Een kritische noot

1
Ondanks alle waarschuwingen zijn we toch een webwinkel begonnen voor kinderkleding, www.followmi.nl. We hebben ons best gedaan om de webwinkel zo goed, overzichtelijk mogelijk en gebruiksvriendelijk in te richten. Ondanks de vele concurrentie zijn we volgens mij op de goede weg qua omzet, aantal bezoekers, bounce rate etc. etc. Neemt niet weg dat een kritische noot altijd welkom is.
Op dit moment is onze webwinkel ondergebracht bij mijnwebwinkel.nl. Ondanks de beperkingen (die overigens afgelopen jaar enorm zijn verbeterd) hebben we nog geen reden kunnen vinden om over te stappen. 

Graag hoor ik van jullie.

Re: Een kritische noot

2
Op het eerste gezicht een mooie, nette website.

Alvast wat punten:
100% tevredenheid is een uitdrukking waarvoor ik niet zo snel zou kiezen... Dit impliceert min of meer dat alle klanten een waardering van 10/10 geven. Dit blijkt niet uit de reviews (hoewel deze wel erg positief zijn).

De rits boven het menu vind ik leuk gevonden en grappig, maar de website wordt er niet mooier van.

Er staan veel links in het bottom menu. Door dit te beperken geeft het een rustiger beeld. Home kan je sowieso verwijderen. En waarom een gastenboek en reviews van KiyOh?

Verder is de nieuwsbrief aanmelding niet heel duidelijk. Je zou daarbij ook voordelen kunnen noemen voor een bezoeker om zich aan te melden.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Een kritische noot

3
Als je trouwens een product bestelt en naar de winkelwagen gaat, dan krijg je echt een hele lap tekst te zien. Dat is zeker niet handig.

Je moet zelfs een heel scherm naar beneden scrollen, voordat je de winkelmand ziet.

Mooi dat je wilt toelichten hoe een en ander werkt, maar dit schrikt klanten af. Extra informatie geef je beter op aanvraag (info, klik voor toelichting, etc.).
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Een kritische noot

4
Bedankt voor je reactie.
We proberen de site af en toe te vernieuwen. Laten we zeggen dat we eens per 4 maanden een nieuw ontwerp maken. We vonden het zelf wel grappig om een keer een rits bij het menu te zetten zodat trouwe bezoekers eens een keer wat anders zien. Over een paar maanden is deze ongetwijfeld weer verdwenen en we hebben we hopelijk weer iets nieuws bedacht.

Wat betreft de 100% tevredenheid heb ik als usp willen benadrukken dat wij uitsluitend positieve beoordelingen hebben en al onze klanten ons aanbevelen. Als je een goede suggestie hebt van hoe ik dit beter kan presenteren, dan hoor ik dat graag.

En bedankt voor je overige tips. Ik ga er mee aan de slag en laat nog van me horen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Een kritische noot

5
Zomaar een aantal alternatieven:

Aanbevolen door 100% van onze klanten

Al onze klanten bevelen ons aan

KiYoh (review) score van 9,4


PeterD:
We proberen de site af en toe te vernieuwen. Laten we zeggen dat we eens per 4 maanden een nieuw ontwerp maken. We vonden het zelf wel grappig om een keer een rits bij het menu te zetten zodat trouwe bezoekers eens een keer wat anders zien. Over een paar maanden is deze ongetwijfeld weer verdwenen en we hebben we hopelijk weer iets nieuws bedacht.
Dat kan ik dan wel weer waarderen! Ik gok je (vaste) bezoekers ook.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Een kritische noot

6
Wat mij het eerste opvalt, is dat de header verschrikkelijk druk is. Kijk of je wat padding aan de rits kan toevoegen, zodat er wat witte ruimte.afstand ontstaat. Dat maakt het gelijk een stuk rustiger.

Verder staan er verschrikkelijk veel producten op de homepage. Dat maakt het onoverzichtelijk en dat is jammer, want je verkoopt leuke dingen.

De Facebook-afbeelding vind ik persoonlijk wat amateuristisch uitzien. Platgezegd ziet het eruit alsof je in Paint dit plaatje hebt bewerkt. Kijk of je een rechtenvrij Facebookplaatje kan vinden, plaats die op je homepagina en zet je eigen Facebookpagina erachter als link (a href) ;)

Je diepere pagina's/vervolgpagina's van de productcategorieën geven allemaal ' 0 jongens 0 meisjes' weer. Dat is best verwarrend. Ik gebruik zelf niet mijnwebwinkel, maar kijk even of je hier wat mee kan.

Overall een leuke webshop! :)
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Een kritische noot

7
Dat was ook mijn eerste gedachte. Omdat hij al wat druk overkomt, zou ik de facebook een kleine button maken.
Geeft wat meer rust en mensen vinden hem toch wel!

Re: Een kritische noot

9
Wederom iedereen bedankt.

De header is inderdaad een beetje druk. De reden hiervoor is dat ik wel alle USP's in de header wil hebben. Er zijn weinig klanten die direct op onze homepage binnenkomen, de meeste komen direct binnen bij een bepaald merk. Dit komt omdat wij bij de afzonderlijke merken een in google een goede score hebben. Voor al deze bezoekers wil ik dat ze direct onze USP's zien en daarom staan ze in de header. Ook wil ik duidelijk maken dat wij bij de reviews een goede score hebben.
Nadeel is dan wel een volle header. Wel een goede suggestie om rondom de rits iets meer witte ruimte te maken, hier ga ik mee aan de slag.

Wat betreft het aanpassen van de tekst van "100% klanttevredenheid" naar "Aanbevolen door 100%" van onze klanten is inderdaad een betere tekst. Maar aan de andere kant is de header al zo vol. Ga ik ook even over nadenken.

De lap tekst bij het bestellen vind ik zelf wel meevallen. Je moet daar namelijk de manier van betalen invullen en dan is het wel handig om daarboven duidelijk te maken welke mogelijkheden er zijn en wat je dan moet doen.

Wat betreft het amateurisme van het facebook plaatje en nu ik er weer even naar kijk, kan ik je geen ongelijk in geven. Ga ik een nieuwe voor maken. Ik kan 'm wel kleiner maken, maar moet dan wel controleren of deze ook altijd mooi wordt weergegeven, b.v. op de tablet en telefoon. Volgens mij was dat de reden dat ik 'm destijds vrij groot gemaakt heb.

Het probleem van mijnwebwinkel is dat ze geen filters hebben. Al een aantal keren aangevraagd, maar geen succes. Vandaar dat bij iedere pagina iets staat van 0 jongens  0 meisjes om aan te geven dat je op jongens / meisjes kunt filteren wat eigenlijk onderliggende pagina's zijn met links naar bepaalde producten. 
Misschien dat ik deze "eigen gemaakte filters" iets anders moet weergeven.

De header is inderdaad niet helemaal scherp. Via mijnwebwinkel kun je de header maken door een afbeelding te uploaden. De afbeelding die ik gemaakt hebt (1350 x 140) is wel scherp, dus weet even niet waar het "fout" gaat. Zal ik eens bij MWW navragen of bij andere sites kijken of deze het ook hebben.

De jaartallen staan in de menu's om aan te geven dat dit de nieuwste collectie is. Wel webwinkels hebben niet de mogelijkheid om direct bij leveranciers in te kopen en hebben daarom niet de nieuwste collectie. Dit is ons wel gelukt en willen dus benadrukken dat dit de nieuwste collectie is.

De kritische noten worden zeer gewaardeerd. Zodra ik de site heb aangepast laat ik het even weten.

Gr.

Peter

Re: Een kritische noot

10
Als korte reactie op de lap tekst bij het bestelproces. Ik heb zojuist even gekeken en heb nog net niet het idee alsof ik een boek(werk) moet lezen. Het is eigen keuze, maar wij kijken er vanuit een ander perspectief naar. Ik snap heel goed dat andere forumleden dit zijn opgevallen.

De info die er staat biedt ook werkelijk geen ene vorm van toegevoegde waarde. Waarom zou je zeggen welke banken je iDeal-systeem ondersteund? Dat zien mensen bij het betaalproces wel.
Ik zie 9 betaalmethodes helemaal uitgewerkt? De plaatjes staan in de footer. Goed genoeg. In kleine lettertjes dat je 100% veilige verbinding hebt? Leuk, maar dat hoort hier niet thuis. En de verzendkosten? Dat neemt twee lange regels in beslag en dit kan je beter vermelden op een aparte pagina in de footer, daar gaan mensen ook eerder zoeken. Nu valt het helemaal niet op.

Platgezegd zou ik niet eigenwijs doen, en álles deze info op een aparte pagina plaatsen, want dit kost je klanten bij het betaalproces ;)

Als je bij bol.com of Coolblue iets gaat bestellen hoef je ook niet eerst een heel levensverhaal te lezen om te weten dat het betrouwbaar is :)

Groetjes Thomas
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Een kritische noot

11
PeterD schreef:Wederom iedereen bedankt.

De lap tekst bij het bestellen vind ik zelf wel meevallen. Je moet daar namelijk de manier van betalen invullen en dan is het wel handig om daarboven duidelijk te maken welke mogelijkheden er zijn en wat je dan moet doen.
Maar het gaat er niet om wat jij zelf vindt meevallen... Het gaat om je doelgroep.

Probeer zoveel mogelijk overbodige onderdelen (in dit geval dus de tekst) weg te halen. Mocht je echt een doelgroep hebben die hier geen kaas van gegeten heeft, geef dan, door middel van bijvoorbeeld een kort linkje aan dat er uitleg beschikbaar is).

Verder volstaat een algemene verwijzing naar de informatiepagina's.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Een kritische noot

12
Iedereen bedankt voor de kritische noten.
Ik heb de informatie bij het bestelproces inmiddels aangepast. Alle info ten aanzien van betaalmogelijkheden op een aparte pagina gezet en is direct beschikbaar via een link. Dit is inderdaad overzichtelijker.
In de header heb ik iets meer ruimte gemaakt en de rits verkleind. Ook dit is inderdaad beter.
De facebook afbeelding op de homepage is aangepast en is nu hopelijk wat minder amateuristisch. 

Nogmaals iedereen bedankt. De meeste adviezen zijn geïmplementeerd.

Kritische noten zijn uiteraard altijd welkom.

Gr. Peter

Re: Een kritische noot

14
Hi Peter,

Het ziet er inderdaad al stukken beter uit. Ik kan zien dat je zeker met ons tips aan de slag bent gegaan.
Fijn om te horen en te zien.

Persoonlijk ben ik nog steeds niet zo kapot van de rits in de header, als ik hem eruit haal is de header zó veel rustiger.
Overweeg het ;)

Verder staan er wel bizar veel producten op je homepage. Beetje veel van het goede? Kan je er niet een paar afhalen? Tenslotte wil je mensen aansporen om zelf ook op zoektocht te gaan naar wat je allemaal te bieden hebt.
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Een kritische noot

15
Hoi Peter!
Ik gebruik zelf ook mijnwebwinkel dus misschien kun je gezien de beperkingen hier nog mee uit de voeten  
Wat betreft het amateurisme van het facebook plaatje en nu ik er weer even naar kijk, kan ik je geen ongelijk in geven. Ga ik een nieuwe voor maken. Ik kan 'm wel kleiner maken, maar moet dan wel controleren of deze ook altijd mooi wordt weergegeven, b.v. op de tablet en telefoon. Volgens mij was dat de reden dat ik 'm destijds vrij groot gemaakt heb.
Gebruik een eventueel een icon. Het Facebook F-je is denk ik wereldwijd herkenbaar, klein en dus niet schreeuwend.
Het probleem van mijnwebwinkel is dat ze geen filters hebben. Al een aantal keren aangevraagd, maar geen succes. Vandaar dat bij iedere pagina iets staat van 0 jongens  0 meisjes om aan te geven dat je op jongens / meisjes kunt filteren wat eigenlijk onderliggende pagina's zijn met links naar bepaalde producten. 
Misschien dat ik deze "eigen gemaakte filters" iets anders moet weergeven
Probeer anders subpagina's zoals wij dat geprobeerd hebben www.bee-zonder.com
De header is inderdaad niet helemaal scherp. Via mijnwebwinkel kun je de header maken door een afbeelding te uploaden. De afbeelding die ik gemaakt hebt (1350 x 140) is wel scherp, dus weet even niet waar het "fout" gaat. Zal ik eens bij MWW navragen of bij andere sites kijken of deze het ook hebben.
uit m'n hoofd moet de header minimaal 2200 px breed zijn om goed scherp weergegeven te worden. Wel even proportioneel de hoogte meeschreven natuurlijk.

De jaartallen staan in de menu's om aan te geven dat dit de nieuwste collectie is. Wel webwinkels hebben niet de mogelijkheid om direct bij leveranciers in te kopen en hebben daarom niet de nieuwste collectie. Dit is ons wel gelukt en willen dus benadrukken dat dit de nieuwste collectie is.
Eventueel knoppen gebruiken met tekst als "nieuw winter" "nieuw zomer"?

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
www.bee-zonder.com - Unieke, met de hand gezeefdrukte producten

Re: Een kritische noot

16
Bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om even een kritische noot te schrijven. Leuk om te zien dat het door blijft gaan.
Momenteel even druk met andere zaken, maar ga er binnenkort weer mee aan de slag.

Jullie horen nog van me.