Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
360productfotografie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 januari 2016
Contacteer:

Ervaring met Mollie.nl

21 januari 2016

Hallo mede webwinkeleigenaren, 

Sinds kort zijn wij ook actief in de webshop wereld, onze betalingen lopen via Mollie
Wij hebben aangezien ons prille bestaan nog niet veel ervaring met hun diensten. 

Wat zijn jullie ervaringen met Mollie? 
360 graden productfotografie; maak uw webshop onderscheidend!
 
ErwindeB
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 maart 2012
Contacteer:

Re: Ervaring met Mollie.nl

21 januari 2016

Onze ervaringen zijn uitstekend. Wij zijn twee jaar geleden overgestapt van iDEAL bij ING naar Mollie en dit is vele malen beter.
Bij hoge volumes is ook goed te onderhandelen over de tarieven van de verschillende betaalmethode.
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Ervaring met Mollie.nl

22 januari 2016

Wij hebben ook goede ervaringen met Mollie (grote aantallen passen ze tareiven aan -> wel om vragen!, correcte uitbetalingen) verder nooit problemen mee.
Al mijn klanten werken met Mollie of ik stel het ze iig voor als mijn 'preferrede' PSPer
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ervaring met Mollie.nl

22 januari 2016

Wij hebben ook goede ervaringen met Mollie (grote aantallen passen ze tareiven aan -> wel om vragen!, correcte uitbetalingen) verder nooit problemen mee.
Al mijn klanten werken met Mollie of ik stel het ze iig voor als mijn 'preferrede' PSPer
Is dit dan de enige reden om deze partij aan te bevelen aan je klanten?
M.a.w. wat zijn je goede ervaringen dan, naast correcte uitbetalingen en aanpasbaarheid (op aanvraag)?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Ervaring met Mollie.nl

22 januari 2016

Wat ik bij Mollie erg waardeer is dat de plugin voor WooCommerce erg goed werkt, je betaallinks kan aanmaken en dat de betaalomgeving er fris uit ziet. Vaak zie je nog wel eens pagina's met een verschrikkelijk uiterlijk, Mollie ziet er modern uit.
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Ervaring met Mollie.nl

22 januari 2016

Wij hebben ook goede ervaringen met Mollie (grote aantallen passen ze tareiven aan -> wel om vragen!, correcte uitbetalingen) verder nooit problemen mee.
Al mijn klanten werken met Mollie of ik stel het ze iig voor als mijn 'preferrede' PSPer
Is dit dan de enige reden om deze partij aan te bevelen aan je klanten?
M.a.w. wat zijn je goede ervaringen dan, naast correcte uitbetalingen en aanpasbaarheid (op aanvraag)?
  • Scherpe tarieven (korting bij meer transacties). Een van de goedkoopste !
  • Dienst is gratis
  • Veel diensten (Ideal, Sofort, Belfius, Mr Cash, Creditcard, Paypal)
  • Geen extra account nodig voor klant
  • Correcte en overzichtelijke manier van uitbetalen
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ervaring met Mollie.nl

22 januari 2016

  • Scherpe tarieven (korting bij meer transacties). Een van de goedkoopste !
  • Dienst is gratis
  • Veel diensten (Ideal, Sofort, Belfius, Mr Cash, Creditcard, Paypal)
  • Geen extra account nodig voor klant
  • Correcte en overzichtelijke manier van uitbetalen
Juist. Dank voor de toelichting.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Ervaring met Mollie.nl

22 januari 2016

Ik ben iets minder enthousiast. We zijn half 2015 overgestapt naar Mollie i.v.m. een mooie aanbieding met goede prijzen per transactie. Er waren van mijn kant wel enkele punten die ik miste vanuit de PSP die ik daarvoor had. Bij de aquisitie werd mij beloofd dat deze functionaliteiten konden worden toegevoegd, en dat het binnen no-time naar wens zou functioneren. Dat liep helaas anders. Ik heb ze een paar keer verzocht een indicatie voor updates te communiceren, maar het bleef maar uit. Toen ben ik weer teruggegaan naar mijn vorige PSP (Buckaroo Online Payments). Daar heb ik nu ook iets betere tarieven en kan ik weer gebruik maken van al mijn favoriete functies.

Wat viel mij tegen bij Mollie?
  • Betaallinks moeten handmatig worden ingevoerd (Bij Buckaroo gaat dit automatisch bij het aanmaken van een order in Magento)
  • Betaallink betalingen moet je handmatig bijhouden en verwerken in je webshop (Bij Buckaroo gaat dat automatisch op basis van ordernummer)
  • Geen branded emails bij betaallink en overboeking bankgegevens. Voor klanten erg onduidelijk. "Wie is Mollie???" (Bij Buckaroo volledig zelf in te richten met HTML)
  • Betalingen opzoeken met een multistore is omslachtig. Eerst webshop selecteren, tijdbestek en dan pas krijg je de betaling in beeld (Bij buckaroo 1 duidelijk overzicht)
  • Mislukte betaalpogingen niet inzichtelijk. (Bij Buckaroo is alles in te zien)
  • Magento module vrij beperkt. In feite bijna alleen aan/uit. (Bij Buckaroo is alles tot in detail in te stellen)
Toegegeven zijn de tarieven top, maar het systeem en de niet nagekomen beloftes van nota bene de eigenaar Adriaan Mol gaven voor mij de doorslag om terug te verhuizen. Ik zie wel in dat ik redelijk veeleisend ben. Als bovenstaande nadelen voor jou niet relevant zijn zou ik wel gewoon voor Mollie gaan, en profiteren van de mooie tarieven. Voor mij is en blijft het Buckaroo Online Payments.
 
Gebruikersavatar
360productfotografie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 januari 2016
Contacteer:

Re: Ervaring met Mollie.nl

23 januari 2016

Fijn om te horen dat het merendeel wel tevreden is over Mollie. 
Wij hebben van de week onze eerste "echte" betaling voldaan via Mollie. 
Stond gelijk in het account, en de volgende dag wat het bedrag op onze rekening terug te vinden. 
360 graden productfotografie; maak uw webshop onderscheidend!
 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Ervaring met Mollie.nl

24 januari 2016

Ik ben ook zeer tevreden over Mollie, inderdaad nooit gedoe of iets dergelijks.
Moet wel zeggen dat de webshop draait op WP en daarin is de plug-in ook helemaal prima en geen gedoe. Ik heb dus echter geen ervaring met Magento webshops en Mollie zoals Rudy bijvoorbeeld aangeeft. Daarnaast verwerk ik niet grote aantallen per maand maar toch is het zeer goed te betalen en heb ik ze eigenlijk nog nooit nodig gehad voor klantenservice of iets dergelijks.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
 
roosroos
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 maart 2017

Re: Ervaring met Mollie.nl

27 maart 2017

Voor gebruikers van Mollie, wees alert dat Mollie kosten rekent bij het terugstorten van geld naar een klant! Op hun website en ook bij telefonische hulp spreken ze van 0.25 cent aan kosten voor het terugstorten van geld aan een klant. Maar kosten zijn veel hoger.
Als je een credit card betaling van een klant wil terugstorten, stort dan niet het volledige bedrag terug. Mollie rekent gewoon de 2.8 % kosten en 0.25 cent . En bij een hoog bedrag loopt dat behoorlijk op.Zeer teleurgesteld met deze slechte informatie die mollie verstrekt!
 
Gebruikersavatar
Momotica
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 augustus 2015
Contacteer:

Re: Ervaring met Mollie.nl

27 maart 2017

Voor gebruikers van Mollie, wees alert dat Mollie kosten rekent bij het terugstorten van geld naar een klant! Op hun website en ook bij telefonische hulp spreken ze van 0.25 cent aan kosten voor het terugstorten van geld aan een klant. Maar kosten zijn veel hoger.
Als je een credit card betaling van een klant wil terugstorten, stort dan niet het volledige bedrag terug. Mollie rekent gewoon de 2.8 % kosten en 0.25 cent . En bij een hoog bedrag loopt dat behoorlijk op.Zeer teleurgesteld met deze slechte informatie die mollie verstrekt!
Vandaag een volledige credit card betaling terug gestort en de kosten worden ook gewoon in mindering gebracht. Je moet alleen €0,25 (ex btw uiteraard) aan refund kosten betalen.
Dit staat in het overzicht van de kosten.
Domotica en IP Camera specialist | Momotica.nl
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Ervaring met Mollie.nl

27 maart 2017

Vanaf wanneer spreken jullie over 'grote volumes'? Beetje een inschatting maken of het al tijd wordt om Mollie te bellen ;)
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Ervaring met Mollie.nl

02 april 2017

Vanaf wanneer spreken jullie over 'grote volumes'? Beetje een inschatting maken of het al tijd wordt om Mollie te bellen ;)
Volgens de website van Mollie:
Volumekorting

Voor grote bedrijven hebben we nog scherpere tarieven. Als je meer dan € 50.000 per maand of grote hoeveelheden transacties verwerkt, stuur sales een mail.
 
Gebruikersavatar
easywebshop
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2013

Re: Ervaring met Mollie.nl

03 april 2017

De meeste gebruikers van ons webshopplatform kiezen voor Mollie. Het is een uitstekende betaalprovider, zowel onze klanten uit België als Nederland zijn er zeer positief over.

Als webwinkeliers ontevreden zijn over hun PSP, dan is het meestal om één van deze redenen:
  • hoge (verborgen) fees, opstartkosten, maandelijks terugkerende kosten, complexe kostenstructuur
  • ingewikkelde en langdurige acceptatieprocedures
  • mislukte betalingen
  • blokkeren van geld, lang wachten voor uitbetalingen
Dat is gelukkig verleden tijd.
 
Gebruikersavatar
OnlineKeys
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 februari 2017
Contacteer:

Re: Ervaring met Mollie.nl

03 april 2017

Vanaf wanneer spreken jullie over 'grote volumes'? Beetje een inschatting maken of het al tijd wordt om Mollie te bellen ;)
Volgens de website van Mollie:
Volumekorting

Voor grote bedrijven hebben we nog scherpere tarieven. Als je meer dan € 50.000 per maand of grote hoeveelheden transacties verwerkt, stuur sales een mail.
Grote hoeveelheden transacties... Helaas nog steeds niet gespecificeerd. Maar de 50.000 halen we helaas nog niet :P
Je gebruikt toch geen illegale software?
Windows 10 Pro - €24,68 | Office 2016 Pro - €41,14
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Ervaring met Mollie.nl

04 april 2017



Volgens de website van Mollie:

Grote hoeveelheden transacties... Helaas nog steeds niet gespecificeerd. Maar de 50.000 halen we helaas nog niet :P
Denk niet dat het om een paar 100 transacties zal gaan ;-) Je kan natuurlijk altijd eens contact opnemen met Mollie en horen wat ze te zeggen hebben, een nee heb je...
Wat je ook kan doen is naar een Mollie reseller gaan, hun hebben meestal lagere tarieven omdat ze veel trancties inkopen. Ik heb dit gedaan en zit voor bancontact op 0,9% i.p.v. 1,5% en voor kreditkaart op 1,6% i.p.v. 1,8% (binnen Europa) en 2,7% i.p.v. 2,8% (buiten Europa). iDeal en de vaste kosten zijn hetzelfde gebleven. Als je een webwinkel voor België hebt of veel Belgische klanten, dan is het zeker het overwegen waard. 

EDIT:
Ik zit bij een Belgische Mollie reseller en die dus voornamelijk veel bancontact tranacties heeft. Misschien als je naar een Nederlanse Mollie reseller gaat dat er dan wel iets mogelijk is om te zakken in tarief voor iDeal, al weet ik niet hoeveel marge Mollie zelf nog heeft op iDeal transacties, want €0,29 is al erg laag.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht