Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
De reviews tonen (te) veel overeenkomsten en komen daarom niet erg geloofwaardig over. Ze bestaan voornamelijk uit het promoten van de webwinkel...Misschien een gekke vraag, (ligt het aan mij?) maar komen de reviews op andere forumleden ook nep over? Of waren het misschien vrienden?
De eerste die ik even bekeek:onze originele prijzen. M.b.t. 70% goedkoper hebben betrekking op een Kruidvat, AH, Etos etc. etc..
Hoi Bolino,De webshop ziet er op eerste oog verzorgd uit. Bij een 2de scherpere blik vallen me een aantal dingen op:
- Het favicon vind ik wat zwak en niet passend bij je webshop. Kijk of je hier iets anders voor kan verzinnen.
- Dat de slider geen geheel is vind ik wat apart uit zien. Als je de buitenste blokken wilt vastzetten, plaats ze dan op z'n minst gecentreerd. De rechtse kolom is smaller.
- Het linkse blok staat een knop Informatie in, maar die heeft geen enkele toegevoegde waarde, aangezien het hele blok klikbaar is.
* Kijk of je een grote, gelikte slider kan maken. Oogt veel strakker *
- De header is veel te druk. De vlaggen worden afgekapt en de tekst 'Inloggen' en 'Maak account aan' is bijna niet te lezen en het onderschrift bij het logo is niet te lezen.
- Persoonlijk zou ik de categorieën allemaal weghalen onder de slider. Ze staan al in de menubalk. Plaats je producten meer omhoog, die wil je tenslotte verkopen
- 2x een blok voor nieuwsbriefinschrijving op de homepagina lijkt me wat overdreven, haal er eentje weg
- De informatie 'Waarom CosmeticaCare.nl?' Lees meer maakt geen sense. Je wilt juist dat mensen dit als eerste opvalt. Verstop deze informatie niet. Verwerk het desnoods in de slider
- Klantbeoordelingen is leeg. Als ze leeg zijn, laat het weg, nu neemt het onnodig ruimte in.
- De 3 blokken die producten tonen met elk hun eigen fade-effect is druk en verwarrend. 2 grote fullwidth / volle breedte carousels zijn voldoende, 2 kleine zijn te druk imo
- Als ik op een rubriek klik, staat de Webwinkelkeur verdwaald links onder het submenu. En vlak daaronder Recent bekeken met piepkleine letters Wissen. Dit valt niet op.
- "Bestel nog voor €50.00 en ontvang gratis verzending!" Bestel 'nog'? Dus als ik voor 40 euro in me mandje heb, moet ik nog 50 euro uitgeven zodat ik gratis verzending krijg? Maak ervan "Vanaf 50 euro, gratis verzending".
Verder, na dit lijstje wil ik niet doorgaan met 'kritiek' geven, want er moet ook ruimte zijn voor positieve aspecten. Wat mij opviel is dat de USP's goed zichtbaar zijn. Social Media's icons keurig onderaan staan. Links webwinkelkeur is toch netjes, dat heeft niet iedereen. ( ik ook niet ) Menu en de kleuren is grotendeels goed over nagedacht. Al met al een mooie, verzorgde website. Qua structuur zou ik zelf zeker nog een en ander veranderen, maar je bent zeker goed op weg !
Succes!
Fijn om te horen dat je ermee aan de slag gaat ! Ik snap de constructie van het 'Bestel nog voor X euro en bla bla', omdat het logisch is voor ons. Verplaatst je in een potentiële klant. Je kan het zo laten, maar als er expliciet staat vermeld 'vanaf 50 euro gratis verzending', dan moet dat voldoende zijn lijkt mij. Ik zou het weghalen of iets anders op verzinnen. Eigen keuze !Hoi Bolino,
Dank voor je respons. De favicon ga ik inderdaad aanpassen, dit was nog het oude favicon en heb deze eigenlijk de afgelopen tijd over het hoofd gezien en ''vergeten''. Je opmerking aangaande bestel nog voor 50€ en krijg gratis verzending wordt automatisch aangepast als je wat in je winkelwagen doet. Stel voor je pakt een product van 2 euro, dan staat er vervolgens; Bestel nog voor 48 euro en ontvang gratis verzending. Klantbeoordelingen ga ik inderdaad weghalen, dit ziet er inderdaad niet mooi uit ( Gisteren stond hier nog mijn Kiyoh widget.) Al je overige opmerkingen ga ik zeker oppakken en wil je daarom ook danken voor je positieve kritiek!
Fijn weekend
Waarom Nederlands tussen haakjes? We weten allemaal wel dat als je goedkoper bent dan in de winkel of een andere webshop dat het dan partij handel is en niet via een Nederlandse groothandel. Anders zou je je niet flink gaan snijden in je vingers met de prijzen. Of valt het snijden eigenlijk wel mee?Goedenavond,
Bedankt voor jullie reacties! Er is 1 review inderdaad door ons zelf gezet, derest is wel echt verkregen. Ik zal die als eerste even verbergen.
Inderdaad, de zoveelste drogist:). Wij zullen echter door scherpe inkopen via onze (Nederlandse) leveranciers, enorme scherpe prijzen kunnen hanteren. Daarnaast vinden wij service en overzicht erg belangrijk. Wij zullen daarom onze klanten de service geven die ze nodig hebben. Maargoed, ik begrijp dat de voorpagina dus nog vele malen beter kan! Daar ga ik dan eens mee aan de slag. Heeft iemand anders nog suggesties of opmerkingen wat opvalt?
Ik dank jullie alvast voor de feedback en steun!
Gegroet, en fijn weekend voor een ieder
Hallo Zyra,Waarom Nederlands tussen haakjes? We weten allemaal wel dat als je goedkoper bent dan in de winkel of een andere webshop dat het dan partij handel is en niet via een Nederlandse groothandel. Anders zou je je niet flink gaan snijden in je vingers met de prijzen. Of valt het snijden eigenlijk wel mee?Goedenavond,
Bedankt voor jullie reacties! Er is 1 review inderdaad door ons zelf gezet, derest is wel echt verkregen. Ik zal die als eerste even verbergen.
Inderdaad, de zoveelste drogist:). Wij zullen echter door scherpe inkopen via onze (Nederlandse) leveranciers, enorme scherpe prijzen kunnen hanteren. Daarnaast vinden wij service en overzicht erg belangrijk. Wij zullen daarom onze klanten de service geven die ze nodig hebben. Maargoed, ik begrijp dat de voorpagina dus nog vele malen beter kan! Daar ga ik dan eens mee aan de slag. Heeft iemand anders nog suggesties of opmerkingen wat opvalt?
Ik dank jullie alvast voor de feedback en steun!
Gegroet, en fijn weekend voor een ieder
De Action verkoopt Dove veel goedkoper, maar zie je! Kruidvat en Etos zijn afzetters! Onzin, Action koopt het weet ik waar in en moet zelfs de Nederlandse beschrijving op de flessen plakken voor ze het mogen verkopen.
Wil je zeggen dat je met €6,95 aan verzendkosten de goedkoopste bent dan je concurrenten? Auw! Foutje bedankt.
Neem Kruidvat als voorbeeld. Gratis afhalen in de winkel en €3,99 zijn standaard verzendkosten onder de €50,-.
Daarbij hoe jullie het nu verdedigen met wij kijken elke dag naar de concurrenten en passen de prijs daarop aan? Ik zou de focus op iets anders zetten, want dat gaat hem niet worden, je bent meer met je concurrenten bezig dan met je eigen webshop.
Daarbij als er wordt aangegeven tot 70% verwacht ik daar ook meer van.
Oh en Guess Seductive 100ml is vaak voor €15,- te koop in de winkel. Mensen rekenen de verzendkosten erbij en gaan dan sneller naar de winkel dan dat ze het online zullen kopen.
Wil je echt de goedkoopste zijn? Zorg dat je in de totaalprijs dan ook de goedkoopste bent.
Verzendkosten kan je natuurlijk altijd verlagen... Je schiet er dan alleen wel bij in. Maar als je echt wilt richten op de goedkoopste zijn, dan moet je dat (meestal) voor lief nemen. Je moet dan grote aantallen verkopen om met de kleine marges een redelijke winst te kunnen maken.De opmerking m.b.t. tot de verzendkosten kan ik mij helemaal in vinden. Hier zijn wij dan ook mee bezig om dit omlaag te krijgen (echter kan dat pas bij bepaalde afnamecapaciteiten) zoals je waarschijnlijk wel zal weten.
Goedenavond,Verzendkosten kan je natuurlijk altijd verlagen... Je schiet er dan alleen wel bij in. Maar als je echt wilt richten op de goedkoopste zijn, dan moet je dat (meestal) voor lief nemen. Je moet dan grote aantallen verkopen om met de kleine marges een redelijke winst te kunnen maken.De opmerking m.b.t. tot de verzendkosten kan ik mij helemaal in vinden. Hier zijn wij dan ook mee bezig om dit omlaag te krijgen (echter kan dat pas bij bepaalde afnamecapaciteiten) zoals je waarschijnlijk wel zal weten.
De goedkoopste zijn is misschien eenvoudig op papier (hier kiezen heel veel webwinkels voor), maar in werkelijkheid is het heel moeilijk om te concurreren met de groten...
Jullie vinden dat alleen jullie bestaansrecht hebben, omdat andere winkels te veel vragen? Trouwens, waar is de rest van het assortiment dan?Echter zijn wij van mening,..., dat Kruidvat ''oplichters'' zijn
Hallo Zyra,Ik zou even beter lezen . Ik heb dat "oplichter" aangekaart omdat jullie een review bij Kiyoh hebben staan waarin dat staat. En blijkbaar vinden jullie dat normaal dat er zo wordt gesproken. Terwijl iedere andere drogisterij gewoon mag bestaan. Haal andermans woorden niet uit verband.
Heel simpel in de winkel of zeker ook online worden de producten tegen adviesverkoopprijs verkocht! Soms iets goedkoper, soms iets duurder. En ook Kruidvat schroomt niet om eens ergens restpartijen van merken op te kopen en die juist voor een leuke prijs te verkopen. Doen ze allemaal als ze kans krijgen. Hun goed recht!
Continu vergelijken jullie je met de Kruidvat, Etos, etc! Maar nogmaals is dat werkelijk je doel? :/
Maar het is dus jullie mening die in die review staat. En die review hebben jullie zelf geschreven(?). Want je herhaalt jezelf hier.
Jullie vinden dat alleen jullie bestaansrecht hebben, omdat andere winkels te veel vragen? Trouwens, waar is de rest van het assortiment dan?Echter zijn wij van mening,..., dat Kruidvat ''oplichters'' zijn
Aangezien ik de webshop alleen via mobiel bekeken heb, kan ik er verder weinig zinnigs op zeggen.
En in ieder geval nog gefeliciteerd met je verjaardag!
14 dagen kosteloos retourneren
Hier ga je je vingers aan branden omdat uit de voorwaarden blijkt dat het niet zo is.De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jou rekening.
Direct aangepast! Zijn je voor de rest nog dingen opgevallen? Hoe vindt je de site er in het algemeen uitzien?14 dagen kosteloos retournerenHier ga je je vingers aan branden omdat uit de voorwaarden blijkt dat het niet zo is.De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jou rekening.
Bovendien is het "jouw rekening".
Hoi Bolino,De footer is verzorgd, top. Ik denk dat je de meeste winst kan behalen op de rest van de homepage. Ik zie erg veel producten, beetje té veel. Als ik de website van een bekende drogisterij ga bezoeken dan zie ik er hooguit 10-15. Bij jou zie ik zeker het dubbele
Hallo PeterD,De site ziet er op het eerste gezicht goed en professioneel uit.
Het menu vind ik niet handig. Zodra de muis op een menu staat (b.v. parfum) dan worden meteen submenu's zichtbaar in een groot wit vlak. Dit vlak heeft dezelfde kleur als de achtergrond en het is daarom niet duidelijk dat dit submenu's zijn. Ik zou dit dan zelf een andere kleur geven en veel kleiner.
Wat ik niet begrijp is dat als je bij Kiyoh zo'n goede score hebt, je dit niet duidelijk maakt op je site. Via partners kun je er uiteindelijk wel komen maar op die manier komt er niemand. Als dit echte reviews zijn, dan is dit toch een USP?
Jullie claimen de goodkoopste te zijn, maar zijn jullie niet. Ik klik op een willekeurig artikel Mexx woman (EDT) en zie dat deze bij o.a. het kruidvat goekoper is. Indien je uiteindelijk iets wilt verdienen, is prijs het laatste waar je op moet concurreren. De concurrentie op internet is zo groot, dat als je altijd de goedkoopste wilt zijn, je nagenoeg geen winst meer maakt.
Verder zie ik dat de tekst bij dit betreffende artikel is gekopieerd. Bij 123geurtjes staat exact dezelfde tekst bij dit product, die overigens daar ook goedkoper is.
Het belangrijkste is volgens mij dat je, hoe moeilijk het ook is, je onderscheidt van de concurrenten en niet een kopie van een andere site. En doe wat je belooft, dus als je beweert de goedkoopste te zijn, dan moet je dit ook zijn.
Hallo PeterD,Zoals ze bij Google zeggen: meten is weten.
Even een stukje wiskunde, het aantal verkopen is nog veel te laag om hier statistiek op toe te passen. Met andere woorden, of je nu 2 of geen artikelen verkoopt ligt zo dicht bij elkaar dat je hieruit geen vast conclusies kunt trekken. Als je b.v. iets aan je site veranderd en je toevallig 3 artikelen verkoopt, moet je niet concluderen dat door deze aanpassing je omzet met 50% is toegenomen.
Maar wat kun je dan wel.
Maak gebruik van Google analytics. Het aantal bezoekers is wel dusdanig dat je statistiek kunt toepassen. Je zegt dat je 115 bezoekers krijgt via Google shopping. De vraag is nu, wat is je bouncerate, hoelang blijven zij op je site en hoeveel pagina's bekijken ze. En kijk ook middels welke zoekwoorden ze op je site zijn gekomen. Stel dat je een hoge bouncerate hebt en ziet dat veel klanten je site bezoeken nadat ze "drogisterij" als zoekwoord hebben ingetypt en jij daar adverteert met b.v. een stuk zeep, dan geeft deze hoge bouncerate aan dat deze misschien wel bij elkaar passen maar niet direct leidt tot verkopen. En dat lijkt me ook logisch.
Kijk bij welke artikelen je een goede originele omschrijving hebt en zet deze eens in de aanbieding. Zet alleen deze artikelen bij Google shopping en bij zeer specifieke zoektermen (b.v. goedkope zeep, of zeep met een geurtje, of merk xxx zeep). Het aantal bezoekers wordt dan misschien minder, maar kijk dan nog eens naar je bouncerate e.d. Op deze manier moet je een beetje gevoel krijgen hoe je de bouncerate, tijd bezoekers op je site zijn e.d. kunt verbeteren. Als deze getallen verbeteren, zullen ongetwijfeld de verkopen ook toenemen.
Goedemorgen Webwinkelmeerwaarde,De website is zeker verbeterd. Toch blijven er nog een aantal zaken onopgelost.
Er is nog steeds sprake van een afwisseling in aanspreekvorm: u/ je.
Als je wat langer kijkt, ontdek je op veel pagina's (kleine) spelfouten.
De klantenservice pagina straalt niet echt betrouwbaarheid uit.
Het lettertype is nu wel erg klein, zowel op de pagina's, als in je menu.
De afbeelding van mbt gezichtsverzorging op de homepage lijkt uit verhouding.