Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
de lissebloem
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 januari 2016

de lissebloem

14 januari 2016

Onze webshop is ondertussen 14 dagen oud.
Per dag krijgen we 30 - 50 unieke bezoekers, bouncepercentage 50,13%, maar conversie = 0%
Wat kunnen we veranderen om dit te verbeteren?

Sabine

http://www.delissebloem.be 
natuurlijke producten 1 adres: www.delissebloem.be
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: de lissebloem

14 januari 2016

Beste Sabine,

welkom op het forum.

Je bent nog maar net begonnen, waardoor het lastig is om conclusies te trekken uit je cijfers. Goed dat je jouw webwinkel hier plaatst, zodat je in ieder geval wat tips kunt krijgen.

Wat mij direct opvalt is dat door het gebruik van de achtergrondafbeelding, de productfoto's met witruimte niet mooi uitkomen. Dit geldt ook zeker voor het vlak met merken. Door diezelfde achtergrondafbeelding leest de (langere) tekst niet prettig.

Verder is het niet direct duidelijk wat je in de webwinkel kunt kopen en waarom een bezoeker dat bij jou zou moeten doen. Vermeld dus duidelijk waarvoor de bezoeker hier terecht kan (bijvoorbeeld met een tagline) en noem klantvoordelen om bezoekers te overtuigen om iets te kopen (levering binnen een dag, hoogste kwaliteit, gratis retourneren, etc.)

Als je op de productgroepen klikt in het menu, zijn er een aantal die een lege pagina tonen. Via de subgroepen kom je er wel. De groep cadeaupakketjes is echter helemaal leeg.

Verder ontbreekt de contactinformatie: adres, telefoon, e-mail...


Leuk dat je gestart bent met je webwinkel en veel succes met het verbeteren.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: de lissebloem

14 januari 2016

Zoals gezegd springen de afbeeldingen met de achtergrond er niet mooi uit. Ook zijn de achtergronden van de afbeeldingen verschillend. Wit grijs donker. En ook de formaten zijn verschillend. Ik vind de achtergrond van de shop niet echt slecht maar je logo verdwijnt er wel in en valt niet meer op.

Ook de verzendkosten zijn niet echt duidelijk. Er staat bij verzendkosten een streepje. Moeten dan eerste alle gegevens worden ingevuld voordat de verzendkosten zichtbaar zijn?

Bedenk je altijd waarom er iemand bij jou zou kopen? Een aantal punten zouden kunnen zijn.

* Weinig aanbod op de markt.
* Goedkoop
* Service
* Snelle levering
Etc etc...

Probeer ook de drempel naar aanschaf zo klein mogelijk te maken. Als een klant eerst bijv zijn bankpas moet zoeken kan dit alweer een reden zijn om de aankoop uit te stellen of misschien wel helemaal te vergeten.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: de lissebloem

14 januari 2016

Verder valt op dat er geen btw wordt berekend als je producten hebt toegevoegd aan de winkelwagen.


De verzendkosten staan duidelijk vermeld onderaan op de homepage, maar komen inderdaad niet duidelijk terug tijdens het bestellen.


Gebruik de verschillende productgroep pagina's om content toe te voegen. Je hebt dit op een aantal pagina's gedaan. Zorg er dan wel voor dat de producten wel het eerst in het oog springen. Beperk dus de lengte van de tekst en toon een overzicht met producten uit die groep, of verplaats grotere teksten naar onder (een productoverzicht).


Ook is het verstandig om SEO toe te passen op je pagina.
Je kunt hierin best veel zelf doen, zie ook het volgende artikel.


Als je trouwens op thee klikt, is het eerste wat ik zie een tip over gin tonic...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
de lissebloem
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: de lissebloem

15 januari 2016

bedankt voor de reacties, hier kunnen we al iets mee.
Aanpassingen aan de lay-out gaan we eens bekijken

enkele vragen:
- De verzendkosten worden pas duidelijk wanneer we weten waar het pakje heen moet (we hebben andere verzendkosten voor BE en NL).
Dit is toch geen probleem aangezien we deze gegevens toch nodig hebben om het pakje te kunnen verzenden? Ze staan ook al vermeld op de frontpage.
- Wat zijn tips om de drempel om te bestellen te verlagen? We vragen enkel te betalen, en een adres om het pakje te versturen.
natuurlijke producten 1 adres: www.delissebloem.be
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: de lissebloem

16 januari 2016

30-50 bezoekers/dag als je webshop 2 weken online is is geen slecht resultaat lijkt me. Je moet wel eens kijken vanwaar die bezoekers komen:
Organische resultaten? Adwords? Social media? Referrals?
Waarom? Omdat je soms tot wel 50 neppe bezoekers kunt hebben, zogenoemde referral spam. Robots die je site bezoeken. Zij gaan natuurlijk niets kopen.
Daarnaast is het ook zo dat als je verkeer binnenkomt via bv. Adwords je misschien foute mensen aantrekt die helemaal niet geïnteresseerd zijn?
De eerste vraag is dus, trek ik wel relevante bezoekers?

Daarnaast moet je webshop uiteraard goed zijn. Persoonlijk vind ik het design niet zo geslaagd. Zo'n foto als achtergrond vind ik altijd een erg groot risico, meestal doe je er meer kwaad dan goed mee. Ook de afbeeldingen van je "merken" op de homepage zijn onscherp.
Als ik op je webshop kom zie ik geen enkel product of afbeelding van productgroepen, ik weet dus niet echt wat ik kan verwachten.
Een pagina met tips vind ik een slim idee, maar misschien maak je dan beter een blog? Zo kan je je profileren als specialist en 't is enorm goed voor je SEO. (meer tips om hoger te komen in Google met je webshop lees je hier.)
Wat meer tekst en uitleg bij je producten zou ook zeker niet slecht zijn. 

Opmerkingen van bovenstaande reacties zijn terecht, je kan aan de slag denk ik!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: de lissebloem

27 januari 2016

Hoe kijk je terug op je (bijna) eerste maand?
Heb je meer of minder bezoekers nu en heb je al verkopen gedaan?
 
Gebruikersavatar
de lissebloem
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: de lissebloem

28 januari 2016

We hebben enkele aanpassingen gedaan aan de lay-out (achtergrond lichter, logo verkleind, foto's op de frontpagina, blog opgestart, ...)
De bezoekersaantallen stijgen licht, en de eerste verkopen zijn binnen.
Opmerkingen blijven altijd welkom, we blijven er elke dag aan werken.
natuurlijke producten 1 adres: www.delissebloem.be
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: de lissebloem

28 januari 2016

Mooi dat de bezoekersaantallen al stijgen en de eerste verkopen nu binnen zijn.

De informatie in de winkelwagen, wordt nog weergegeven in een klein lettertype (o.a. prijs, hoeveelheid, totaal).

Nog een klein detail: het valt op dat een aantal menukoppen geen hoofdletter heeft (home, verwenpakketjes en blog).

Op het moment dat er een bestelling wordt gedaan en ik in de checkout omgeving kom, zie ik bovenaan op de pagina een half logo/ de naam half in beeld, op een afbeelding van matige kwaliteit.


Verder zou ik bij elke productgroep een of meer foto's toevoegen die de beleving versterken. Bijvoorbeeld een foto van verse kruidenthee die wordt ingeschonken bij thee, een vol schuimend bad bij badproducten, een mooie lentebloesem bij bach bloesems, etc.
Met andere woorden, beelden waardoor je zin krijgt om de producten te gaan kopen.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: de lissebloem

04 februari 2016

Je Over Ons pagina zou je nog wat verder kunnen verbeteren. Je vertelt nu een verhaal (dat is goed), maar je zou ook nog de klantvoordelen kunnen benoemen (waarom bij jou kopen?) en je zou het vertrouwen van de bezoeker kunnen vergroten.

Verder zag ik nog een spelfout op je blog pagina:
recente artilels
Overigens wordt het menu nu niet helemaal goed weergegeven: contact staat bij mij op een tweede regel.
 
Stijn
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 februari 2016

Re: de lissebloem

10 februari 2016

Hoi,

Volgens mij heb je een leuke markt gevonden en heeft je webshop zeker wel potentieel.
Wat tips:
  • Je afbeeldingen in je slider zijn te klein. Maak gebruik van passende afbeeldingen en maak gebruik van sfeerfoto's. Niet van producten.
    Klanten moeten de sfeer beleven
  • Je headerbalk (groen) is te aanwezig en niets zeggend. Andere kleur maken en iets met plaatjes erop. betalingslogo. verzendlogo. Vandaag besteld, morgen in huis, etc.
  • De titel van je website (die in het geopende tabblad van je browser staat) moet je aanpassen met een wat meer beschrijvende tekst. (zoekwoorden)
  • Als je een product in het winkelmandje doet en daarna wil je betalen (check-out??) dan krijg je een heel andere pagina. Andere kleuren, andere lay-out. Dat schrikt af.
  • Je voorpagina mag best een kort stukje tekst bevatten over je website. Wat verkoop je? Waarom? Waarom bij jou kopen?
Er is nog heel wat winst te halen in je shop! Doorzetten en dan kom je er wel!

Toffe groet,
Stijn