Een bounce rate van 63% is veel te hoog. Een goede bouncerate ligt onder de 30%.
Een gemiddelde bezoekduur van 10 sec is veel te kort. Dit is veelal enkele minuten.
Het is een goede stap om uit te zoeken op welke pagina de meeste bezoekers binnen komen. Het is dan inderdaad de vraag waarom de meeste klanten direct weer weggaan, maar de uitdaging om dit te gaan uitzoeken.
* Het zou kunnen dat de zoekterm niet overeenkomt met de landingspagina, dit is de pagina waarop ze binnen komen. Stel ze zoeken naar shampoo en komen binnen op babyshampoo. Dan is het niet vreemd dat de meeste weer wegklikken. Onderzoek daarom of de zoekterm die mensen intypen overeenkomt met de pagina die zij bezoeken. Hoe specifieker de zoekterm, hoe hoger de kans op een conversie. Dus indien iemand zoekt op "babyshampoo zwitsal" en hij / zij komt binnen op de juiste pagina, dan is de kans groter dat deze ook over gaat tot een aankoop dan iemand die alleen shampoo intypt want je weet niet welke shampoo hij / zij zoekt.
* Het kan zijn dat de prijs niet goed. Je weet op welke pagina ze binnen komen, kijk eens of je dit product elders goedkoper kunt vinden. Zo ja, zorg er voor dat je, eventueel tijdelijk, de goedkoopste bent dan weet je of dit de oorzaak is.
* Hoe zit het met de informatie op de site, met name de landingspagina waar de meeste bezoekers komen. Besteed hier de meeste aandacht aan. Wees uniek en informatief.
* Je verkoopt veel artikelen in een lage prijsklasse. Ik zou als bezoeker direct willen weten wat dan mijn verzendkosten zijn. Je vermeld in de header dat het gratis is vanaf E 50,-, maar wat als mijn aankoopbedrag lager is? Misschien een weekactie met gratis verzenden, dan weet je in hoeverre dit helpt.
En op deze manier kun je nog veel meer dingen bedenken. Het is denk ik belangrijk om dingen uit te proberen en te blijven meten.
Verder denk ik zelf dat je beter kunt richten op een bepaald artikel en er voor zorgen dat je hier een ruime keuze in hebt. Van de lippenstift heb je maar één type in verschillende kleuren. Volgens mij willen mensen gewoon een ruime keuze hebben. Daarom is het denk ik beter om je te richten op b.v. alleen parfum en er voor te zorgen dat je hier een zeer ruime keuze in hebt. En zorg er vervolgens voor dat je hier iets bijzonders doet. B.v. dat mensen geurstaafjes kunnen aanvragen zodat ze eerst kunnen ruiken voordat je tot aankoop overgaan. Geen idee of dit kan, maar zou je het kunnen proberen. Dan heb je tenminste iets bijzonders. Als je dan ook nog een goed advies geeft en een ruime keuze hebt, dan lijkt me dat een beter startpunt.
Veel succes.