Weekbieding.nl bezoekers en verkopen vallen tegen.

1
Beste allemaal,

Wij hebben enige tijd geleden weekbieding.nl geopend. Wij hebben moeite met het binnen halen van bezoekers. Als we dan eenmaal bezoekers hebben dan wordt er niets gekocht. Wij hebben het idee dat we iets verkeerd doen, maar we weten helaas niet wat.

Onze doelgroep zijn vrouwen tussen de 16 en de 45 jaar die van mode accessoires houden.

Wij hebben SEO ingesteld en maken regelmatig Facebook campagnes waar we sowieso elke week een nieuwe aanbieding op zetten. Op Facebook krijgen we veel views, maar soms blijft het daarbij. Daarom vragen wij ons af, zijn de aanbiedingen niet interessant? Zijn we te goedkoop (waardoor we onbetrouwbaar overkomen)? Zijn de foto's niet leuk? Of doen we iets anders verkeerd? Zijn we te duur? (niet dat we goedkoper kunnen, maar toch).

Alle hulp wordt heel erg gewaardeerd!

http://weekbieding.nl
http://facebook.com/weekbieding

Re: Weekbieding.nl bezoekers en verkopen vallen tegen.

3
Eigenlijk hebben jullie geen assortiment. Er is geen keuze dus je moet erg veel geluk hebben als iemand iets leuk vindt en koopt. 
Sommige foto's zijn erg donker, soms maar 1 foto die eigenlijk geen informatie geeft. Weinig omschrijving bij producten. (Hoezo seo gedaan?)
Portemonnee getoonde afbeelding kan afwijken van werkelijke uitvoering. Vind je net een mooie is hij in werkelijk anders!! Dan maar niet kopen...

Re: Weekbieding.nl bezoekers en verkopen vallen tegen.

4
ikfixhetvoorje schreef:- Wat is enige tijd?
- Waar adverteren jullie precies, gericht op jullie doelgroep?
- Erg veel concurrentie in jullie segment
- Enige tijd is een maand.
- Wij adverteren tot nu toe alleen maar op Facebook en inderdaad gericht op onze doelgroep.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Weekbieding.nl bezoekers en verkopen vallen tegen.

5
PaulG schreef:Eigenlijk hebben jullie geen assortiment. Er is geen keuze dus je moet erg veel geluk hebben als iemand iets leuk vindt en koopt. 
Sommige foto's zijn erg donker, soms maar 1 foto die eigenlijk geen informatie geeft. Weinig omschrijving bij producten. (Hoezo seo gedaan?)
Portemonnee getoonde afbeelding kan afwijken van werkelijke uitvoering. Vind je net een mooie is hij in werkelijk anders!! Dan maar niet kopen...
Dank u wel!
- Wij kunnen ons assortiment uitbreiden en gaan daarmee aan de slag.
- We zullen ook met de foto's aan de slag gaan; meer en duidelijkere foto's per product.
- Bij sommige producten (meestal lederen producten met dierenpatroon) hebben we inderdaad vermeldt staan dat het product kan afwijken van de werkelijke uitvoering omdat koeienvacht nooit hetzelfde is. Is het advies dan toch om die tekst achterwegen te laten?
- SEO hebben we het volgende gedaan: SEO vriendelijke URLS, Tags gemaakt, Op de titels gelet, aangemeld bij diverse zoekmachines, op de achtergrond een extra Sitemap gekoppeld aan Google. Advies is dus ook om uitgebreidere product omschrijvingen te maken?
Heeft u misschien nog meer tips?

Re: Weekbieding.nl bezoekers en verkopen vallen tegen.

6
Ik wil niet te pessimistisch of onvriendelijk zijn. Maar ik ben bang dat dit op deze manier niet zoveel zin heeft om door te gaan. Seo is niet een vriendelijke url, een tag-je hier en daar en een omschrijving en een titel en een sitemapje uploaden. Het gaat om user engagement in 2016, het gaat erom dat de vraag die de zoeker stelt in Google search wordt beantwoord. Het gaat niet om views in Facebook, maar om de engagement. Het gaat om unique value, en dan bedoel ik niet gratis verzendkosten en morgen bezorgd, dat heeft iedereen. Maar het is teveel wat er allemaal mis in je winkel.

Jullie zullen terug moeten naar de basis, Wie willen we bereiken, waarom zouden die naar onze site komen, hoe gaan we hen overtuigen bij ons te kopen.

Re: Weekbieding.nl bezoekers en verkopen vallen tegen.

8
Een maand online is natuurlijk hartstikke kort en zonder marketing mag je blij zijn met elke bezoeker die jullie website bezoekt!
Bij de naam "weekbieding" verwacht ik een site met een tiental knallende aanbiedingen of een tiental producten waar op geboden kan worden. Nu zie ik een winkel met een beperkt assortiment van goedkope bijoux en modeaccessoires, waar letterlijk al honderden webwinkels van te vinden zijn.
Ik mis een mooi uitnodigend logo, een unieke uitstraling en duidelijke productfoto's! Als ik een portemonnee in m'n handen heb, kijk ik als eerste aan de binnenzijde hoeveel vakje deze heeft. deze foto's ontbreken op jullie site!
In artikel 14 van jullie Algemene voorwaarden verwijzen jullie naar de geschillen commissie voor het afhandelen van klachten, zijn jullie hierbij ook aangesloten?
In hoeverre hebben jullie ervaring opgedaan met andere webshops?
Over ons: 
Weekbieding.nl is ontstaan door twee vrienden die jarenlang ervaring hebben opgedaan in online verkoop. Samen met deze ervaring en de juiste kennis, hebben we besloten een webshop te starten. Wij speuren wekelijks af naar trends, zodat we tijdens de inkoop de beste must have items kunnen selecteren en deze kunnen aanbieden in onze webshop. Hiermee onderscheiden we ons van de rest.  

Re: Weekbieding.nl bezoekers en verkopen vallen tegen.

9
Daarbij als ik het zie, denk ik WEER een webshop met dat soort portemonnee's en tassen. En zo verkoop je sterling zilver oorbellen voor €2,-? Daar geloof ik dus al niets van! En dan kan ik ook een tas kopen van €105! Qua prijs loopt het wel erg uiteen, dus voor de budgetzoekers is er iets en voor de luxe zoekers. 

Maar er is inderdaad niets qua SEO gedaan. En dit is SEO-vriendelijke URL als het om een product gaat? http://weekbieding.nl/tassen/unleadedta ... ndon-Black

Dit hoort niet in over ons: 
Over Ons
Aanbiedingen: 
Ons doel is om continu verwachtingen van onze doelgroep te overtreffen.  
Met iedere week nieuwe aanbiedingen en nieuwe producten, hoeft het shoppen bij ons nooit te gaan vervelen. 

Over ons: 
Weekbieding.nl is ontstaan door twee vrienden die jarenlang ervaring hebben opgedaan in online verkoop. Samen met deze ervaring en de juiste kennis, hebben we besloten een webshop te starten. Wij speuren wekelijks af naar trends, zodat we tijdens de inkoop de beste must have items kunnen selecteren en deze kunnen aanbieden in onze webshop. Hiermee onderscheiden we ons van de rest.  
Wie, wat, waar is je doelgroep? Ben ik dat of mijn buurmeisje? Hoe overtref je mij of haar dan? Zijn de producten maar in kleine oplages opgekocht en komen ze nadat ze uitverkocht zijn weer terug of zijn ze definitief weg? 

Jullie hebben jarenlang ervaring opgedaan in online verkoop? Waarom zie ik dat eigenlijk niet terug? Waarom verkoop je je zo, als je hier komt van na een maand hebben we wel kijkers, maar niemand koopt wat. 

Daarbij hoe werkt weekbieding? Is dat elke week een andere categorie in de aanbieding is? Of een andere productlijn zoals de portemonnee's met sterren? Maar wie zijn jullie? Hoe zien jullie eruit? 

Dan kom ik bij verzendinformatie: 
Wij doen ons uiterste best om onze producten binnen 2 werkdagen te leveren.
Mocht dit wegens onvoldoende voorraad niet mogelijk zijn, dan brengen wij u direct op de hoogte over de status van de levertijd.  

Onze producten worden via UPS verzonden.
UPS? Waarom dat? En hoeveel verzendkosten? Oh moment.. staat bovenin: 
  • ALTIJD MAAR €2,99 VERZENDKOSTEN
Dat MAAR... moet er echt uit ;) .

http://weekbieding.nl/index.php?route=i ... on/contact
Telefoon: nog niet beschikbaar? Waarom dan een koptitel erbij zetten? Daarbij moet er een telefoonnummer zijn. 
Onder openingstijden staan geen openingstijden en opmerkingen bevat kvk en btw-nummer? Niet logisch. 

En het heet: "onze locaties"? Dus jullie willen meerdere locaties gaan openen of blijft het er bij 1? 

Waarom staan aanbiedingen in de footer? 

Er is nog genoeg werk aan de winkel en daarbij moet je anno 2016 ook niet denken dat je binnen 14 dagen verkopen hebt als je zo begint. Heb je al 2 maanden van te voren bijvoorbeeld op FB en Twitter eventuele klanten proberen te werven? Dan kan het wel. 

Op FB is het ook redelijk rustig en in nog geen maand tijd al 2 like & share acties... welke doelgroep wil je aanspreken?

Re: Weekbieding.nl bezoekers en verkopen vallen tegen.

12
Klopt, succes. Laat je niet ontmoedigen, het word nou eenmaal steeds drukker online, en dus ook veel moeilijker je te onderscheiden.
Het beste is wat hierboven al gezegd word, het gaat om client engagement tegenwoordig. Verplaats je in de koper, hoe die zoekt, waar die zoekt en begin daar. Anders zie je de bomen door het bos niet meer.
http://www.ikfix.nl/
https://www.youtube.com/channel/UCxg5K- ... qCMBjMNzYA