Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

2
Kim, de samenstelling van je assortiment is nauwelijks te volgen. Het lijkt of je de zolder aan het opruimen bent, ook omdat de webwinkel Kim's zolder heet:

- Boeken
- Computerspullen
- Drinkglazen
- Kaarten voor elke gelegenheid
- Lego
- LP's
- Schoenen
- Sieraden

Alles waar je de hand op kunt leggen in één webwinkel stouwen, is verre van ideaal. Je hebt er duidelijk al over nagedacht, maar dit "van alles een beetje"-concept dan maar in de markt zetten als een "zolder", zal niet werken, vrees ik. Zo'n rommelzolder hebben we al: Marktplaats.
StoreCore.io

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

3
Bedankt voor je feedback.

Ik probeer geen marktplaats na te doen.
Ik probeer wel producten nieuwleven in te blazen.

Maar weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken.'
Niemand in mijn omgeving heeft hier ervaring mee.
Tevens is het mijn bedoeling om dingen voor een schappelijke prijs aan te bieden.

Graag hoor ik ook tips.

Groetjes Kim

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

4
Je keert de argumentatie om. Het is inderdaad niet zo dat je Marktplaats nadoet. Maar het omgekeerde geldt wel: je verkoopt spullen die vooral worden gezocht en gekocht op sites zoals Marktplaats, waardoor je webwinkel nauwelijks bestaansrecht heeft.

Neem bijvoorbeeld de LP's van de Dolly Dots. Er zijn verzamelaars van LP's en er zijn ook vast wel fans van de Dolly Dots die nog op zoek zijn naar een bepaalde LP. Die bereik je sneller en directer via Marktplaats, eBay of een aparte fansite dan met een eigen webwinkel.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

5
Hoi, Ik zou de site wat laagdrempeliger houden, zorg ervoor dat klanten niet hoeven in te loggen, maar gewoon hun NAW gegevens in het bestelformulier kunnen invullen. Je verkoopt veel dingen van onder de tien euro, dat wil je snel bestellen een klant wil dan niet nadenken wat zijn klant nummer ook al weer was, of waar dat emailtje is gebleven met zijn gegevens erin.

Bied ook rembours verzending en ideal aan als betaal methode.

En zet ergens een telefoonnummer en adres gegevens op de site. Als deze niet te vinden zijn is het voor mij al een reden om meteen weg te klikken. Als het je huisadres is wat ik vermoed vermeld dan plaats straat huisnummer (geen bezoek adres)

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

6
Ik heb al wat dingen aangepast er kan nu ook via ideal betaald worden.

Ben nog aan het zoeken hoe ik rembours moet doen.
Tevens ben ik aan het uitzoeken hoe ik de inlog kan verwijderen zodat er ook besteld kan worden zonder dat er ingelogd kan worden.

Maar ben er nog niet achter hoe ik dat kan doen.

Ook heb ik een tabblad gemaakt met gegevens zoals email telefoonnummer

Hebben jullie nog meer tips?

Alvast bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen.

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

7
Er klopt veel niet in je algemene voorwaarden. Dat je franco huis levert en er wel minimaal 7,50 voor rekent kan ook niet natuurlijk. Verder heb ik maar niet gelezen.

En qua kleur mag t allemaal wel wat frisser. Meer professionele foto voor je header zou ook niet misstaan.

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

8
Even wat verbeter punten.

- In het algemeen is je lay-out erg slecht vind ik zelf, gewoon te goedkoop.
- De website nodigt totaal niet uit met dit design. Probeer is wat met andere kleuren..misschien iets met blauw of iets dergelijks. Zaken zoals ''Winkel'' kun je al bijna niet eens lezen omdat het zo lichtgedrukt staat.
- Daarnaast een andere header afbeelding.. die zolder is echt zo kinderplaatje. Wellicht een echte designer er ééntje laten maken zodat het wat professioneler overkomt.
- Zaken zoals kaarten voor elke gelegenheid..noem zoiets gewoon ''Kaarten''
- Gastenboek is denk niet zo snel nodig of noem het Klantenreacties. Gastenboek is namelijk een beetje 2008.. of iets dergelijks.
- Adres gegevens Kimszolder = Maak daar van = Contactgegevens
- Ga niet zelf reactie's geven in je gastenboek.
- In plaats van het kopje ''Algemeen'' te noemen, noem het ''Informatie''' of iets dergelijks.
- Weet je wat de wet ''Koop of afstand'' inhoudt? http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand
Daarmee komen jou ''bestellen en retourneren'' regels niet overeen aangezien je ze maar 4 dagen te tijd geeft in plaats van 7.

Ik raad je gewoon aan deze spullen eerder via marktplaats te verkopen.. of ga je meer verdiepen in het maken van een simpele webshop via opensource systemen. En verdiep je in zoekoptimalisatie anders zul je echt geen bezoekers krijgen het gehele jaar.

Verder wens ik je veel succes! Alles is bedoeld als tips natuurlijk!

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

9
Bedankt voor alle Tips.

Ik ga er mee aan de slag en hoop dat jullie mijn webshop blijven bezoeken.
En zodra er dingen verandert zijn daar weer feedback op kunnen geven.

Ik ben erg blij met de hulp en tips die jullie mij geven.

Hopelijk word het op deze manier een betere winkel

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

12
Er zijn al wat dingen aangepast in de shop.

De factuur word via de webshop gemaakt dus neem aan dat daar alles op staat wat er op moet staan.

De kleur is aangepast hoop dat dit minder somber is dat hoe het was

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

14
Zoals ik het op je website zie, gaat dit om 2e hands artikelen. klopt dat?
Wel zou ik het ergens vermelden of het nou om een 2e hands product gaat of om een nieuw product. zeer onduidelijk.

maak ook een e-mailadres met .....@kimszolder.nl, staat net wat professioneler

Spreek in de vorm van ons en niet ik.
U en uw en niet je en jij. voorbeeld rekening/factuur.

Loop ook je taal nog even door.
bijv artikel 39 = galzen!

zoms gebruik je mooi in een zin en met exact de zelfde zin gebruik je mooie.. heel vervelend lezen. Zou ik weglaten. Namelijk alles is mooi en op het moment dat het er niet bijstaat vind je dat dan lelijk?

artikelnummer 35: tegelijk een theelichtje en een wii opberghoes,,, dat is apart :P
Gebruiker van:
Logivert 6 Extended
https://www.pawsandclaws.nl

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

15
Jelle du Chatenier schreef:Spreek in de vorm van ons en niet ik.
U en uw en niet je en jij. voorbeeld rekening/factuur.
Beide lijkt me smaakgebonden en daarmee een marketinginstrument. Persoonlijk wordt ik liever aangesproken met je en jij. Komt vriendschappelijker bij me over dan u. En ik of wij is (naast dat je misschien gaat liegen) ook een persoonlijke keuze. Het Slijterijmeisje bewijst dat een gezicht achter een onderneming, en dus de ik-opzet, ook erg goed kan werken.
Nu op mijn weblogs:

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

16
Ben het helemaal met Dirkjan eens: de aanspreekvorm kies je op basis van de doelgroep. De beleefdheidsvorm u en uw kan afstand vaak juist ongewenst vergroten.

In e-mail los ik dat op met de aanhef Geachte heer Jansen, beste Jan. Daarna kun je namelijk overschakelen op je zonder onbeleefd te zijn. Verder kun je nog wel eens elegant om de hete brij heen draaien: in plaats van bijvoorbeeld jouw bestelling wordt het dan de bestelling.

Spreken van ons bedrijf en wij als je in je uppie op zolder zit, is jokkebrokken. Dat kun je een leugen om bestwil noemen, maar als klanten die leugen doorzien (zoals bij kleinschalige webwinkels als deze), werkt het juist averechts. Dan kun je beter ik gebruiken en op belangrijke plaatsen "tekenen" voor de kwaliteit van je site en producten met je voornaam en achternaam.
StoreCore.io

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

17
Ik hou het op de je, jij en ik vorm ik doe het in mijn eentje dus inderdaad klopt ik dan en wij niet.

Tevens heb ik weer wat dingen aangepast dus ben benieuwd wat jullie ernu van vinden en welke opmerkingen ik vergeten ben om aante passen ik hoor het graag

Kim

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

18
kwimmy schreef:Ik hou het op de je, jij en ik vorm ik doe het in mijn eentje dus inderdaad klopt ik dan en wij niet.

Tevens heb ik weer wat dingen aangepast dus ben benieuwd wat jullie ernu van vinden en welke opmerkingen ik vergeten ben om aante passen ik hoor het graag

Kim
Wij hebben ook jij en je. Maar als bedrijf zijnde zou ik het wel als wij doen en niet als ik. Wij staat als je bedrijf. Is mooier.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

19
Ik probeer een zo breed mogelijk assortiment online te zetten
De producten die in deze winkel te koop zijn, die zijn tweedehands of zelf gemaakt.

Hopelijk kunt je hier voor een leuk prijsje een leuk kadotje vinden voor een verjaardag of om jezelf te verwennen.

Ik proberen iedere week nieuwe artikelen te plaatsen.

Dit zal dan op Donderdag plaats vinden dus hou de site goed in de gaten.
Sorry maar dit op je frontpage staat vol fouten. Ik ga wat opsommen:

....te koop zijn, die zijn tweedehands....

Woordje die mag weg.

Hopelijk kunt je... Kun zonder t.

Kadotje moet kadootje zijn.

Donderdag zonder hoofdletter.

Ik proberen moet ik probeer of wij proberen zijn.

Plaatsvinden aan elkaar.

Zelfgemaakt aan elkaar.

Heb je dislectie toevallig? Ik bedoel het in ieder geval niet vervelend maar zulke fouten staan gewoon nogal slordig. Mocht je er problemen mee hebben kun je misschien iemand die er geen problemen mee heeft, ernaar laten kijken.

Ik wil niet zeggen dat ik goed kan spellen maar dit viel op.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

20
Heb je dislectie toevallig? Ik bedoel het in ieder geval niet vervelend maar zulke fouten staan gewoon nogal slordig. Mocht je er problemen mee hebben kun je misschien iemand die er geen problemen mee heeft, ernaar laten kijken.



Daar heb ik inderdaad last van dus ben alleen maar blij dat je mij er op wijst.

Ik ga meteen veranderen

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

21
wat ik meer bedoelde met de ik, je, jij, u, uw..
is dat het op de ene pagina anders is dan op de andere pagina. en af en toe staat het allebij op de zelfde pagina. Dit heeft te maken met de automatisch gegenereerde u en uw. ik zou hier wel 1 lijn in trekken.

Volgens de nederlandse taal is slaande op een bedrijf WIJ.
Wij (Het bedrijf)
Gebruiker van:
Logivert 6 Extended
https://www.pawsandclaws.nl

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

22
Je bent niet de enige.
Ikzelf heb ook een beetje dyslectie.
Gelukkig bestaat er een spellingschecker.
En ik ga ook alles laten nakijken door mijn vrouw en mijn zus.
Niet alleen voor de taalfouten, maar ook voor de zinsopbouw.

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

23
veke schreef:Je bent niet de enige.
Ikzelf heb ook een beetje dyslectie.
Gelukkig bestaat er een spellingschecker.
En ik ga ook alles laten nakijken door mijn vrouw en mijn zus.
Niet alleen voor de taalfouten, maar ook voor de zinsopbouw.
Weet je dat ik altijd gedacht heb dat jij een vrouw was? Lol. Hmm misschien ben je het ook.. Lesbisch? Haha :D
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

24
PeterPastoor schreef:Heb je dislectie toevallig?
veke schreef:Ikzelf heb ook een beetje dyslectie.
Dyslexie met een y en een x.

Gebruik de spelling- en grammaticacontrole van bijvoorbeeld Microsoft Word. Die haalt de grootste fouten die je over het hoofd ziet er meestal wel uit. Vervolgens kun je de teksten kopiëren en plakken.

Omgekeerde volgorde werkt ook goed. Kopieer de tekst van een webpagina in een browser en plak die in Word.

Verder is de tip van veke inderdaad een hele goede: schakel de hulp in van een meelezer (oneerbiedig vakjargon), want die kan ook inhoudelijk bijsturen.
StoreCore.io

Re: Feedback pas op gestarte webwinkel

25
PeterPastoor schreef:Weet je dat ik altijd gedacht heb dat jij een vrouw was? Lol. Hmm misschien ben je het ook.. Lesbisch? Haha :D
Nee nee volledig hetro :-)



Ik gebruik ook "Word" om mijn web teksten te maken.
Anders hebben mijn vrouw en zus veel te veel werk ;-)