Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

[CosmeticaCare.nl] Jullie mening is belangrijk

26 februari 2016

Goedenavond (medecollegas),

Sinds kort zijn mijn vriendin en ik onze eigen drogisterij begonnen. Nu zijn we enkele dagen online en aan het starten met onze online campagne.
Ik heb de afgelopen tijd veel meegelezen op dit forum en jullie meningen gezien.
Nu is mijn vraag aan jullie; Wat vinden jullie van de webwinkel? Er is altijd ruimte voor betering en daar ik de afgelopen weken intensief aan het bouwen ben geweest, zie ik het niet helemaal meer.
Graag zie ik jullie mening tegemoet.
De website is http://www.CosmeticaCare.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Jullie mening is belangrijk

26 februari 2016

Als ik Kiyoh mag geloven zijn jullie bijna een maand bezig of zijn het valse reviews?

Eerste waar ik aan denk: weer zoveelste drogisterij. Wat is je USP? Wat denken jullie beter te gaan doen dan de vele andere drogisterijen? Behalve weer de goedkoopste zijn?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Jullie mening is belangrijk

26 februari 2016

Welkom op het forum.

De homepage geeft een wat onrustige indruk op mij. Dit komt door de vele bewegende onderdelen, header afbeelding, rode accentkleur, etc.

Je productgroepen worden dubbel weergegeven: een afbeelding van een product uit de groep en door tekst met een knop eronder. Ik zou hier een item van maken. Dit geeft ook al meer rust.\

Verder valt op dat je de bezoeker aanspreekt met zowel u als met je.

Volgens mij valt er ook nog wel wat te verbeteren op het gebied van SEO.

In ieder geval veel succes met je webwinkel.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Jullie mening is belangrijk

26 februari 2016

zou ik verwijderen: de pagina's bevatten geen info en dragen niets bij aan de site.

Misschien een gekke vraag, (ligt het aan mij?) maar komen de reviews op andere forumleden ook nep over? Of waren het misschien vrienden?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

Misschien een gekke vraag, (ligt het aan mij?) maar komen de reviews op andere forumleden ook nep over? Of waren het misschien vrienden?
De reviews tonen (te) veel overeenkomsten en komen daarom niet erg geloofwaardig over. Ze bestaan voornamelijk uit het promoten van de webwinkel...
Reviews zijn een goede manier om vertrouwen te winnen, mits deze geloofwaardig overkomen en er 'voldoende' boordelingen zijn, zo niet dan kunnen deze juist averechts werken! Mijn advies is om eerst echte(!) reviews te verzamelen en zodra je een aardige lijst hebt, deze pas prominent op de website weer geeft. 1-2 reviews stralen geen vertrouwen uit, zelfs niet als deze 2 de hoogst mogelijke score hebben.
Reviews verzamelen? >>> JA!!!
Reviews gebruiken voor marketing? >>> nu nog even NIET!
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

Goedenavond,

Bedankt voor jullie reacties!  Er is 1 review inderdaad door ons zelf gezet, derest is wel echt verkregen. Ik zal die als eerste even verbergen. 
Inderdaad, de zoveelste drogist:). Wij zullen echter door scherpe inkopen via onze (Nederlandse) leveranciers, enorme scherpe prijzen kunnen hanteren. Daarnaast vinden wij service en overzicht erg belangrijk. Wij zullen daarom onze klanten de service geven die ze nodig hebben. Maargoed, ik begrijp dat de voorpagina dus nog vele malen beter kan! Daar ga ik dan eens mee aan de slag. Heeft iemand anders nog suggesties of opmerkingen wat opvalt?
Ik dank jullie alvast voor de feedback en steun!

Gegroet, en fijn weekend voor een ieder
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

Toch nog wat aandachtspuntjes voor de USP die in de banner staan:

gratis bezorging vanaf €50,-
Kan ik weinig aan toevoegen, wel ligt de drempel bij veel van je concurrenten een stuk lager en zijn jouw verzendkosten ook nog eens een stuk hoger

voor 16:00 besteld morgen in huis
Geeft jouw leverancier de garantie dat jouw bestellingen de volgende dag afgeleverd worden? Ook op zondag en maandag? Doe geen beloftes die je niet waar kan maken, juist op dit soort kleine puntjes wordt je keihard afgerekend met negatieve reviews (ook al is dit maar een paar procent)

14 dagen kosteloos retourneren
In de voorwaarden staat duidelijk vermeld dat de kosten voor het retour zenden voor de klant zijn! Dit is dus niet kosteloos...

Altijd en overal voor u bereikbaar
openingstijden:
Maandag t/m Vrijdag;       9:00 - 17:00 uur
Zaterdag           ;      10:00 - 13:00 uur
Zon- en Feestdagen: Gesloten

Op de homepage staat een grote banner met 'tot wel 70% goedkoper' als je dergelijke aanbiedingen hebt, dan wil ik die raag zien als klant, als ik nu op de aanbiedingen klik zie ik 10-20% korting en een enkele uitschieter richting de 40%

Kortom, wees helder over je USP en creëer vertrouwen door de juiste informatie weer te geven!
Het is een lastige markt met veel grote concurrenten, succes in de strijd! ;-)
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

Hoi Mick,

Dank voor je respons. Aangaande je mening tot 70% goedkoper begrijp ik je opmerking. Echter zijn de prijzen op onze site, die doorgestreept zijn, onze originele prijzen. M.b.t. 70% goedkoper hebben betrekking op een Kruidvat, AH, Etos etc. etc.. Maar je punt is inderdaad duidelijk; Dit is niet duidelijk voor de klant dus moet aangepast worden!  Aangaande de USP. met verzendkosten zijn wij in vaak nog goedkoper dan de concurrent. Uiteraard willen we net als onze concurrenten deze drempel lager zien te krijgen, maar moet ik eerst zien waar ik in kan spelen. Ik ga kijken wat ik hiervan kan oppakken, dank je wel!

Gr
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

onze originele prijzen. M.b.t. 70% goedkoper hebben betrekking op een Kruidvat, AH, Etos etc. etc..
De eerste die ik even bekeek: 
http://www.cosmeticacare.nl/goedemorgen-haarlotion.html
https://www.kruidvat.nl/zwitsal-goedemo ... on/p/17409
Dit is 45% goedkoper maar niet bij jullie maar bij kruidvat....
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

Hoi Paulg, Bedankt voor je reactie.

Prijs is meteen aangepast. Echter is het zo dat als je de andere prijzen ga vergelijken, het wel goedkoper is. Waarschijnlijk heeft Kruidvat deze momenteel in de aanbieding gezet. (wij proberen dat in de gaten te houden maar de afgelopen dagen niet echt gelukt).
Zijn je toevallig nog andere dingen opgevallen?
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

De webshop ziet er op eerste oog verzorgd uit. Bij een 2de scherpere blik vallen me een aantal dingen op:
- Het favicon vind ik wat zwak en niet passend bij je webshop. Kijk of je hier iets anders voor kan verzinnen.
- Dat de slider geen geheel is vind ik wat apart uit zien. Als je de buitenste blokken wilt vastzetten, plaats ze dan op z'n minst gecentreerd. De rechtse kolom is smaller.
- Het linkse blok staat een knop Informatie in, maar die heeft geen enkele toegevoegde waarde, aangezien het hele blok klikbaar is.
* Kijk of je een grote, gelikte slider kan maken. Oogt veel strakker Afbeelding *
- De header is veel te druk. De vlaggen worden afgekapt en de tekst 'Inloggen' en 'Maak account aan' is bijna niet te lezen en het onderschrift bij het logo is niet te lezen.
- Persoonlijk zou ik de categorieën allemaal weghalen onder de slider. Ze staan al in de menubalk. Plaats je producten meer omhoog, die wil je tenslotte verkopen
- 2x een blok voor nieuwsbriefinschrijving op de homepagina lijkt me wat overdreven, haal er eentje weg
- De informatie 'Waarom CosmeticaCare.nl?' Lees meer maakt geen sense. Je wilt juist dat mensen dit als eerste opvalt. Verstop deze informatie niet. Verwerk het desnoods in de slider Afbeelding
- Klantbeoordelingen is leeg. Als ze leeg zijn, laat het weg, nu neemt het onnodig ruimte in.
- De 3 blokken die producten tonen met elk hun eigen fade-effect is druk en verwarrend. 2 grote fullwidth / volle breedte carousels zijn voldoende, 2 kleine zijn te druk imo
- Als ik op een rubriek klik, staat de Webwinkelkeur verdwaald links onder het submenu. En vlak daaronder Recent bekeken met piepkleine letters Wissen. Dit valt niet op.
- "Bestel nog voor €50.00 en ontvang gratis verzending!" Bestel 'nog'? Dus als ik voor 40 euro in me mandje heb, moet ik nog 50 euro uitgeven zodat ik gratis verzending krijg? Maak ervan "Vanaf 50 euro, gratis verzending".


Verder, na dit lijstje wil ik niet doorgaan met 'kritiek' geven, want er moet ook ruimte zijn voor positieve aspecten. Wat mij opviel is dat de USP's goed zichtbaar zijn. Social Media's icons keurig onderaan staan. Links webwinkelkeur is toch netjes, dat heeft niet iedereen. ( ik ook niet Afbeelding ) Menu en de kleuren is grotendeels goed over nagedacht. Al met al een mooie, verzorgde website. Qua structuur zou ik zelf zeker nog een en ander veranderen, maar je bent zeker goed op weg !

Succes!
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

De webshop ziet er op eerste oog verzorgd uit. Bij een 2de scherpere blik vallen me een aantal dingen op:
- Het favicon vind ik wat zwak en niet passend bij je webshop. Kijk of je hier iets anders voor kan verzinnen.
- Dat de slider geen geheel is vind ik wat apart uit zien. Als je de buitenste blokken wilt vastzetten, plaats ze dan op z'n minst gecentreerd. De rechtse kolom is smaller.
- Het linkse blok staat een knop Informatie in, maar die heeft geen enkele toegevoegde waarde, aangezien het hele blok klikbaar is.
* Kijk of je een grote, gelikte slider kan maken. Oogt veel strakker Afbeelding *
- De header is veel te druk. De vlaggen worden afgekapt en de tekst 'Inloggen' en 'Maak account aan' is bijna niet te lezen en het onderschrift bij het logo is niet te lezen.
- Persoonlijk zou ik de categorieën allemaal weghalen onder de slider. Ze staan al in de menubalk. Plaats je producten meer omhoog, die wil je tenslotte verkopen
- 2x een blok voor nieuwsbriefinschrijving op de homepagina lijkt me wat overdreven, haal er eentje weg
- De informatie 'Waarom CosmeticaCare.nl?' Lees meer maakt geen sense. Je wilt juist dat mensen dit als eerste opvalt. Verstop deze informatie niet. Verwerk het desnoods in de slider Afbeelding
- Klantbeoordelingen is leeg. Als ze leeg zijn, laat het weg, nu neemt het onnodig ruimte in.
- De 3 blokken die producten tonen met elk hun eigen fade-effect is druk en verwarrend. 2 grote fullwidth / volle breedte carousels zijn voldoende, 2 kleine zijn te druk imo
- Als ik op een rubriek klik, staat de Webwinkelkeur verdwaald links onder het submenu. En vlak daaronder Recent bekeken met piepkleine letters Wissen. Dit valt niet op.
- "Bestel nog voor €50.00 en ontvang gratis verzending!" Bestel 'nog'? Dus als ik voor 40 euro in me mandje heb, moet ik nog 50 euro uitgeven zodat ik gratis verzending krijg? Maak ervan "Vanaf 50 euro, gratis verzending".


Verder, na dit lijstje wil ik niet doorgaan met 'kritiek' geven, want er moet ook ruimte zijn voor positieve aspecten. Wat mij opviel is dat de USP's goed zichtbaar zijn. Social Media's icons keurig onderaan staan. Links webwinkelkeur is toch netjes, dat heeft niet iedereen. ( ik ook niet Afbeelding ) Menu en de kleuren is grotendeels goed over nagedacht. Al met al een mooie, verzorgde website. Qua structuur zou ik zelf zeker nog een en ander veranderen, maar je bent zeker goed op weg !

Succes!
Hoi Bolino,
Dank voor je respons. De favicon ga ik inderdaad aanpassen, dit was nog het oude favicon en heb deze eigenlijk de afgelopen tijd over het hoofd gezien en ''vergeten''. Je opmerking aangaande bestel nog voor 50€ en krijg gratis verzending wordt automatisch aangepast als je wat in je winkelwagen doet. Stel voor je pakt een product van 2 euro, dan staat er vervolgens; Bestel nog voor 48 euro en ontvang gratis verzending. Klantbeoordelingen ga ik inderdaad weghalen, dit ziet er inderdaad niet mooi uit ( Gisteren stond hier nog mijn Kiyoh widget.) Al je overige opmerkingen ga ik zeker oppakken en wil je daarom ook danken voor je positieve kritiek!
Fijn weekend
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

Hoi Bolino,
Dank voor je respons. De favicon ga ik inderdaad aanpassen, dit was nog het oude favicon en heb deze eigenlijk de afgelopen tijd over het hoofd gezien en ''vergeten''. Je opmerking aangaande bestel nog voor 50€ en krijg gratis verzending wordt automatisch aangepast als je wat in je winkelwagen doet. Stel voor je pakt een product van 2 euro, dan staat er vervolgens; Bestel nog voor 48 euro en ontvang gratis verzending. Klantbeoordelingen ga ik inderdaad weghalen, dit ziet er inderdaad niet mooi uit ( Gisteren stond hier nog mijn Kiyoh widget.) Al je overige opmerkingen ga ik zeker oppakken en wil je daarom ook danken voor je positieve kritiek!
Fijn weekend
Fijn om te horen dat je ermee aan de slag gaat ! ;) Ik snap de constructie van het 'Bestel nog voor X euro en bla bla', omdat het logisch is voor ons. Verplaatst je in een potentiële klant. Je kan het zo laten, maar als er expliciet staat vermeld 'vanaf 50 euro gratis verzending', dan moet dat voldoende zijn lijkt mij. Ik zou het weghalen of iets anders op verzinnen. Eigen keuze ! :)

Groetjes Thomas
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

Goedenavond,

Bedankt voor jullie reacties!  Er is 1 review inderdaad door ons zelf gezet, derest is wel echt verkregen. Ik zal die als eerste even verbergen. 
Inderdaad, de zoveelste drogist:). Wij zullen echter door scherpe inkopen via onze (Nederlandse) leveranciers, enorme scherpe prijzen kunnen hanteren. Daarnaast vinden wij service en overzicht erg belangrijk. Wij zullen daarom onze klanten de service geven die ze nodig hebben. Maargoed, ik begrijp dat de voorpagina dus nog vele malen beter kan! Daar ga ik dan eens mee aan de slag. Heeft iemand anders nog suggesties of opmerkingen wat opvalt?
Ik dank jullie alvast voor de feedback en steun!

Gegroet, en fijn weekend voor een ieder
Waarom Nederlands tussen haakjes? We weten allemaal wel dat als je goedkoper bent dan in de winkel of een andere webshop dat het dan partij handel is en niet via een Nederlandse groothandel. Anders zou je je niet flink gaan snijden in je vingers met de prijzen. Of valt het snijden eigenlijk wel mee?

De Action verkoopt Dove veel goedkoper, maar zie je! Kruidvat en Etos zijn afzetters! Onzin, Action koopt het weet ik waar in en moet zelfs de Nederlandse beschrijving op de flessen plakken voor ze het mogen verkopen.

Wil je zeggen dat je met €6,95 aan verzendkosten de goedkoopste bent dan je concurrenten? Auw! Foutje bedankt.
Neem Kruidvat als voorbeeld. Gratis afhalen in de winkel en €3,99 zijn standaard verzendkosten onder de €50,-.

Daarbij hoe jullie het nu verdedigen met wij kijken elke dag naar de concurrenten en passen de prijs daarop aan? Ik zou de focus op iets anders zetten, want dat gaat hem niet worden, je bent meer met je concurrenten bezig dan met je eigen webshop.

Daarbij als er wordt aangegeven tot 70% verwacht ik daar ook meer van.

Oh en Guess Seductive 100ml is vaak voor €15,- te koop in de winkel. Mensen rekenen de verzendkosten erbij en gaan dan sneller naar de winkel dan dat ze het online zullen kopen.

Wil je echt de goedkoopste zijn? Zorg dat je in de totaalprijs dan ook de goedkoopste bent.
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

Goedenavond,

Bedankt voor jullie reacties!  Er is 1 review inderdaad door ons zelf gezet, derest is wel echt verkregen. Ik zal die als eerste even verbergen. 
Inderdaad, de zoveelste drogist:). Wij zullen echter door scherpe inkopen via onze (Nederlandse) leveranciers, enorme scherpe prijzen kunnen hanteren. Daarnaast vinden wij service en overzicht erg belangrijk. Wij zullen daarom onze klanten de service geven die ze nodig hebben. Maargoed, ik begrijp dat de voorpagina dus nog vele malen beter kan! Daar ga ik dan eens mee aan de slag. Heeft iemand anders nog suggesties of opmerkingen wat opvalt?
Ik dank jullie alvast voor de feedback en steun!

Gegroet, en fijn weekend voor een ieder
Waarom Nederlands tussen haakjes? We weten allemaal wel dat als je goedkoper bent dan in de winkel of een andere webshop dat het dan partij handel is en niet via een Nederlandse groothandel. Anders zou je je niet flink gaan snijden in je vingers met de prijzen. Of valt het snijden eigenlijk wel mee?

De Action verkoopt Dove veel goedkoper, maar zie je! Kruidvat en Etos zijn afzetters! Onzin, Action koopt het weet ik waar in en moet zelfs de Nederlandse beschrijving op de flessen plakken voor ze het mogen verkopen.

Wil je zeggen dat je met €6,95 aan verzendkosten de goedkoopste bent dan je concurrenten? Auw! Foutje bedankt.
Neem Kruidvat als voorbeeld. Gratis afhalen in de winkel en €3,99 zijn standaard verzendkosten onder de €50,-.

Daarbij hoe jullie het nu verdedigen met wij kijken elke dag naar de concurrenten en passen de prijs daarop aan? Ik zou de focus op iets anders zetten, want dat gaat hem niet worden, je bent meer met je concurrenten bezig dan met je eigen webshop.

Daarbij als er wordt aangegeven tot 70% verwacht ik daar ook meer van.

Oh en Guess Seductive 100ml is vaak voor €15,- te koop in de winkel. Mensen rekenen de verzendkosten erbij en gaan dan sneller naar de winkel dan dat ze het online zullen kopen.

Wil je echt de goedkoopste zijn? Zorg dat je in de totaalprijs dan ook de goedkoopste bent.
Hallo Zyra,
Je opmerking m.b.t. partij inkoop klopt niet. Wij hebben (mede dankzij een groothandel van een familielid) goedkoop in. Originele Nederlandse producten zonder stickers er op te hoeven plakken e.d.. Het is inderdaad zo dat action vaak wat goedkoper is, maar zoals je zelf al aangeeft, zijn dit producten die niet van Nederlandse komaf zijn. Vaak restpartijen die afgeschreven zijn of in overstock zijn. Dit is niet onze handelsmethode zoals al eerder aangegeven. De opmerking m.b.t. tot de verzendkosten kan ik mij helemaal in vinden. Hier zijn wij dan ook mee bezig om dit omlaag te krijgen (echter kan dat pas bij bepaalde afnamecapaciteiten) zoals je waarschijnlijk wel zal weten. Zijn je, qua lay out ook nog dingen opgevallen ?
alvast bedankt voor je feedback
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

De opmerking m.b.t. tot de verzendkosten kan ik mij helemaal in vinden. Hier zijn wij dan ook mee bezig om dit omlaag te krijgen (echter kan dat pas bij bepaalde afnamecapaciteiten) zoals je waarschijnlijk wel zal weten.
Verzendkosten kan je natuurlijk altijd verlagen... Je schiet er dan alleen wel bij in. Maar als je echt wilt richten op de goedkoopste zijn, dan moet je dat (meestal) voor lief nemen. Je moet dan grote aantallen verkopen om met de kleine marges een redelijke winst te kunnen maken.

De goedkoopste zijn is misschien eenvoudig op papier (hier kiezen heel veel webwinkels voor), maar in werkelijkheid is het heel moeilijk om te concurreren met de groten...
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

27 februari 2016

De opmerking m.b.t. tot de verzendkosten kan ik mij helemaal in vinden. Hier zijn wij dan ook mee bezig om dit omlaag te krijgen (echter kan dat pas bij bepaalde afnamecapaciteiten) zoals je waarschijnlijk wel zal weten.
Verzendkosten kan je natuurlijk altijd verlagen... Je schiet er dan alleen wel bij in. Maar als je echt wilt richten op de goedkoopste zijn, dan moet je dat (meestal) voor lief nemen. Je moet dan grote aantallen verkopen om met de kleine marges een redelijke winst te kunnen maken.

De goedkoopste zijn is misschien eenvoudig op papier (hier kiezen heel veel webwinkels voor), maar in werkelijkheid is het heel moeilijk om te concurreren met de groten...
Goedenavond,
Je hebt zeker een punt, het is makkelijk op papier, maar in het echt moeten we concurreren met de grotere. Echter, zoals boven al aangehaald. Uiteraard zullen er altijd wel producten te vinden zijn die duurder zullen zijn dan een Action of prijsmepper. Om een voorbeeld te noemen gisteren liep ik binnen bij de ''op = op'' winkel en die hadden al hun deodorant, inclusief FA, te koop voor 1 euro p/s, terwijl dit voor ons absoluut onhaalbaar is. Echter leveren wij kwaliteit met de nazorg die sommige klanten zullen verwachten. Geen focus op commerciële doelactiviteiten met een zo groot mogelijke winst halen. Wij willen liever een tevreden klant, die zich gewaardeerd en geholpen voelt zonder daarvoor veel te hoeven betalen, dan een klant die éénmalig koopt en waar we een grote winst op hebben kunnen behalen. Ik snap dat jullie de keuze voor de goedkoopste niet snappen t.o.v. een Kruidvat, dit is een degelijke concurrent die zijn naamsbekendheid al ruim heeft opgebouwd. Echter zijn wij van mening, zoals boven door meerdere forumleden al werd aangehaald, dat Kruidvat ''oplichters'' zijn. Wij zullen dit dus absoluut anders aanpakken en de klant wel daarvan voorzien wat zij willen.
Hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is (is me verjaardag dus er zijn wat biertjes vanmiddag ingeschonken) :)
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Jullie mening is belangrijk

28 februari 2016

Ik zou even beter lezen :). Ik heb dat "oplichter" aangekaart omdat jullie een review bij Kiyoh hebben staan waarin dat staat. En blijkbaar vinden jullie dat normaal dat er zo wordt gesproken. Terwijl iedere andere drogisterij gewoon mag bestaan. Haal andermans woorden niet uit verband.

Heel simpel in de winkel of zeker ook online worden de producten tegen adviesverkoopprijs verkocht! Soms iets goedkoper, soms iets duurder. En ook Kruidvat schroomt niet om eens ergens restpartijen van merken op te kopen en die juist voor een leuke prijs te verkopen. Doen ze allemaal als ze kans krijgen. Hun goed recht!

Continu vergelijken jullie je met de Kruidvat, Etos, etc! Maar nogmaals is dat werkelijk je doel? :/

Maar het is dus jullie mening die in die review staat. En die review hebben jullie zelf geschreven(?). Want je herhaalt jezelf hier.
Echter zijn wij van mening,..., dat Kruidvat ''oplichters'' zijn
Jullie vinden dat alleen jullie bestaansrecht hebben, omdat andere winkels te veel vragen? Trouwens, waar is de rest van het assortiment dan?

Aangezien ik de webshop alleen via mobiel bekeken heb, kan ik er verder weinig zinnigs op zeggen.

En in ieder geval nog gefeliciteerd met je verjaardag!
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

28 februari 2016

Ik zou even beter lezen :). Ik heb dat "oplichter" aangekaart omdat jullie een review bij Kiyoh hebben staan waarin dat staat. En blijkbaar vinden jullie dat normaal dat er zo wordt gesproken. Terwijl iedere andere drogisterij gewoon mag bestaan. Haal andermans woorden niet uit verband.

Heel simpel in de winkel of zeker ook online worden de producten tegen adviesverkoopprijs verkocht! Soms iets goedkoper, soms iets duurder. En ook Kruidvat schroomt niet om eens ergens restpartijen van merken op te kopen en die juist voor een leuke prijs te verkopen. Doen ze allemaal als ze kans krijgen. Hun goed recht!

Continu vergelijken jullie je met de Kruidvat, Etos, etc! Maar nogmaals is dat werkelijk je doel? :/

Maar het is dus jullie mening die in die review staat. En die review hebben jullie zelf geschreven(?). Want je herhaalt jezelf hier.
Echter zijn wij van mening,..., dat Kruidvat ''oplichters'' zijn
Jullie vinden dat alleen jullie bestaansrecht hebben, omdat andere winkels te veel vragen? Trouwens, waar is de rest van het assortiment dan?

Aangezien ik de webshop alleen via mobiel bekeken heb, kan ik er verder weinig zinnigs op zeggen.

En in ieder geval nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Hallo Zyra,
Ik zal nooit vinden dat er een bestaansrecht voor ons alleen is, dit zijn woorden die jij in je mond haalt door een verkeerde interpretatie van mijn schrijven, misschien had ik dit anders moeten verwoorden. Ik heb gezegd dat wij van mening zijn dat het veel beter kan, en daar blijf ik ook bij. Daarnaast vinden wij inderdaad dat bepaalde commerciële doelactiviteiten van Kruidvat zeer misleidend zijn, dit neemt hun bestaansrecht niet weg? Elke ondernemer gun ik van harte een gezond en goed bedrijf. Echter vinden wij dat dat beter kan, en daar doen we het dan ook voor. Elke ondernemer moet het inderdaad zelf weten hoe en wat ze verkopen. Echter vinden wij dat op de Nederlandse markt Nederlandse producten verkocht moeten worden en het is uiteraard aan de klant waar die zijn producten haalt en koopt. 
Maar we dwalen af op het moment van verbeterpunten van de site naar visies en motto's.:) 
Ik dank je in ieder geval voor je feedback !
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

04 maart 2016

Goedemiddag een ieder,

De bovenstaande opmerkingen van jullie zijn bijna allemaal aangepakt.
Kunnen jullie nog eens een kijkje nemen op de website of jullie verbetering zien?
Ik wacht jullie reactie graag af.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Jullie mening is belangrijk

04 maart 2016

14 dagen kosteloos retourneren
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jou rekening.
Hier ga je je vingers aan branden omdat uit de voorwaarden blijkt dat het niet zo is. 
Bovendien is het "jouw rekening".
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

04 maart 2016

14 dagen kosteloos retourneren
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jou rekening.
Hier ga je je vingers aan branden omdat uit de voorwaarden blijkt dat het niet zo is. 
Bovendien is het "jouw rekening".
Direct aangepast! Zijn je voor de rest nog dingen opgevallen? Hoe vindt je de site er in het algemeen uitzien?
 
PeterD
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

06 maart 2016

De site ziet er op het eerste gezicht goed en professioneel uit.
Het menu vind ik niet handig. Zodra de muis op een menu staat (b.v. parfum) dan worden meteen submenu's zichtbaar in een groot wit vlak. Dit vlak heeft dezelfde kleur als de achtergrond en het is daarom niet duidelijk dat dit submenu's zijn. Ik zou dit dan zelf een andere kleur geven en veel kleiner.

Wat ik niet begrijp is dat als je bij Kiyoh zo'n goede score hebt, je dit niet duidelijk maakt op je site. Via partners kun je er uiteindelijk wel komen maar op die manier komt er niemand. Als dit echte reviews zijn, dan is dit toch een USP?

Jullie claimen de goodkoopste te zijn, maar zijn jullie niet. Ik klik op een willekeurig artikel Mexx woman (EDT) en zie dat deze bij o.a. het kruidvat goekoper is. Indien je uiteindelijk iets wilt verdienen, is prijs het laatste waar je op moet concurreren. De concurrentie op internet is zo groot, dat als je altijd de goedkoopste wilt zijn, je nagenoeg geen winst meer maakt. 

Verder zie ik dat de tekst bij dit betreffende artikel is gekopieerd. Bij 123geurtjes staat exact dezelfde tekst bij dit product, die overigens daar ook goedkoper is. 

Het belangrijkste is volgens mij dat je, hoe moeilijk het ook is, je onderscheidt van de concurrenten en niet een kopie van een andere site. En doe wat je belooft, dus als je beweert de goedkoopste te zijn, dan moet je dit ook zijn.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Jullie mening is belangrijk

07 maart 2016

De footer is verzorgd, top. Ik denk dat je de meeste winst kan behalen op de rest van de homepage. Ik zie erg veel producten, beetje té veel. Als ik de website van een bekende drogisterij ga bezoeken dan zie ik er hooguit 10-15. Bij jou zie ik zeker het dubbele ;)
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

07 maart 2016

De footer is verzorgd, top. Ik denk dat je de meeste winst kan behalen op de rest van de homepage. Ik zie erg veel producten, beetje té veel. Als ik de website van een bekende drogisterij ga bezoeken dan zie ik er hooguit 10-15. Bij jou zie ik zeker het dubbele ;)
Hoi Bolino,
Dank je wel voor je response.
Ik heb inderdaad enorm veel gewijzigd. De homepage is inderdaad nog wat druk. Ik heb tegenwoordig per dag via google shopping rond de 115 potentiële klanten. De ene dag kopen er 2 klanten wat en de andere dag geen één. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
Mvg,
Jorn
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

07 maart 2016

De site ziet er op het eerste gezicht goed en professioneel uit.
Het menu vind ik niet handig. Zodra de muis op een menu staat (b.v. parfum) dan worden meteen submenu's zichtbaar in een groot wit vlak. Dit vlak heeft dezelfde kleur als de achtergrond en het is daarom niet duidelijk dat dit submenu's zijn. Ik zou dit dan zelf een andere kleur geven en veel kleiner.

Wat ik niet begrijp is dat als je bij Kiyoh zo'n goede score hebt, je dit niet duidelijk maakt op je site. Via partners kun je er uiteindelijk wel komen maar op die manier komt er niemand. Als dit echte reviews zijn, dan is dit toch een USP?

Jullie claimen de goodkoopste te zijn, maar zijn jullie niet. Ik klik op een willekeurig artikel Mexx woman (EDT) en zie dat deze bij o.a. het kruidvat goekoper is. Indien je uiteindelijk iets wilt verdienen, is prijs het laatste waar je op moet concurreren. De concurrentie op internet is zo groot, dat als je altijd de goedkoopste wilt zijn, je nagenoeg geen winst meer maakt. 

Verder zie ik dat de tekst bij dit betreffende artikel is gekopieerd. Bij 123geurtjes staat exact dezelfde tekst bij dit product, die overigens daar ook goedkoper is. 

Het belangrijkste is volgens mij dat je, hoe moeilijk het ook is, je onderscheidt van de concurrenten en niet een kopie van een andere site. En doe wat je belooft, dus als je beweert de goedkoopste te zijn, dan moet je dit ook zijn.
Hallo PeterD,
Bedankt voor je respons. Ik heb de afgelopen week de complete site omgegooid naar een ander thema. Hetgeen wat je aankaart van het menu was mij nog niet opgevallen, bedankt daarvoor, ik ga hieraan werken.
De omschrijving bij enkele geurtjes is inderdaad op dit moment geplakt, hier ga ik volgende week weer mee aan de slag en ga dit overschrijven. Wij waren inderdaad voornemens om met alles de goedkoopste te gaan worden, echter zijn we daar snel vanaf gestapt, dit is helaas niet haalbaar bij sommige producten, echter zijn er ook producten waar wij wel degelijk het goedkoopste in zijn. Wij zullen dit dus ook niet meer gaan pronken (helaas want de goedkoopste zijn is best leuk):). De conversie is op dit moment erg laag. Wij zijn nu nog maar even in de lucht maar hebben gemiddeld per dag rond de 200 bezoekers, waarvan 115 gemiddeld per dag via google shopping. De ene dag ontvang ik 2 aankopen, de andere dag 0 met dezelfde bezoekers. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
 
PeterD
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

07 maart 2016

Zoals ze bij Google zeggen: meten is weten.
Even een stukje wiskunde, het aantal verkopen is nog veel te laag om hier statistiek op toe te passen. Met andere woorden, of je nu 2 of geen artikelen verkoopt ligt zo dicht bij elkaar dat je hieruit geen vast conclusies kunt trekken. Als je b.v. iets aan je site veranderd en je toevallig 3 artikelen verkoopt, moet je niet concluderen dat door deze aanpassing je omzet met 50% is toegenomen.
Maar wat kun je dan wel.
Maak gebruik van Google analytics. Het aantal bezoekers is wel dusdanig dat je statistiek kunt toepassen. Je zegt dat je 115 bezoekers krijgt via Google shopping. De vraag is nu, wat is je bouncerate, hoelang blijven zij op je site en hoeveel pagina's bekijken ze. En kijk ook middels welke zoekwoorden ze op je site zijn gekomen. Stel dat je een hoge bouncerate hebt en ziet dat veel klanten je site bezoeken nadat ze "drogisterij" als zoekwoord hebben ingetypt en jij daar adverteert met b.v. een stuk zeep, dan geeft deze hoge bouncerate aan dat deze misschien wel bij elkaar passen maar niet direct leidt tot verkopen. En dat lijkt me ook logisch.
Kijk bij welke artikelen je een goede originele omschrijving hebt en zet deze eens in de aanbieding. Zet alleen deze artikelen bij Google shopping en bij zeer specifieke zoektermen (b.v. goedkope zeep, of zeep met een geurtje, of merk xxx zeep). Het aantal bezoekers wordt dan misschien minder, maar kijk dan nog eens naar je bouncerate e.d. Op deze manier moet je een beetje gevoel krijgen hoe je de bouncerate, tijd bezoekers op je site zijn e.d. kunt verbeteren. Als deze getallen verbeteren, zullen ongetwijfeld de verkopen ook toenemen.
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

08 maart 2016

Zoals ze bij Google zeggen: meten is weten.
Even een stukje wiskunde, het aantal verkopen is nog veel te laag om hier statistiek op toe te passen. Met andere woorden, of je nu 2 of geen artikelen verkoopt ligt zo dicht bij elkaar dat je hieruit geen vast conclusies kunt trekken. Als je b.v. iets aan je site veranderd en je toevallig 3 artikelen verkoopt, moet je niet concluderen dat door deze aanpassing je omzet met 50% is toegenomen.
Maar wat kun je dan wel.
Maak gebruik van Google analytics. Het aantal bezoekers is wel dusdanig dat je statistiek kunt toepassen. Je zegt dat je 115 bezoekers krijgt via Google shopping. De vraag is nu, wat is je bouncerate, hoelang blijven zij op je site en hoeveel pagina's bekijken ze. En kijk ook middels welke zoekwoorden ze op je site zijn gekomen. Stel dat je een hoge bouncerate hebt en ziet dat veel klanten je site bezoeken nadat ze "drogisterij" als zoekwoord hebben ingetypt en jij daar adverteert met b.v. een stuk zeep, dan geeft deze hoge bouncerate aan dat deze misschien wel bij elkaar passen maar niet direct leidt tot verkopen. En dat lijkt me ook logisch.
Kijk bij welke artikelen je een goede originele omschrijving hebt en zet deze eens in de aanbieding. Zet alleen deze artikelen bij Google shopping en bij zeer specifieke zoektermen (b.v. goedkope zeep, of zeep met een geurtje, of merk xxx zeep). Het aantal bezoekers wordt dan misschien minder, maar kijk dan nog eens naar je bouncerate e.d. Op deze manier moet je een beetje gevoel krijgen hoe je de bouncerate, tijd bezoekers op je site zijn e.d. kunt verbeteren. Als deze getallen verbeteren, zullen ongetwijfeld de verkopen ook toenemen.
Hallo PeterD,
Wederom weer bedankt voor je antwoord. Ik maak gebruikt van Analytics en Clicky. Bij Clicky zie ik dat mijn weigeringspercentage +- 63 % is, de ene dag wat meer en andere dag wat minder. De gemiddelde tijd van veel bezoekers zijn 10 sec, er zijn er natuurlijk ook die wel doorskippen naar een andere pagina maar daarna ook weer weggaan. Ik heb toevallig gister wat content aangepast bij verschillende artikelen parfum waar deze klanten vaak op binnen komen. Uiteraard kan ik nog niet meten of dit effect heeft gehad. Wel vraag ik mij af, zijn dit puur koopjesjagers en vergelijken gewoon overal de prijzen, of zijn dit klanten die weggaan vanwege; slechte uitstraling, onbetrouwbaarheid o.i.d.. Ik zal je de komende week op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Hopen dat het aantal bezoeken toeneemt zodat ik wat beter kan meten:)
Fijne nacht !
Gr
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Jullie mening is belangrijk

08 maart 2016

De website is zeker verbeterd. Toch blijven er nog een aantal zaken onopgelost.

Er is nog steeds sprake van een afwisseling in aanspreekvorm: u/ je.

Als je wat langer kijkt, ontdek je op veel pagina's (kleine) spelfouten.

De klantenservice pagina straalt niet echt betrouwbaarheid uit.

Het lettertype is nu wel erg klein, zowel op de pagina's, als in je menu.

De afbeelding van mbt gezichtsverzorging op de homepage lijkt uit verhouding.
 
Cosmeticacare
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 februari 2016

Re: Jullie mening is belangrijk

08 maart 2016

De website is zeker verbeterd. Toch blijven er nog een aantal zaken onopgelost.

Er is nog steeds sprake van een afwisseling in aanspreekvorm: u/ je.

Als je wat langer kijkt, ontdek je op veel pagina's (kleine) spelfouten.

De klantenservice pagina straalt niet echt betrouwbaarheid uit.

Het lettertype is nu wel erg klein, zowel op de pagina's, als in je menu.

De afbeelding van mbt gezichtsverzorging op de homepage lijkt uit verhouding.
Goedemorgen Webwinkelmeerwaarde,
Ik ga er direct mee aan de slag! Zag al via Clicky dat je online bezig was:)