Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Nayo
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 maart 2013
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

13 april 2016

Ik ben heel erg benieuwd wat de meningen en comments zijn op mijn webshop. www.nayobaez.com
ik ben nog niet helemaal waar ik wil zijn, maar ik ben hard aan het werk om dit te realiseren. 
Ik heb meer aanvraag uit het buitenland, dus mijn webshop zal binnen nu en twee weken ook in het engels zijn. 
Verder ben ik natuurlijk ook bezig met het uiterlijk van de website. Ik heb alleen wat moeite met de seo gedeelte van me website. 

Met vriendelijke groet, 

Naomi 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

13 april 2016

Later deze week, zal ik nog even uitgebreider kijken op je website, maar wat me nu al opvalt:

het lettertype van de informatie pagina's is erg klein en moeilijk leesbaar

het valt op dat er veel producten zijn uitverkocht, die zou ik verwijderen (zo begin ik te twijfelen aan je voorraadsysteem)

verder zou ik er niet voor kiezen om meerdere talen op dezelfde pagina te tonen (teksten onder elkaar)

je retour voowaarden zijn wettelijk niet correct (zichttermijn is 14 dagen)
 
erotishop
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 april 2016
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

16 april 2016

Er mist een duidelijke call-to-action op de homepage.

Op de 'SALE' pagina vallen de uitverkochte artikelen het meeste op; dit kan nooit de bedoeling zijn toch?

Succes!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

17 april 2016

Ik vind zelf de enorme foto op de homepage niet echt handing. Ik heb zelf een 5:4 scherm en daar past deze voor de helft op. Ik zou zelf een foto kiezen die minder hoog is.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

17 april 2016

Als je echt serieus bent over je webshop raad ik toch ten zeerste aan om voor een Magento of Opencart te gaan met daarbij een mooie lay-out (kost je eenmalig 100 euro, 25 euro per maand en een beetje instel werk). Er zijn op dit moment een hoop dingen die het allemaal 'net' niet zijn, en daarnaast is de SEO van je site niet al te best. Verder mis je dingen als SSL en 'Powered by Shoptrader' is echt een beetje jammer. 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Nayo
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 maart 2013
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

18 april 2016

iedereen bedankt voor alle feedback,  Voorlopig kies ik er toch voor om bij shoptrader te blijven, ik ben hier tevreden en ik ken meerdere webwinkels die via deze platform succesvol zijn geworden. 
Met alle andere punten ga ik zeker aan de slag. Nogmaals super bedankt 
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

18 april 2016

ik ben hier tevreden en ik ken meerdere webwinkels die via deze platform succesvol zijn geworden. 
Zolang je tevreden bent en het systeem bevalt moet je daar ook zeker lekker blijven zitten! Zodra je verder wilt of dingen wilt aanpassen waas het platform geen mogelijkheid tot heeft - adviseren we je daar graag over :) (overigens is het wel verplicht om een SSL certificaat te hebben, en ook google gaat tot je die hebt niet heel blij met je zijn...)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Nayo
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 maart 2013
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

18 april 2016

beste puurhost,

voor nu blijf ik er zitten omdat ik alles alleen doe en nog lerende ben. Zij nemen veel werk uit handen en helpen mij vaak bij technische kwaaltjes. 
Ik heb na jou reactie me even verdiept over ssl certificaten ik ga daar direct eentje voor aanvragen.  Ik weet ook dat mijn seo momenteel ver van goed is, daar ben ik ook mee bezig. 
Hoe kan jij dit zien? ik wil dit zelf ook kunnen bekijken. 

bedankt 
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

18 april 2016

Als je echt serieus bent over je webshop raad ik toch ten zeerste aan om voor een Magento of Opencart te gaan met daarbij een mooie lay-out (kost je eenmalig 100 euro, 25 euro per maand en een beetje instel werk).
Toch even reageren hierop...
@puurhost Deze reactie kom ik telkens tegen van jou. Bijna je standaard antwoord...

Ik begrijp je punt best hoor, daar niet van, maar naar mijn mening is het niet zo dat je alleen een serieuze webshop kunt maken en onderhouden met Magento of OpenCart (die jij, niet geheel toevallig kan verzorgen). Er zijn nog zoveel andere mogelijkheden.

Maar met de strekking ben ik het wel eens. Een serieuze webshop vergt wel wat investeringen. Zeker in software.
 
Nayo
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 maart 2013
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

18 april 2016

om welke reden voldoet shotprader niet als platform voor een professionele webshop? 
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

19 april 2016

beste puurhost,

voor nu blijf ik er zitten omdat ik alles alleen doe en nog lerende ben. Zij nemen veel werk uit handen en helpen mij vaak bij technische kwaaltjes. 
Ik heb na jou reactie me even verdiept over ssl certificaten ik ga daar direct eentje voor aanvragen.  Ik weet ook dat mijn seo momenteel ver van goed is, daar ben ik ook mee bezig. 
Hoe kan jij dit zien? ik wil dit zelf ook kunnen bekijken. 

bedankt 
SEO bekijken kan via wat gratis online site's, maar is ook heel erg een stukje ervaring. Veel websites hebben en je weet vanzelf waar je op moet letten en wat wel en wat niet werkt :) Een mooie site om te beginnen is seositecheckup.com.
WebwinkelMeerwaarde:
Als je echt serieus bent over je webshop raad ik toch ten zeerste aan om voor een Magento of Opencart te gaan met daarbij een mooie lay-out (kost je eenmalig 100 euro, 25 euro per maand en een beetje instel werk). 
Toch even reageren hierop...
@puurhost Deze reactie kom ik telkens tegen van jou. Bijna je standaard antwoord... 

Ik begrijp je punt best hoor, daar niet van, maar naar mijn mening is het niet zo dat je alleen een serieuze webshop kunt maken en onderhouden met Magento of OpenCart (die jij, niet geheel toevallig kan verzorgen). Er zijn nog zoveel andere mogelijkheden.

Maar met de strekking ben ik het wel eens. Een serieuze webshop vergt wel wat investeringen. Zeker in software.
Laat me eerst even aangeven dat ik natuurlijk niet helemaal objectief ben hierin. Indirect is het ook in mijn voordeel als mensen overstappen op dit soort software daar wij inderdaad dit soort diensten aanbieden. Dat neemt helaas niet weg dat ik toch steeds de noodzaak voel om dit aan te kaarten. Even los van de veiligheid, zijn de standaard aanbieders veel te beperkt in het aanbod van diensten en extra's voor bij de webwinkel, zitten gebruikers vast aan weinig thema's en zijn ze heel vaak geen eigenaar van de 'eigen' klanten, producten en merken (en nog veel meer vreemde voorwaarden). Daarbij leveren dit soort bedrijven niet de mogelijkheid een backup van je data te maken, daarmee houden ze de klanten niet alleen aan zichzelf gebonden, het is ook erg onveilig en je bent als webmaster compleet afhankelijk van deze aanbieders.

Ze doen natuurlijk ook echt wel dingen goed. Maar voor het gebruiksgemak betaal je ook stevig en over het algemeen is een eigen oplossing al snel veel voordeliger. Daarbij kan je met een Magento of Opencart webshop altijd nog wisselen van aanbieder, dat kan met dit soort oplossingen niet. Verder bieden ze eigenlijk nooit een gratis SSL certificaat aan hun klanten, waarbij dat tegenwoordig toch wel echt standaard is en het linkje naar hun eigen software onderin staat enorm onprofessioneel. 

En dan als laatste op je punt "Er zijn nog zoveel andere mogelijkheden." - Er zijn nog enorm veel andere opties, maar die hebben ook allemaal hun beperkingen en worden veel minder gebruikt dan Magento of Opencart. Overigens bieden we die ook aan, dus wat dat betreft maakt het niet heel veel uit ;)
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

19 april 2016

Als je nieuwsbrief aanmeldingen wilt, dan kan je dit beter verkopen:

alleen een invulveld met daarboven nieuwsbrief zal meestal niet veel opleveren... Maar als je aangeeft wat het voordeel is voor de bezoeker om zich in te schrijven en jou te voorzien van zijn/ haar e-mailadres, dan bereik je meer.

Afhankelijk van de meest gebruikte taal van je bezoekers, zou je de tweede taal ook onder een knop (English) kunnen zetten per tekstblokje, mocht je niet twee aparte sites willen maken.

Verder is 2-5 werkdagen voor de levertijd niet bijzonder concreet.

In ieder geval veel succes met je website. Het geheel ziet er wel mooi uit.
 
Nayo
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 maart 2013
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

19 april 2016

Ik begrijp het. 

Bedankt voor alle hulp ! 

Ik ben inderdaad bezig met een vertaalde versie van mijn website. het wordt inderdaad een tabje engels. 
Aan alle andere dingen ga ik ook nog werken (ondere mijn nieuwsbrief idd ), ik hoop erop alle punten deze week verwerkt te hebben. 

Nogmaals bedankt voor alle hulp en tips. 
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

20 april 2016

Mij vallen een aantal dingen op.

- Het menu heeft geen background-color, waardoor ik het gevoel mis dat het een menu is als bezoeker
- De banner op de homepage is veel te groot
- De SHOP NOW-button heeft geen toegevoegde waarde, omdat de hele banner klikbaar ( a href ) is.
- Ik zie 'Winkelwagen' staan én het winkelwagenicoontje. Dat is dubbelop.
- Bij inloggen zie ik staan: uwmail@adres.nl, zet gewoon 'e-mailadres' neer, dat kent iedereen.
- Ook bij inloggen mis ik een background-color
- 'Mijn account en account aanmaken? Kan je dit niet combineren, nu neemt het extra ruimte in beslag.
- De footer, ik zie Mijn account, Wijzig account en Account aanmaken. Ligt wat dicht bij elkaar?
- Homepagina > scroll naar beneden, de hovers van de buttons op Doorgaan en Inloggen kloppen niet. De button wordt kleiner, omdat je een border: 1px solid white hebt gebruikt.
- Op het portfolio zie ik op alle foto's hetzelfde model, daar is op zichzelf niets mis mee, maar klanten vinden variatie wel leuker ;)
- De Social Media-icons vallen helemaal niet op daar aan de rechterkant.

Hopelijk kan je er wat mee :) Succes!
 
Nayo
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 maart 2013
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

20 april 2016

 (overigens is het wel verplicht om een SSL certificaat te hebben, en ook google gaat tot je die hebt niet heel blij met je zijn...)

Ik heb inmiddels een certificaat op mijn website. 

Verder wil ik jullie allen nogmaals bedanken. ik heb veel werk te doen. Ik neem al jullie punten mee. 
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

20 april 2016

 (overigens is het wel verplicht om een SSL certificaat te hebben, en ook google gaat tot je die hebt niet heel blij met je zijn...)

Ik heb inmiddels een certificaat op mijn website. 

Verder wil ik jullie allen nogmaals bedanken. ik heb veel werk te doen. Ik neem al jullie punten mee. 
Heel veel succes met je winkel!
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

20 april 2016

Je gaf aan nog niet helemaal thuis te zijn in Seo.
Wat heb je zelf al gedaan aan Seo?
 
Nayo
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 maart 2013
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

25 april 2016

Je gaf aan nog niet helemaal thuis te zijn in Seo.
Wat heb je zelf al gedaan aan Seo?
Beste ,  

Ik heb nu inmiddels via seositecheckup.com inderdaad mijn site gecontroleerd en er mist inderdaad nog heel veel. Maar dit is wat ik zelf heb gedaan tot nu toe. 


Ik heb de afgelopen tijd met behulp van google zoekwoorden tool en andere tools mijn meta details ingevuld. Dus mijn meta beschrijving, mijn meta titels en meta zoekwoorden. Ik heb op een fashion websites wat backlinks achtergelaten. En vandaag heb ik geleerd dat ik bij mijn productomschrijvingen wat uitgebreider kan zijn en wat kenwoorden kan herhalen, natuurlijk in goed geformuleerde zinnen. Dit zal ik zsm ook gaan doen.

Ik heb al mijn pagina's laten crawlen en indexen door google via de google webmasters tool en ik heb hier ook mijn sitemaps aan toegevoegd. Ik zie bij veel links wel dat de status op gedeeltelijk staat. op de pagina fetisjen als google, dus nog niet voltooid. Verder is mijn website gekoppeld aan google analytics, hier ga ik dus op om te kijken waar mijn bezoekers vandaan komen etc. 

Zover ben ik dus eigenlijk gekomen, alleen bijvoorbeeld als ik die site checkup doe dan zie ik staan dat mijn website geen sitemap heeft. En op de google webmasters tool zie ik bijvoorbeeld nog niet de keyboards staan die ik de afgelopen paar weken heb ingevoerd. Moet ik alles nog verwerkt worden door google? is dit de reden dat ik het ook niet terug zie als ik een checkup doe? 

In afwachting
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Mijn webshop, reacties, tips zijn welkom

29 april 2016

Je gaf aan nog niet helemaal thuis te zijn in Seo.
Wat heb je zelf al gedaan aan Seo?
http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php? ... 754#p97754
Bekijk de broncode eens ;)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht