Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Britttt
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2015
Contacteer:

Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

04 augustus 2015

Hallo,

Enkele maanden geleden stelde ik mij voor op het forum en vertelde toen kort dat ik bezig was met het opzetten van een webwinkel in breigaren. Inmiddels is de site online en ben ik erg benieuwd wat jullie ervan vinden, maar nog belangrijker: wat jullie zouden verbeteren.

Mijn website is https://www.wolgoed.nl

De aanleiding voor het beginnen met deze winkel is het niet kunnen vinden van aantoonbaar diervriendelijke en/of biologische wol in Nederland. Veel leveranciers beweren vaag biologische wol te leveren, of garen die ecologisch of diervriendelijk zijn, maar bij doorvragen bleven de antwoorden mij te vaag. Dat moest anders kunnen! Na lang zoeken heb ik een leverancier gevonden die enkele jaren voor mij hetzelfde probleem ondervond. Inmiddels produceert en levert zij diervriendelijke, biologische en fairtrade merinowol, als enige gecertificeerd volgens de hoogste standaard in de textielwereld.

Ik dacht "als ik het voor mezelf moet importeren, kan ik net zo goed iets meer inslaan en eens kijken hoe dat verloopt als ik het verkoop via internet". Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb heel eigenwijs, zonder kennis van websites, detailhandel, marketing en handbreien de eerste stappen gezet en nu, maanden later is de website ruim 3 weken online. Door het gebrek aan kennis heeft het allemaal wat langer geduurd, maar ik heb het uiteindelijk helemaal zelf gedaan. Bovendien is er geen budget beschikbaar voor het laten bouwen en weegt (voor mij) in eerste instantie functionaliteit zwaarder dan een heel gelikt uiterlijk.

De winkel is gebouwd in Wordpress + Woocommerce met het een en ander aan plugins. Vooralsnog werkt alles naar behoren, de eerste bestellingen zijn binnen en de eerste aanmerkingen van bekenden ook al (die ik meteen aanpas, kennen jullie dat gevoel?).

De komende maanden wordt het assortiment nog uitgebreid met duurzaam geproduceerde houten design breinaalden, duurzame accessoires en hopelijk nog meer soorten garen. Daarnaast begin ik komende week met het handverven van ongeverfde wol, iets wat in bijvoorbeeld Amerika al heel groot is maar hier, door gebrek aan ververs, nog slecht verkrijgbaar. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk bekendheid te krijgen door social media gebruik, het bijhouden van de blog (gekoppeld aan de website) en op korte termijn directe verkoop via specifieke beurzen.

Na maanden werken lijken sommige zaken heel logisch voor mij, maar ik weet zeker dat jullie punten gaan vinden die dat toch niet zijn. Of zaken die jullie anders zouden inrichten of vormgeven?

Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen en adviezen!

Alvast bednkt voor jullie moeite,
Britta
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

04 augustus 2015

Mooie site en producten, ik heb even snel een kijkje genomen en zie het volgende staan:
Let op: per soort/type mag je voor elke 4 bestelde strengen 1 streng terugsturen (dus maximaal 25%)!


Een klant heeft altijd recht om te retouren, dus mocht de klant alles willen retouren binnen de wettelijke 14 dagen dan moet dat mogelijk zijn.
 
Britttt
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2015
Contacteer:

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

04 augustus 2015

Dank je voor de opmerking, dit is nou precies zo'n punt waar ik overheen lees! Met dit stukje bedoel ik dat mensen buiten de 14 dagen nog eens extra tijd krijgen om eventueel teveel bestelde strengen terug te sturen. Ik ga het meteen aanpassen!
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

05 augustus 2015

Iets wat een keurmerk je ook allang had moeten vertellen.
Waarom heb je je direct aangesloten bij een relatief duur keurmerk?
Kun je je geld beter ergens anders aan besteden.

En is het geen idee om gewoon een proefsetje in je aanbod te zetten ipv het als tekst op te nemen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Britttt
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2015
Contacteer:

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

05 augustus 2015

Hallo Bertje, bedankt voor je antwoord.

Ik voldoe wel degelijk aan die 14 dagen eis, ik had alleen de aanvullende retourmogelijkheden (16 dagen langer voor teveel bestelde wol) nogal wat ongelukkig geformuleerd. Op mijn retourpagina staat deze tekst beter. Ik heb het geheel aangepast door ernaar te verwijzen.

Dit keurmerk bood in mijn ogen een aantal zaken die ik elders niet zomaar kreeg. Bovendien zijn een aantal grotere webshops binnen mijn branche ook hier aangesloten, iets wat prettig voelde. Daarnaast zag ik door de wildgroei aan keurmerken niet meer welke nou wel of niet betrouwbaar zijn, dus heb er een gekozen die mij op dat moment bood wat ik nodig had. Ik sta open voor suggesties voor betrouwbaar & betaalbare opties!

Het aanmaken van een proefpakketje is een goed idee. Het gekke is dat ik hier niet eens over heb nagedacht, bedankt voor de tip! Zo zie je maar hoe vastgeroest je kunt zijn in denkrichtingen.
 
100% Verrassend
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 augustus 2015

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

05 augustus 2015

Hallo Britta,

Waarschijnlijk had je het al door maar de afbeelding sliders die in jouw webshop worden gebruikt tonen de afbeeldingen met de onveilige url http:// i.p.v. https://. Hierdoor is je SSL verbinding niet volledig waterdicht en krijg je bij enkele pagina's een foutmelding in de browser.
Mixed Content: The page at 'https://www.wolgoed.nl/merinowol/' was loaded over HTTPS, but requested an insecure image 'http://www.wolgoed.nl/wp-content/uploads/Wikipedia_Merino_sheep.jpg'. This content should also be served over HTTPS.
De bestelknop op de productpagina is nu zwart/grijs maar die zou ik meer laten opvallen door een andere kleur te gebruiken. Bijvoorbeeld oranje of groen. Nu valt deze wat weg doordat de kleur hetzelfde is als van de tekst die er omheen staat. Bijkomend voordeel: Met een opvallende kleur klikken mensen mogelijk sneller :wink:

Verder mooie shop en goed product, succes met de verkoop!

Groeten,
John
 
Britttt
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2015
Contacteer:

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

05 augustus 2015

Hallo John,

Bedankt ook voor jou bericht, de suggesties en het compliment.

Wat betreft de slider: nee, dat had ik niet in de gaten, dit zijn van die punten waar mijn kennis tekort schiet. Ik ga er meteen mee aan de slag!

Dat van die bestelknop is ook een goede, ik ben er alleen niet uit welke keur het dan moet worden. Ik heb veel gelezen over kleuren die wel en niet geschikt zijn, maar ik heb wat moeite met het kiezen van een kleur die ik niet 'mooi' vind (ben ik de enige?). Misschien moet ik kijken naar een meer verzadigde versie van de kleur groen die ik nu gebruik.

-------------------
Dan iets heel anders: die kleur groen is in de 'bouwfase' redelijk vaak veranderd. Omdat het een biologisch/duurzaam/verantwoord product is, heb ik gekozen voor een wat fellere en frissere kleur groen. Eerder heeft de website een wat meer vergrijsde groentint gehad, net wat minder fel. Waar zouden jullie voor kiezen? De vergrijsde kleur voelt wat 'luxer', wat misschien weer meer bij het product qua prijsklasse past?
 
100% Verrassend
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 augustus 2015

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

05 augustus 2015

Op de website van Paletton kun je een mooi kleurenschema voor je webshop maken. Als je de huidige kleur groen als uitgangspunt neemt dan krijg je al aardige variaties op de kleur groen: http://paletton.com/#uid=72G0u0keLvM5mRGa0G+jkr4nGmL

Als je de andere grijs/groene kleur neemt kun je ook een mooi bijpassende kleur oranje voor de bestelknop vinden. http://paletton.com/#uid=7390u0knFmNd+vGjjqCrzisxKd2

De basis RGB kleur bijv #97DB76 links onder de kleurencirkel invullen en je ontdekkingstocht kan beginnen :)

Succes!
 
Britttt
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2015
Contacteer:

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

05 augustus 2015

Ok, ik ben er achter dat het http/https probleem veroorzaakt wordt door afbeeldingen. Om de een of andere reden krijg ik deze niet goed ingesteld. Nu heb ik ze tijdelijke van de betreffende pagina's afgehaald, waardoor ik meteen een groen slotje krijg.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Is er ergens een instelling die niet goed staat, waardoor de media-bestanden allemaal http aan het begin van de url hebben, in plaats van https? Google levert niets op, of ik zoek verkeerd...

--------

Edit: door wat te rommelen heb ik ergens een optie gevonden om de url aan te passen, waardoor het nu goed lijkt te gaan :-)
 
Gebruikersavatar
Michael_
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 mei 2013

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

10 augustus 2015

Misschien is het een smaken kwestie, maar ik vind op de homepage een tekst die staat gecentreerd niet heel erg professioneel uitzien. Als ik op Winkel klik, dan kom ik uit bij /product-categorie/ Kun je dit geen zoekterm geven, zoals http://www.wolgoed.nl/diervriendelijkwol of iets algemeens als /winkel /webshop? Ik vind de overgang naar het felle groen naar het felle wit wat lastig. Wellicht ligt het aan mij maar als ik dan kijk vind ik het wat fel. Kan ook een smaken kwestie zijn.

Onderin de homepage verwijst er een link naar een /pageid pagina die je al hernoemt hebt naar Merinowol, linkje aanpassen zou wellicht mooier zijn. Verder denk ik dat je een prima webshop hebt met zeker een mooi niche product. Wellicht dat je jezelf wat verder kan professionaliseren door een mooi logo/header te laten maken. Wellicht het in je footer opnemen van logo's van iDEAL/PayPal etc. dit verhoogt de herkenbaarheid.

Je draait je webshop op Wordpress met WooCommerce en je host je blog op Wordpress.com. Zit daar een specifieke reden achter? Juist via Wordpress kan je het gemakkelijk in jouw webshop bouwen. Elk blogartikel dat je daarna schrijft levert extra waarde op om beter vindbaar te worden in Google. Je kunt je daarna eenvoudig als autoriteit op het gebied van diervriendelijke wol presenteren via je blog op je website. Ik denk dat je hier veel meer profijt van kan gaan hebben. Tevens, kan je spelen door naast je blog een sidebar met wat producten te laten zien. Je gaat met een blog meer long-tail bezoekers trekken en als je over de juiste onderwerpen blogt die relevant voor je producten zijn, verwacht ik ook dat je hier meer omzet uit kan halen.
 
Britttt
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2015
Contacteer:

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

10 augustus 2015

Hallo Michael,

Allereerst bedankt voor je berichtje. Morgen zal ik, als ik weer fris ben, nog eens goed lezen wat je vertelt en ermee aan de slag gaan.

Voor wat betreft je blogsuggestie: ik heb de discussie hier gevolgd en denk dat ik inderdaad jouw advies ga opvolgen, het klinkt heel logisch allemaal :-)

Britta
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Wolgoed.nl - Diervriendelijke wol & garen

06 oktober 2015

Je zou een paar bestsellers kunnen plaatsen op je homepage, zodat iemand gelijk een indruk krijgt van jouw producten.

Je hebt ervoor gekozen om de webwinkel (teksten) heel persoonlijk te maken. Een dergelijke keuze dient echt afgestemd te zijn op jouw doelgroep. Het zou kunnen dat dit geen enkel probleem is, maar zorg ervoor dat je zeker weet of dit de juiste aanpak is. Door de persoonlijke teksten, wordt de site ook al snel een stuk minder professioneel...

De webwinkel ziet er verder netjes uit en de foto's ook. De foto's van breinaalden hebben wel een drukke achtergrond.