feedback webwinkel in juweeltjes

1
Hoi allemaal, mag ik jullie ongezouten mening over deze webwinkel aub.
Sinds een aantal maanden is de verkoop serieus stilgevallen.
Ondertussen ben ik overgestapt naar een nieuwe shop. Nu kunnen er prijsfilters ingesteld worden, je kan bij de ringen
direct een filter op maat instellen... Vroeger kon dat niet. Moest je eerst je ring kiezen en moest je soms vaststellen
dat de maat er niet meer was. Dit heb ik opgelost door te kiezen voor een woocommerce shop.
Echter heeft dit niet bijgedragen in de verkoop.
Nu hebben we een graveertoestel aangekocht en kunnen we zelf de ringen graveren.
Ringen vertegenwoordigen 90% van onze verkopen en het zijn vooral mannen die ze kopen.

Mag ik een kritische blik van jullie. Deze shop is een passie voor me maar ik kan tegen eens stootje.
Ik wil dan ook direct aanpassingen doorvoeren indien nodig.
TDB

Re: feedback webwinkel in juweeltjes

2
Belangrijk is om te meten waardoor de verkopen zijn gedaald. Zijn ook het aantal bezoekers gedaald, dan moet je onderzoeken of in de google ranking bent gezakt. 
Zijn het aantal bezoekers gelijk gebleven, maar is je bounce percentage gestegen, dan is er iets aan de hand met je site. Is de bounce percentage goed, maar de aankopen zijn gewoon minder, dan is de prijs, product o.i.d. niet goed.

Ben even op je site geweest. Als ik interesse zou hebben in jouw product en op jouw site komen dan zou ik binnen 10 sec. weg zijn. Aan de rechterzijde zie ik een webwinkelkeurmerk dat schreeuwt om aandacht. In je USP geef je aan dat je lid bent en een score hebt van 9+. Dus ik klik op de label rechts en zie één score (een 10) uit 2014 !!. Gezien de grote concurrentie, ga ik liever naar een betrouwbaardere site.

Vervolgens kijk ik toch nog even verder en ga naar een product op je voorpagina, zilveren ring met zorkinia en klik op preview. Eerst krijg ik nog een foutmelding en zie vervolgens wel het product. Erg jammer dat je niet op het plaatje kunt inzoomen.
Vraag is vervolgens, hoe kom ik nu weer terug. Uiteindelijk blijkt dat je op een rondje met een kruisje moet klikken links bovenaan de pagina. Dit is onlogisch en niet duidelijk. 

Bij je producten geeft je geen omschrijving van het product. Een goede product omschrijving straalt uit dat je kennis van zaken hebt en is goed voor je google ranking. Als ik in google intyp: "zirkonia zilveren ring" sta je niet bij de eerste 10 pagina's.

Belangrijkste vind ik altijd, ga eens naar een concurrent en vraag je af waarom zou een klant bij mij kopen en niet bij de concurrent. En zeg niet dat je goedkoper bent. Concurreren op prijs is het laatste wat je moet doen, je wilt tenslotte ook nog wat verdienen.

Veel succes
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: feedback webwinkel in juweeltjes

8
mijn excuses dat jullie op een website uitkwamen die offline was. Blijkbaar is er een zware google bot geweest die de volledige
website plat gelegd had. Hebben jullie dit ook al voor gehad en wat kan er aan gedaan worden. Ik betaal genoeg aan mijn hosting,
zit dus niet me een goedkope hosting van one ofzo.

Wat jullie feedback betreft. Ik werk 2 aparte websites voor Nederland en België maar met dezelfde database. Zo moet ik aanpassingen,
op tekst na maar eenmaal invoeren. De Nederlandse website bestaat nog niet zo lang (was voorheen doorgeschakeld naar de .be).
Vandaar dat deze in google nog niet scoort. De Belgische daarentegen scoort volgens mij wel goed in google.be: zirkonia zilveren ring plaats 2, zilveren ring plaats 3, zilveren ring online
kopen plaats 1, ring online kopen plaats 3.
Mijn bouncepercentage is 57%.
Als ik goed begrijp zou je aan de rechterkant de balk van het keurmerk verwijderen.

Kunnen jullie aan de hand hiervan nog even de twee sites bekijken aub. ik wil gerust wat investeren en tijd insteken maar momenteel is de
batterij een beetje leeg omdat de respons achteruit gaat.
TDB

Re: feedback webwinkel in juweeltjes

9
Blijkbaar is er een zware google bot geweest die de volledige website plat gelegd had
Dit heb ik nog nooit gehoord. Hoe zwaar moet dat wel niet zijn! ;-)
Je kreeg een melding dat er een resource overage report was dus dat ligt gewoon aan je hosting die je in de steek laat. En als ze dat al doen als er een google bot langskomt denk ik dat je toch niet zo'n erg goede hosting hebt.

Re: feedback webwinkel in juweeltjes

11
Heb even verder gekeken en blijkbaar kunnen er soms problemen zijn met de bots als ze de layered navigation gaan volgen. Dan zien ze duizenden pagina's die eigenlijk niet echt bestaan of geïndexeerd hoeven te worden.
Bij jouw dus bijvoorbeeld de filter_ringmaat= filter_materiaal=  enz. Deze kunnen in combinatie met elkaar allemaal door de bot opgepakt worden en wil hij alles doen is hij even bezig. 
Maar buiten dat dit een mogelijkheid is om veel verkeer door de bot te krijgen en dus een zware serverbelasting zou je hosting niet zomaar om die reden jouw website moeten sluiten. 
Wat je er tegen moet doen? Ik weet het nog niet precies. Waarschijnlijk iets met robot.txt

Re: feedback webwinkel in juweeltjes

12
Zover ik weet kan een Google-bot niet zomaar je website offline halen. Zeker niet als je goede hosting hebt. Informeer even bij je host zou ik zeggen. Je betaalt een hoop, dus mag je er ook wat voor verwachten ;) Wat me wel opvalt is dat er bizar veel JavaScript moet worden ingeladen. Je merkt het wel bij het laden van de pagina's. Dat heeft soms wel een paar seconden de tijd nodig. En niet iedereen beschikt over een dure computer en/of snel internet. Als het te lang duurt gaan mensen weg. Dat kost je bezoekers.

Even terug naar je webshop zelf, want daar is dit topic tenslotte voor.
- De 10% korting-melding vind ik zelf storend zodra ik de website bezoek. Veel mensen hekelen advertenties en zoiets schrikt wel af. Mensen klikken eerder op 'Vorige' van vorige pagina, dan op de Sluiten-knop.
- De USP's klikbaar maken heeft geen enkele toegevoegde waarde. Zo'n grijze hover die alles covert is zinloos. Je kan beter een aparte pagina maken voor klantenservice.
- My Cart? Mijn winkelwagen is toegankelijker
- De footer bestaat uit 4 kolommen, maar je hebt enkel de rechts drie benut. Hierdoor ontstaat er een open ruimte links.
- De plaatjes van de payment methods zijn niet even groot. Geen idee of dit door de software geregeld wordt, of dat je zelf met Paint aan elkaar geknoeid hebt, maar op pixelniveau ziet het er wel wat amateuristisch uit (als ik dit zo 'ongezout' kan zeggen ;) Beetje zeikerig, maar bij zo'n bedrijf tellen details ook mee)
- Sommige producten hebben te lange namen, hierdoor passen ze niet perfect op een regel op de homepagina.
- Wishlist? Verlanglijst klinkt beter.
- Social Media-icons in de topbar staan niet gecentreerd in de hoogte. Dit geldt evenals voor de USP's naast het logo.
- Bij het kiezen van een menu-item wordt de Sitemap/Padnaam rechts naar de Titel weergegeven. Links is logischer en hier verwacht men dit eerder.

Overall, een mooi uitgewerkte webshop. Ik zou wat kleine puntjes wegwerken en kijken of je je webshop een boost kan geven, dan moet het goedkomen :)
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: feedback webwinkel in juweeltjes

13
de lange laadtijd en de popup met korting zorgen ervoor dat ik als bezoeker al wegklik, voordat ik de site verder heb bekeken...

Jammer, want je hebt een leuke webwinkel opgezet.


Je USP "30 dagen retourrecht" wordt tenietgedaan door je algemene voorwaarden...
Op de "retourneren" pagina, vermeld je juist helemaal geen termijn.

Je contactformulier op de contactpagina wordt niet weergegeven.

Niet alles is evengoed vertaald: My cart, select options, wishlist, charaters remaining, foutmeldingen, etc. Dit staat slordig en heeft een negatief effect op de betrouwbaarheid van je webwinkel.

Een aantal productafbeeldingen is van slechte kwaliteit. Bijvoorbeeld http://trendyjuweeltjes.nl/product/teks ... jke-tekst/
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: feedback webwinkel in juweeltjes

14
Moet ik de popup volledig verwijderen of later tevoorschijn laten kopen.
Hier schrijven toch wel wat mensen op in.

Verder hebben jullie toch wel wat dingen zoals vertalingen die simpel aan te passen zijn doorgegeven. Hier maak ik werk van.
Is de laadtijd bij jullie traag?

Er is 30 dagen retourrecht. Dit heb ik recentelijk opgetrokken van 14 naar 30 dagen. Blijkbaar heb ik dit niet overal gedaan in de site.
Werk aan dus.

Wat vinden jullie van de levertermijn?
Wat vinden jullie van de usp's? Zijn deze goed?

@webwinkelmeerwaarde en Bolino: ik ben het helemaal eens met jullie opmerkingen. Daar maak ik morgen onmiddellijk werk van.
TDB

Re: feedback webwinkel in juweeltjes

16
TDB schreef:Wat vinden jullie van de levertermijn?
Wat vinden jullie van de usp's? Zijn deze goed?
Je USPs zijn niet slecht. Al zijn het wellicht meer klant voordelen dan USPs (echt uniek zijn ze niet, maar dat is ook niet perse nodig).
30 dagen retour overlapt alleen wel met niet goed, geld terug.

Je levertijd is te lang. In ieder geval niet snel te noemen: 1-3 werkdagen.


Wat mij verder nog opviel is dat je een banner hebt met verlovingsringen: ruime keuze. Dit is nogal verwarrend/ teleurstellend, je biedt er maar twee aan!
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: feedback webwinkel in juweeltjes

17
Wat betreft je beoordeling bij webwinkelkeur bedoelde ik het eigenlijk precies andersom. Het weghalen van de link is volgens mij geen oplossing. 
De concurrentie op het internet is enorm. Een webwinkel met een goede en regelmatige beoordelingen heeft al een enorme voorsprong. Voor onze site kunnen we zien hoeveel mensen de beoordelingen bekijken en dat is erg veel. Ik heb even geen exacte cijfers maar denk dat dit ruim boven de 10% is van het totaal aantal bezoekers aan onze site. Oftewel ruim één op tien bezoekers kijkt ook even bij de beoordelingen. En ik verwacht, maar weet niet zeker, dat dit juist de mensen zijn die eventueel overgaan op een aankoop.
Gezien de beoordelingen voor jouw webshop, denk ik dat je een goede service hebt. Misschien moet je meer dit meer profileren door o.a. er voor te zorgen dat deze goede service zich vertaald in een hoge beoordeling. Stuur je wel iedereen een uitnodiging om de beoordeling in te vullen? Misschien een waardebon verloten onder de klanten die de beoordeling invullen?
Bij de beoordeling geeft ook iemand 3 sterren en had een aantal opmerkingen. Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? En indien het is opgelost is het goed om dit bij de opmerking te vermelden.

Zoals al eerder opgemerkt, indien ik bij een product op de homepage op quickview (waarom gebruik je een engelse term?) klik, is het onduidelijk hoe ik deze quickview kan afsluiten.

De tekst in de eerste alinea op de voorpagina is kleiner dan de overige alinea's.

Als ik bovenaan je website op het logo van facebook of twitter klik, is het denk ik beter om deze in een nieuwe tab te openen. Indien mensen doorklikken op je twitter of facebook pagina is het makkelijker om weer terug te gaan naar je site.

Nu weet ik dan Google bij het bepalen van de ranking controleert op dubbele content. Oftwel, het controleert of een site niet de teksten van een andere site controleert. Is het misschien zo dat Google niet weet dat beide sites bij elkaar horen maar denkt dat iemand aan het kopiëren is en deze wil straffen middels een lagere ranking? Er zijn ongetwijfeld experts op dit forum die hier veel meer vanaf weten. Misschien goed om dit te controleren.

Veel succes toegewenst.



   

Re: feedback webwinkel in juweeltjes

19
Ik ben al jullie opmerkingen aan het aanpassen. Echter loop ik vast op de vertalingen. My Cart, select options...
Kan iemand mij vertellen waar ik deze kan aanpassen? Ik heb al in de .po bestanden aan het kijken en wijzigen geweest maar
ik krijg het niet aangepast.
TDB