Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
GMix
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 juli 2016

Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

16 juli 2016

Hallo iedereen,
Sinds februari vorig jaar heb ik een webshop geopend, www.gmix.be
Ik verkoop accessoires voor smartphones en tablets, alsook sieraden, sleutelhangers, etc.
Aangezien ik bijna gaan bestellingen binnenkrijg (slechts 1 bestelling per week, soms helemaal geen)  zou ik graag weten hoe ik mijn webshop kan verbeteren om meer te kunnen verkopen.

Ik geef veel geld uit aan Google adwords maar het levert heel weinig resultaten op.
Alle tips, feedback en kritiek zijn welkom.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
 
Gebruikersavatar
-Albert-
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 juni 2016

Re: Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

17 juli 2016

Hallo Gmix,

Als je accessoires verkoopt voor o.a smartphones zullen er ook potentiële klanten zijn die je site via mobiel of iPad gaan bezoeken. Zag in de bronweergave van je site dat je Google analytics gebruikt, kijk zelf even hoeveel bezoekers er binnenkomen op mobiel/iPad. Dat kan zo maar eens de helft van je bezoekers zijn!
Bezoek je de site via de iPad zijn er nogal wat issues, onder de Sale banner verschijnt een retourzendingen document, winkelwagen loopt door het logo keurmerk, aan de rechterkant staan nog items cq tekst wat niet meer in beeld verschijnt etc etc.Op mobiel wordt het niet veel beter.

Je hebt het logo van Webwinkelkeur prominent in de header staan, het schreeuwt je tegemoet, waarom niet gewoon decent onder in de footer plaatsen, gaat het om de promotie van webwinkelkeur of om jouw producten?
Dan plaats je dat zelfde keurmerk ook nog eens als sidebar en aan de andere kant o.a facebook en twiiter, hoe vind je zelf dat het werkt op iPad en mobiel? Beide zijn en blijven prominent in beeld als je gaat scrollen, irritant aanwezig zelfs.
Misschien dat webwinkelkeur een vergoeding betaald voor de promotie als sidebar anders kan ik me niet indenken waarom je dat soort ongein op je site plaatst, geholpen met de verkoop heeft het je in ieder geval niet. Plaats dergelijke logo`s, ook van facebook en twitter, gewoon in de footer, klanten zitten immers al op je site waar de verkoop moet plaatsvinden, waarom dan zo prominent naar twitter en facebook verwijzen ?

Qua seo optimalisatie is het helemaal een drama, als <title> staat er Gmix.be en een metaname description heb je helemaal niet ingevuld, resultaat is dat Google nu dit toont als je zoekt op je bedrijfsnaam : 2015 GMix. KvK: 0848.305.085 - Btw: ... Accessoires. GMix.be. Wij maken gebruik van cookies.Ik begrijp het. WebwinkelKeur gecertificeerd. klantenoordeel. /10.

Dan moet je inderdaad gebruiken maken van Google Adwords om überhaupt bezoekers te trekken, maar als je dat doet moet wel eerst je site goed functioneren.
Zelf zou ik direct stoppen met adwords en eerst de site op orde maken, jammer van het geld dat je nu aan Google betaald als het vrijwel niets oplevert.
Ga eens op onderzoek uit naar SEO en wat dat voor jouw kan betekenen, veel <titles> en <metaname descriptions> kun je zelf al invullen met zoekwoorden waar jij op gevonden wilt worden.
Albert
 
djjerom
Berichten: 53
Lid geworden op: 31 oktober 2013

Re: Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

18 juli 2016

Hallo,
Ik heb net even gekeken naar je site, Wat mij meteen opvalt is dat de afbeelding van sale niet zo scherp is. Hij ziet er erg blokkerig  uit.
Verder heb ik het idee dat de website niet zo goed kan omgaan met verschillende beeldresoluties. Omdat sommige afbeelding uitgerekt worden.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

19 juli 2016

Welkom op het forum.

De klantvoordelen heb je duidelijk in beeld gebracht. Ook de (logo's van) betaalmethoden zijn zichtbaar, evenals het webwinkel keurmerk.

Om eerlijk te zijn komt de website (nog) niet heel betrouwbaar over. Dit komt met name door het huidige ontwerp van de site.
Het geheel kan strakker, netter en professioneler. Ook de afbeelding kan inderdaad scherper.
Het footer menu lijkt momenteel groter dan het hoofdscherm.

Je zou mooie foto's van je producten kunnen toevoegen aan de header. Nu is deze nog een beetje leeg/ wit. Dat geeft meteen een indruk van de producten waarvoor de bezoeker bij jou terecht kan.

Het gastenboek (en het bovenste bericht) draagt niet bij aan de professionaliteit. Het gebruik van een reviewsite (bijv. met een widget) is beter.

De lay out van de teksten komt niet overal even goed uit. Sommige kopjes/ teksten staan bijvoorbeeld bijna tegen elkaar aan. Op de Over ons pagina vind je nog de woorden: links, midden, rechts.

Ik sluit me overigens aan bij de opmerking van Albert. Stop voorlopig met adwords. Optimaliseer je website en vooral ook seo. Hier is veel verbetering mogelijk. Kijk daarna hoe je verder gaat met adwords.

 Ik hoop dat de opmerkingen je helpen om je site te verbeteren en een stijgende lijn te ontwikkelen in het aantal verkopen. Succes met het verbeteren van je webwinkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
GMix
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 juli 2016

Re: Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

19 juli 2016

Heel erg bedankt allemaal voor de feedback!
Aan de hand van jullie opmerkingen zal ik mijn webshop aanpassen. Ik heb voorlopig Google adwords stopgezet tot mijn webshop in orde is. Indien er nog opmerkingen zijn, laat me aub weten.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

19 juli 2016

Goed dat je zo snel actie onderneemt. Ik ben benieuwd naar je aanpassingen.
 
Gebruikersavatar
Daniel WebwinkelKeur
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 juni 2016
Contacteer:

Re: Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

20 juli 2016

Hallo, ik heb ook even de webshop bekeken en mij vallen een aantal dingen op, die mij als klant zouden kunnen weerhouden om iets te kopen.
Het thema wat je hier gebruikt is vrij flets en echt onscherp op sommige plekken, bijvoorbeeld je categorieën?
Daarnaast heb je géén enkel product op je beginpagina staan of een categorie uitgelicht, alleen een vrij onscherp plaatje van een sale, die mijns inziens echt afbreuk doet op je gehele shop....verwijderen dus of vervangen door iets scherpers?

Wat betreft het keurmerk en dan reageer ik ook even op de opmerking van Albert, nee wij vragen geen vergoeding om afbeeldingen en widgets te plaatsen. Wij adviseren juist om de sidebar te plaatsen links of rechts, zodat die juist altijd zichtbaar is. Daarnaast is het zo dat je de nieuwe variant nu kunt instellen en dat die via mobiel onderin of bovenin te plaatsen is. Op die manier zal die ook niet storen op andere elementen in je shop. De nieuwe variant kun je aanzetten binnen het dashboard van webwinkelkeur onder Installatie - Sidebar.

Ik zie trouwens dat je nog onze oude voorwaarden gebruikt? De nieuwste variant, ook met de verwijzing naar het ODR, kun je HIER vinden.

Mocht je nog verdere vragen hebben omtrent de implementatie van de sidebar, kun je me ook bereiken via daniel@webwinkelkeur.nl

Succes!
"Gekeurd door ons, beoordeeld door jouw klanten"

Meer informatie? Kijk op www.webwinkelkeur.nl
 
GMix
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 juli 2016

Re: Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

21 juli 2016

[quote="Daniel WebwinkelKeur"]Hallo, ik heb ook even de webshop bekeken en mij vallen een aantal dingen op, die mij als klant zouden kunnen weerhouden om iets te kopen.
Het thema wat je hier gebruikt is vrij flets en echt onscherp op sommige plekken, bijvoorbeeld je categorieën?
Daarnaast heb je géén enkel product op je beginpagina staan of een categorie uitgelicht, alleen een vrij onscherp plaatje van een sale, die mijns inziens echt afbreuk doet op je gehele shop....verwijderen dus of vervangen door iets scherpers?

Wat betreft het keurmerk en dan reageer ik ook even op de opmerking van Albert, nee wij vragen geen vergoeding om afbeeldingen en widgets te plaatsen. Wij adviseren juist om de sidebar te plaatsen links of rechts, zodat die juist altijd zichtbaar is. Daarnaast is het zo dat je de nieuwe variant nu kunt instellen en dat die via mobiel onderin of bovenin te plaatsen is. Op die manier zal die ook niet storen op andere elementen in je shop. De nieuwe variant kun je aanzetten binnen het dashboard van webwinkelkeur onder Installatie - Sidebar.

Ik zie trouwens dat je nog onze oude voorwaarden gebruikt? De nieuwste variant, ook met de verwijzing naar het ODR, kun je HIER vinden.

Mocht je nog verdere vragen hebben omtrent de implementatie van de sidebar, kun je me ook bereiken via daniel@webwinkelkeur.nl

Succes![/quote

Hartelijk dank Daniël voor je feedback. Ik zal ze zeker in acht nemen na mijn verlof.

Ik had nog een vraagje ivm de reviews. Hoe kan ik de klanten vragen om een review te plaatsen? Ik weet dat deze ook de bezoekers meer vertrouwen geven. Ik heb nu een andere formule gekozen van webwinkelkeur (na paar dagen ontvangen de klanten een e-mail om een review te plaatsen over hun aankoop). Ik vroeg me of ik de inhoud van die mail kan aanpassen bijv. Ze krijgen 5% korting bij hun volgende aankoop als ze een review plaatsen en is het mogelijk om die reviews te beheren?
 
SH-Shop
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 augustus 2015

Re: Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

23 juli 2016

Beste Gmix, 

Laat ik positief beginnen, Je naam (url) van je website klinkt leuk en is makkelijk te onthouden, dat vind ik positief, hoe het SEO technisch zit daar heb ik minder verstand van. 

Verder kan ik alleen maar een hoop feedback geven en dat is echt niet om je af te kraken, maar misschien kun je er wat mee. 

* De combinatie elektronica accessoires en sieraden vind ik persoonlijk apart, al helemaal aangezien je niet veel aanbod hebt van beiden. 
* De eerste indruk van je website is dat deze alles behalve af is, kaal, weinig info en krijg eerder het idee dat het een webwinkel is voor hand gemaakte houten producten, zoals beeldjes etc.
Deze indruk krijg ik vooral door de lettertype en kleurcombinatie. 
* Echt concurrerende prijzen heb je ook niet, bepaalde producten vind ik zelfs aan de duurdere kant. 
* Ik zie ook dat je Lightning kabels (8Pin) verkoopt voor oa. de iphone 5 en 6, gezien de prijs en de retail verpakking zijn deze niet MFI (Made For iPhone) gecertificeerd. De prijs is dan wel aantrekkelijk, je kunt ze immers veel goedkoper inkopen, maar je gaat geheid gezeur krijgen (en terecht) van klanten omdat de kabel niet of niet goed functioneren. MFI houd in dat de kabel voldoet aan de minimale eisen die Apple stelt aan fabrikanten die onder hun eigen merk Lightning kabels produceren. Tevens zit er een originele chip in de kabel en bij deze slecht gekopieerde versie niet, hierdoor wordt de kabel niet herkend door een Apple product. (zeker bij update iOS)  

Misschien kun je hier wat mee. 

Verder succes. 




 
 
msegveld
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 februari 2016
Contacteer:

Re: Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

23 juli 2016

Hi,

Het is vrij logisch dat AdWords niets oplevert. Ik wilde kijken waar ik je handige feedback kon geven, maar ik kom niet verder dan de homepagina. Dit heeft een uitstraling van niets. Alle afbeeldingen zijn onscherp. Ballonnen op de homepagina in plaats van producten... Denk dat je 99% van je bezoekers direct kwijt bent.

Mijn tip: Stop met Adwords en gebruik dat geld om de lay-out van je webshop te verbeteren. Anders blijf je je geld weggooien en dat is zonde.

Groet,
Mike
 
Gebruikersavatar
Daniel WebwinkelKeur
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 juni 2016
Contacteer:

Re: Graag feedback - www.gmix.be webwinkel voor smartphones/tablets accessoires en sieraden

25 juli 2016

Ik had nog een vraagje ivm de reviews. Hoe kan ik de klanten vragen om een review te plaatsen? Ik weet dat deze ook de bezoekers meer vertrouwen geven. Ik heb nu een andere formule gekozen van webwinkelkeur (na paar dagen ontvangen de klanten een e-mail om een review te plaatsen over hun aankoop). Ik vroeg me of ik de inhoud van die mail kan aanpassen bijv. Ze krijgen 5% korting bij hun volgende aankoop als ze een review plaatsen en is het mogelijk om die reviews te beheren?

Hai, je kunt je reviews beheren in het dashboard zelf van webwinkelkeur. Wat betreft de inhoud van die uitnodigingsmail, die kun je aanpassen onder "uitnodigingen - Instellingen". Je hebt dan twee vakken en als je klikt op preview, dan zie je de tekst die meegestuurd wordt. STandaard onze eigen tekst maar kun je dus zelf aanpassen door je eigen tekst in dat vak te plaatsen. Hoe je dit kunt controleren is door weer op preview daarna te klikken.
"Gekeurd door ons, beoordeeld door jouw klanten"

Meer informatie? Kijk op www.webwinkelkeur.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht