je praktisch opnieuw beginnen met je SEO in het land waarop je target. Wij gaan de stap wel nemen om een shop te beginnen in het Duits, gelukkig hebben we twee native speakers op kantoor, en hebben we ondertussen een adres in Duitsland voor de afhandeling van de retouren. we gaan direct vanuit DE versturen, ondanks dat dit de levertijd wat langer maakt (we rijden zelf 2 x in de week naar Duitsland (afhankelijk van de bestellingen) en brengen het zelf naar het postkantoor voorlopig. (prijs verschil tussen verzenden vanuit NL en DE is te groot, en voor ons direct al een verdien moment)
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

27 mei 2015

Wat doet het conversie percentage er toe? deze is totaal afhankelijk van het product wat verkocht wordt en daarmee ook de prijs van het product, maar ook hoe veel concurrentie er op een product is. Laat ik nu het geluk hebben weinig tot geen concurrentie te hebben. Ik ben niet de goedkoopste, en ik stunt niet, toch weten de klanten mij te vinden en te vertrouwen.

Zoals ik al zei, een keurmerk voegt niks toe, behalve een stukje schijnheiligheid uiteindelijk is dat advocaten kantoortje achter een keurmerk of de "raad van bestuur"van het andere keurmerk met de leuke jaarlijkse gala's van beste webshop, (waar je trouwens ook als niet lid aan mee mag doen) de lachende derde. Zolang Dramtoinette Heksenberg, blijft gillen dat alleen keurmerk betrouwbaarheid biedt. Wiens brood men eet diens woord men spreekt, En neem van mij aan, dat er in dat wereldje een heleboel ons kent ons is, en men elkaar graag iets toespeelt. (noem mij paranoia, maar ik ken het wereldje iets langer dan vandaag)

Mijn serieuze omzet en conversie groei kwam toen ik van een vaag bedrijfsverzamelgebouw ben vertrokken naar een fysieke winkel (en dan niet eens op een A-locatie in de hoofdstraat) Fotootje van je winkel op de website, maar ook je smoel, wekt meer vertrouwen dan een stempeltje van een keurmerk.
Interessante benadering hoor. gemiddeldes doen er niet toe, conversie percentages doen er niet toe. Je haalt er dingen bij, die er compleet niets mee te maken hebben. Conversie percentages hebben natuurlijk geen reet te maken met de punten die je noemt. Als een klant op je website komt, is deze immers potentieel geinteresseerd in je producten. Het percentage wat dan over gaat op een aankoop zegt juist alles. Als dit percentage erg hoog is, doe je iets structureel goed. Als het percentage erg laag is, doe je iets structureel fout. Het niet willen beantwoorden van de vraag is denk ik veelzeggend? Je hebt geen idee of...?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

27 mei 2015

Ter aanvulling:

Ik reageer hier misschien een beetje fel op, maar ik denk niet, dat de TS en andere geholpen zijn met ongefundeerde dingen als 'keurmerken doen er niet toe, je moet een winkel hebben'. Dit forum is een 'webwinkelforum'. Dus richt zich op mensen die een webshop willen. Dat is iets anders als een winkel met een webshop. Bol.com heeft ook geen winkel met een gezicht er op, maar doet toch een goede omzet en heeft een goede conversie. Zelfde verhaal voor hoe Coolblue gestart is of create2fit en nog vele anderen.

Het gaat er hier dus om, hoe je met een webshop succes kan hebben. Dan draait het er om, wat de beleving van een klant is. Als jij een webshop hebt en dus geen winkel, is vertrouwen natuurlijk erg belangrijk. Met name omdat oplichting via internet echt een hot item is. Daar wordt de consument tegenwoordig vrijwel dagelijks voor gewaarschuwd. Als je dan geen keurmerk, geen achteraf betalen en geen beoordelingen biedt, kom je nu eenmaal niet heel betrouwbaar over. Dat kost altijd omzet.

De kosten vallen ook mee om dit soort zaken op te lossen. Al doe je enkel beoordelingen, sta je al een stuk sterker. Dan betaal je nog geen 200,- per jaar. Als je dan je conversie van 1% naar 1,1% verhoogd, heb je het er al uit bij een omzet van 2000,- per jaar. Dus dat duur noemen is gewoon niet zakelijk.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

29 mei 2015

Ze hebben gisteren de gzip uitgezet ivm de http compressie, maar ipv een verbetering in snelheid is het er juist alleen maar iets trager op geworden volgens de mannen. Ze zullen het vanochtend eerst weer uitzetten en dan een kopie van de webshop maken en dit op de server zetten. Dan zullen ze proberen één voor één de modules uit en aan te zetten om te kijken of er een module is die dit veroorzaakt. Zijn ondertussen flink wat modules geïnstalleerd over het anderhalf jaar heen. Dus hopelijk zit het probleem hierin. *fingers crossed*
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

29 mei 2015

Enne mensen, laten we het vooral ontopic houden? Als je geen feedback op de webshop kunt/wilt geven maar over andere dingen praten, lijkt het me beter hierover in het juiste forum een nieuw topic over te starten ;). Thanks!
 
ArjenK
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

02 juni 2015

Hilda, helemaal met je eens! Daarom hieronder ook weer even on-topic.

Om nog wel even terug te komen op de vraag van i-mobile. Het vertalen is vaak maar een klein onderdeel van de totale kosten die een internationalisering met zich mee brengt. Denk aan alle kleine dingetjes zoals : Hosting en domeinnaam. Maar denk ook aan klantenservice, logistiek en de investering die vaak ( niet altijd ) gemaakt moet worden om een webshop meertalig, goed te laten functioneren.

Wat ik echt super leuk vind is je enthousiasme over de shop. Je bent denk ik heel goed bezig door festivals af te gaan, en je op Facebook te profileren. Je zou daar een wel een kleine campagne kunnen starten gericht op mensen met een bepaalde interesse. Adwords kost veel voordat het wat oplevert, maar vaak kan de investering, na doorzetten wel uit.

Je webshop vertalen zou ik eerst nog even uitstellen. Wil je er toch eens over praten? Dan ben je van harte welkom in Leeuwarden om daar eens gedachten over te wisselen.
 
Trigger & Spark
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mei 2015

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

05 juni 2015

Vind het een leuk ogende webshop die zeker de Vintage feel naar buiten brengt.

Over uitbreiden naar andere landen kan ik je met mijn ervaring in de markt adviseren je nog niet op de UK te richten. Lastige markt om voet aan de grond te krijgen. Als je internationaal wil uitbreiden zou ik aanraden te beginnen in België, Duitsland en Frankrijk.
 
Gebruikersavatar
Verbonden
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 juni 2015

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

18 juni 2015

Wat ik wel een pre vind is een normaal adres (dus geen woonhuis) en een normaal telefoonnummer, dus geen mobiel en ook geen 087 of 088 nummer. Verder bieden we een live chat, en worden mails in principe tijdens openingstijden binnen een half uur tot een uurtje beantwoord.
Een normaal adres en vooral vast telefoonnummer dragen inderdaad bij aan de geloofwaardigheid van je business. Beide geven de bezoeker het geval dat je een vestiging hebt en je webshop er dus niet even "bij" doet.
_________________
Met vriendelijke groet, Erik Benjamin
https://verbonden.nl // Gespecialiseerd in vaste telefoonnummers voor Webwinkels.
 
Mikesegveld
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 juni 2015

Re: www.lookslikevintage.nl Retro & Vintage webshop!

19 juni 2015

Hallo Hilda,

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Dit wordt altijd gewaardeerd, het is immers gemakkelijker om dan de huidige situatie in kaart te brengen.

Goed om van de progressie in een jaar te lezen, hopelijk zet deze tendens zich voort en ontvang je nog meer en beter resultaat.

Het enige wat ik over je webshop wil zeggen, is dat het een frisse en goede uitstraling heeft. Om hier conversiemogelijkheden op vast te stellen is lastig in verband met gebrek aan gegevens, dus ik houd me hier nu ook buiten.

In mijn beleving heb je vooral de vraag wat je met je huidige budget kan doen om zodoende je doelen te behalen, ongeacht of dit verhoging van je naamsbekendheid of het verhogen van het aantal verkopen is. Hier zal ik dan ook het één en het ander over toelichten.

Je geeft aan dat je op dit moment geen gebruik maakt van AdWords, wat immers vaak een hoger CTR heeft dan de organische zoekresultaten. Hier zal ik zeker in investeren, zelfs voor Facebook. Facebook is leuk voor je naamsbekenheid, maar is minder conversiegericht. Het is ook vrij lastig om de conversie vanuit Facebook te meten. Vandaar dat je wellicht minder budget aan Facebook kan spenderen en meer aan AdWords. Zo kan je je AdWords campagne afstemmen op je doelgroep en om de meest conversiegerichte pagina's. In het begin in het onverstandig om te adverteren voor je homepage, dit kost vaak meer geld en levert minder verkopen op. Je kan dus beter adverteren voor een productcategorie, waarschijnlijk je best verkopende productencategorie.

Een ander kanaal waar je in kan investeren is retargeting. Hoogstwaarschijnlijk is de conversiepadlengte van je klanten enkele dagen (zo niet weken). Je zal veel potentiële klanten mislopen, omdat ze niet meer in aanraking met je webshop komen. Out of sight = out of mind. Door retargeting te activeren zien de bezoekers de banners van je webshop ook op andere websites, waardoor je jezelf in de hoofd van deze bezoekers positioneert.

Verder begrijp ik dat je al wat tijd, geld en moeite investeert in e-mailmarketing, de resultaten vallen echter tegen. Het is lastig om hier advies op te geven in verband met het gebrek aan gegevens. Maak je gebruik van segmentatie, follow-up e-mailings en abandoned cart e-mailings?

Let op: Bedenk me dat ik dit ben vergeten te melden m.b.t. de kanalen. Spendeer niet je budget in één keer, test en blijf testen. Zo kom je te weten wat effectief is voor jouw klanten.
Hopelijk heb ik je vraagstelling met betrekking tot de kanalen vorm gegeven. Indien je verdere vragen of onduidelijkheden hebt, dan verneem ik dat graag.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht