Pagina 1 van 1

Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 10 mei 2016
door puurhost
Geachte dames en heren,
 
Na overleg met Dirkjan toestemming gekregen voor het openen van dit topic. Ik heb geprobeerd mij de afgelopen maanden zo behulpzaam mogelijk op te stellen naar iedereen die zat met vragen op dit forum, en ik hoop heel erg dat jullie vandaag mij een beetje zouden kunnen helpen!

Puurhost is opgericht met als doen om hoge kwaliteit webhosting te verlenen waarbij we de voordelen proberen te combineren tussen een eigen server en een managed oplossing. Dit lijkt redelijk gelukt te zijn, daar tot nu toe al onze klanten enorm tevreden zijn. Alleen, we hebben moeite om mensen over de streep te halen en dat is waar ik voornamelijk jullie advies bij zou kunnen gebruiken.
 
Het probleem waar we tegenaan lopen is dat zodra mensen eenmaal klant zijn, ze aangeven ‘nooit meer weg te willen’ en ‘hadden we jullie maar eerder gevonden’. Alleen de stap voor nieuwe klanten is om de een of andere reden te groot. We bieden al een optie om de hosting 30 dagen gratis te proberen, maar dat lijkt vooral mensen te trekken die even kort opzoek zijn naar hosting.
 
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie advies en feedback over de website. Omdat dit natuurlijk een forum is voor webwinkeleigenaren, zijn de twee meest interessante pagina’s voor jullie (als doelgroep) die van de Opencart Hosting en de Magento hosting. Maar ook over de rest van de site (bijvoorbeeld het bestelformulier) hoor ik heel graag jullie mening. Wat zoeken jullie in een hoster, waarom zou je wel, of vooral, juist niet voor ons kiezen en wat is de algemene indruk die de site jullie geeft?
 
Omdat goede raad duur is; voor iedereen die dat op prijs stelt kan ik korting geven op een hostingpakket bij ons, of een gratis Security Scan van jullie webshop. Voor iedereen die dit vrijwillig wil doen, jullie hebben mijn eeuwige dank! 

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 10 mei 2016
door Ward
Nette site met nette prijzen! Paar kleine dingetjes die mij opvielen:

• Je legt je toe op OpenCart en Magento, maar welke van de twee moet je dan hebben? Hier mis ik een goed doortimmerd advies, waarmee je je als specialist kunt onderscheiden. Misschien een idee om er een soort wizard aan te hangen die met enkele multiple-choicevragen OpenCart of Magento aanbeveelt?

• Het is niet "Opencart" maar OpenCart en niet "Wordpress" maar WordPress.

• Zet de systeemvereisten voor OpenCart niet op PHP 5.2+ maar PHP 5.3+.

• Waarop is de vergelijking "tot wel 600x sneller" bij OpenCart gebaseerd? Zeshonderd?! Sneller dan wat? Klinkt als gebakken lucht als je niet "sneller dan ..." kunt hardmaken. (Dat LiteSpeed tot 6x sneller is dan Apache, maakt de gehele stack nog niet 600% sneller.)

• Waarom heb je met 4 cores en 100 (!) MySQL-databases op een dedicated MySQL-server toch maar 80 concurrent connections?

• Ik mis server- en sitestatistieken in met name de duurste pakketten.

• Een dagelijkse back-up is voor grotere webwinkels wat karig: als het echt een keer fout gaat, kun je een hele dagomzet verliezen. (In plaats van 100 MySQL-databases, wie gebruikt dat nou, kun je overwegen er bijvoorbeeld 50 + 50 back-ups aan te bieden, zodat in elk geval alle data een actuele back-up heeft. De meeste webwinkels hebben daarnaast duidelijke pieken in de operations. Een back-up maak je dan idealiter bijvoorbeeld vlak ná het verwerken van meerdere orders of direct vóór het ingrijpend wijzigen van veel content of de lay-out. Daar is vast wel een nette tool voor te verzinnen.)

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 10 mei 2016
door puurhost
Dank voor de opmerkingen! Allemaal hele goede punten waar we zeker wat mee kunnen :)

Wel één vraagje; Wat bedoel je precies met "Ik mis server- en sitestatistieken in met name de duurste pakketten."

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 10 mei 2016
door WebwinkelMeerwaarde
Volgens mij een mooie nette website.

Wat me wel op valt is dat er her en der wat typfouten aanwezig zijn:

"...zonder de kosten, het risico en het onderhoudt."

"Met deze diesnt zorgen wij dat..."

Ook zie ik nog op een paar pagina's een afwijkende aanspreekvorm (je ipv u).


Is het trouwens niet een idee om soort landingspagina te creëren voor webwinkel hosting? Daar kan je ook meteen de tip van Ward realiseren.

Verder heb je nog maar weinig reviews. Als ik op zoek ben naar een nieuw hostingsbedrijf, dan wil ik vooral veel reviews lezen, om een goed beeld te krijgen van hoe de hoster omgaat met problemen.

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 10 mei 2016
door Ward
Wel één vraagje; Wat bedoel je precies met "Ik mis server- en sitestatistieken in met name de duurste pakketten."
Twee dingen eigenlijk. Ik wil bepaalde serverstatistieken op basis van serverlogs kunnen monitoren, zoals up/down-time en responstijden. Daarnaast vind ik eigen sitestatistieken altijd een pluspunt, zodat je niet afhankelijk bent van een Google Analytics. (Ik neem aan dat jullie beide wel in huis hebben, maar ik mis ze in de specificaties van de pakketten.)

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 14 mei 2016
door Bolino
• Zet de systeemvereisten voor OpenCart niet op PHP 5.2+ maar PHP 5.3+.
- PHP 5.3,5.4 en zelfs 5.5 wil je liever niet gebruiken. ( http://php.net/supported-versions.php )
Deze versies worden niet meer ondersteund. Zeker voor een hosting-bedrijf zou ik hier naar kijken.

- Het geheel van de website oogt verzorgd, dat is positief. De footer vind ik persoonlijk wat rommelig. Het menu links is op elkaar gepropt en niet uitgelijnd.
Het gedeelte met: 'Over Puurhost' vind ik de 'text-align: right;' niet zo netjes. Justify zou logischer zijn. De icoontjes daaronder zijn niet helemaal duidelijk. De Facebook uiteraard wel, maar de andere 2 kan ik niet uit opmaken dat het om Contact en Announcements gaat.

- Achter alle mailadressen zie ik @Puurhost.nl, kleine letters is strakker.

- Je kan dit als muggenziften opvatten, maar zelf zou ik het liever zien als dergelijke elementen netjes even groot zijn en op zelfde regel staan.

[img=681x70]http://i.imgur.com/N9D3Gtd.png[/img]

- Als ik op 100% Uptime klik, dan moet ik een halve minuut wachten voor de pagina geladen is. En als de pagina uiteindelijk zie, dan zie ik slechts een zeer minimalistisch grafiekje. Ik kan me niet voorstellen dat ie zo lang over moet doen. Daarnaast zou ik kijken of je deze pagina wat beter kan opmaken. Voelt zo kaal aan, alsof de pagina nog niet af is.

Over het algemene een verzorgde website. Ik zal je als provider in me achterhoofd houden ;) Je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt.

Groetjes Thomas

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 14 mei 2016
door puurhost
- Je kan dit als muggenziften opvatten, maar zelf zou ik het liever zien als dergelijke elementen netjes even groot zijn en op zelfde regel staan.
Zeker niet, dit zijn juist de punten waar we heel veel mee kunnen en die de site net dat beetje extra geven! We gaan met al deze punten aan de slag en stellen de feedback enorm op prijs.
Over het algemene een verzorgde website. Ik zal je als provider in me achterhoofd houden ;) Je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt.
Mooi compliment, dank daarvoor :)

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 14 mei 2016
door Bolino
- Je kan dit als muggenziften opvatten, maar zelf zou ik het liever zien als dergelijke elementen netjes even groot zijn en op zelfde regel staan.
Zeker niet, dit zijn juist de punten waar we heel veel mee kunnen en die de site net dat beetje extra geven! We gaan met al deze punten aan de slag en stellen de feedback enorm op prijs.
:) goed om te horen! Ik heb nog een aantal puntjes gevonden .

 http://i.imgur.com/dambGEm.png
 
- Het is misschien netjes om de afbeeldingen een padding-top mee te geven, zodat deze uitgelijnd staan op de tekst ipv op de container-fluid
- Voeg text-align: justify toe aan de .feature-class in je css/sass
- Ik zie dat je container-fluid gebruikt. Het is strakker als je zorgt dat er geen witte ruimtes meer aan de buitenkant zitten. Maak een css classje aan en zet hierin padding: 0;, indien nodig !important erachter. Voeg deze toe aan je container-fluid class, dat ziet er strakker uit :) (op Homepage heb je dit wel gedaan, maar Contact-pagina niet)
- Ik zie nog een witte ruimte onder de footer. (op Homepage wel, maar Contact-pagina niet).

(beetje cryptisch verwoord, indien nodig maak ik screenshots)

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 23 mei 2016
door puurhost
Een groot deel van de opmerkingen zijn verwerkt, en aan een deel van de andere adviezen wordt hard gewerkt! Zijn er toevallig nog andere mensen die onderdelen hebben die niet geheel duidelijk zijn of tips waarmee we onze dienstverlening kunnen verbeteren?

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 25 mei 2016
door msegveld
Website ziet er inderdaad goed uit. Wellicht handig om samen te gaan werken met een partij (of partijen) die websites/webshops maakt? Effectiever dan elke keer één klant binnenhalen.

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 13 juni 2016
door puurhost
Website ziet er inderdaad goed uit. Wellicht handig om samen te gaan werken met een partij (of partijen) die websites/webshops maakt? Effectiever dan elke keer één klant binnenhalen.
Excuses deze opmerking is langs mij heen gegaan. We zijn op dit moment bezig om samenwerking met een SEO bedrijf aan te gaan omdat we merken dat er veel vraag naar is, maar ook dat het enorm lastig is om een goede partij hierin te vinden. Een samenwerking met een webshop bouwer staat hierna op de planning, maar door de hoeveelheid tijd die gaat zitten in het vinden van een geschikte partner is dat er helaas nog niet van gekomen. Wel een enorm goede tip - dank!

Re: Feedback Webwinkel hosting

Geplaatst: 13 juni 2016
door msegveld
Website ziet er inderdaad goed uit. Wellicht handig om samen te gaan werken met een partij (of partijen) die websites/webshops maakt? Effectiever dan elke keer één klant binnenhalen.
Excuses deze opmerking is langs mij heen gegaan. We zijn op dit moment bezig om samenwerking met een SEO bedrijf aan te gaan omdat we merken dat er veel vraag naar is, maar ook dat het enorm lastig is om een goede partij hierin te vinden. Een samenwerking met een webshop bouwer staat hierna op de planning, maar door de hoeveelheid tijd die gaat zitten in het vinden van een geschikte partner is dat er helaas nog niet van gekomen. Wel een enorm goede tip - dank!

Geen probleem haha!

Je bedoelt dat jullie klanten behoefte hebben aan SEO-werkzaamheden of dat potentiële klanten vragen of jullie SEO kunnen?

Zo'n samenwerking is natuurlijk in eerste instantie bedoelt om jullie meer klanten te geven. Het is uiteraard prima als jullie eigen klanten doorsturen naar een SEO-partij, maar wat is jullie voordeel hierin? Behalve het totaalpakket bieden aan de klant.

Als jullie met de SEO-samenwerking potentiële klanten kunnen binnenhalen, is het al positiever.

Maar volgens mij is het grootste voordeel voor jullie als jullie met een partij samenwerken die te maken heeft met starters. Zij laten hun eerste website maken en hebben nog geen hosting. Dus de partijen zijn kleine webbouwers, die vaak ook geen hosting aanbieden.

Ben benieuwd of je keer de juiste partij hiervoor tegenkomt. :-)