Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PietjePrecies
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 maart 2016

100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

10 maart 2016

Beste Forumleden,

Onze webshop bestaat nu ongeveer 5 maanden en we hebben op dit moment zo'n 200 bezoekers per dag. We zitten op gemiddeld minder dan een bestelling per dag wat erg laag is voor onze branch. 90% van de bezoekers komt via AdWords bij ons terecht. We hebben ook een webshop voor Frankrijk en Duitsland, deze werken erg goed. 

Ons doel is om minstens 5 bestellingen per dag te halen.

Hebben jullie nog tips? Wellicht hebben we een belangrijk element gemist specifiek voor de Nederlandse webshop. Alvast bedankt!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

10 maart 2016

Welkom op het forum.

Wat me als eerste opvalt is het verschil tussen je homepage en je productgroep pagina's.
(bijv. http://www.creatieve-geboortekaartjes.c ... artjes.asp)

In het eerste geval zie je heel weinig dat je een winkelsfeer geeft. Het lijkt meer een portfolio. Zorg ervoor dat mensen direct op de juiste pagina terechtkomen.
Het valt op dat de home knop ook telkens verwijst naar bovengenoemde pagina en niet naar de daadwerkelijke homepage.


Het gebruikte lettertype is moeilijk leesbaar en vaak te klein. Ook in je (footer)menu.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

10 maart 2016

Je kunt in de statistieken vast wel zien waar mensen afhaken. Is dat op de pagina waar je wijzigingen op het kaartje kan maken? Zou me niets verbazen, de site is niet mobiel vriendelijk dus vallen dingen buiten beeld met een horizontale scrolbar. Als je dan begint met wijzigingen zoek je je lek hoe alles werkt. Weinig intuïtief.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

10 maart 2016

Ik heb een poging gedaan om een kaartje te bestellen.

Wat opvalt is de wirwar aan meldingen, laadtijd, onduidelijkheid over waar te klikken en onopvallende bestelknop.
Dan ben ik er door, maar dan moet ik een account aanmaken. Daar had ik nog niets over gelezen. Ik haak alsnog af...

Hoe is dit bij je andere bezoekers?

Wees duidelijk in de stappen. Voorkom onnodige zaken. Met een product dat kan worden aangepast is dit al veel moeilijker, maar toch is het van groot belang om dit eenvoudig te houden.

Overigens zag ik trouwens best leuke kaartjes.

Wat verder een negatieve impact kan hebben op je verkopen is het .com adres in combinatie met het feit dat je handelt vanuit een Frans bedrijf. Dit kan je extra toelichten / of eventuele zorgen wegnemen op bijvoorbeeld je Over ons pagina.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PietjePrecies
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 maart 2016

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

10 maart 2016

Hartelijk dank voor de tips en de snelle reacties. Ik zal dit meenemen en kijken wat technisch haalbaar is voor mijn collega's. 
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

10 maart 2016

Je doelstellingen moeten zeker haalbaar zijn. Zeker verbeteringen in de usability mogelijk zoals eerder gezegd. Maar het is best een feestje om op je site rond te kijken, goede sfeer.

Maar je bezoekers zijn duidelijk van lage kwaliteit heb je binnen Adwords je zoektermen niet veel te ruim staan? Je wil niet niet gevonden worden op enkel geboortekaartje, dat is niet te betalen en schieten met hagel, je wil gevonden worden op ik noem maar wat. 'apart geboorte kaartje met roze lintje'
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

10 maart 2016

heb je binnen Adwords je zoektermen niet veel te ruim staan? Je wil niet niet gevonden worden op enkel geboortekaartje, dat is niet te betalen en schieten met hagel, je wil gevonden worden op ik noem maar wat. 'apart geboorte kaartje met roze lintje'
Dat is zeker een goed punt. Als echt 90% van de bezoekers uit adwords komt en dit slechts omzet in minder dan 1 bestelling per dag, dan gaat er iets niet goed. Ik zou daar zeker naar kijken, je betaalt natuurlijk (veel) geld voor de advertenties.
 
PietjePrecies
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 maart 2016

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

10 maart 2016

Fijn om te lezen dat de website ook bevalt. Ja, usability is inderdaad een punt waaraan wij moeten werken, ik denk vooral in de pagina waar mensen hun kaartje aanpassen. We zijn een klein clubje kaartenontwerpers en dat valt dat weer te zien aan de website. De opmerking over dat onze website meer op een portfolio is denk ik precies ons probleem.

Wat betreft AdWords, het klopt dat wij best vrij ruime termen als keywords hebben. We sluiten voornamelijk veel termen uit. Aantal keywords van ons:
"geboortekaartje" "babykaartje", "geboortekaart"... We hebben er in totaal een stuk of 40. Is dat te veel? Wat raden jullie aan in dit geval?
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

10 maart 2016

Probeer te bedenken waarop je jezelf wilt onderscheiden van de concurrentie. Gebruik die informatie (de bijbehorende zoektermen) vervolgens in je adwords campagne. Betaal alleen voor bezoekers die (waarschijnlijk) geïnteresseerd zijn.

Verder is het belangrijk om je landingspagina aan te laten sluiten op de advertenties. Verwijs ze niet door naar de homepage.
 
Gebruikersavatar
Klaas Koopman
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 augustus 2006
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

11 maart 2016

Fijn om te lezen dat de website ook bevalt. Ja, usability is inderdaad een punt waaraan wij moeten werken, ik denk vooral in de pagina waar mensen hun kaartje aanpassen. We zijn een klein clubje kaartenontwerpers en dat valt dat weer te zien aan de website. De opmerking over dat onze website meer op een portfolio is denk ik precies ons probleem.

Wat betreft AdWords, het klopt dat wij best vrij ruime termen als keywords hebben. We sluiten voornamelijk veel termen uit. Aantal keywords van ons:
"geboortekaartje" "babykaartje", "geboortekaart"... We hebben er in totaal een stuk of 40. Is dat te veel? Wat raden jullie aan in dit geval?
Probeer eens wat meer gericht te adverteren op 'koop' zoektermen. Wat je nu doet is adverteren in het begin van de flow. Oftewel men denkt aan bijv. babykaartjes en zoekt daar op binnen Google. Maar wat je wil is dat men al echt wil gaan kopen of tenminste aan kopen denkt. Gebruik daarvoor extra zoektermen zoals 'kopen', 'bestellen', 'laten maken' etc.
Tot slot; zorg ook dat je doelen instelt binnen de statistieken en Adwords koppelt, zodat je goed kunt zien wat elke zoekterm/advertentie oplevert. Je zult dan al snel wat dingen gaan en kunnen wijzigen.
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

11 maart 2016

Wat adwords betreft kun je natuurlijk meerdere advertenties plaatsen. Eentje voor naamsbekendheid met algemene termen maar die mogen als cpc kosten niet te hoog zijn. Andere advertenties maak je heel specifiek op bepaalde kaartjes kopen met een hogere cpc.
Je moet wel opletten wat je in de advertentie zet en of dat op de site meteen duidelijk is.
Er staat nu in een advertentie van jullie op adwords: & 30% korting.
Dan zie ik op de site (omdat ik er naar zocht) tot en met 13/3 als je een bepaalde actiecode gaat invoeren 30% korting. Wat als ze de actiecode niet zien staan? Dan is er geen korting op het einde?
En waarom op dezelfde pagina op de site onderin vermelden. Ook bedank kaartjes? Dan kaartje + bedank kaartjes 15% korting. Is dat ook inclusief de 30% voor de kaartjes? Schept denk verwarring en ook hier met een code. Mensen vergeten de code op het einde maar verwachten wel de korting. Kortingscodes op een website moet je niet doen. Die komen uit bijv. een nieuwsbrief om nieuwsbrieflezers te belonen voor het lid zijn. Maar als op een website zelf een actie staat dan moet die gewoon automatisch verwerkt worden.
 
PeterD
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

11 maart 2016

Het is voor mij al weer enige tijd geleden dat ik gezocht heb op geboortekaartjes, dus ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Maar ik vind het een mooie site, alhoewel mijn eerste indruk dat niet was.
Als ik een site bezoek dan wil ik graag iets bijzonders zien. Zodra ik op je site kwam zag ik een header met standaard kaartjes die er volgens mij 10 jaar geleden ook al waren. Net zoals de meeste mensen ben ik vrij ongeduldig en zou meteen wegklikken.
Later zie ik wel hele gave dingen. Zo zag ik b.v. het liggende jongetje met die grote bril, deze vind ik gewoon echt gaaf. Nu weet ik wel dat ik uiteindelijk zelf de foto moet maken en uploaden, maar het had wel mijn aandacht. Toen ik deze ging bestellen zag ik ook nog dat je b.b.h. artikelen verkoopt zoals foto's, bedankjes etc. Erg leuk.
Verder heb je de mogelijkheid om de enveloppen alvast eerder te laten bezorgen, heel slim, en geef je ook foto advies. Volgens mij een zeer volledige site.
Wat ik probeer duidelijk te maken dat mij in de eerste 10 sec op je site niet duidelijk was wat je allemaal in je assortiment hebt. Ik dacht dat je alleen geboortjekaartjes had, maar je assortiment is veel ruimer. De eerste foto in je header moet mensen meer aanspreken met iets unieks en volgens mij heb je dat wel in je assortiment.

Op de homepage staat "gratis enveloppen - geen verzendkosten - geen drukkosten - gratis proefkaartjes. Ik vroeg me wel af waar ik dan nog voor betaal, het lijkt wel of alles gratis is.
De gratis enveloppen zou ik ook weglaten. Een enveloppe hoort gewoon standaard bij een kaartje.
Ook de zin "Bestel nu en stuur ons ....." zou ik weglaten. De ruimte op de homepage boven de vouw (wat je ziet zonder te scrollen) is dure ruimte. Ik zag net op het eind dat je 15% korting geeft indien je ook bedankkaartjes besteld. Waarom niet ergens bovenaan in de homepage?

En probeer uniek te zijn. Je meldt dat de enveloppen eerder verstuurd kunnen worden zodat mensen de adressen er alvast op kunnen schrijven. Waarom niet andersom. Indien mensen de adressen even opsturen, zorgen jullie er voor dat dit op de enveloppen komt en direct worden verstuurd naar de geadresseerde. Mensen zijn vaak rond die tijd erg druk, dus dit zou volgens mij een mooie toevoeging zijn. En dit kan uiteraard electronisch met een geprinte sticker of handgeschreven.

Veel succes.
 
PietjePrecies
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 maart 2016

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

14 maart 2016

Heel erg bedankt voor jullie eerlijke mening en hulp!

We zijn druk bezig met aanpassingen in de website en adwords. Hopen dat we snel een verandering gaan zien.
 
PietjePrecies
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 maart 2016

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

30 juni 2016

Hoi allemaal,

Het is alweer bijna drie maanden geleden dat ik een berichtje plaatste hier op het forum. We hebben inmiddels niet langer alleen bezoekers op onze website maar ook kopers. We hebben zelfs onze collectie kunnen uitbreiden met een trouwcollectie. Dit is mede te danken aan jullie tips! Dus bij dezen: hartelijk dank!
.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

30 juni 2016

Goed bezig! Leuk dat je nog even laat weten hoe het nu gaat met de webwinkel.

Mocht je meer hulp willen, dan vernemen we het graag.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: 100-200 gebruikers per dag, bijna geen kopers

04 juli 2016

Je zou trouwens ook nog reviews van een bekende (externe) partij in Nederland kunnen toevoegen, om de betrouwbaarheid van je webwinkel verder te vergroten en daarmee ook de conversie te verhogen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht