Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

1
Beste webwinkelvrienden,

** warning.. ik heb er blijkbaar een heel verhaal van gemaakt!!! **

Onze webwinkel wil maar niet "aan" gaan. En ik ben even leeg aan het raken. Ik geloof er nog steeds in. Maar ik loop steeds weer tegen een muur van teleurstellingen aan dat de energie die erin gaat niet terug komt. Niet eens zozeer in de financiën. Maar in de passie. Ik weiger de handdoek in de ring te gooien. Maar wat ik wel graag eens zou willen zien is dat het iets meer is dan dat het nu is. Ik verwacht geen miljoenen omzet. Maar een beetje meer ROI zou toch wel tof zijn.

Klein stukje geschiedenis
Al een hele poos wil ik mijn eigen werk en illustraties verkopen als decoraties. Dat is ontstaan nadat steeds meer ouders erom gingen vragen. En hoe gaaf zou het niet zijn als ik steeds meer voor mijzelf kan tekenen en dat kan verkopen dan dat ik voor anderen moet tekenen (http://www.roykorpel.nl). Zo is onze webwinkel geboren (januari 2013) en gegroeid tot wat het nu is. Ik verstop de link achter tekst omdat ik voorzichtig wil zijn met het verspreiden van de link op deze pagina's. Het lijkt me onwenselijk als klanten hier terecht komen terwijl ik ze in de winkel wil krijgen :P

Mooie winkel (vind ik zelf)
Kort samen gevat.. de bezoekers aantallen stijgen al tijden niet maar blijven kabbelen en de verkopen gaan soms even op.. en dan weer neer en is het zomaar 2 weken stil. Ik zal zo wat statistieken meegeven. Natuurlijk hebben wij ons best gedaan om meer bezoekers te krijgen. Zowel betaald als gratis. Helaas heeft dit ook geen zoden aan de dijk gezet. Ook heb ik SEO experts laten kijken en hun ding laten doen in bijvoorbeeld adwords. Dit heeft alleen geld gekost ondanks dat ze hun best deden). Aan de webwinkel heb ik heeeeeel veel aandacht besteed. Alles wat je ziet heb ik zelf gemaakt. De 3D renders, de looks van de winkel, het logo, de bewerkte plaatjes, al het artwork wat je op de plaatjes ziet, verzin het maar. De webwinkel draait op Magento en het thema Ultimo. Ik draai met een sjiek https certificaat en de hele winkel ligt in https. Ik heb een webwinkelkeur voor het vertrouwen en een vast telefoonnr genomen. Allemaal voor de good feeling. Een onepagestepcheckout module, wederom om een drempel weg te halen. Ook kunnen mensen gewoon zonder een account een bestelling plaatsen en is het verzenden boven de 50 euro gratis binnen NL en BE. Als ik om me heen kijk onder de webwinkels vind ik persoonlijk dat de winkel er meer dan goed uitziet. Ik ben ook een beetje moe van mezelf aan het worden dat ik dit stukje steeds beter en beter wil maken. Het ettert dat de mensen blijkbaar niet tot kopen over gaan maar twijfel of dit wel aan de looks ligt.

Wat denk ik zelf dat er mis is:
- Het aanbod! Er moeten meer soorten producten bij komen. Daar zijn we achter de schermen druk mee bezig. Denk aan armbandjes, kralen, vlaggetjes, papieren opbergzakken etc. Bijna alles gepersonaliseerd. Daar wordt / is ook materiaal en apertuur voor aangeschaft. Helaas gaat tot nu toe alles met veel wrijving. Spullen die we nodig hebben moeilijk te krijgen. apparatuur die we nodig hebben prijzig. 

We zijn op het moment bezig met een decoratie op houtlijn, die de komende weken wordt bijgevuld met meer designs. Die heb ik al klaar op mijn computer maar moeten uitgewerkt worden tot producten in de winkel (tijdrovend klusje). En hebben we recent geboortespandoeken en vlaggen toegevoegd. Hier komen ook nog meer varianten bij. Kortom.. het aanbod moet omhoog. Maar daar zijn naast tijd ook geld investeringen voor nodig. Als het huidige aanbod nu mensen niet tot een aankoop sturen, durf ik een flinke investering even niet aan.

- Muurstickers kan je op iedere hoek van de webwinkelstraat kopen tegenwoordig. Ik heb er over nagedacht maar wil er voorlopig gewoon niet aan beginnen. Ik wil niet de 1001 in een dozijn zijn met dezelfde muurstickers die meestal gewoon op aliexpress worden aangekocht. No-way. Ik heb ook eigen muurstickers ontworpen en geprobeerd daar een product van te maken. Deze worden best prijzig en het is een heleboel werk om zulke stickers te illustreren (+ snijlijnen etc etc etc). Kortom, denk ik dat ik last heb van de zeer goedkope muurstickers overal.

- Social media! Ik kom er simpelweg niet aan toe. Niet dat we het niet hebben geprobeerd. Zeker op twitter zijn we een poos heel actief geweest. Maar de inzet en energie die daar in ging zitten ook al lijkt dat simpel geregeld.. betaalde zich niet terug. Er moeten toch plaatjes gemaakt worden om een leuke tweet te maken. En de tweets moeten ook klaar gezet worden waar je ook weer even een uurtje zoet mee bent. Ik heb nog een heleboel artwork te maken voor de producten dus uurtjes tijd zijn er niet zo heel veel. Mijn vrouw is al een heel poosje druk met Pinterest en dat kanaal lijkt best te groeien. Al komen er steeds meer volgers uit het buitenland bij die ik beschouw als niet interessante volgers. Pinterest is onze beste social media kopers kanaal in onze winkel. Een paar plaatjes worden goed gepinnend. Maar de bezoekers vallen wederom tegen. Facebook probeer ik een beetje actiever op te pakken. Ik doe mn best. Bloggen zit niet in onze vingers en daar wil ik in gaan investeren. Maar dat kost natuurlijk weer centen. Dat is niet erg als de winkel een beetje omzet maakt. Voor nu, heb ik daar een rem op gezet. We zullen zelf iets moeten bloggen maar wil even niet van de grond komen.


Bezoekers kopen
- Momenteel heb ik een admarkt advertentie lopen. Voor mij even een nieuw stukje om te kijken wat er gebeurd. Ik heb zo een 50 euro tegoed gekregen om te testen. Ik heb een advertentie lopen en op 2 cent per click gezet. Afwachten wat het resultaat gaat zijn. Ik heb tips gebruikt die ik op het forum hier heb gelezen. 

- Adwords staat even uit. Het leek een steeds harder lopende put waar ik mn geld in stopte. Geld erin, geen verkopen eruit. Zowel gewoon adwords als display advertenties. Bovendien moeten voor de display advertenties natuurlijk mooie plaatjes gemaakt worden. Daar heb ik uren aan gewerkt en geen resultaat. Energie in --> geen energie terug. (vreet aan de passie)

- Diverse keren op Facebook wat geprobeerd. Resultaat was dat mensen niet klikte op de links. Daar is vast nog wat te leren. Maar ROI was op het moment niet interessant.

- Pinterest nog niet geprobeerd. Ervaringen delen zijn meer dan welkom.


Wat heb ik aan de winkel gedaan om het goed proberen te doen:
- Ieder product (de muurdecoraties) heb ik in een mooie 3D render gezet. Kost een boel tijd maar ik wil dat het er gewoon tof uitziet. Er zijn nog wat "oudere" producten die dit niet hebben. De transactie van 2D plaatjes naar 3D plaatjes kost nu eenmaal tijd en ik wil het goed doen. 

- Ik probeer met stockphotos hier en daar het gevoel te geven hoe een decoratie eruit komt te zien door mijn artwork erin te fotoshoppen

- Diverse modules aangekocht zoals Onepagestepcheckout, een eigen review module van Magmodules zodat ik niet afhankelijk ben van een review site. Een module die mensen vraagt een review te schrijven na een bepaalde periode. 

- SEO van onder tot boven. Met eigen opgebouwde kennis en hulp van anderen. Links naar derden en social media hebben een no-follow. Ik doe het redelijk goed in de zoekwoorden waar ik op gevonden wil worden en sta op de belangrijke woorden op de eerste pagina. Dit check ik allemaal met Webmasters. Via Adwords kijk ik naar zoekvolumes etc etc met bepaalde woorden. Echter denk ik dat doormiddel van bloggen meer bezoekers zouden moeten kunnen komen. Bijna al mijn zoekverkeer is organisch maar loopt verder niet op. 

- We hebben een klantenscore van 4.9 uit 5 met 25 beoordelingen. En daar ben ik zeer trots op. Ik vermoed dat ik veel meer beoordelingen zou kunnen krijgen maar mijn uitnodiging is denk ik niet echt heel interessant / overtuigend qua tekst haha. En met een handje vol sales per maand zal het ook niet snel oplopen qua beoordelingen.

- Drempels wegnemen. Mensen kunnen zonder account bestellen. Betalen op 1 pagina. iDeal, Mistercash, Paypal, Bank betalen (sisow module). Gratis worden decoraties gepersonaliseerd en gratis verzending vanaf 50 euro in NL en BE. Verzendkosten daar onder slechts 2,95. We hebben een keurmerk en een mooi SSL certificaat. 


Technisch (SEO / website snelheid etc)
- Ik heb mijn best gedaan om veel dingen te verbeteren in de snelheid. Dit test ik regelmatig. Helaas lukt het niet om een score van 100 te halen maar dat lijkt met Magento ook bijna onmogelijk.

- Bijna echt alle plaatjes zijn gemaakt met een Progressive compressie. Uiteraard probeer ik een balans te zoeken tussen eye candy en gewicht. Ultra eye candy is een zwaar plaatje. Ultra licht gewicht is een bagger plaatje. Dus kom je elkaar ergens in het midden tegen. Google en andere snelheid test sites geven je dus straf omdat je een plaatje nog meer en nog meer zou kunnen comprimeren. Sure.. alleen zie je dan niet meer wat er op de decoratie staat. Dus dat heb ik naast me neergelegd. 

- Er zitten een paar scripts in die als laatst worden geladen. Ze worden wel in de website laadtijd meegeteld.. maar in de praktijk staat de winkel er al en ziet de bezoeker alles al. Negatieve score die in de praktijk niet zo ervaren wordt. 

- Recente testen zijn denk ik gewoon "okey" https://gtmetrix.com/reports/www.lieves ... l/0T3oc16g  Javascript zit aan het einde en de plaatjes die niet worden gespecificeerd zijn gewoon thumbnails van de producten, maar dan verkleind. Google speedtest gaat dan gillen dat die plaatjes dus met 80% verkleind kunnen worden.. maar zo werkt Magento gewoon. 

- Magento 1.9.2. draait op een eigen VPS server welke netjes wordt onderhouden door een vriend. De server wordt regelmatig geupdate


Okey, de harde Google analytics feiten:
Dit is dus het stukje die me het meest verdriet doet ondanks alle inzet, liefde, passie..  
- Meetpunt 1 januari 2015 tot 24 februari 2016. Met een filter op Nederland en Belgie trekt mn website ongeveer 45 bezoekers op een goeie dag en 15 bezoekers op een slechte dag. Dat zijn al geen cijfers waar je trots mee rondloop. Maar, eerlijk is eerlijk zijn dit wel de juiste bezoekers. 

- De bounche ligt gemiddeld op 59% (49% bij organische bezoekers) wat vrij normale waardes zijn voor een webwinkel. Het zal nog een beetje zakken. Mn display advertenties hebben een hele hoge bounche percentage opgeleverd die nu mn gemiddelden flink omhoog duwen.

- Zou de conversie nog een beetje op het punt van 2 procent liggen wat best een wenselijk getal is als ik al een tijdje om mij heen kijk en met webwinkel eigenaren spreek.. zit ik op een conversie van 0,63 procent. Nou, daar kan ik dan net de kosten van dekken van een VPS server, een certificaat en en de vaste telefoon met VOIP. De gemiddelde bestelwaarde is 46,29 euro.

Soms verkoop ik 2 a 3 decoraties in de week. Maar het kan ook gewoon rustig 2 weken stil zijn.


Is dit het dan?
Het is een lang verhaal geworden. Blijkbaar moet ik het even van me af schrijven haha. Nouja, eigenlijk is het helemaal niet om te lachen. Ik doe de winkel naast mijn dagelijks leven als illustrator. Ik werk regelmatig nog door in de avond en heb ik niet altijd de tijd om in de winkel te springen. Maar als de winkel nu veel meer liefde terug gaf maakte me dat verder niet zo uit. Dan zit met met al het gemak tot in de nacht aan de winkel te sleutelen. Ik merk dat het zo enorm frustreert. Ik heb naar mijn idee een hele leuke lieve mooie winkel neergezet met leuke unieke producten. Eigen illustraties en ontwerpjes die een beetje de trends volgen. Gratis naam erin.. positieve klantenscores en als ik de mensen even spreek over de telefoon zijn ze heel erg blij met het product. Ik weiger op te geven. Dat staat niet in mijn woordenboek. :)

Natuurlijk ben ik helemaal afgestompt. Dus heb ik verse kritische ogen nodig. Maar... wees een beetje lief heh. We praten wel over mn kindje! En ik ga kijken hoever ik mogelijk en machtig ben om aanpassingen te maken die de winkel zouden kunnen helpen.

Ben ik wat vergeten te melden? let me know!

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

2
Ik heb even gekeken en de volgende dingen vallen me als eerste op.
Ik zag meteen de canvas doeken: "Steigerhout look voor een canvas prijs" tja het is ook gewoon canvas. De tekst doet anders vermoeden.
Die steigerhout looks met een naam zijn naar mijn idee te duur. 20 euro voor een doekje van 20x20.
Als ik een foto op canvas wil kost 20x20 mij 6 euro. Dus maak ik een foto van een stuk hout en zet er een tekst op.....
Je eigen illustraties met leuke figuren is anders, dat kan misschien wel voor die prijs. Moeten die niet op de voorpagina?
Onduidelijkheid. Zie bijv hartje met naam en teksten. Kan kiezen uit twee kleuren en vroeg me af wat die kleuren waren. Blijkbaar de kleuren van de gekleurde teksten die erin voorkomen. Bij een andere kan je ook kiezen uit kleuren maar blijken het de achtergrond kleuren te zijn. Hoe het er dan uitziet kon je daar niet zien.
Spandoeken. Standaard teksten en teksten met eigen naam zijn even duur. Toch vreemd als ik dan standaard kies heb ik het idee teveel te betalen omdat ik ook maatwerk kan vragen voor hetzelfde geld.
levertijd 5 tot 7 dagen maar voor 15 euro kan het in twee dagen. Dan denk ik als je het toch niet druk hebt laat het dan voorlopig altijd 2 dagen zonder extra betaling. Een optie om sneller te leveren houd automatisch in dat ik langer op een standaard moet wachten omdat anderen voor gaan. Hoe logisch ook, ik hou er als klant niet van.
In winkelwagen zetten ging ook niet handig. Moest een kleur kiezen, was ik vergeten. Die opmerking stond er klein en niet duidelijk. Ik kies een kleur druk op winkelwagen en er gebeurt niets! Blijkt dan aantal standaard op 0 staat.... O kom terug op de site staat hij toch in de winkelwagen. Duurt blijkbaar lang.
Er komt 2,95 verzendkosten te staan voor het spandoek. Maar er stond bij de spandoeken gratis levering binnen NL & BE
Hier laat ik het even bij.

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

3
Ik kan me voorstellen dat je even helemaal leeg bent, je hebt alles opgeschreven ;-)

Nog altijd vind ik je producten erg leuk en ze lijken mij van goede kwaliteit. Het is dat er al iets besteld was door een ander voor een recente nieuwe aanwinst in onze familie, maar anders had ik een bestelling bij je gedaan.Ook je verlaten steden vind ik erg mooi. Daar heb ik nog wel een opmerking over trouwens: Dit lijkt niet te passen in je assortiment, waardoor men vaak minder geneigd is dit aan te schaffen.

De naam van je webwinkel is leuk, maar ook lastig. Als potentiële bezoeker heb je niet meteen een beeld waarvoor je naar jouw website gaat.

Verder denk ik dat juist Facebook een goede manier voor je zou zijn om je producten bekend te maken. Laat bijvoorbeeld zien welke producten je speciaal voor mensen hebt gemaakt. Of vraag je klanten dit te delen met hun vrienden en familie (geef ze dan een bericht dat ze kunnen delen).

Het blog zou ik gebruiken om te laten zien hoe jij dingen  maakt. Zeker omdat je kwaliteit belangrijk vind en niet de zoveelste wilt zijn...

Wel zijn je prijzen wat hoger, maar dat komt wellicht ook omdat je meer maatwerk hebt. Maak dan wel het onderscheid hierin heel duidelijk.

Succes met het verbeteren van je webwinkel.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

4
WebwinkelMeerwaarde schreef:Ik kan me voorstellen dat je even helemaal leeg bent, je hebt alles opgeschreven ;-)

Nog altijd vind ik je producten erg leuk en ze lijken mij van goede kwaliteit. Het is dat er al iets besteld was door een ander voor een recente nieuwe aanwinst in onze familie, maar anders had ik een bestelling bij je gedaan.

Ook je verlaten steden vind ik erg mooi. Daar heb ik nog wel een opmerking over trouwens: Dit lijkt niet te passen in je assortiment, waardoor men vaak minder geneigd is dit aan te schaffen.

De naam van je webwinkel is leuk, maar ook lastig. Als potentiële bezoeker heb je niet meteen een beeld waarvoor je naar jouw website gaat.
Bedankt voor je reactie en je -bijna aankoop haha. 
De verlaten steden zijn een beetje "gek" zo in de winkel. Ik heb op het moment even geen andere locatie om ze te verkopen. Er is namelijk wel vraag naar deze verlaten platen. Dus de winkel bied me een platform. Ik prijs ze verder ook niet aan en maak er geen reclame over in de winkel. Je vind ze als je er toevallig op klikt :D
Ik denk dat de naam voor de winkel over een poosje pas echt goed tot zijn recht komt als er een grote aanbod is. Ik ben in gesprek met een behangbedrijf, er komen nog vlaggetjes waar je een naam op kwijt kan gemaakt van stof, er komen papieren opbergzakken met leuke teksten. Er komen veel meer spandoeken voor verjaardagen, 50 jaar etc etc.. er komen speenkettingen en sleutelhangers gemaakt van kralen.. en zo willen we stapje voor stapje groeien. Zolang we het maar zelf maken of ontwerpen of illustreren. 
De naam heb ik ook een beetje los gelaten. Ik heb er veel over gelezen. Er zijn winkels zet te noemen die nog een veel gekkere naam hebben maar prima zaken doen. Laat ik het zo zeggen dat het (denk ik) niet bijdraagt aan een dergelijke lage conversie die ik momenteel heb :(
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

5
Royk schreef:De naam heb ik ook een beetje los gelaten. Ik heb er veel over gelezen. Er zijn winkels zet te noemen die nog een veel gekkere naam hebben maar prima zaken doen. Laat ik het zo zeggen dat het (denk ik) niet bijdraagt aan een dergelijke lage conversie die ik momenteel heb :(
Eens. Maar daarom is het wel belangrijker voor jouw webwinkel om heel duidelijk te maken wat je doet en welk aanbod de bezoeker kan verwachten. Een tagline die dit benadruk kan handig zijn. Bijvoorbeeld uniek eigengemaakte muurdecoratie voor de kinderkamer.

Verhoogt het direct je conversie? Nee, waarschijnlijk niet, maar het kan er wel aan bijdragen. Bezoekers willen direct duidelijkheid.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

6
Je grootste probleem is waarschijnlijk dat je te weinig bezoekers hebt.

Ik meen me te herinneren dat je het al hebt gedaan, maar voor de zekerheid geef ik het nog wel even aan:
Probeer (meer) mamablogs, etc. te benaderen. Als ze alleen al jouw link kunnen noemen in hun blog (bijvoorbeeld bij leuke webwinkels), dan kan dit al interessant zijn. Natuurlijk zal je vaak worden afgewezen, maar je hebt er maar een paar nodig. Ook een betaalde optie zou kunnen helpen.

Je kunt ook klanten korting geven als ze jouw best verkochte product/ hun gekochte product / jouw pagina delen in hun facebook netwerk.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

7
WebwinkelMeerwaarde schreef:Je grootste probleem is waarschijnlijk dat je te weinig bezoekers hebt.

Ik meen me te herinneren dat je het al hebt gedaan, maar voor de zekerheid geef ik het nog wel even aan:
Probeer (meer) mamablogs, etc. te benaderen. Als ze alleen al jouw link kunnen noemen in hun blog (bijvoorbeeld bij leuke webwinkels), dan kan dit al interessant zijn. Natuurlijk zal je vaak worden afgewezen, maar je hebt er maar een paar nodig. Ook een betaalde optie zou kunnen helpen.

Je kunt ook klanten korting geven als ze jouw best verkochte product/ hun gekochte product / jouw pagina delen in hun facebook netwerk.
Op dit moment denk ik ook dat het aantal bezoekers pijnlijk laag ligt. De conversie helpt ook niet. Als je 30 bezoekers hebt en 2 project conversie doe je nog in ieder geval een paar decoraties per week. Ik heb een lijst van meer dan 100 mama bloggers. Daar zijn er zeker 80 van die ik niet zo serieus neem. De andere zijn een stuk echter / actiever. Ik heb er al mee gespeeld maar ze willen natuurlijk een decoratie ontvangen. Dat heb ik dus als proef gedaan maar het resultaat was dat ik 30 euro armer was, en er een blog voor terug had die me tot nu toe nul op heeft geleverd :D 

Ik denk dat ik eens een steengoed persbericht moet gaan (laten) schrijven en die los moet laten op de vele blogs / websites. Er zit altijd wel iemand verlegen om een verhaaltje te schrijven over iets. Laat ik het zo zeggen dat ik een beetje moe ben van het maar uitgeven en uitgeven en uitgeven. Het boeit me verder niet als het ook iets oplevert dan alleen frustratie :P

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

9
Door de bomen zie je nu het bos niet meer. Terug naar de essentie daarom.

Ik denk namelijk dat je een combinatie van 5 problemen hebt in je propositie:

a. het assortiment is erg beperkt.
b. het assortiment overlapt deels een sterk competitieve markt (canvas);
c. je beperkt het nog verder door het toe te spitsen op geboorten;
d. je probeert het, van ellende, te slijten met push-marketing, bijvoorbeeld door op social media te zenden;
c. je maakt de ellende compleet met beginnersfouten (zoals een nietszeggende naam).

Als ik echter naar je ontwerperssite kijk, zie ik dat je veel meer in huis hebt. Waarom kantel je de boel niet een kwartslag: zet de illustraties centraal en breng ze aan de man met jou als illustrator. Dus geen "lieve vlag" verkopen (wat is dat eigenlijk?), maar een persoonlijke illustratie voor je kind, gemaakt door een begaafd illustrator. Wedden dat je dan véél meer vlaggen verkoopt? En dat je de illustratie vaak gelijk mee kunt verkopen, gesigneerd en wel, voor een aardig extra bedrag?

Niet gelijk reageren, maar eens een nacht over slapen...
StoreCore.io

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

10
PaulG schreef:Ik heb even gekeken en de volgende dingen vallen me als eerste op.
Ik zag meteen de canvas doeken: "Steigerhout look voor een canvas prijs" tja het is ook gewoon canvas. De tekst doet anders vermoeden.
Die steigerhout looks met een naam zijn naar mijn idee te duur. 20 euro voor een doekje van 20x20.
Als ik een foto op canvas wil kost 20x20 mij 6 euro. Dus maak ik een foto van een stuk hout en zet er een tekst op.....
Je eigen illustraties met leuke figuren is anders, dat kan misschien wel voor die prijs. Moeten die niet op de voorpagina?
Onduidelijkheid. Zie bijv hartje met naam en teksten. Kan kiezen uit twee kleuren en vroeg me af wat die kleuren waren. Blijkbaar de kleuren van de gekleurde teksten die erin voorkomen. Bij een andere kan je ook kiezen uit kleuren maar blijken het de achtergrond kleuren te zijn. Hoe het er dan uitziet kon je daar niet zien.
Spandoeken. Standaard teksten en teksten met eigen naam zijn even duur. Toch vreemd als ik dan standaard kies heb ik het idee teveel te betalen omdat ik ook maatwerk kan vragen voor hetzelfde geld.
levertijd 5 tot 7 dagen maar voor 15 euro kan het in twee dagen. Dan denk ik als je het toch niet druk hebt laat het dan voorlopig altijd 2 dagen zonder extra betaling. Een optie om sneller te leveren houd automatisch in dat ik langer op een standaard moet wachten omdat anderen voor gaan. Hoe logisch ook, ik hou er als klant niet van.
In winkelwagen zetten ging ook niet handig. Moest een kleur kiezen, was ik vergeten. Die opmerking stond er klein en niet duidelijk. Ik kies een kleur druk op winkelwagen en er gebeurt niets! Blijkt dan aantal standaard op 0 staat.... O kom terug op de site staat hij toch in de winkelwagen. Duurt blijkbaar lang.
Er komt 2,95 verzendkosten te staan voor het spandoek. Maar er stond bij de spandoeken gratis levering binnen NL & BE
Hier laat ik het even bij.

Bedankt PaulG voor je (iets wat sombere) blik in mijn winkel. Ik zal proberen je feedback te verwerken. En in dit geval de gemaakte keuzes te verdedigen.
PaulG schreef:Ik zag meteen de canvas doeken: "Steigerhout look voor een canvas prijs" tja het is ook gewoon canvas. De tekst doet anders vermoeden.
Er staat Steigerhout-look. Zoals de tekst omschrijft, de looks van steigerhout. Steigerhout is best een prijzig materiaaltje als je dat met tekst wil laten afdrukken. Dus ja, een steigerhout look voor een canvas prijsje! Een leuke zin al zeg ik het zelf en niets over gelogen.

PaulG schreef:Die steigerhout looks met een naam zijn naar mijn idee te duur. 20 euro voor een doekje van 20x20.
Als ik een foto op canvas wil kost 20x20 mij 6 euro. Dus maak ik een foto van een stuk hout en zet er een tekst op.....
Tja, alles wat je zelf kan doen is goedkoper. Dat geld niet alleen voor mijn artikelen. Voor 19,95 een decoratie met je naam erop en je hoeft niets te doen. Naar mijn idee is het een prima en een gezonde prijs. Ik heb er nog handelingen aan zoals personalseren. De 6 euro die je noemt, kan ik nog veel goedkoper vinden. Maar dat zijn keiharde bodemprijs knallers waar een aantal drukkerijen zich mee bezig houden. Ik negeer dit gewoon. Vaak krijg je nog flinke verzendkosten aan je broek en kruip je ook aardig omhoog. Los daarvan, bezitten een heleboel mensen niet de kennis om een foto klaar te maken en daar een leuk tekstje in te zetten. Laat staan dat ze daar tijd of zin voor hebben.

Sterker nog, recent heeft een echte marketeer eens naar mijn werk gekeken en concludeerde dat ik te goedkoop was. We hebben de prijzen met nieuwe formules berekend en zijn we ietsje opgeschoven in de prijs. Dit zorgde ervoor dat er iets meer marge is wat voor mij wel fijn is want ik ben er soms ook nog zeker een minuut of 20 mee bezig. Het heeft na deze aanpassing niet geleid tot meer verkopen, maar ook niet tot minder.

Los daarvan wil ik ook achter de kwaliteit staan. Is het niet goed wordt het geregeld. Dat moet ik nog maar eens zien met een keiharde prijsvechter.
PaulG schreef:Je eigen illustraties met leuke figuren is anders, dat kan misschien wel voor die prijs. Moeten die niet op de voorpagina?
De illustratraties zouden best iets meer liefde mogen krijgen inderdaad. Maar worden het minst verkocht. Ik heb geleerd dat je je best verkochte decoraties vooraan moet zetten. Marketing.
PaulG schreef:Onduidelijkheid. Zie bijv hartje met naam en teksten. Kan kiezen uit twee kleuren en vroeg me af wat die kleuren waren. Blijkbaar de kleuren van de gekleurde teksten die erin voorkomen. Bij een andere kan je ook kiezen uit kleuren maar blijken het de achtergrond kleuren te zijn. Hoe het er dan uitziet kon je daar niet zien.
Klopt, dit is een puntje waar al aan wordt gewerkt. De meest recente nieuwe decoraties zijn gecombineerde artikelen. Dus iedere kleur is een eigen artikel. Deze worden dan gegroepeerd en lijken 1 artikel te zijn. Als je dan op roze klikt veranderd de docratie naar roze. Voorheen werkte ik anders. Stapje voor stapje zal dit veranderd worden. Is een hoop werk. Ik maak dan ook meteen nieuwe renders van de afbeeldingen en pak het per artikel aan.

Tegelijk denk ik wel dat je op een andere manier door de winkel heen vlieg. Immers ga je als een test beest door de winkel heen terwijl een berichte bezoeker iets voor hun dochter of zoontje zoekt in een bepaalde afmeten en kleur. Ik heb nog nooit een klacht ontvangen over wat je aangeef. Uiteraard wil ik het wel beter maken dan dat het is.

Ik zou overigens niet weten hoe ik de standaard aantal op 1 krijg. Als velden verplicht zijn kan je die niet ontlopen. Dus je kan niets naar je winkelwagen sturen mits je een keuze gemaakt hebt. Als je iets aan de winkelwagen toevoeg is er een hele duidelijke circel met een getal erin bovenin beeld. Ik zal je feedback proberen te her produceren straks.


PaulG schreef:Spandoeken. Standaard teksten en teksten met eigen naam zijn even duur. Toch vreemd als ik dan standaard kies heb ik het idee teveel te betalen omdat ik ook maatwerk kan vragen voor hetzelfde geld.
Ik begrijp de negativiteit niet zo PaulG. Je betaald dus 'niets' voor het personaliseren. Dat is een positievere benadering als dat je wel moet betalen voor een personalisatie. Oftewel marketing psychologie ;)
PaulG schreef:levertijd 5 tot 7 dagen maar voor 15 euro kan het in twee dagen. Dan denk ik als je het toch niet druk hebt laat het dan voorlopig altijd 2 dagen zonder extra betaling. Een optie om sneller te leveren houd automatisch in dat ik langer op een standaard moet wachten omdat anderen voor gaan. Hoe logisch ook, ik hou er als klant niet van.
Een spandoek laten maken is prijzig en de levertijden zijn langer. Dat is nu eenmaal een gegeven. Ik kan het sneller laten maken maar kost best een boel meer. Logisch, zo werkt het overal. Als iemand me vandaag opbel en direct illustraties wil ontvangen waar ik normaal een week de tijd voor nodig heb, gaat diegene ook extra betalen. Ik heb het er overigens erin gezet omdat ik me voor kan stellen dat een klant snel een spandoek wil ontvangen omdat hun kleine geboren is. Echter heeft tot nu toe nog niemand er gebruik van gemaakt en ben ik dit eruit aan het slopen. Blijkbaar staat het nog bij een paar producten.
PaulG schreef:Er komt 2,95 verzendkosten te staan voor het spandoek. Maar er stond bij de spandoeken gratis levering binnen NL & BE
Goed gezien PaulG. Die moet inderdaad even aangepast worden. We zijn niet zo heel lang geleden terugevallen op de gratis verzending vanaf 50 euro regel. Ik wilde een drempel wegnemen door altijd gratis verzending te bieden. Maar weet je, ik ben geen coolblue met honderden orders per uur. En bij bijna iedere webwinkel betaal je verzendkosten (logisch) dus we zijn een tandje lager gaan zingen.

Bedankt voor je inbreng.

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

11
Ward schreef:Door de bomen zie je nu het bos niet meer. Terug naar de essentie daarom.

Ik denk namelijk dat je een combinatie van 5 problemen hebt in je propositie:

a. het assortiment is erg beperkt.
b. het assortiment overlapt deels een sterk competitieve markt (canvas);
c. je beperkt het nog verder door het toe te spitsen op geboorten;
d. je probeert het, van ellende, te slijten met push-marketing, bijvoorbeeld door op social media te zenden;
c. je maakt de ellende compleet met beginnersfouten (zoals een nietszeggende naam).

Als ik echter naar je ontwerperssite kijk, zie ik dat je veel meer in huis hebt. Waarom kantel je de boel niet een kwartslag: zet de illustraties centraal en breng ze aan de man met jou als illustrator. Dus geen "lieve vlag" verkopen (wat is dat eigenlijk?), maar een persoonlijke illustratie voor je kind, gemaakt door een begaafd illustrator. Wedden dat je dan véél meer vlaggen verkoopt? En dat je de illustratie vaak gelijk mee kunt verkopen, gesigneerd en wel, voor een aardig extra bedrag?

Niet gelijk reageren, maar eens een nacht over slapen...
Bedankt Ward! Ik reageer toch nog even en neem je feedback heel serieus. 

a: Aan het assortiment wordt gewerkt
b: Dat zou je zeggen, maar er zijn niet zo heel veel webshops die bieden wat ik aanbied. Er zijn overigens genoeg drukerijgen waar je zelf een foto kan uploaden en af kan laten drukken. Maar competitie ontlopen omdat het moeilijk zou kunnen zijn, is dat iets wat je moet doen? Wat als ik daar een graantje mee kan pikken dan?
c: Het is niet alleen geboorte maar heel algemeen jonge kindjes. Bij spandoeken ligt op dit moment de focus op geboorte. Daar komen nog verjaardagen bij, en bijvoorbeeld geslaagd en 50 jaar versies.
d: Natuurlijk. Alleen doe ik het waarschijnlijk verkeerd :P Noem een reden waarom ik niet gebruik van zou maken van deze "gratis" kanalen. Zeker mijn doelgroep, zou op Facebook goed te benaderen moeten zijn. Tenminste, dat dacht ik. Nu weet ik het zo even niet meer.
e: De naam zou denk ik toch tot zijn recht moeten komen als er wat meer aanbod is. Nog meer lieve spulletjes. Maar even serieus. Wat zegt een Ikea als naam dan? Of een coolblue. (koel blauw)..natuurlijk zijn deze namen heel groot en ik snap je punt wel, maar ik heb dat stukje los gelaten. Sowieso ben ik te laat om aaaaaalles te veranderen. Dan tief ik de hele zooi nog liever in de prullenbak dan weer alles in mn handen te hebben.

Betreft mn illustraties.. daar is het allemaal mee begonnen. Maar het zijn de "algemenere" decoraties die het hardst lopen. Ster met naam of Hartje met naam. De bestsellers. Gewoon lieve woordjes in de vorm van een hartje en een naam in het midden. Voor mij steeds weer een gepriegel om het goed te krijgen. Ander "probleem" is dat een illustratie makkelijk 10 uur tijd kost om te maken. En die 10 uur heb ik niet. Neemt niet weg dat ik de illustraties wel wat meer liefde mag geven en prominenter in beeld moet zetten. Misschien inderdaad een leuk idee om het een persoonlijke hand geschreven en te laten signeren met een nummer erbij. 

Bedankt voor je reactie Ward :)

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

12
Bedankt PaulG voor je (iets wat sombere) blik in mijn winkel. 
Sorry negatieve dingen benoemen gaat sneller dan positieve.  ;-)  Maar zal het nog iets anders brengen.

steigerhout look voor een canvas prijsje!
Ik bedoel meer dat er staat "voor" een canvas prijs. Dat VOOR houdt in dat je iets anders krijgt voor de prijs van canvas. Maar dat is niet zo. Het is ook maar hoe je het leest want inderdaad zeg je niets fout. Maar een keer verkeerd gelezen is een klant minder.

Ik heb geleerd dat je je best verkochte decoraties vooraan moet zetten. Marketing.
Daarmee is het natuurlijk ook zo dat het zo blijft omdat de illustraties niet zichtbaar zijn. Ward had het ook al over je eigen werk en dat lijkt me ook de eerste prioriteit. Misschien ook wel iets duurder en de andere iets goedkoper. Nu is alles dezelfde prijs terwijl je voor je eigen werk best iets meer kan vragen.
En de veel gekochte goedkope suiker en zout staat in de supermarkt achteraan en onderin het schap. Wat ze zoeken moet je niet altijd vooraan zetten. Wel in google en op de landingspagina voor bijv. banners maar niet noodzakelijk op je homepage.

Ik begrijp de negativiteit niet zo PaulG. Je betaald dus 'niets' voor het personaliseren
Dat is zo maar kun je het niet beter scheiden. Laat je beide bij elkaar zien is het toch anders.
Je verkoopt vaste banners op pagina 2 en gratis te personaliseren banners op pagina 1 en dan houd je de levertijd voor personaliseren 5/7 dagen en voor kant en klaar direct (1 dag). (Heb je er gewoon 1 in voorraad per stuk)

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

13
De levertijd voor de spandoeken heeft niets met het personaliseren te maken. Het heeft gewoon een langere levertijd. Het product moet drogen en de randen worden omgezoomd en komen er ringen in. Het heeft een langer traject en de handelingen aan het product zijn hoger voor een drukker. Het is een gegeven waar ik het ook mee moet doen. De verzendkosten zijn bovendien ook hoog omdat het op een rol wordt verstuurd en is het materiaal redelijk zwaar. Op voorraad houden is dus een prijzig verhaal. Reken maar uit.. diverse afmetingen en diverse kleuren voor 1 ontwerp. Die zou ik allemaal moeten bestellen terwijl ik juist graag wil blijven in het stukje "persoonlijk maken" want daar zit het leuke er nu juist in. Tot nu toe kan ik alles dropship regelen.


Ik begrijp je insteek nu betreft Voor een canvas prijsje. Wat zou jij er van maken als je daar een leuke zin tegenaan wil gooien?

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

14
Royk schreef:Bloggen zit niet in onze vingers en daar wil ik in gaan investeren. Maar dat kost natuurlijk weer centen. Dat is niet erg als de winkel een beetje omzet maakt. Voor nu, heb ik daar een rem op gezet. We zullen zelf iets moeten bloggen maar wil even niet van de grond komen.
Dat zou je niet zeggen als ik jouw reacties zo zie. Je schrijft een heel verhaal, reageert snel, bent duidelijk, en hebt overduidelijk passie voor het product.
Toch best goede eigenschappen voor een blogger...
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

15
WebwinkelMeerwaarde schreef:
Royk schreef:Bloggen zit niet in onze vingers en daar wil ik in gaan investeren. Maar dat kost natuurlijk weer centen. Dat is niet erg als de winkel een beetje omzet maakt. Voor nu, heb ik daar een rem op gezet. We zullen zelf iets moeten bloggen maar wil even niet van de grond komen.
Dat zou je niet zeggen als ik jouw reacties zo zie. Je schrijft een heel verhaal, reageert snel, bent duidelijk, en hebt overduidelijk passie voor het product.
Toch best goede eigenschappen voor een blogger...
Haha dank je! Misschien kan ik altijd nog een ander vak uitproberen als ik dit zat ben :D Alleen is mijn taal een dik drama. Grammatica, het Nederlands... ik altijd al aan de matige kant geweest. Ik denk dat ik ook te dicht bij het product staat om er een leuk verhaaltje van te kunnen maken.

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

16
Ik heb niet heel veel toe te voegen na bovengenoemde opmerkingen.

Uit ervaring weet ik dat Adwords je een hoop 'leergeld' kan kosten en dat hulp van buitenaf geen kwaad kan, maar dat heb je al gehad las ik. Vraag je daarbij wel kritisch af of je te maken heb gehad met de juiste experts. Shopping ook geprobeerd? Dat is in ieder geval redelijk makkelijk zelf te beheren.
De producten zijn verder redelijk specifiek, als ik een beetje luchtig onderuit gezakt met een tablet op de bank naar een geschikt cadeautje zoek vind ik niet per se meteen iets wat bij mij past. Wederom zoals eerder genoemd; je aanbod. 

Je webshop ziet er verder fantastisch uit en het voelt heel erg alsof alsof 'klopt' als ik een beetje rond browse (alleen de inschrijfknop voor de nieuwsbrief wordt pas leesbaar als je er met de muis over heen gaat). Ik denk dat je veel producten ook wel zou kunnen slijten bij gevestigde retailers die geboorte artikelen e.d. verkopen.

PS: Ik werk samen met iemand die Adwords campagnes bouwt en daarvoor ook gecertificeerd is door Google en ik zie nu dat je hemelsbreed nog geen kilometer van ons vandaan zit. Mocht je behoefte hebben aan zijn contactgegevens kun je me even een privebericht sturen.
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

17
Volup schreef:Ik heb niet heel veel toe te voegen na bovengenoemde opmerkingen.

Uit ervaring weet ik dat Adwords je een hoop 'leergeld' kan kosten en dat hulp van buitenaf geen kwaad kan, maar dat heb je al gehad las ik. Vraag je daarbij wel kritisch af of je te maken heb gehad met de juiste experts. Shopping ook geprobeerd? Dat is in ieder geval redelijk makkelijk zelf te beheren.
De producten zijn verder redelijk specifiek, als ik een beetje luchtig onderuit gezakt met een tablet op de bank naar een geschikt cadeautje zoek vind ik niet per se meteen iets wat bij mij past. Wederom zoals eerder genoemd; je aanbod. 

Je webshop ziet er verder fantastisch uit en het voelt heel erg alsof alsof 'klopt' als ik een beetje rond browse (alleen de inschrijfknop voor de nieuwsbrief wordt pas leesbaar als je er met de muis over heen gaat). Ik denk dat je veel producten ook wel zou kunnen slijten bij gevestigde retailers die geboorte artikelen e.d. verkopen.

PS: Ik werk samen met iemand die Adwords campagnes bouwt en daarvoor ook gecertificeerd is door Google en ik zie nu dat je hemelsbreed nog geen kilometer van ons vandaan zit. Mocht je behoefte hebben aan zijn contactgegevens kun je me even een privebericht sturen.
Bedankt voor je reactie en compliment die ik tussen de lijnen doorlees! Op het moment heb ik even geen adwords centen op de plank liggen. We steken de centen nu in een stuk assortiment verbreding. Er komt een snijplotter en een hitte transfer pers. Dat geeft ons nieuwe mogelijkheden.
Maar stuur me zeker even een berichtje. Want als je zo dichtbij zit... Schiedam / Rotterdam?

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

18
Royk schreef:Bedankt voor je reactie en compliment die ik tussen de lijnen doorlees! Op het moment heb ik even geen adwords centen op de plank liggen. We steken de centen nu in een stuk assortiment verbreding. Er komt een snijplotter en een hitte transfer pers. Dat geeft ons nieuwe mogelijkheden.
Maar stuur me zeker even een berichtje. Want als je zo dichtbij zit... Schiedam / Rotterdam?
Net nog in Rotterdam, ik heb je een berichtje gestuurd :-)
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

19
Hoewel ik vind dat je echt ontzettend leuke producten hebt, vind ik ze wel aan de prijs.
Als ik door allerlei woondecoratie winkels loop (dat doe ik graag) zie ik allerlei leuke tekstborden in een grotere maat  dan 20 x 20 voor € 10 - € 15 liggen.
Gisteren nog gekeken bij Kwantum naar een canvas, van 60 x 60 voor € 20.
Je kan daar een foto printen op canvas voor € 8 op 20 x 20.
Dus waarom zou ik bij jou kopen? (Even grof gezegd natuurlijk)

Nou zie ik wel dat er verschil is, je kunt het laten opspannen op 2 of op 4 cm dik. Hoe zit dat bij jou en als jij een dikker houten frame gebruikt (betere kwaliteit) zou ik dat zeker benadrukken.

Ik vind je geboortespandoeken erg leuk, ik denk dat daar zeker een markt voor is.

Ik denk dat je geweldige producten hebt voor op een beurs. Heb je dat al eens geprobeerd?
En Facebook zou ik ook blijven proberen. Je krijgt (als het goed is) een steeds groeiende groep belangstellenden, en je hebt nou eenmaal niet elke dag een geboortecadeau of geboortespandoek nodig, maar je wil wel dat ze jou kennen áls ze het nodig hebben.

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

21
Droomjuweeltjes schreef:Hoewel ik vind dat je echt ontzettend leuke producten hebt, vind ik ze wel aan de prijs.
Als ik door allerlei woondecoratie winkels loop (dat doe ik graag) zie ik allerlei leuke tekstborden in een grotere maat  dan 20 x 20 voor € 10 - € 15 liggen.
Gisteren nog gekeken bij Kwantum naar een canvas, van 60 x 60 voor € 20.
Je kan daar een foto printen op canvas voor € 8 op 20 x 20.
Dus waarom zou ik bij jou kopen? (Even grof gezegd natuurlijk)

Nou zie ik wel dat er verschil is, je kunt het laten opspannen op 2 of op 4 cm dik. Hoe zit dat bij jou en als jij een dikker houten frame gebruikt (betere kwaliteit) zou ik dat zeker benadrukken.

Ik vind je geboortespandoeken erg leuk, ik denk dat daar zeker een markt voor is.

Ik denk dat je geweldige producten hebt voor op een beurs. Heb je dat al eens geprobeerd?
En Facebook zou ik ook blijven proberen. Je krijgt (als het goed is) een steeds groeiende groep belangstellenden, en je hebt nou eenmaal niet elke dag een geboortecadeau of geboortespandoek nodig, maar je wil wel dat ze jou kennen áls ze het nodig hebben.
Thanks voor je reactie!
De decoraties in een winkel kun je niet personaliseren. Tekstborden voor 10 a 15 euro, en bij mij heb je voor 5 euro meer een leuke decoratie met je eigen naam erop. Valt toch wel mee!?
Als je een foto upload heb je gewoon iets heel anders dan wat ik verkoop. Andere handel. Wij maken lieve, schattige en stoere designs waar je een naam in kan laten zetten door ons. Er zit een stukje handwerk bij. De prijs is lastig naar beneden te krijgen. Er is ook nog een drukker die betaald moet worden en is er een webwinkel die niet gratis is. De artworks die door worden gemaakt zijn ook niet in 5 minuten bedacht en getekend. Bij een bestelling ben ik er in veel gevallen nog zeker een minuut of 10 a 15 aan kwijt om een decoratie klaar te krijgen voor een drukker (inclusief een opdracht maken voor de drukker zodat het geregeld wordt)

Ik ga over de prijs nadenken. Ik weet niet of ik onderaan de budgets wil hangen. Ik lever liever iets goeds dan dat ik naar het goedkoopste van het goedkoopste toe moet. 
Misschien moeten we ook veel meer benadrukken dat we het zelf tekenen en ontwerpen / opmaken met profesionele soft en hardware en grafiche achtergrond. Ik heb hier allemaal schetsen liggen, ideetjes die we uit willen werken, etc. Misschien dat er dan iets meer "begrip" komt.

ps, Kwamtum haalt zijn canvas decoraties natuurlijk wel uit lage lonen landen heh, waar ze met duizenden worden gemaakt. 

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

22
WebwinkelMeerwaarde schreef:In plaats van het assortiment uit te breiden, zou je ook verschillende webwinkels kunnen opzetten, zodat het bezoekers meteen duidelijk is waarvoor ze bij jou moeten zijn.
(Met een uitbreiding van het assortiment ga je ook met meer andere concurreren...)
  • Custom made artwork / prints
  • Geboortespandoeken
  • Fotoprints (verlaten steden)
Daar heb ik over nagedacht. Alleen... krijg je dus meerdere webwinkels, betekend een grotere VPS want Magento is heavy.. betekend dat ik het theme opnieuw moet aanschaffen net als een paar modules (of niet), betekend dat ik het SSL certicicaat ook weer opnieuw moet aankopen (toch?) en zo gaat het door. Een extra winkel brengt ook een boel extra kosten met zich mee. Helaas.

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

23
Stel dat je een losse winkel maakt voor geboortespandoeken. Waar moet ik dan de verjaardag spandoeken, 50 abraham spandoeken, etc etc kwijt? En ga je naar een algemene "spandoeken webwinkel" krijg je weer een heel breed verhaal waar je tegen drukkerijen gaat vechten voor een positie maar dat is weer een andere handel. Die zitten op het spandoeken verhaal om jouw eigen artwork op spandoek te laten drukken. haha! ja, ik heb wel weer een makkelijke branche gekozen!

Misschien moet ik naar een systeem toe als "Lieve spandoeken", Lieve decoraties" "lieve ditjes" "Lieve datjes" --- maar dan kom ik toch weer in "lieve spulletjes" .. mn hersenen doen zeer :(

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

25
Royk schreef:De decoraties in een winkel kun je niet personaliseren. Tekstborden voor 10 a 15 euro, en bij mij heb je voor 5 euro meer een leuke decoratie met je eigen naam erop. Valt toch wel mee!?
Als je een foto upload heb je gewoon iets heel anders dan wat ik verkoop. Andere handel. Wij maken lieve, schattige en stoere designs waar je een naam in kan laten zetten door ons. Er zit een stukje handwerk bij. De prijs is lastig naar beneden te krijgen. Er is ook nog een drukker die betaald moet worden en is er een webwinkel die niet gratis is. De artworks die door worden gemaakt zijn ook niet in 5 minuten bedacht en getekend. Bij een bestelling ben ik er in veel gevallen nog zeker een minuut of 10 a 15 aan kwijt om een decoratie klaar te krijgen voor een drukker (inclusief een opdracht maken voor de drukker zodat het geregeld wordt)

Ik ga over de prijs nadenken. Ik weet niet of ik onderaan de budgets wil hangen. Ik lever liever iets goeds dan dat ik naar het goedkoopste van het goedkoopste toe moet. 
Misschien moeten we ook veel meer benadrukken dat we het zelf tekenen en ontwerpen / opmaken met profesionele soft en hardware en grafiche achtergrond. Ik heb hier allemaal schetsen liggen, ideetjes die we uit willen werken, etc. Misschien dat er dan iets meer "begrip" komt.

ps, Kwamtum haalt zijn canvas decoraties natuurlijk wel uit lage lonen landen heh, waar ze met duizenden worden gemaakt. 
Dat weet ik natuurlijk allemaal wel (ik maak zelf sieraden, daar is ook weinig waardering voor), maar het is hoe de klant redeneert. Je moet echt benadrukken waar jouw decoraties zich onderscheiden van de massa. En wat je misschien zou kunnen doen is een budgetlijn opzetten? Een paar leuke prints, waar je er meer tegelijk van laat maken? Krijg je dan korting bij de drukker misschien? Het is maar een idee.
En echt, je Facebook moet je bijhouden. Je zet er regelmatig berichten op, maar eigenlijk moet je er elke dag wat opzetten. En ik zie eigenlijk niets van de producten die je probeert te verkopen.  Zet gewoon 3, 4 x per week een foto van een van je canvassen of geboortespandoeken erop. En dan zet je gewoon erbij: muurdecoratie ...., en de prijs. Je mag jezelf best een beetje aanprijzen hoor. En voor de rest gewoon de dingen die je nu plaatst. Als je iets nieuws op de website plaatst, ook gelijk op Facebook zetten.
Heb je al eens gedacht om via een verkoopplatform als Etsy of DaWanda te gaan verkopen? In het buitenland is vaak meer waardering voor eigen ontwerpen.

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

26
Je zet er regelmatig berichten op, maar eigenlijk moet je er elke dag wat opzetten. En ik zie eigenlijk niets van de producten die je probeert te verkopen.  Zet gewoon 3, 4 x per week een foto van een van je canvassen of geboortespandoeken erop.
Hier ben ik het niet mee eens. Wil je volgers op facebook moet je wel regelmatig posten maar zeker niet steeds producten en niet elke dag. Je moet een doelgroep voor ogen hebben en daar op richten. Zijn het ouders van kinderen zet er dan dingen op die daar mee te maken hebben. Een knutselwerk om te doen met kinderen, een traktatie voor op school, een taart maken, iets over de nieuwste kinderfilm enz. En dan zo nu en dan een canvas ertussen door. 
Als je als bedrijf elke dag een item uit je winkel laat zien ben je zo al je volgers weer kwijt. Of, en dat is nog erger, facebook merkt dat je volgers niet meer reageren en dan worden al je nieuwe posts helemaal niet meer getoond aan je volgers. Dan heb je eindelijk 1000 volgers en staat er onder je bericht: getoond aan 20 mensen.
Op de pinterest pagina van lievespulletjes staat ook van alles en nog wat. Dat idee maar dan ook meer door elkaar.

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

27
Tja, Paul G, voor mij werkt het wel. Ik ben ermee aan het experimenteren geslagen en ik heb gemerkt dat ik ook verkopen krijg via Facebook als ik regelmatig producten laat zien. De berichten worden ook goed getoond. Laatst zei een kenner mij dat je, wil je succes hebben op Facebook, dat je eigenlijk vier x per dag op vaste tijden een bericht moet plaatsen. Nou gaat dat mij te ver, ik heb er geen tijd voor, maar uit jouw reactie blijkt dat de meningen hierover verdeeld zijn.

Om terug on topic te komen, ik zou RoyK zijn facebookpagina nu in ieder geval niet gaan volgen omdat ik zo geïnteresseerd ben in zijn muurdecoraties. Want ik zie wel dat hij illustrator is, maar dat hij muurdecoraties maakt en geboortespandoeken, is me na het bekijken van de facebookpagina totaal niet duidelijk.

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

28
Droomjuweeltjes schreef:Tja, Paul G, voor mij werkt het wel. Ik ben ermee aan het experimenteren geslagen en ik heb gemerkt dat ik ook verkopen krijg via Facebook als ik regelmatig producten laat zien. De berichten worden ook goed getoond. Laatst zei een kenner mij dat je, wil je succes hebben op Facebook, dat je eigenlijk vier x per dag op vaste tijden een bericht moet plaatsen. Nou gaat dat mij te ver, ik heb er geen tijd voor, maar uit jouw reactie blijkt dat de meningen hierover verdeeld zijn.
In marketese noemen we dat een shotgun-benadering: als je vier keer per dag ('s ochtends, 's middags, 's avonds en 's nachts) iets post, raak je altijd wel wat. Maar dat is de benadering die je gebruikt als je doelloos bent, omdat je eigenlijk niet weet waarop je moet mikken. Wat Paul daarentegen bedoelt, is dat je met een gerichte rifle-benadering meer bereikt: beter doelgericht in één keer raak schieten.
StoreCore.io

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

29
@Droomjuweeltjes 
Jij doet het denk niet slecht op Facebook. Heb even je facebook pagina bekeken en wat je er de laatste maand opgezet hebt. Ten eerste leent jouw webwinkel met kralen zich goed voor facebook. Mensen die kralen en rijgen leuk vinden kijken ook graag naar je kralen. Je hebt tenslotte heel erg veel soorten. Maar je wisselt ook af op een goede manier. Kant en klare dingen die je kan maken met jouw kralen. Werkjes die met kralen gemaakt worden (Bij de laatste van 1 uur geleden is een foto fout) en dat je naar een beurs gaat met poster plaatje, met de opzet voor de kralen op een houder voor die beurs, welke kralen net met de post binnen kwamen. Allemaal best wel leuk als je van knutselen met kralen houdt. Ga zo door ;-)
Maar dat is toch voor veel webwinkels moeilijk. Allemaal canvasdoeken en spandoeken lukt niet op deze manier. 
En ben wel benieuwd. Hoeveel bereikte personen heb je gemiddeld per bericht dat je erop zet? 200?

Re: Graag jullie feedback - ik ben even he-le-maal leeg! :*(

30
@PaulG
Tussen de 150 en 200 inderdaad. En ik probeer inderdaad af te wisselen en de foto's aantrekkelijk te maken. Als je een beetje googelt kan je best een hoop informatie vinden over wat je wel en niet moet doen op Facebook en dan moet je kijken of het voor jouw toko werkt. Je zal gelijk hebben dat je met kralen en sieraden veel kanten op kan, maar ik denk dat je, als je een beetje creatief nadenkt, dat ook in heel veel andere branches kan toepassen. Het moet iemand in ieder geval wél duidelijk zijn waar je mee bezig bent.

Nog bedankt voor de tip van de foto, had ik niet gezien.