Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

1
Hey allemaal,

Ik heb enkele maanden geleden al eens feedback gevraagd voor onze Nederlandse website maar zou dit nu graag hebben voor de Belgische.
Wij hebben sinds kort het roer omgegooid en er voor gekozen om de levering nog sneller te doen. Hierdoor zijn er een aantal producten verdwenen
maar ook nieuwe bijgekomen. Ook zullen we ons nog meer toeleggen op het graveren van sieraden. Hiervoor hebben we een graveermachine aangekocht.
Kunnen jullie mij je ongezouten mening geven over de shop, producten, site snelheid, gebruiksgemak, zou je bestellen,...
Alle feedback is welkom en ik kan best tegen een stootje. Ik ga er zeker rekening mee houden en aanpassingen doen indien nodig.
Je kan mijn Belgische shop hier vinden.

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

2
De site ziet er goed (vertaald) uit en is duidelijk op BE gericht.

Wel kom ik zowel klantenservice, als klantendienst tegen. Verder zie ik zowel u als je op verschillende pagina's staan.

Bij dit zeggen onze klanten, zie ik eerst een klant uit Amsterdam staan.

Verder valt op dat de "stempels" met aanbieding niet helemaal leesbaar zijn: aanbiedi staat er.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

3
Het geheel ziet er verzorgd uit. Wat ik storend vind is de footer. Ik zie dat het 4 kolommen moeten voorstellen, maar de allerlinkse is helemaal leeg.
Verder snap ik niet waarom je de betaalmethoden bovenaan de website weergeeft én helemaal onderaan. Maak een keuze ;)

In de sidebar zie ik categorieën staan én merken. Ik kan wel op de categorieën klikken, maar niet op de merken. Dat is verwarrend.

'In Aanbieding'? 'In de aanbieding' is wat mooier en strakker. Bovendien zijn de groene buttons van de onderstaande items niet uitgelijnd.

Het SSL-certificaat op de Homepage is niet goed ingesteld. Ik krijg een oranje-melding van Connection Is Not Secure.

Sommige USP's worden meerdere keren vermeld op dezelfde pagina. Dat lijkt me wat dubbelop.

Verder ziet het er goed uit :)
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

5
Ward schreef:Op mijn telefoon kon ik tot 10 tellen voordat de homepage was geladen. 
Dat is veel te lang, vindt ook Google.
Dat ie op je telefoon langzaam is kan aan meerdere factoren liggen; zowel aan je telefoon als je internetsnelheid. op mijn iPhone 5S met een 50+ mb/s (op wifi dan) lijntje moet ik 4 sec wachten. Dus 10 seconden is wel heel erg?

Maar ook 4 seconden vind ik te lang duren. In deze tijd mag je wel verwachten dat websites binnen 2/3 seconden uitgeladen zijn (op goed wifi), even buiten 4g gelaten.

Dat Google je website afkeurt is niet zo fijn, echter kan ik me herinneren dat je deze problemen al langer hebt. De laatste keer dat ik deze website een paar maanden terug bekeek had ie dit probleem ook al.
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

6
Ja klopt. Alleen weet ik niet zo goed wat ik eraan kan doen.
Als ik bij pingdom kijk is het de ene keer 4 sec maar een andere keer 1,5 sec.
Bij google krijg ik een score van 70 voor desktop en 56 voor mobile en geeft hij 2 opmerkingen in het rood:

1- JavaScript en CSS in inhoud boven de vouw die het weergeven blokkeren, verwijderen

2- Gebruikmaken van browsercaching

Browsercaching staat op. Dus ik weet niet goed wat dit wil zeggen.
TDB

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

8
TDB schreef:Zou mijn wordpress theme de oorzaak kunnen zijn. Zou mijn shop sneller zijn met een ander thema?
Dat zou een oorzaak kunnen zijn, dat er onnodig veel JS wordt ingeladen, maar kan me niet voorstellen dat het bij sommige mensen dan zó lang duurt.
Kan het niet bij de hostingpartij Siteground liggen? Misschien een idee om daar eens te informeren.
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

10
TDB schreef schreef:Heb ik al naar geïnformeerd. Zij zeggen dat de site niet traag is. Als ze de cijfers geven is dat ook zo.
Aan mijn kant is hij ook niet zo traag meer, vroeger wel. Maar uiteraard is het zeer belangrijk dat het langs bezoekers kant snel is.
Ik heb zonet een test gedaan met GTmetrix
https://gtmetrix.com/reports/www.trendy ... e/w4X0YRYe
Uit gtmetrix kan ik opmaken dat de JavaScript o.a. weer naar voren komt. Ik heb even de  'Web Developer Toolbar' (https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... developer/) in mijn Firefox geïnstalleerd en alle JavaScript uitgeschakeld. Hij laad < 1,5 sec in me browser. Ik verwacht dat dit het grootste probleem is voor de laadtijd
Afbeelding
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

12
TDB schreef:OK, bedankt voor de tip. Ik heb de javascript ook eens uitgezet. Ik zie dat er meer javascript inzit dan ik had verwacht.
Er zit javascript in dat geen meerwaarde heeft. Deze ga ik verwijderen.

Zijn er voor de rest nog tips? Zeker om de conversie te verhogen?
Vergeet ook niet om te kijken naar een goede caching oplossing voor je site. Daarmee zal je de snelheid al een stuk verbeteren! En een Amerikaanse host voor Benelux bezoekers is niet heel handig om te doen...
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

15
Ik denk dat je inderdaad eens naar de snelheid moet kijken, soms laad het snel, soms duurt het lang. Dan denk ik toch snel aan een hoster die soms wat pieken heeft in load waardoor het soms traag gaat. Dat wil niet zeggen dat je dat niet kunt oplossen met optimalisatie en caching, maar andere hoster overwegen is ook een optie.

Verder vind ik het altijd erg fijn om te lezen met wie ik zaken doe. Als kleine webwinkel kun je eenvoudig de gunfactor krijgen met een mooie Over ons pagina waarin je jouw verhaald doet eventueel met eigen foto. Je hoeft je niet groter voor te doen dan je bent, ben je wel groter, zet dan een groepsfoto of een foto van je pand op de over ons pagina.

Betaalmethodes zowel bovenin als onderin laten terug komen zie ik niet als een probleem, in tegendeel zelfs. Juist goed om zulke zaken duidelijk te vermelden. Wellicht kun je aan de overige info pagina's ook nog wat meer nadruk leggen in de header, nu kom ik daar alleen via de footer of via de klantenservice pagina.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

16
Dat is een duidelijke feedback waar ik werk ga van maken. Het is inderdaad een kleine moeite om te vertellen wie we zijn.
We zijn niet groot maar hebben wel een huismerk en een gewone winkel. Dit ga ik er zeker ook opzetten.
Ik zal in de header ook nog even retour, verzending en betaling aparte knoppen geven en niet enkel onder klantenservice.

Hebben jullie een goeie hoster die je kan aanbevelen? Snelheid is een must en zeker ook een goeie klantenservice eventueel
bereikbaar via chat. Diegene die ik nu heb, hebben wel een goeie klantenservice die steeds bereikbaar is.
TDB

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

18
Hi TBD,

Zelf ben ik niet zo thuis in sieraden maar kan wel wat feedback geven over de vormgeving.

Als ik www.trendyjuweeltjes.be in Google in toets staat die wel netjes bovenaan. Wat er dan gebeurt is dat ik naar wp-signup.php ga. Ik gok de schrijf me in voor de nieuwsbrief pagina? Dat klopt denk ik niet helemaal. De nieuwsbrief registratie is uitgeschakeld maar dat is al is vermeld. Wat ik wel fijn vind is dat er een slotje voor je weblink staat. Welke hosting beveiliging gebruik je?

Vanaf boven tot onder:
De betalingsmogelijkheden zijn dubbel geplaatst. Bovenin en onderin. 1x is genoeg

Het logo is dat het nieuwste logo? Het logo klopt niet met het logo/huisstijl van de Facebook Pagina.

Vallen horloges niet onder sieraden? 

De USP gratis verzending etc zal ik persoonlijk aparte links geven en niet allemaal naar de klantservice pagina. Daarover gesproken. De streepjes die de UPS van elkaar onderscheid daar de afmetingen "naast" is steeds anders. Bij het WebwinkelKeur logo zit die er zelfs bijna tegen aangeplakt.

In de slider zie ik het link kader om de Call To Action button: Bekijk de collectie.

De buttons onder de producten op de home pagina zal ik persoonlijk zonder kader doen. Zonder kader komt het zachter over.

De tekst "In winkelwagen" valt buiten de button.

De categorieën afbeeldingen zal ik persoonlijk wat hoger plaatsen. Zodat de bezoeker snel en gemakkelijk keuzes kan maken.

De afbeeldingen wat donkerder maken is ook een punt. Op die manier valt de tekst er beter uit en is het makkelijker te lezen. Wit op lichte kleuren/tinten is slecht leesbaar.

Ook waarom online kopen buttons en het verhaal over Trendy Juweeltjes Nederland kan hoger zodat de consument minder hoeft te scrollen.

De footer mist een kolom naar mijn idee? Misschien een 4e kolom aan maken en daar je WebwinkelKeur widget in plaatsen. Of je Facebook widget? Ik weet toevallig wel dat de doelgroep voor sieraden veel op Facebook aanwezig is. ( Tip: Doe meer met je Facebook pagina, Niet alleen links plaatsen naar nieuwe producten maar bouw een band op en wees actief!)


Op de contact pagina staat een 404 "Not Found" melding als ik snel een bericht wil sturen?

Klantenservice: Uitleggen wat iDeal is is wat overbodig?
Levertijd & Verzendig: Taal fout/typ fouten.


Tot zo ver.
Misschien zijn sommige punten inmiddels al bijgewerkt of wordt er aan gewerkt. Dat weet ik natuurlijk niet. Misschien zijn sommige punten wat mierenneuken maar er is veel concurrentie op "het" internet. Lukt iets niet of is er wat "fouts" dan klikt de gemiddelde consument weg en ben je die kwijt..

De opmerkingen zijn ook persoonlijk van uit mij kant natuurlijk ;)

Doe er wat mee en succes!
Over het algemeen een mooie en duidelijke site. De focus ligt op de producten en dat is erg belangrijk!
Vergeet Facebook niet!!!
Easy Scape
Gespecialiseerd in glazen producten voor elk aquarium!
http://www.easy-scape.nl - https://www.facebook.com/easyscapenl

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

19
bedankt Easy Scape voor je eerlijke mening. Er zijn een aantal punten waar ik zeker mee aan het werk ga.

Wat betreft die login. Dat is een fout die de hosting company vandaag gemaakt heeft met het installeren van het SSL certificaat.
In plaats van de http naar https te forwarden forwarden ze het naar een loginpagina van de .nl shop. Dit zou normaal asap opgelost moeten zijn.
De feedback die ik vroeg was voor de .be shop maar die is tijdelijk onbereikbaar door de forwarding naar .nl
Wel bedankt voor de feedback van de .nl versie. Hier maak ik zeker werk van.

Wat Facebook betreft moet ik inderdaad meer werk van maken en ga dat bij deze ook doen.
TDB

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

20
TDB schreef:Je maakt me nieuwsgierig. Aan welke kleuren denk je dan?

De caching van de website zou moeten werken. Deze heb ik eerder al in orde gebracht.
Dag TDB,
Bekijk deze infographic eens van Neil Sprout: https://www.quicksprout.com/2014/01/24/ ... splay=wide
De metingen van het marketingteam van Sprout vind ik persoonlijk altijd een leuke inspiratiebron. 

Groeten,
Niels
Giftsdirect | Groothandel in relatiegeschenken en promotieartikelen

Re: Graag jullie eerlijke feedback want wij hebben het roer omgegooid.

21
Heb even snel de webshop bekeken op mobiel. Onderstaand viel mij op:

- 'In winkelwagen' gaat uit de button.

- Moet teveel scrollen voordat ik producten zie op de homepagina

- Productkolommen lijnen niet goed uit.

- 'Aanbieding' in de stickers lijnt niet goed uit

- Als je op een productfoto klikt, vergroot de foto. Dit vind ik persoonlijk altijd frusterend, wordt namelijk liever doorverwezen naar de categoriepagina.

- Op de homepagina klikte ik direct op 'in winkelwagen'. En nu? Hoe kom ik bij het kassaoverzicht? (Uiteindelijk toch gelukt, maar de standaard bezoeker zou het niet willen uitzoeken.

Hopelijk heb je er wat aan.