Goedenavond Peter,Een bounce rate van 63% is veel te hoog. Een goede bouncerate ligt onder de 30%.
Een gemiddelde bezoekduur van 10 sec is veel te kort. Dit is veelal enkele minuten.
Het is een goede stap om uit te zoeken op welke pagina de meeste bezoekers binnen komen. Het is dan inderdaad de vraag waarom de meeste klanten direct weer weggaan, maar de uitdaging om dit te gaan uitzoeken.
* Het zou kunnen dat de zoekterm niet overeenkomt met de landingspagina, dit is de pagina waarop ze binnen komen. Stel ze zoeken naar shampoo en komen binnen op babyshampoo. Dan is het niet vreemd dat de meeste weer wegklikken. Onderzoek daarom of de zoekterm die mensen intypen overeenkomt met de pagina die zij bezoeken. Hoe specifieker de zoekterm, hoe hoger de kans op een conversie. Dus indien iemand zoekt op "babyshampoo zwitsal" en hij / zij komt binnen op de juiste pagina, dan is de kans groter dat deze ook over gaat tot een aankoop dan iemand die alleen shampoo intypt want je weet niet welke shampoo hij / zij zoekt.
* Het kan zijn dat de prijs niet goed. Je weet op welke pagina ze binnen komen, kijk eens of je dit product elders goedkoper kunt vinden. Zo ja, zorg er voor dat je, eventueel tijdelijk, de goedkoopste bent dan weet je of dit de oorzaak is.
* Hoe zit het met de informatie op de site, met name de landingspagina waar de meeste bezoekers komen. Besteed hier de meeste aandacht aan. Wees uniek en informatief.
* Je verkoopt veel artikelen in een lage prijsklasse. Ik zou als bezoeker direct willen weten wat dan mijn verzendkosten zijn. Je vermeld in de header dat het gratis is vanaf E 50,-, maar wat als mijn aankoopbedrag lager is? Misschien een weekactie met gratis verzenden, dan weet je in hoeverre dit helpt.
En op deze manier kun je nog veel meer dingen bedenken. Het is denk ik belangrijk om dingen uit te proberen en te blijven meten.
Verder denk ik zelf dat je beter kunt richten op een bepaald artikel en er voor zorgen dat je hier een ruime keuze in hebt. Van de lippenstift heb je maar één type in verschillende kleuren. Volgens mij willen mensen gewoon een ruime keuze hebben. Daarom is het denk ik beter om je te richten op b.v. alleen parfum en er voor te zorgen dat je hier een zeer ruime keuze in hebt. En zorg er vervolgens voor dat je hier iets bijzonders doet. B.v. dat mensen geurstaafjes kunnen aanvragen zodat ze eerst kunnen ruiken voordat je tot aankoop overgaan. Geen idee of dit kan, maar zou je het kunnen proberen. Dan heb je tenminste iets bijzonders. Als je dan ook nog een goed advies geeft en een ruime keuze hebt, dan lijkt me dat een beter startpunt.
Veel succes.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Hallo Zyra,Wordt ook een drogist dat bij reguliere cosmetica (lees merken als: Nivea, L'Oreal, etc) de ingrediënten bij de producten heeft staan. Iets wat vandaag de dag zeer belangrijk is en door de meeste drogisterijen gewoon niet neergezet wordt.
Nivea kan wel pronken dat zij geen parfum, parabenen en kleurstoffen in hun product hebben voor de gevoelige huid. Maar ik wil als klant bepalen welke stoffen ik nog meer wil vermijden en als dit echt niet in het product zit het dan te kopen.
Dus geef bij elk product de ingrediënten aan.
Hallo PeterD,Leuk om te zien dat je iets doet met de adviezen.
Nog weer even op je webshop geweest. Wat opvalt is (nog steeds) de tab van webwinkelkeur wat zo duidelijk is dat je er op klikt. Ik zie dan dat er 3 klantenwaarderingen zijn met allemaal een 10. Dit komt (terecht !) niet betrouwbaar over. Maar zie ook dat je bij Kiyoh meerdere beoordelingen hebt staan. Waarom haal je die van webwinkelkeur niet weg en laat je die van Kiyoh duidelijk zien?
Je ziet overigens bij Kiyoh dat deze al 252 keer is bekeken, wat aangeeft hoe belangrijk dit is. Mijn advies is, concentreer je op één van de twee en zorg dat deze ook goed is. Wanneer je mensen vraagt om een beoordeling is het altijd goed aan te geven dat je na iedere 20 beoordelingen een gratis waardebon verloot van 5,- of iets dergelijks. Helpt altijd.
Op je site heb je nu verzendkosten 1.99 en vanaf 50,- gratis. Zorg ervoor dat deze bij elkaar zijn. Als iemand eenmaal ziet dat het 1.99 is, gaat hij / zij niet verder zoeken op de site of er ergens anders ook nog iets staat over verzendkosten.
Veel succes.
Goedenavond WebwinkelMeerwaarde,Goed bezig!
Wat heb je zelf al gedaan mbt Seo?
Ik zie dat je nu momenteel niet om een beoordeling vraagt via WebwinkelKeur. Dat is wel gewoon mogelijk. Helaas is er bijna geen klant die dit uit zichzelf doet, uitnodigen is dus wel noodzakelijk. We hebben net als Kiyoh gewoon een uitnodig mogelijkheid.Hallo PeterD,
Dank je wel voor je respons, we hebben de USP direct aangepast. M.b.t. het keurmerk heb je zeker een punt, we proberen nu bij elke verkoop een beoordeling te krijgen bij onze webwinkelkeurmerk maar we zien hier nooit respons op. Ik denk omdat mensen het teveel tijd kost.
Kiyoh krijgen we makkelijker beoordelingen omdat mensen hiervan een mail in hun mailbox krijgen en niet helemaal naar de site ervan hoeven te gaan.
Wij gaan even kijken hoe we dit proces kunnen verbeteren.
Bedankt voor je advies wederom!
Mvg
Jorn
Goedenavond, Dat klopt, ben wel inderdaad voornemens dit ook te gaan doen.Ik zie dat je nu momenteel niet om een beoordeling vraagt via WebwinkelKeur. Dat is wel gewoon mogelijk. Helaas is er bijna geen klant die dit uit zichzelf doet, uitnodigen is dus wel noodzakelijk. We hebben net als Kiyoh gewoon een uitnodig mogelijkheid.Hallo PeterD,
Dank je wel voor je respons, we hebben de USP direct aangepast. M.b.t. het keurmerk heb je zeker een punt, we proberen nu bij elke verkoop een beoordeling te krijgen bij onze webwinkelkeurmerk maar we zien hier nooit respons op. Ik denk omdat mensen het teveel tijd kost.
Kiyoh krijgen we makkelijker beoordelingen omdat mensen hiervan een mail in hun mailbox krijgen en niet helemaal naar de site ervan hoeven te gaan.
Wij gaan even kijken hoe we dit proces kunnen verbeteren.
Bedankt voor je advies wederom!
Mvg
Jorn
Ook kun je bij ons verwijzen naar externe sites waar ook reviews staan, zo koppel je eenvoudig sites als Bol en Facebook waar je wellicht ook reviews verzameld hebt. Zo voorkom je versplinterde reviews, maar kun je naar alle review bronnen verwijzen via 1 pagina. Kiyoh is helaas nog niet mogelijk, omdat we hier nog geen toestemming voor hebben.