Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jeroenla
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 februari 2016
Contacteer:

Lichtjes en Luchtjes

15 maart 2016

Hallo allemaal,

met enig angst en beven sta ik voor jullie, met de vraag of jullie wat feedback zouden kunnen geven op de shop www.lichtjesenluchtjes.com.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Lichtjes en Luchtjes

15 maart 2016

Je website blijft bij mij wit?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Lichtjes en Luchtjes

15 maart 2016

Via een omweg van MWW kom ik er wel op.

Je hebt vreemde prijzen bij sommige producten. Zo zijn de aromabranders goedkoper dan adviesprijs, maar de geurolie duurder dan adviesprijs. Wat is daar de reden voor?

Daarbij waarom moet ik 5 dagen wachten na mijn bestelling? Ook al bied je alleen overboeking aan (niet aan te raden, want mag niet) toch bij overboeken kun je het zeker binnen 48 uur opsturen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Lichtjes en Luchtjes

15 maart 2016

Inderdaad geen beeld. ...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

15 maart 2016

Staat er niet: 5 dagen na ontvangst van betaling? Ik kan het nu niet checken want op mobiel blijft mijn scherm wit. Wat wel een dingetje is anno 2016 denk ik.
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Lichtjes en Luchtjes

15 maart 2016

Zoals ik in een ander topic heb gezegd, je kunt mijnwebwinkel waarschijnlijk niet in een frame laden. 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

16 maart 2016

De website voelt nog niet af (als je er al op kunt komen).

5 dagen levertijd is echt te lang, daarbij is deze levertijd zo duidelijk in beeld gebracht, dat het erop lijkt dat jij dit als voordeel voor de klant brengt.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

16 maart 2016

Hi,

Je hoeft niet bang te zijn, elke vorm van feedback kan je mee aan de slag ;)

Er kloppen een flink aantal dingen niet wat mij betreft.
- Als je over 'Tweet' linksbovenaan heen hovert (muis je muis overheen gaat), dan verschijnt er ineens een tweetknop.
- De kleurencombinatie komt niet goed tot z'n recht. Ik zie overal borders en underlines, heel storend en ziet er wat amateuristisch uit. (hetgene wat je juist niet wilt)
- De inhoud, ik mis content en teksten.
- 'Meer informatie' in de footer onder Algemene voorwaarden. Meer informatie van wat?
- Categorieën zet je niet in je footer, maar enkel in de menubalk. Ik verwacht informatie over Retourrecht, Orderstatus, Cookies, Garantievoorwaarden en ga zo maar door. Dat zijn ook juridische verplichtingen waaraan je moet voldoen.
- 5 dagen levertijd is al genoemd, maar inderdaad.. 5 dagen? Daar kan ik bij bol.com intussen al 4-5 x iets hebben besteld. Je moet je onderscheiden van de 'rest' en dát juist overbrengen op je doelgroep en publiek :)

Succes!
 
Jeroenla
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 februari 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

16 maart 2016

Via een omweg van MWW kom ik er wel op.

Je hebt vreemde prijzen bij sommige producten. Zo zijn de aromabranders goedkoper dan adviesprijs, maar de geurolie duurder dan adviesprijs. Wat is daar de reden voor?

Daarbij waarom moet ik 5 dagen wachten na mijn bestelling? Ook al bied je alleen overboeking aan (niet aan te raden, want mag niet) toch bij overboeken kun je het zeker binnen 48 uur opsturen.
Nu ben ik heel nieuwsgierig: waar haal je die adviesprijs vandaan?

De vijf dagen is omdat ik dit in mijn eentje moet doen. Als iemand vandaag bestelt, kan ik het op zijn vroegst morgen op het postkantoor hebben. En dan hebben zij ook nog een paar dagen nodig. Plus een hele kleine marge.
Hoezo mag overboeken niet? Je zou toch zeggen dat een platform als MWW dat niet aanbiedt als het niet mag???
Maar, iDeal/CreditCard e.d. zitten in de pijpleiding. Is gewoon nog niet af.
 
Jeroenla
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 februari 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

16 maart 2016

De website voelt nog niet af (als je er al op kunt komen).

5 dagen levertijd is echt te lang, daarbij is deze levertijd zo duidelijk in beeld gebracht, dat het erop lijkt dat jij dit als voordeel  voor de klant brengt.
Wat mis je?
 
Jeroenla
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 februari 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

16 maart 2016

Hi,

Je hoeft niet bang te zijn, elke vorm van feedback kan je mee aan de slag ;)

Er kloppen een flink aantal dingen niet wat mij betreft.
- Als je over 'Tweet' linksbovenaan heen hovert (muis je muis overheen gaat), dan verschijnt er ineens een tweetknop.
- De kleurencombinatie komt niet goed tot z'n recht. Ik zie overal borders en underlines, heel storend en ziet er wat amateuristisch uit. (hetgene wat je juist niet wilt)
- De inhoud, ik mis content en teksten.
- 'Meer informatie' in de footer onder Algemene voorwaarden. Meer informatie van wat?
- Categorieën zet je niet in je footer, maar enkel in de menubalk. Ik verwacht informatie over Retourrecht, Orderstatus, Cookies, Garantievoorwaarden en ga zo maar door. Dat zijn ook juridische verplichtingen waaraan je moet voldoen.
- 5 dagen levertijd is al genoemd, maar inderdaad.. 5 dagen? Daar kan ik bij bol.com intussen al 4-5 x iets hebben besteld. Je moet je onderscheiden van de 'rest' en dát juist overbrengen op je doelgroep en publiek :)

Succes!
Wat bedoel je met die opmerking over de tweetknop?
Meer informatie: al dat geneuzel wat ik wettelijk moet melden, maar niet al te prominent wil doen, aangezien het onder andere mijn privéadres betreft.
Footer: interessant. Ik heb dit zo gedaan in navolging van een blog die het als slimme zet poneerde. Maar: orderstatus in de footer?
Cookies heb ik via de MWW interface geregeld, er zou een banner bovenaan moeten staan.
Garantie: op kaarsen...??
Die levertijd: ja, ben er zelf ook niet zo blij mee. Maar ja... ik ben geen bol.com :(
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

16 maart 2016

De website voelt nog niet af (als je er al op kunt komen).

5 dagen levertijd is echt te lang, daarbij is deze levertijd zo duidelijk in beeld gebracht, dat het erop lijkt dat jij dit als voordeel  voor de klant brengt.
Wat mis je?
Wat dacht je van de links en pagina's onder speciale aanbiedingen, meer informatie, etc.
Verder komt de lay out / styling niet erg professioneel over. Ik zou gaan voor een rustige en "clean" uitstraling.
Succes.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Lichtjes en Luchtjes

17 maart 2016

Meer informatie: al dat geneuzel wat ik wettelijk moet melden, maar niet al te prominent wil doen, aangezien het onder andere mijn privéadres betreft.
...
Garantie: op kaarsen...??
Die levertijd: ja, ben er zelf ook niet zo blij mee. Maar ja... ik ben geen bol.com :(
Dat geneuzel valt best mee, het zijn gewoon de wettelijke verplichtingen waaraan je moet voldoen. ;-)
Op alles wat je (ver)koopt zit garantie, dus ook op kaarsen! Ook al komt het zelden voor dat je garantie moet verlenen, je bent wel verplicht om het aan te bieden.
Waarom is je levertijd zo lang? Mocht je een bestelling niet dezelfde dag kunnen verzenden, dan is de volgende dag toch wel mogelijk? de levertijd is dan 2-3 werkdagen
 
RVD2016
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 maart 2016

Re: Lichtjes en Luchtjes

17 maart 2016

Zorgen dat de website zichtbaar is. Heb op alle mogelijke manieren gezocht, maar ik zie niks anders dan wit. 
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

17 maart 2016

Hi,

Je hoeft niet bang te zijn, elke vorm van feedback kan je mee aan de slag ;)

Er kloppen een flink aantal dingen niet wat mij betreft.
- Als je over 'Tweet' linksbovenaan heen hovert (muis je muis overheen gaat), dan verschijnt er ineens een tweetknop.
- De kleurencombinatie komt niet goed tot z'n recht. Ik zie overal borders en underlines, heel storend en ziet er wat amateuristisch uit. (hetgene wat je juist niet wilt)
- De inhoud, ik mis content en teksten.
- 'Meer informatie' in de footer onder Algemene voorwaarden. Meer informatie van wat?
- Categorieën zet je niet in je footer, maar enkel in de menubalk. Ik verwacht informatie over Retourrecht, Orderstatus, Cookies, Garantievoorwaarden en ga zo maar door. Dat zijn ook juridische verplichtingen waaraan je moet voldoen.
- 5 dagen levertijd is al genoemd, maar inderdaad.. 5 dagen? Daar kan ik bij bol.com intussen al 4-5 x iets hebben besteld. Je moet je onderscheiden van de 'rest' en dát juist overbrengen op je doelgroep en publiek :)

Succes!
Wat bedoel je met die opmerking over de tweetknop?
Meer informatie: al dat geneuzel wat ik wettelijk moet melden, maar niet al te prominent wil doen, aangezien het onder andere mijn privéadres betreft.
Footer: interessant. Ik heb dit zo gedaan in navolging van een blog die het als slimme zet poneerde. Maar: orderstatus in de footer?
Cookies heb ik via de MWW interface geregeld, er zou een banner bovenaan moeten staan.
Garantie: op kaarsen...??
Die levertijd: ja, ben er zelf ook niet zo blij mee. Maar ja... ik ben geen bol.com :(
- Tweetknop, als je op de tekst 'Tweet' gaat staan met je muis (linksbovenaan de pagina) dan krijg je een handicoon te zien, haal je je muis eraf dan verschijnt een daadwerkelijk tweetknop.
Als je het niet vind, let me know dan maak ik wat screenshots voor je ;)
- Dat geneuzel zou je op ten duur wel de kop kunnen kosten. Het is een kleine moeite om de informatie te vermelden en schept wel indirect vertrouwen bij je bezoekers.
- Footer, kijk eens naar die van mij op mijn website. Zorg dat je wat logische items in je footer hebt staan en geen productcategorieën.
- Garantie, jaa.. wat gebeurt er als de kaars kapot aankomt, ik noem maar wat. (kans zal klein zijn, maar in geval van). Als je deze info op de site vermeld, dan hoeven mensen je daarvoor niet te mailen. Scheelt weer wat toch ?
- Levertijd moet je echt aan werken, want met 5 dagen ga je het niet redden in deze wereld. Mensen willen geen week wachten op een kaarsje, als je een flatscreentv binnen een dag in huis kan hebben ;)

Succes!
 
Jeroenla
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 februari 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

17 maart 2016

Meer informatie: al dat geneuzel wat ik wettelijk moet melden, maar niet al te prominent wil doen, aangezien het onder andere mijn privéadres betreft.
...
Garantie: op kaarsen...??
Die levertijd: ja, ben er zelf ook niet zo blij mee. Maar ja... ik ben geen bol.com :(
Dat geneuzel valt best mee, het zijn gewoon de wettelijke verplichtingen waaraan je moet voldoen. ;-)
Op alles wat je (ver)koopt zit garantie, dus ook op kaarsen! Ook al komt het zelden voor dat je garantie moet verlenen, je bent wel verplicht om het aan te bieden.
Waarom is je levertijd zo lang? Mocht je een bestelling niet dezelfde dag kunnen verzenden, dan is de volgende dag toch wel mogelijk? de levertijd is dan 2-3 werkdagen
Serieus? Gaat dat zo snel tegenwoordig? Ik weet niet beter dan dat de Post minstens 2 dagen nodig heeft om een brief te bezorgen, dat met een dag voor mezelf om te doen wat ik moet doen en je zit al op die drie dagen. Dat geeft nul marge voor vertraging (Postkantoor dicht ofzo)... hoe doen jullie dat?
 
Jeroenla
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 februari 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

17 maart 2016

Wat bedoel je met die opmerking over de tweetknop?
Meer informatie: al dat geneuzel wat ik wettelijk moet melden, maar niet al te prominent wil doen, aangezien het onder andere mijn privéadres betreft.
Footer: interessant. Ik heb dit zo gedaan in navolging van een blog die het als slimme zet poneerde. Maar: orderstatus in de footer?
Cookies heb ik via de MWW interface geregeld, er zou een banner bovenaan moeten staan.
Garantie: op kaarsen...??
Die levertijd: ja, ben er zelf ook niet zo blij mee. Maar ja... ik ben geen bol.com :(
- Tweetknop, als je op de tekst 'Tweet' gaat staan met je muis (linksbovenaan de pagina) dan krijg je een handicoon te zien, haal je je muis eraf dan verschijnt een daadwerkelijk tweetknop.
Als je het niet vind, let me know dan maak ik wat screenshots voor je ;)
- Dat geneuzel zou je op ten duur wel de kop kunnen kosten. Het is een kleine moeite om de informatie te vermelden en schept wel indirect vertrouwen bij je bezoekers.
- Footer, kijk eens naar die van mij op mijn website. Zorg dat je wat logische items in je footer hebt staan en geen productcategorieën.
- Garantie, jaa.. wat gebeurt er als de kaars kapot aankomt, ik noem maar wat. (kans zal klein zijn, maar in geval van). Als je deze info op de site vermeld, dan hoeven mensen je daarvoor niet te mailen. Scheelt weer wat toch ?
- Levertijd moet je echt aan werken, want met 5 dagen ga je het niet redden in deze wereld. Mensen willen geen week wachten op een kaarsje, als je een flatscreentv binnen een dag in huis kan hebben ;)

Succes!
Tweet: ik zie wat je bedoelt. Denk dat het komt doordat de tweetknop wat langzaam laadt of zo.
Footer: I see. Heb op zich nog ruimte, en misschien inderdaad goed om het nog te melden. Die garantie valt voor mij onder de standaard 14-dagen retourtermijn, maar dat kan ik inderdaad wat explicieter maken.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

17 maart 2016

Sorry hoor, maar als je niet weet dat PostNL gewoonlijk de dag na versturen de post bezorgt, hoe kom je dan op het idee om een webwinkel te starten? Zoals je reageert lijkt het net alsof je anno 2016 zelf nog nooit iets besteld hebt via internet.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Lichtjes en Luchtjes

17 maart 2016

Via een omweg van MWW kom ik er wel op.

Je hebt vreemde prijzen bij sommige producten. Zo zijn de aromabranders goedkoper dan adviesprijs, maar de geurolie duurder dan adviesprijs. Wat is daar de reden voor?

Daarbij waarom moet ik 5 dagen wachten na mijn bestelling? Ook al bied je alleen overboeking aan (niet aan te raden, want mag niet) toch bij overboeken kun je het zeker binnen 48 uur opsturen.
Nu ben ik heel nieuwsgierig: waar haal je die adviesprijs vandaan?

De vijf dagen is omdat ik dit in mijn eentje moet doen. Als iemand vandaag bestelt, kan ik het op zijn vroegst morgen op het postkantoor hebben. En dan hebben zij ook nog een paar dagen nodig. Plus een hele kleine marge.
Hoezo mag overboeken niet? Je zou toch zeggen dat een platform als MWW dat niet aanbiedt als het niet mag???
Maar, iDeal/CreditCard e.d. zitten in de pijpleiding. Is gewoon nog niet af.
Denk je echt dat je de enige bent die Puckator kent?

Postkantoor doet er echt geen 2 dagen over. Dus pure onzin, als ik voor 17:30 mijn pakketten wegbreng dan hebben mijn klanten het morgen. Bij stapels kan ik het zelfs voor 18:30 nog brengen. Dus niets gelezen over hoe je een webshop moet voeren? Overboeking mag niet als ENIGE betaling gevoerd worden. 

Rembours of achteraf betalen moet je ook aan denken. 

Jij moet aan alles denken als je een webshop gaat bouwen, daar hoeft een software ontwikkelaar niet aan te denken. En heb nergens gelezen dat het nog niet af is. Normaal laat je een webshop reviewen als die echt voor 99% af is.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

17 maart 2016

Ik stond van het weekend op de Gothic en Fantasy beurs in Rijswijk en ik ben ervan overtuigd dat Puckator erg goede zaken doet.  :lol:  Op elke hoek...
 
Jeroenla
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 februari 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

20 maart 2016

Sorry hoor, maar als je niet weet dat PostNL gewoonlijk de dag na versturen de post bezorgt, hoe kom je dan op het idee om een webwinkel te starten? Zoals je reageert lijkt het net alsof je anno 2016 zelf nog nooit iets besteld hebt via internet.
Heel eerlijk? Een bekende die ook een webshop had heeft me verteld dat het zo werkt. Ik heb overigens niet de illusie dat ik net zo snel kan zijn als de Groten online.
En reviewen als helemaal af: tja, ik dácht dat het af was.
Even afgezien van dat geklooi met die redirect die maar niet goed wil komen, pure winst dus, deze review, want zelf zou ik het nooit gezien hebben dat het niet werkte (ik ben een firefoxer).
 
Jeroenla
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 februari 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

20 maart 2016

Nu ben ik heel nieuwsgierig: waar haal je die adviesprijs vandaan?

De vijf dagen is omdat ik dit in mijn eentje moet doen. Als iemand vandaag bestelt, kan ik het op zijn vroegst morgen op het postkantoor hebben. En dan hebben zij ook nog een paar dagen nodig. Plus een hele kleine marge.
Hoezo mag overboeken niet? Je zou toch zeggen dat een platform als MWW dat niet aanbiedt als het niet mag???
Maar, iDeal/CreditCard e.d. zitten in de pijpleiding. Is gewoon nog niet af.
Denk je echt dat je de enige bent die Puckator kent?
(...)
Nee, dat denk ik niet. Alleen noemde de leverancier waar ik het spul vandaan heb geen consumentenadviesprijs.
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Lichtjes en Luchtjes

20 maart 2016

Sorry hoor, maar als je niet weet dat PostNL gewoonlijk de dag na versturen de post bezorgt, hoe kom je dan op het idee om een webwinkel te starten? Zoals je reageert lijkt het net alsof je anno 2016 zelf nog nooit iets besteld hebt via internet.
Heel eerlijk? Een bekende die ook een webshop had heeft me verteld dat het zo werkt. Ik heb overigens niet de illusie dat ik net zo snel kan zijn als de Groten online.
En reviewen als helemaal af: tja, ik dácht dat het af was.
Even afgezien van dat geklooi met die redirect die maar niet goed wil komen, pure winst dus, deze review, want zelf zou ik het nooit gezien hebben dat het niet werkte (ik ben een firefoxer).
Als je zorgt dat je je pakketjes voor half 6 op het postkantoor levert hebben je klanten de pakjes gewoon morgen in huis. Met de feestdagen gaan klanten er zelf meestal niet vanuit dat ze het geleverd krijgen en rond die dagen natuurlijk duidelijk vermelden dat het pakket na de feestdagen wordt geleverd.

(en in het weekend besteld -> dinsdag geleverd)
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
nero1979
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 maart 2013

Re: Lichtjes en Luchtjes

20 maart 2016

Blijf mij er over verbazen hoeveel mensen er een webwinkel starten, zonder in het bezit te zijn (al dan niet ingehuurd) van enige kennis. Het is niet om je aan te vallen, maar wat is jou doel van je website? want zoals deze nu is, zal dit enkel (veel) tijd en dus ook geld gaan kosten en je niets opleveren.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Lichtjes en Luchtjes

20 maart 2016

Wat betreft het verzenden, ik zie dat er een Spar en Bruna bij je in de buurt zitten. Bij de Spar worden de pakketjes welke je voor 18.00 afgeeft op werkdagen in principe de volgende dag bezorgd (Bruna 17.30). Je kan via de PostNL locatiezoeker de punten vinden incl. lichtingstijd. 

Verder lijkt het mij verstandig als je je gmail adres verruilt voor een mailadres van je domein. 
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Lichtjes en Luchtjes

21 maart 2016

Sorry hoor, maar als je niet weet dat PostNL gewoonlijk de dag na versturen de post bezorgt, hoe kom je dan op het idee om een webwinkel te starten? Zoals je reageert lijkt het net alsof je anno 2016 zelf nog nooit iets besteld hebt via internet.
Heel eerlijk? Een bekende die ook een webshop had heeft me verteld dat het zo werkt. Ik heb overigens niet de illusie dat ik net zo snel kan zijn als de Groten online.
En reviewen als helemaal af: tja, ik dácht dat het af was.
Even afgezien van dat geklooi met die redirect die maar niet goed wil komen, pure winst dus, deze review, want zelf zou ik het nooit gezien hebben dat het niet werkte (ik ben een firefoxer).
Dan weet ik zeker dat hij ooit in 2000-2010 zijn webshop is begonnen of dit heeft gezegd om gewoon onzin te verkondigen misschien omdat je in zijn of haar vaarwater komt. Het werkt totaal niet zoals diegene het je heeft vertelt. 
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Lichtjes en Luchtjes

21 maart 2016

Mijn advies is vooral: lees de berichten hier, reageer erop en handel er naar, lijkt me zinvol ;)
 
SeedPalace
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 maart 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

21 maart 2016

Je website is nog steeds wit als ik hem probeer te openen...
http://www.seed-palace.com Seedshop & Headshop
 
PeterD
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Lichtjes en Luchtjes

21 maart 2016

Bij een webwinkel zijn er volgens mij twee zeer belangrijke items
1: Hoe krijg ik zoveel mogelijk bezoekers op mijn pagina
2: Waarom zou deze bezoeker bij mij kopen en niet bij de concurrent.

Ad 1: Ik kan alleen op jouw site komen via MWW. Als ik ga googelen kan ik je site nergens vinden. Volgens mij heb je je site ook nog niet aangemeld bij Google. Als ik al zoveel moeite moet doen om op je site te komen, verwacht ik niet dat je veel bezoekers hebt. 
Zorg ervoor dat je site is aangemeld bij Google en dat deze ook actief is.

Ad 2: Zodra een bezoeker op je site komt moet hij / zij er direct op worden gewezen waarom ze bij jou moeten kopen. Daarom zie je vaak dat USP (unic selling points) in de header worden gezet. Bij jou zie ik staan, levertijd 5 dagen. Zoals al op dit forum gemeld, dit is geen goede reclame. Je hebt misschien wel een goede reden, maar het blijft slechte reclame.
Wat zou je zelf doen als je dit ziet staan bij een website. Wees eerlijk, dan zou je toch ook even bij een concurrent gaan kijken en vergelijken. Nu geef je aan dat je vanwege andere werkzaamheden bestellingen pas de volgende dag op de bus kunt doen. 
Eigenlijk is het zo dat zodra jij het bij PostNL hebt afgegeven je zelf geen controle meer hebt wanneer het wordt afgeleverd. De meeste pakketjes worden de volgende dag geleverd, maar heel soms komen ze nooit over. Dat de levertijd dus 5 dagen is, dat kun jij niet beloven.
Waarom verander je de slogan niet gewoon in : "bestellingen binnen 12 uur verzonden". Bestellingen die 's avonds of 's nachts binnen komen breng je nog voor werktijd weg. Bestellingen die overdag binnenkomen geef je 's avonds af bij PostNL. 
Je stelling dat het binnen 12 uur wordt verzonden dat klopt dan (altijd doen wat je beloofd !!!) en klinkt aanzienlijk positiever. Lukt dit niet, maar er dan van "bestellingen binnen 24 uur verzonden". En je hoeft er niet bij te vermelden dat dit pas is na ontvangst van betaling. Dat weten de mensen wel.
En zo moet je nog een altijd items bedenken waarom mensen bij jou zouden moeten kopen. Doe een markt onderzoek bij concurrenten en zorg dat je iets unieks doet.

Verder nog een paar andere opmerkingen.
* Het is belangrijk om direct duidelijk te maken wat de verzendkosten zijn. Dit kan ik niet vinden tenzij ik iets ga bestellen. Dus ging ik maar iets kopen. Dit had een waarde van € 1,95 en zag dat de verzendkosten € 3,95 zijn. Maar ik kon het niet kopen omdat ik voor minimaal € 10,- moet bestellen. Waarom is dit? De klant betaald toch al de volledige verzendkosten?

* Als ik kijk bij speciale aanbiedingen dan zie ik geen artikelen. Indien je geen speciale aanbiedingen hebt, dan kun je beter deze pagina weglaten.

* En zoals al aangegeven op dit forum, zorg ervoor dat je de garantie in orde hebt. Als er bij kaarsen nooit iets kapot gaat, kun je er ook wel levenslange garantie op geven. 
 
Jeroenla
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 februari 2016
Contacteer:

Re: Lichtjes en Luchtjes

24 maart 2016

Allen, dank voor de reacties. Het moge duidelijk zijn dat mijn eerste zorg was om de site zichtbaar te krijgen. Dat werkt nu, maar dan helaas met de "lelijke" URL. Dat moet dan maar even zo.

Feedback: confronterend.
En dat is een kenmerk van goede feedback, dus erg fijn. En heel goede tips.

Komend weekend ga ik live een aantal producten testen. Kijken hoe de mensen erop reageren.

@verzendkosten: nee. Voor € 3,95 is de boel niet verzonden. Verzendkosten liggen een stuk hoger dan dat bedrag. Die € 10 is het minimale bedrag waarbij ik quitte speel op de verzendkosten, vandaar. Maar ik moet toegeven, daar ben ik nog over aan het piekeren. Want het zint me eigenlijk ook niet zo.

Anyhow, veel te doen dus :)