Re: Verbeterpunten webshop

3
De webshop ziet er qua eerste indruk netjes uit, het blijft natuurlijk altijd werken en verbeteren in je shop ook al heb je deze een tijdje staan. De puntjes waar ik als "gast" van denk dat deze op dit moment een beetje aandacht kunnen gebruiken heb ik hieronder voor je opgesomd. Succes met de shop!
  • de banners zijn van een lage kwaliteit of de instellingen zijn niet goed in je fotobewerking waardoor het te pixel-achtig is.
  • de zwarte balk bovein lijkt me geen functie te hebben, deze zou ik persoonlijk weghalen waardoor je website wat wordt opgehoogd en een lichtere uitstraling krijgt.
  • Achter de beschikbaarheid op de productpagina staat een slash (/)
  • De melding als een product is toegevoegd in een winkelwagen zou ik iets duidelijker maken (misschien ander kleurtje?)
  • Als je op de shopping bad klikt (rechtsbovenin) is de uitlijning een beetje vreemd. Het is een vrij groot vlak als je 4 verschillende producten hebt, daarnaast staat het woord "bekijk winkelwagen" niet uitgelijnd in 1 vlak.
  • In het afrekenscherm zie ik een hoop gegevens licht grijs gedrukt, dit geeft een heel raar beeld. Terwijl ik gewoon op een betaalmethode kan klikken. 
  • Misschien de BTW gespecificeerd op de pagin, ik zie nu alleen de prijs met BTW maar niet de BTW apart vermeld (zakelijke klanten?)
  • In de footer staat een link "mijn tickets" dit komt een beetje vreemd op mij over (wellicht klantenservice).
  • Bovenin op de website staat "binnen 1-2 dagen in huis" op de FAQ staat "binnen 3 dagen" dat is een beetje tegenstrijdige informatie als ik "haast" heb met mijn bestelling.
~ Yvo

Re: Verbeterpunten webshop

4
Hi MessyBun.nl,

Je webshop ziet er inderdaad al netjes uit. Volg vooral de adviezen van Ugo op (het lijken mij mooie concrete punten). Overweeg vervolgens voor jezelf op papier te zetten wat je exact bedoelt met 'een hoger niveau'. Wil je bijvoorbeeld meer klanten of je gemiddelde orderwaarde of conversie verhogen, betere service verlenen en klanten vaker terug laten komen of een hoger segment doelgroep aanspreken? 

Dit zijn slechts voorbeelden van hogere niveaus, maar wellicht heb je er iets aan. Ieder doel vraagt om z'n eigen aanpak. Mocht je je doel met ons willen delen, dan ben ik erg nieuwsgierig. Ik help je graag verder op weg.

Hartelijke groet,
Vincent
Maak van je webshop een succes en volg onze gratis online lessen via www.webshopheroes.com
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verbeterpunten webshop

5
Vincent heeft gelijk. Het is inderdaad belangrijk om te bepalen wat je wilt. Wat mij wel opvalt, mocht je meer bezoekers willen, dat je SEO-technisch wel e.e.a. kan verbeteren. 

Neem deze pagina als voorbeeld: https://www.messybun.nl/statement-siera ... kettingen/
* Content optimaliseren met betrekking tot de zoekwoorden, begin bijvoorbeeld met de zoekwoorden.
* Er staan 2 H1's-tags op de pagina. 
* Titel mag meer uitnodigend zijn om te klikken.

Mocht je tijd hebben, dan zou ik zeker eens in deze onderwerpen verdiepen.

Veel succes!

-- Mike Segveld

Re: Verbeterpunten webshop

7
Je zou je Over ons pagina nog kunnen optimaliseren.
Benadruk je klantvoordelen nog eens op deze pagina. Creëer vertrouwen door te laten zien met wie bezoekers te maken hebben. Plaats bijvoorbeeld een foto's.

"Binnen 14 dagen retourneren" wordt hier op twee regels weergegeven, waardoor je deze balk onnodig groot is.

In de faq, onder 3.2 en ook 4.1 verwijst het linkje over meer info mbt retourneren naar je homepage.

Veel succes met je webwinkel.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop