Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Iris-Camerabewaking
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 januari 2016
Contacteer:

Feedback webshop

15 januari 2016

Hallo iedereen,

Ik heb een redelijk nieuwe webshop online iris camerabewaking. Deze site is sinds begin december online. Volgens google hebben we een lage bouncerate (40 tot 60%) en bezoekers zijn gemiddeld 3 minuten online.
Maar we hebben een conversie van 0%. Ik heb prijsanalyses gedaan en sommige producten scherp in de markt gezet. Dus prijsstelling ligt het niet aan.

Kortom wil ik vragen met jullie expertise wat jullie van de site vinden. Misschien zie ik iets over het hoofd. Je wordt "blind" voor je eigen site. Misschien kan iemand met een frisse opbouwende kritiek komen..
Iris Camerabewaking webshop voor professionele beveiligingscamera's. Ook voor installaties op locatie!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Feedback webshop

15 januari 2016

Je bent pas kort online. Waar komen je bezoekers vandaan en hoeveel zijn er geweest? Kun je daaruit al conclusies trekken?
Je zegt het ligt niet aan de prijsstelling, maar dan hangt het sterk af welke bezoekers je trekt. Je zal kwaliteit leveren maar ik vind zo'n camera flink aan de prijs als ik ze met conrad vergelijk ;-)
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Feedback webshop

15 januari 2016

Beste Sebastiaan,

Het is een mooie website.
Je bent inderdaad nog niet heel lang online. Bezoekers moeten je webwinkel leren vertrouwen. Het helpt hierbij dat je ook een beveiligingsbedrijf hebt.
Je zou dit nog wat meer kunnen benadrukken.

Verder denk ik dat er wat teveel gebeurt op de homepage. Er zijn relatief veel zaken die om aandacht vragen, waardoor de individuele onderdelen minder opvallen.

Wat ook opvalt is dat er veel tekst wordt weergegeven op de productgroep pagina's. Voor de vindbaarheid helpt dit, maar de bezoeker moet eerst wel door de teksten scrollen, om bij de producten te komen die hij/ zij zocht. Daarbij blijft de balk met aanbiedingen hetzelfde, in elke categorie.

Bezoekers willen ook graag duidelijk geïnformeerd worden over de levertijd. Vermeld dit duidelijk op de website.

Hoeveel bezoekers heb je tot nu toe gehad?

Overigens viel mij op dat je sinds de opening al best wat verbeteringen hebt gerealiseerd. Goed bezig.
 
Gebruikersavatar
Klaas Koopman
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 augustus 2006
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Feedback webshop

15 januari 2016

Hallo iedereen,

Ik heb een redelijk nieuwe webshop online iris camerabewaking. Deze site is sinds begin december online. Volgens google hebben we een lage bouncerate (40 tot 60%) en bezoekers zijn gemiddeld 3 minuten online.
Maar we hebben een conversie van 0%. Ik heb prijsanalyses gedaan en sommige producten scherp in de markt gezet. Dus prijsstelling ligt het niet aan.

Kortom wil ik vragen met jullie expertise wat jullie van de site vinden. Misschien zie ik iets over het hoofd. Je wordt "blind" voor je eigen site. Misschien kan iemand met een frisse opbouwende kritiek komen..
Hey Sebastiaan,

De website ziet er op het eerste gezicht goed uit, echter is de site wel erg druk, met name de homepagina. Je moet gebruikers in veel gevallen het handje vasthouden als je ze ergens wil hebben. Laat ze daarom slechts een paar keuzes maken in het begin, om ze zodoende naar het onderdeel te sturen waar jij en zij heen willen, namelijk het product of categorie dat zij zoeken.

"Volgens google hebben we een lage bouncerate (40 tot 60%) en bezoekers zijn gemiddeld 3 minuten online." Om hoeveel bezoekers gaat het hier? En waar komen deze exact vandaan? Al eens gedacht om een adwords campagne op te zetten rond een product dat het vast en zeker goed doet? Een product met zoekvolume, waar jullie een veel betere prijs dan anderen leveren. Zodoende kun je eens kijken of de conversie ratio wel of niet goed zit. Daarnaast is het handig om dan eens wat A/B testen uit te voeren.

Een punt wat sowieso de conversie flink kan doen verhogen is het "toevoegen aan winkelmandje" hoger op de pagina te plaatsen, boven de zogeheten 'fold' oftewel de vouw. Alles daaronder wordt minder naar gekeken, over het algemeen. Dus zorg dat men, zodra men op een productpagina komt, gelijk kan zien hoe men kan bestellen. Op de plek waar dit normaliter staat, staat nu een link, waar ik eerder op klik om te kijken of ik kan bestellen. Dan kom ik onder het bestelknopje uit, wat ook niet echt gewenst is. Zorg tot slot dat de productpagina's wat rustiger zijn, ik kan vanaf die pagina naar allerhande andere producten, aanbiedingen en informatie, die wellicht niet relevant zijn als ik wil kopen.

Ik hoop dat je met bovenstaande eerst vooruit komt, zo niet dan horen we het graag!
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Feedback webshop

15 januari 2016

aanvullend:

het werkt vaak beter om de producten clean te tonen, waarbij extra informatie erg interessant en waardevol kan zijn, maar dan wel als hier door de bezoeker om wordt gevraagd. Met andere woorden, verbergen achter bijvoorbeeld een link met meer informatie over...

succes
 
Gebruikersavatar
Morris
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 juni 2015
Contacteer:

Re: Feedback webshop

16 januari 2016

Ik vond het zeer merkwaardig dat, wanneer ik een product wil bekijken, ik naar een nieuw tabblad gestuurd werd. Da's niet handig en ook nergens voor nodig.

Voor de rest lijkt het me dat je al aardig goed op weg bent, je hebt een redelijk duur product dus als je nog niet veel bezoekers hebt gehad lijkt het me logisch dat je nog niets verkocht hebt. Hier hebben we geen idee van natuurlijk.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Feedback webshop

02 februari 2016

Ik heb relatief weinig ervaring op het gebied van webshops, maar wel veel ervaring op het gebied van websites.
Wat mij als eerste opviel, is dat ik vrij veel moeite moet doen om alles goed te kunnen lezen. Zoals andere leden al aangaven, je wilt veel informatie kwijt, maar je zal keuzes moeten maken als je het aan mij vraagt. De menubalk vond ik persoonlijk moeilijk leesbaar en de homepage staat aardig vol. Kijk of je de homepagina en de rest van de website wat rustiger kan maken en beter leesbaar. Dat zullen bezoekers waarderen.

Verder zie ik in de footer Copyright 2015 staan, ik zou hier 2016 van maken. (klein dingetje ;) ) En ik zie op een aantal pagina's 2x hetzelfde plaatje van iDeal staan. Klanten begrijpen het wel met een enkel plaatje verwacht ik. Het groene label van het winkelwagentje was me amper opgevallen. Misschien een idee om hem in de topbar te verwerken, daar verwachten mensen hem eerder (lijkt me?) 

De goede basis ligt er wel. De structuur is goed en over de huisstijl is nagedacht, dat is duidelijk. Kijk of je wat kunt spelen met kleuren en beknopte teksten om de site rustiger te laten uitstralen. Daar zal je de meeste winst behalen, eigen ook wat de andere leden hier aangeven 

Succes ermee! :)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Feedback webshop

02 februari 2016

Verder zie ik in de footer Copyright 2015 staan, ik zou hier 2016 van maken.
En waarom zou je dat doen? Copyright met datum is de datum van publiceren dus als dat 2015 is hoef je het nooit meer aan te passen.
Buiten dat is een copyright melding overbodig omdat je al automatisch copyright hebt als je iets unieks schrijft.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Feedback webshop

02 februari 2016

Buiten dat is een copyright melding overbodig omdat je al automatisch copyright hebt als je iets unieks schrijft.
Precies. Een onnodige toevoeging voor een website, die nog door heel veel websites wordt geplaatst.
Ruimte die die je dus ergens anders voor kunt benutten.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Feedback webshop

02 februari 2016

Opmerkelijk? Dus jullie suggereren dat bol.com, Coolblue, Apple etc iets overbodigs op hun website hebben gezet? Het kan theoretisch gezien wel overbodig zijn, maar het straalt wel betrouwbaarheid uit. Dat is ook wat waard :) 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Feedback webshop

02 februari 2016

Het hangt wel af van de landen waarin je opereert...
(In de US worden overal copyrights en trademarks aangehangen)

Lees anders een dit artikel op Charlotteslaw.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Feedback webshop

02 februari 2016

Duidelijk! :-) 
 
M&Ms
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 augustus 2014
Contacteer:

Re: Feedback webshop

02 februari 2016

Het eerste wat mij gelijk opviel, is dat ik niet zomaar naar een product kan, of dat je een volledige overview van de producten hebt, zoals je in elke webwinkel ziet. Dan bedoel ik dat je gewoon 3x4 producten toont (3 naast elkaar en dan 4 rijen) uiteraard kunnen dat er ook meer of minder zijn. 
Overal waar je komt is het tekst tekst tekst, Leuk voor de SEO, maar de SEO moet je per product hebben. 

Als je dan toch tekst wilt hebben, maak dan een aparte informatie pagina waar je alle info over over de camera`s neerzet!

Hopelijk kan je hier wat mee.
www.smoely.nl | De website met een lach.
Smoely bedenkt en ontwikkeld producten voor ouders, pedagogen en kindercoaches.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Feedback webshop

02 februari 2016

Ben benieuwd naar de reactie van TS.

Ik hoop dat hij ons laat weten wat hij van de opmerkingen vindt en of er aanpassingen gemaakt gaan worden (of niet).

Volgens mij zijn er in ieder geval al een aantal aanpassingen gedaan.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht